КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 810/5055/15 Головуючий у 1-й інстанції: Брагіна О.Є. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.
У Х В А Л А
Іменем України
23 жовтня 2015 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,
при секретарі - Грабовській Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу кандидата в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом кандидата в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2 до Васильківської міської виборчої комісії Київської області, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Колофон", Центральна виборча комісія, про визнання протиправними дій та скасування постанови,
ВСТАНОВИЛА:
19 жовтня 2015 року позивач - кандидат в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2, звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Васильківської міської виборчої комісії Київської області, в якому просить:
визнати протиправними дії Васильківської міської виборчої комісії Васильківського району Київської області по заміні виконавця послуг з виготовлення виборчих бюлетенів в строки не передбачені Законом та в спосіб, не передбачений Законом України "Про місцеві вибори";
скасувати постанову Васильківської міської виборчої комісії Васильківського району Київської області від 19 жовтня 2015 року, якою було проведено зміну виконавця послуг по виготовленню бюлетенів для проведення виборів Васильківського міського голови та депутатів.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Згідно окремої думки судді Київського окружного адміністративного суду Брагіної О.Є. остання вважає, що прийняте рішення підлягає обов'язковому скасуванню.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати спірну постанову та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не повно встановлено обставини, що мають значення для справи.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу кандидата в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року - без змін, виходячи із наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
У відповідності до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів керується нормами частини 1 статті 195 КАС України, за якими суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги, та, відповідно, розглядає даний спір в частині вимог апеляційної скарги позивача щодо правомірності постанови Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, згідно з постановою №20 від 24 вересня 2015 року Васильківської міської виборчої комісії Київської області виконавцем з виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на чергових виборах до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року визначено Дочірнє підприємство "Поліграфічний комбінат "Зоря".
Разом з тим, 15 жовтня 2015 року, головою Васильківської виборчої комісії ОСОБА_3 був укладений договір з Товариством з обмеженою відповідальністю «Сіріус 758» на виготовлення та постачання бланків виборчих бюлетенів з виборів Васильківського міського голови та бюлетенів з виборів депутатів Васильківської міської ради Київської області.
Згідно з Актом про порушення виборчого законодавства від 18 жовтня 2015 року, підписаного головою комісії ОСОБА_4, заступником голови комісії ОСОБА_5 та кандидатом в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_6, о 21 год. 00 хв. було встановлено факт відсутності у виборчому сейфі в приміщенні Васильківської виборчої комісії Київської області виборчої документації, щодо укладення договору на виготовлення виборчих бюлетенів, на підставі яких будуть обиратись голова та депутати Васильківської міської ради Київської області на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року.
У зв'язку з цим 19 жовтня 2015 року відбулось засідання Васильківської міської виборчої комісії Київської області, на якому були присутні 11 членів Васильківської міської виборчої комісії, що підтверджується Додатком №1 до протоколу Васильківської міської виборчої комісії від 19 жовтня 2015 року.
За результатами засідання прийнято постанову №103 "Про внесення змін до постанови Васильківської МВК від 24 вересня 2015 року за №20", якою з метою забезпечення проведення чергових виборів до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року, на реалізацію ст.ст. 25, 73 Закону України "Про місцеві вибори", внесено зміни до п. 1 постанови Васильківської МВК від 24 вересня 2015 року за №20 та визначено виконавцем з виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на чергових виборах до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року - Товариство з обмеженою відповідальністю "Колофон", ЄДРПОУ 32944794. У випадку укладення договору між Васильківською МВК Київської області та TOB "Сіріус", вважати його розірваним з моменту прийняття даної постанови.
Доручено голові Васильківської МВК ОСОБА_4 укласти з визначеним виконавцем робіт/послуг відповідний договір.
На виконання постанови 19 жовтня 2015 року №103 між Васильківською міською виборчою комісією Київської області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Колофон" укладено Договір №19/10, відповідно до умов якого TOB "Колофон" (Виконавець) з урахуванням положень Закону України "Про місцеві вибори" зобов'язується виготовити та поставити бланки, а саме: Виборчий бюлетень з виборів Васильківського міського голови Київської області в кількості 33629 примірників світло-рожевого кольору; Виборчий бюлетень виборів депутатів до Васильківської міської ради Київської області в кількості 33629примірників світло-жовтого кольору.
Договором також визначено, що загальна кількість продукції виготовляється Виконавцем по 21 жовтня 2015 року.
Вважаючи дії відповідача щодо зміни виконавця послуг з виготовлення виборчих бюлетенів протиправними, позивач звернувся з адміністративним позовом.
Обговорюючи правомірність вимог апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Згідно з частиною 3 статті 19 Закону України "Про місцеві вибори", виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Законом, який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, на час спірних правовідносин, є Закон України «Про місцеві вибори» № 595-УІІІ від 14 липня 2015 року.
Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України "Про місцеві вибори" виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з пунктом 7 частини 5 та пункту 5 частини 6 статті 25 Закону України "Про місцеві вибори" міська виборча комісія затверджує текст виборчих бюлетенів по виборах депутатів міської ради, виборах міського голови, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів, передає їх відповідним територіальним, дільничним виборчим комісіям.
Зі змісту ст. 26 Закону України «Про місцеві вибори» убачається, що виборча комісія є колегіальним органом, основною формою роботи якої є засідання. При цьому рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії та набирає чинності з моменту його прийняття.
Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для всіх суб'єктів та інших учасників виборчого процесу.
Так, пунктом 1 частини 1 статті 75 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що міська (міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення, міст Києва та Севастополя) виборча комісія на підставі договору, укладеного між нею і поліграфічним підприємством, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах не пізніш як за десять днів до дня голосування та отримує виготовлені виборчі бюлетені не пізніш як за дев'ять днів до дня голосування в упаковці підприємства-виготовлювача на підставі акта приймання-передачі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Відтак, у ході організації підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2015 року міська виборча комісія (міста обласного значення) зобов'язана до 14 жовтня 2015 року забезпечити виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах та отримати виготовлені виборчі бюлетені в упаковці підприємства-виготовлювача на підставі акта приймання-передачі до 15 жовтня 2015 року.
При цьому, частиною 2 статті 75 Закону України "Про місцеві вибори" визначено, що підприємства, які виготовляють виборчі бюлетені, визначаються територіальними виборчими комісіями, зазначеними у частині першій цієї статті.
Крім того, постановою Центральної виборчої комісії 28 серпня 2015 N197 затверджено Роз'яснення щодо порядку виготовлення виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ для голосування у відповідних виборчих округах, їх передачі відповідним територіальним і дільничним виборчим комісіям.
Зі змісту пунктів 1.3 та 1.4 вказаного Роз'яснення убачається, що виборчі бюлетені виготовляються поліграфічним підприємством на підставі договору, укладеного між цим підприємством та територіальною виборчою комісією.
Підприємство-виготовлювач забезпечує дотримання замовленої кількості виборчих бюлетенів, їх облік та передачу територіальній виборчій комісії, яка замовляла виборчі бюлетені, відповідно до Закону, цього Порядку та укладеного між ними договору на виготовлення виборчих бюлетенів.
Так, як убачається з матеріалів справи, 24 вересня 2015 року Васильківською міською виборчою комісією було визначено виконавця з виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на чергових виборах до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року Дочірнє підприємство "Поліграфічний комбінат "Зоря".
Проте, будь-яких доказів того, що вказане рішення прийнято з дотриманням процедури, визначеної Законом України «Про місцеві вибори», в тому числі, що вказане питання розглядалось на засіданні комісії та було затверджене відповідним рішенням, суду не надано.
Також в матеріалах справи відсутні докази того, що Васильківська міська виборча комісія Київської області в подальшому уклала договір на виготовлення виборчих бюлетенів із Дочірнім підприємством "Поліграфічний комбінат "Зоря".
В свою чергу, як правильно зауважено судом першої інстанції, не є належним доказом забезпечення виборчою комісією виготовлення бюлетенів договір від 15.10.2015 №2/15/765, укладений між TOB "Сіріус 758" та Васильківською міською виборчою комісією Київської області.
Зокрема, враховуючи, що виборча комісія є колегіальним органом, який приймає свої рішення на засіданнях, у суду відсутні докази на підтвердження того, що виборчою комісією розглядалось питання щодо внесення змін до постанови Васильківської міської виборчої комісії від 24 вересня 2015 року №20 та визначено виконавцем з виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на чергових виборах до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року замість Дочірнього підприємства "Поліграфічний комбінат "Зоря" - Tовариство з обмеженою відповідальністю "Сіріус 758".
Колегією суддів апеляційної інстанції в судовому засіданні встановлено, що станом на час розгляду апеляційної скарги Товариством з обмеженою відповідальністю "Колофон" виготовлено виборчі бюлетені для голосування на чергових виборах до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року та передано Васильківській міській виборчій комісії.
Крім того, на підтвердження встановлення факту відсутності виборчої документації, що стосується замовлення та виготовлення виборчих бюлетенів для проведення голосування по обранню депутатів та голови Васильківської міської ради на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, відповідачем надано суду лист Васильківського міського відділу Головного управління МВС України в Київській області від 23 жовтня 2015 року № 15239, згідно з яким повідомлення Васильківської міської виборчої комісії про відсутність виборчої документації зареєстровано в Журналі єдиного обліку за №12951 від 18 жовтня 2015 року.
Згідно Указу Президента України №538/2015 «Про забезпечення проведення демократичних, чесних і прозорих місцевих виборів 25 жовтня 2015 року» постановлено з метою створення належних умов для реалізації громадянами конституційних виборчих прав, вільного формування своєї волі та її вільного виявлення під час голосування на чергових виборах депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів доручено відповідним суб'єктам, які забезпечують проведення виборчого процесу забезпечити безумовне додержання законів щодо рівного та неупередженого ставлення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів, місцевих організацій політичних партій - суб'єктів виборчого процесу.
Таким чином, враховуючи, що у суду відсутні докази своєчасного укладення відповідачем договору з Дочірнім підприємством "Поліграфічний комбінат "Зоря" на виготовлення виборчих бюлетенів та подальшого його виконання останнім, доказів правомірності укладення договору з Tовариством з обмеженою відповідальністю "Сіріус 758" та виготовлення останнім виборчих бюлетенів, встановлений факт відсутності у Васильківської виборчої комісії Київської області виборчої документації, що стосується укладення договору з поліграфією на виготовлення виборчих бюлетенів, на підставі яких будуть обиратись голова та депутати Васильківської міської ради Київської області на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, та виготовлення на час розгляду цієї справи апеляційним судом таких бюлетенів Товариством з обмеженою відповідальністю "Колофон", відповідно до умов договору №19/10 від 19 жовтня 2015 року, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, доводи позивача не обґрунтованими та такими, що не підтверджуються матеріалами справи.
Натомість, суд апеляційної інстанції погоджується із судом першої інстанції, що з урахуванням швидкоплинності виборчого процесу, принципу пропорційності між вчиненими діями та переслідуваною метою, а також з метою забезпечення належного проведення місцевих виборів, захисту виборчих прав суб'єктів виборчого процесу наявні підстави вважати, що Васильківська міські виборча комісія Київської області правомірно прийняла рішення та визначила виконавцем з виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на чергових виборах до Васильківські міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Колофон".
Крім іншого, колегія суддів апеляційної інстанції приймає до уваги зауваження суду першої інстанції, що в разі неприйняття Васильківською міською виборчою комісією оскаржуваної постанови, наявний ризик неможливості проведення місцевих виборів депутатів до Васильківської міської ради та Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
В свою чергу, позивачем не надано доказів порушення його особистих прав, свобод та інтересів, допущених з боку відповідача шляхом прийняття оскаржуваного рішення, натомість в разі не прийняття такого рішення, що в подальшому призвело би до не виготовлення відповідних бюлетенів, могло мати місце порушення прав останнього, як кандидата в депутати Васильківської міської ради.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права. У зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу кандидата в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року - без змін.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, апелянтом до апеляційної скарги не додано документу про сплату судового збору.
У зв'язку з несплатою судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, з позивача підлягає стягненню до Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1 071,84 грн. (1 218,00 * 0,4 * 2 вимоги немайнового характеру * 110%, де 1 218,00 грн. - розмір мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановлений на 1 січня 2015 року).
Керуючись ст.ст. 160, 172-179, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу кандидата в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2 - залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015року - без змін.
Стягнути з кандидата в депутати Васильківської міської ради ОСОБА_2 (АДРЕСА_1) до Державного бюджету України (отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі м. Києва, ЄДРПОУ одержувача - 38004897, рахунок отримувача - 31211206781007, банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві, код отримувача (МФО) - 820019, код бюджетної класифікації - 22030001, код ЄДРПОУ суду 34729486) судовий збір у розмірі 1 071,84 грн. (тисяча сімдесят одна гривня вісімдесят чотири копійки).
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя: О.Є. Пилипенко
Суддя: Я.Б. Глущенко
С.Б. Шелест
.
Головуючий суддя Пилипенко О.Є.
Судді: Глущенко Я.Б.
Шелест С.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2015 |
Оприлюднено | 27.10.2015 |
Номер документу | 52684391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні