Постанова
від 23.10.2015 по справі 822/5984/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5984/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2015 року 15:25м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Данилюк У.Т. (головуючий), суддів - Козачок І.С. , Петричковича А.І. , розглянувши адміністративну справу за позовом Кам'янець-Подільської міської організації політичної партії "За конкретні справи" до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ :

22 жовтня 2015 року позивач звернувся в суд з позовом до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову відповідача №140 від 21 жовтня 2015 року в частині оголошення Кам'янець-Подільській міській організації політичної партії "За конкретні справи" попередження.

В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що оскаржуваною постановою оголошено позивачу попередження за невиконання вимог п.2 ч.4 ст.71 Закону України "Про місцеві вибори" №595-VIII (далі - Закон), оскільки розпорядником коштів накопичувального рахунку виборчого фонду позивача не було надано за п'ять днів до дня голосування проміжний фінансовий звіт за період з дня відкриття накопичувального рахунку виборчого фонду до десятого дня до дня голосування за формою, встановленою ЦВК.

Відмічає, що місцева організація партії згідно Закону може відкрити рахунок власного виборчого фонду, однак це не є обов'язковим, при цьому позивачем не відкривалось жодного такого рахунку. Такий факт відповідачу відомий, а тому у випадку не відкриття рахунку Законом не покладається жодних обов'язків по вчиненню певних дій, в т.ч. надавати проміжний фінансовий звіт.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, однак надіслав до суду клопотання, згідно якого позовні вимоги підтримує та просить розглянути справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, однак надіслав до суду письмові заперечення, згідно яких в задоволенні позову просить відмовити. Зазначає, що Законом не передбачено жодних випадків щодо можливості неподання проміжного фінансового звіту. Неповідомлення банку про відкриття рахунків не свідчить про не відкриття рахунку і не позбавляє обов'язку місцеву організацію партії подати відповідний звіт. Крім того, позивач не повідомляв комісію про не відкриття ним рахунків виборчого фонду, тобто інформація про не відкриття рахунків у відповідача була відсутня.

На підставі ч.4.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, враховуючи наступне.

Так, постановою №140 від 21 жовтня 2015 року Кам'янець-Подільською міською виборчою комісією Хмельницької області оголошено попередження, зокрема, Кам'янець-Подільській міській організації політичної партії "За конкретні справи".

Підставою для її прийняття стало те, що розпорядниками виборчих фондів, у т.ч. позивача, в порушення ст.71 Закону станом на 20.10.2015 року не подано до Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області проміжні фінансові звіти. При цьому, відповідно до ч.7 ст.47 Закону у разі порушення місцевою організацією партії - суб'єктом виборчого процесу вимог цього Закону територіальна виборча комісія може оголосити попередження відповідній місцевій організації партії.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до ч.1 ст.70 Закону місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости можуть відкрити рахунок власного виборчого фонду.

Виборчий фонд місцевої організації партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі (далі - виборчий фонд місцевої організації партії), має один накопичувальний рахунок, на який надходять кошти для фінансування передвиборної агітації, а також поточні рахунки, з яких здійснюється фінансування витрат на передвиборну агітацію. На поточні рахунки виборчого фонду місцевої організації партії кошти надходять виключно з накопичувального рахунку виборчого фонду. Підставою для відкриття накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії є копія рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до виборчого списку від місцевої організації партії. Підставою для відкриття поточного рахунку виборчого фонду місцевої організації партії є довідка установи банку про відкриття накопичувального рахунку місцевої організації партії.

Згідно з ч.6 ст.70 Закону установа банку не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття рахунку виборчого фонду повідомляє територіальну виборчу комісію про відкриття рахунку та його реквізити.

Отже, Закон передбачає право відповідного суб'єкта відривати рахунок власного виборчого фонду.

Також, відповідно до ч.1 ст.71 Закону місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, рішенням її керівного органу призначає:

1) не більше двох розпорядників накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії - з числа кандидатів у депутати, включених до її виборчого списку, або уповноважених осіб в багатомандатному виборчому окрузі;

2) по одному розпоряднику кожного поточного рахунку виборчого фонду місцевої організації партії - з числа кандидатів у депутати, включених до її виборчого списку, або уповноважених осіб в багатомандатному, територіальних виборчих округах.

Частина 2 даної статті визначає, що розпорядники коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов'язані вести облік надходження та розподілу коштів виборчого фонду між поточними рахунками.

Крім цього, відповідно до ч.4 ст.71 Закону розпорядник коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов'язаний за п'ять днів до дня голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт за період з дня відкриття накопичувального рахунку виборчого фонду до десятого дня до дня голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Таким чином, у разі відкриття рахунку власного виборчого фонду Закон передбачає вчинення відповідних дій, в т.ч. обов'язкових, для розпорядника відповідних коштів.

При цьому, згідно з ч.7 ст.47 Закону у разі порушення місцевою організацією партії - суб'єктом виборчого процесу, кандидатом вимог цього Закону, крім порушень, зазначених у пункті 5 частини першої та пункті 5 частини другої цієї статті, територіальна виборча комісія може оголосити відповідній місцевій організації партії - суб'єкту виборчого процесу або кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови, старости попередження.

Однак позивач зазначив, що рахунків виборчого фонду не відкривав та розпорядників виборчих фондів не призначав, про що представником відповідача були надіслане до суду відповідне повідомлення.

Також позивачем було надіслано до суду лист Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 23.10.2015 року за №13691/10/22-09-11-01-22, згідно якого інформація про наявність рахунків позивача у податкового органу відсутня.

При цьому відповідачем не надано доказів на підтвердження відкриття такого рахунку, хоча згідно Закону у разі його відкриття він мав бути про це повідомлений не пізніше наступного робочого дня.

Посилання відповідача на те, що неповідомлення банку про відкриття рахунків не свідчить про не відкриття рахунку і не позбавляє обов'язку місцеву організацію партії подати відповідний звіт, є помилковими. Закон чітко передбачає обов'язок розпорядника коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт, тому за відсутності у місцевої організації партії накопичувального рахунку виборчого фонду та розпорядника такого рахунку не може бути покладений на неї й відповідний обов'язок, в зв'язку з відсутності підстав для виконання такого.

Відсутність у відповідача інформації про відкриття рахунків позивача лише підтверджує безпідставність прийняття оскаржуваної постанови, оскільки до її прийняття Кам'янець-Подільська міська виборча комісія Хмельницької області мала б пересвідчитись у необхідності виконання позивачем вимог ч.4 ст.71 Закону, враховуючи те, що ч.6 ст.70 Закону передбачено обов'язок банківських установ не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття рахунку виборчого фонду повідомити територіальну виборчу комісію про відкриття рахунку та його реквізити.

Таким чином, оголошення відповідачу попередження у спірному випадку є протиправним, оскільки порушення вимог Закону зі сторони позивача не було, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з ч.9 ст.172 КАС України у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі.

Відповідно до ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 1 розмір мінімальної заробітної плати.

При поданні позовної заяви з позовною вимогою немайнового характеру позивачем судовий збір в розмірі 1218 грн. не було сплачено. Таким чином, в зв'язку з задоволенням позовних вимог, з відповідача на користь державного бюджету слід стягнути 1218 грн.

Керуючись ст.11, 71, 86, 94, 158-163, 172, 177 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області №140 від 21 жовтня 2015 року в частині оголошення Кам'янець-Подільській міській організації політичної партії "За конкретні справи" попередження.

Присудити з Кам'янець-Подільської міської виборчої комісії Хмельницької області (код ЄДРПОУ 37180722) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнядцять) грн., зарахувавши за платіжними реквізитами для сплати судового збору Хмельницького окружного адміністративного суду.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд не пізніш як за чотири години до початку голосування 25 жовтня 2015 року.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 177 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 23 жовтня 2015 року 15:25

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2015
Оприлюднено28.10.2015
Номер документу52682941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5984/15

Постанова від 23.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Данилюк У.Т.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Данилюк У.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні