Постанова
від 21.10.2015 по справі 813/4101/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2015 року № 813/4101/15

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Гулкевич І.З.,

за участю секретаря - Капустинської Н.М.

за участю представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області до Фермерського господарства «Цезар» про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Фермерського господарства «Цезар» заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що на виконання вимог п. 6.4 Інструкції про порядок обчислення та сплати страхувальниками внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, ФГ В«ЦезарВ» направлено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій з травня 2015 року. Відповідно до вимог п. 2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» розмір сум до відшкодування для пільгових пенсій, призначених за Списком № 2 становить 100%. Оскільки станом на день звернення до суду відповідач понесених позивачем витрат за липень 2015 року на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за Списком № 2, не відшкодував, просить суд їх стягнути.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, з підстав наведених у позовній заяві, просить адміністративний позов задоволити повністю.

Відповідач подав заперечення на позов, в яких вказує про те що ФГ В«ЦезарВ» не є правонаступником колишнього ТОВ В«ОСОБА_2 СтефаникаВ» , тому у нього відсутній обов'язок відшкодувати витрати понесені позивачем на виплату та доставку пільгової пенсії працівнику, що не перебуває із відповідачем у трудових відносинах. На переконання ФГ В«ЦезарВ» , розрахунок виставлений відповідачу проведений неправильно. Пояснив, що вказаний розрахунок є єдиним джерелом інформації щодо сум заявлених позивачем, є неналежними доказами наявної суми заборгованості, оскільки не є первинним розрахунковим документом, що підтверджує факт виплати УПФ пільгових пенсій ОСОБА_3 та ОСОБА_4Я та витрат на їх доставку. З врахуванням викладеного просив у задоволенні позову відмовити повністю.

З'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд, даючи правову оцінку спірним правовідносинам, виходив з наступного.

Згідно з розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з 01.07.2015 року по 27.07.2015 року у відповідача наявна заборгованість в сумі 1778,52 грн.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Відповідно до приписів п. 1, 2 ст. 1 Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Згідно з абз. 4 п. 1 ст. 2 цього ж Закону для платників збору об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів В«аВ» , В«бВ»-В«зВ» статті 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 цього Закону.

Згідно з вимогами ст. 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» , на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи зокрема працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими i особливо важкими умовами праці, - за Списком № 1, Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - Список № 1, Список № 2).

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» № 1058-IV від 09.07.2003 року (з наступними змінами та доповненнями) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. При цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено розділом шостим Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду УкраїниВ» (далі - Інструкція).

Згідно з п. 6.1 Інструкції, витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах підлягають повному (100%) відшкодуванню.

Відповідно до п. 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Крім того, п. 6.7. Інструкції передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Предметом доказування відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

ФГ В«ЦезарВ» зареєстроване як юридична особа 27.10.2003 року з присвоєнням коду ЄДРПОУ 32683650 та зареєстроване платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Суд не бере до уваги покликання представника відповідача на те, що відповідач не є правонаступником радгоспу ім. В. Стефаника, оскільки в матеріалах справи міститься ОСОБА_4 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, з якого встановлено, що ФГ В«ЦезарВ» є правонаступником товариства з обмеженою відповідальністю ім. В.Стефаника.

За період роботи в АТ ТОВ ім. В. Стефаника (його правонаступник - ФГ В«ЦезарВ» ) право на призначення пільгової пенсії за Списком № 2 одержали ОСОБА_3 та ОСОБА_5, що підтверджується відповідними розпорядженнями про призначення пільгових пенсій № 169170 від 06.08.2013 року та № 170727 від 09.10.2014 року.

Слід зазначити, що рішення про призначення пенсії на пільгових умовах, за Списком № 2 ОСОБА_3 та ОСОБА_5, як і сам розрахунок сум пенсій відповідачем не оскаржувалися, докази протилежного у матеріалах справи відсутні, а тому покликання представника відповідача на його незаконність та неправильність його складення є безпідставними.

Крім того, вказана сума заборгованості відображена в картці особового рахунку підприємства відповідача.

Також позивачем до матеріалів справи долучено довідки про суми пенсій виплачених особам, вказаним у розрахунку, за липень 2015 року.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч. 2. ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з ч. 4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З врахуванням того, що відповідач не виконав вимог ст. 13 Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» , а саме: не відшкодував в повному обсязі понесені позивачем фактичні витрати на виплату та доставку пільгової пенсії працівникам ФГ В«Цезар»» за липень 2015 року в сумі 1778,52 грн., доказів на спростування доводів позивача не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що належить задовольнити у повному обсязі.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задоволити повністю.

Стягнути з Фермерського господарства «Цезар» (Львівська область, Пустомитівський район, с.Семенівка, ЄДРПОУ 32683650) на користь Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області (Львівська область, м.Пустомити, вул.Шевченка,13, ЄДРПОУ 22371429) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат з виплати та доставки пенсій в сумі 1 778 (одна тисяча сімсот сімдесят вісім) грн. 52 коп.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлено 23 жовтня 2015 року.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2015
Оприлюднено28.10.2015
Номер документу52682062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4101/15

Постанова від 21.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні