Ухвала
від 19.05.2015 по справі 229/2593/14-к
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЄУН 229/2593/14-к

№ 1-кп/229/40/2015

У Х В А Л А

19 травня 2015 року Дружківський міський суд Донецької області у складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

розглядаючи у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Дружківки Донецької області кримінальне провадження №1-кп/229/40/2015 за обвинуваченням

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Айок Чаунського району Магаданської області, громадянки України, освіта вища, заміжня, працює головним бухгалтером відділу освіти Дружківської міської ради, раніше не судима, мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

в скоєнні злочину, передбаченого ст.367 ч.1 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Згідно обвинувального акта ОСОБА_5 наказом начальника відділу освіти Дружківської міської ради від 17.04.2012 року №24-о, яка до того працювала на посаді заступника головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради, код 02142848, була призначена на посаду виконуючої обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради, код 02142848, її ознайомлено з посадовою інструкцією головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради, затвердженої наказом начальника відділу освіти Дружківської міської ради від 29.12.2011 року №456, згідно якої вона була наділена повноваженнями, щодо виконання адміністративно-господарчих та організаційно-розпорядчих обов`язків, тобто являлась службовою особою.

Відповідно до ч.1 «Загальних положень» вказаної посадової інструкції: «Під час відсутності головного бухгалтера його обов`язки виконує заступник головного бухгалтера».

Відповідно до ч.2 «Завдання та обов`язки» вказаної посадової інструкції, на ОСОБА_5 було покладено обов`язок:

- проводити організацію бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності закладу освіти, контроль за економним використанням матеріальних та фінансових ресурсів;

- організовувати облік надходження грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та основних засобів, своєчасне відображення на рахунках бухгалтерського обліку господарських операцій, пов`язаних з їх рухом;

- проводити контроль за виконанням порядку оформлення первинних бухгалтерських документів, розрахунків та платіжних зобов`язань, проведенням інвентаризації грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та основних засобів, перевірок з організації бухгалтерського обліку та звітності;

- приймати заходи щодо запобігання нестач, незаконного використання грошових коштів та товарно-матеріальних цінностей, порушення фінансового та господарського законодавства.

Відповідно до ч.3 «Права» вказаної посадової інструкції, ОСОБА_5 мала право:

п.1 Знайомитися з проектами рішень керівництва відділу освіти, які мають відношення до її діяльності;

п.4 Підписувати фінансові документи з надходження та витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та інших цінностей;

п.10 Погоджувати проекти договорів, забезпечуючи дотримання вимог законодавства щодо цільового використання бюджетних коштів та збереження майна.

Крім того, виконуюча обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 в своїй діяльності повинна знати: Конституцію України, Закони України, Укази Президента України, постанови, розпорядження, рішення Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Державної податкової адміністрації, положення (стандарти) бухгалтерського обліку та інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, а також методичні документи міністерства та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особистостей застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку.

Відповідно до п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» №996-ХІУ від 16 липня 1999 року визначено, що метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.

Згідно п.7 ст.8 вказаного Закону головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку підприємства: забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені строки фінансової звітності; організує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; бере участь в оформленні матеріалів, пов`язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства; забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства.

Відповідно до п.п. 8 п.7 Типового положення «Про бухгалтерську службу бюджетної установи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №59 від 26.01.2011, бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї завдань забезпечує: дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти; повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування.

Відповідно до п.п. 3, 8, 9 п.13 Типового положення «Про бухгалтерську службу бюджетної установи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №59 від 26.01.2011 року, головний бухгалтер: погоджує проекти договорів, забезпечуючи дотримання вимог законодавства щодо цільового використання бюджетних коштів та збереження майна; підписує звітність, яка є підставою для: проведення розрахунків відповідно до укладених договорів; відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує керівника бюджетної установи про встановлені факти порушення бюджетного законодавства; здійснює контроль за: правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів; додержання вимог законодавства під час здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;

Відповідно до п.14 Типового положення «Про бухгалтерську службу бюджетної установи», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №59 від 26.01.2011 року, головний бухгалтер у разі отримання від керівника бюджетної установи розпорядження вчинити дії, які суперечать законодавству, інформує у письмовій формі керівника про неправомірність такого розпорядження, а у разі отримання даного розпорядження повторно надсилає керівникові бюджетної установи, якій підпорядкована бюджетна установа, та керівникові органу Казначейства за місцем обслуговування бюджетної установи відповідне повідомлення.

Наказом Міністерства фінансів України №88 від 24 травня 1995 року «Про затвердження «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», в п.п. 2.14 та 5.5. встановлено, що відповідальність за своєчасне і якісне складання документів, передачу їх у встановлені графіком документообігу терміни для відображення у бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали і підписали ці документи.

Контроль за дотриманням виконавцями графіка документообороту на підприємстві, в установі здійснюється головним бухгалтером. Вимоги головного бухгалтера щодо порядку подання до бухгалтерії або на обчислювальну установку необхідних документів та відомостей є обов`язковими для усіх підрозділів і служб підприємства.

08.08.2013 року між «Замовником» - Міським відділом освіти Дружківської міської ради, код 02142848, в особі начальника ОСОБА_6 та «Підрядником» - ТОВ «Спецбуд», код 21951320, в особі директора ОСОБА_7 , був укладений Договір підряду №44 по об`єкту: «Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна, 2», з яким ОСОБА_5 була ознайомлена.

За умовами даного Договору:

- п.1.2. ч.1 «Предмет Договору» - «Істотні умови Договору не повинні змінюватися після підписання Договору до повного виконання зобов`язань сторонами, крім випадків зменшення обсягів робіт».

- ч.3 «Ціна Договору» п.3.1. - «Обсяг, вартість та термін виконання робіт визначаються прикладеними до Договору календарним графіком виконання робіт і договірною ціною, які є невід`ємною частиною даного Договору. Договірна ціна є динамічною і складає 943848,20 грн. (дев`ятсот сорок три тисячі вісімсот сорок вісім гривень 20 копійок), у тому числі ПДВ 20% - 157308,03 грн. (сто п`ятдесят сім тисяч триста вісім гривень 03 копійки)»;

- ч.4 «Порядок здійснення оплати»:

-п.4.1. «Розрахунки за цим Договором проводяться шляхом попередньої оплати та оплати за фактично виконані об`єми робіт»;

-п.4.2. «Замовник» здійснює попередню оплату «Підряднику» у розмірі 30 % від загальної вартості будівництва для придбання необхідних будівельних матеріалів, що складає 283154,46 грн. (двісті вісімдесят три тисячі сто п`ятдесят чотири гривні 46 копійок), у тому числі ПДВ 20% - 47192,41 грн. (сорок сім тисяч сто дев`яносто дві гривні 41 копійка) на строк, що не перевищує трьох місяців згідно Постанови КМУ від 09.10.2006 р. № 1404 «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

-п.4.3. «Облік та оплата виконаних робіт здійснюється на підставі акту виконаних підрядних робіт, складеного за формою КБ-2в і довідки про вартість виконаних підрядних робіт, складеної за формою КБ-3. Остаточний розрахунок за Договором здійснюється «Замовником» на підставі остаточно підписаного акту приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт (форма № КБ-3), з урахуванням здійсненої попередньої оплати.

-п.4.7. «Всі зобов`язання за цим Договором щодо здійснення розрахунків, сторони зобов`язються здійснити до 31.12.2013 р.»

- п.11.1. ч.11 «Строк дії Договору» - «Даний Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до повного виконання зобов`язань стронами, але не пізніше 31.12.2013 р.».

21.08.2013 року даний Договір, відповідно до затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 року №309: «Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», протягом 7 робочих днів, було зареєстровано та взято на облік в Управлінні державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області.

З бюджету Дружківської міської ради у 2013 року, за рахунок спеціального фонду (бюджет розвитку), головному розпоряднику коштів (Відділу освіти Дружківської міської ради), було передбачено та 16.08.2013 року профінансовано на капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» - 283154,46 грн.

У період часу з 10.09.2013 року по 05.12.2013 року, виконуючою обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , будучи службовою особою, в тому числі 24.10.2013 року, виконуючою обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_8 , через Управління державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області, було здійснено перерахування грошових коштів місцевого бюджету на розрахунковий рахунок ТОВ «Спецбуд», код 21951320, платіжними дорученнями №№ 1636, 1637, 1641, 1642, 1639, 1645, 1644, кожна від 10.09.2013 року, на загальну суму 186273,76 грн., у якості часткової попередньої оплати за Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна,2», за Договором підряду №44 від 08.08.2013 року.

11.12.2013 року, за результатами виконання підрядником робіт з «Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна, 2», начальник відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_6 затвердила своїм підписом і скріпила печаткою установи: «Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2013 р. ф.КБ-2в» та «Довідку про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2013 р. ф.КБ-3», на суму 125149,20 грн.

20.12.2013 року, виконуюча обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , будучи службовою особою, через Управління державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області, здійснила перерахування грошових коштів місцевого бюджету на розрахунковий рахунок ТОВ «Спецбуд», код 21951320, платіжним дорученням №1646, від 10.09.2013 р., на суму 9964,70 грн., у якості часткової попередньої оплати за Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна, 2», за Договором підряду №44 від 08.08.2013 р.

Таким чином, станом на 20.12.2013 року, у якості часткової попередньої оплати за Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна, 2», за Договором підряду №44 від 08.08.2013 р., загальна сума перерахованих грошових коштів з місцевого бюджету на розрахунковий рахунок ТОВ «Спецбуд», код 21951320, склала - 196238, 46 грн.

25.12.2013 року між «Замовником» - Міським відділом освіти Дружківської міської ради, код 02142848, в особі начальника ОСОБА_6 та «Підрядником» - ТОВ «Спецбуд», код 21951320, в особі директора ОСОБА_9 , було укладено Додаткову угоду №1 до Договору підряду №44 від 08.08.2013 р. по об`єкту: «Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул..Рибіна, 2.», з якою ОСОБА_5 була ознайомлена, за якою сторони внесли зміни в редакцію п.3.1. ч.3 «Ціна Договору» Договору про наступне: «Сума договору складає 283154,46 грн. (двісті вісімдесят три тисячі сто п`ятдесят чотири гривні 46 копійок)», яку, в порушення п.2.2. ч.2 «Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 року №309, виконуюча обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , будучи службовою особою, неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в частині організації бухгалтерського обліку, протягом 7 робочих днів, з вище вказаної дати взяття бюджетного зобов`язання 25.12.2013 року, до Управління державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області, на реєстрацію та взяття на облік не надала, хоча в силу своїх посадових обов`язків зобов`язана була і мала змогу провести зазначені заходи.

Згідно тексту вищевказаної Додаткової угоди №1 від 25.12.2013 року, були внесені зміни тільки в редакцію п.3.1. ч.3 «Ціна Договору» Договору на зменшення суми Договору підряду №44 від 08.08.2013 року, на 283154,46 грн., тобто сума даного Договору за фактом становить - 283154,46 грн. Відповідно повинен був бути змінений і п.4.2. ч.4 «Порядку здійснення оплати» Договору - порядок здійснення попередньої оплати в розмірі 30% від суми Договору - 283154,46 грн. Тобто попередня оплата в даному Договорі повинна була складати - 84946,34 грн. Дана Додаткова угода №1 від 25.12.2013 року, не передбачала внесення змін до п.4.2 ч.4 «Порядок здійснення оплати» Договору.

Відповідно до Постанови КМУ №1404-2006-п від 09.10.2006 року про «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», відділу освіти Дружківської міської ради, протягом поточного бюджетного періоду 2013 року, необхідно було здійснювати постійний моніторинг за Договором, який передбачав попередню оплату.

27.12.2013 року, за результатами виконання підрядником робіт з «Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул..Рибіна, 2», начальник відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_6 затвердила своїм підписом і скріпила печаткою установи: «Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2013 р. ф.КБ-2в» на суму 51279,60 грн., «Акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2013 року ф.КБ-2в» на суму 19809,66 грн., та «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2013 року ф.КБ-3», до кожного акту, а разом вартість робіт за вищевказаними «Актами №№ 1, 2, 3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2013 року ф.КБ-2в» склала - 196238,46 грн.

Відповідно до висновку експерта судової будівельно-технічної експертизи №644/24 від 11.04.2014 року:

1. Фактична вартість виконаних робіт з «Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна, 2», яка відображена в актах №№ 1,2,3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2013 р. на 23.01.2014 року складає 155329,70 грн.

2. Різниця між вартістю робіт, пред`явленої в актах №№ 1,2,3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2013 року та вартістю фактично виконаних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна, 2.», складає 40908,10 грн.

30.12.2013 року між «Замовником» - Міським відділом освіти Дружківської міської ради, код 02142848, в особі начальника ОСОБА_6 та «Підрядником» - ТОВ «Спецбуд», код 21951320, в особі директора ОСОБА_9 , було укладено Додаткову угоду № 2 до Договору підряду №44 від 08.08.2013 року по об`єкту: «Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул.Рибіна,2.», з якою ОСОБА_5 була ознайомлена, за яким сторони внесли зміни в редакцію п.11.1. ч.11 «Строк дії Договору» Договору про наступне: «Даний договір набирає чинності з дати його підписання і діє до повного виконання зобов`язань сторонами, але не пізніше 31.12.2014 р.», яку, в порушення п.2.2. ч.2 «Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 року №309, виконуюча обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , будучи службовою особою, неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в частині організації бухгалтерського обліку, протягом 7 робочих днів, з вище вказаної дати взяття бюджетного зобов`язання 30.12.2013 року, до Управління державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області, на реєстрацію та взяття на облік не надала, хоча в силу своїх посадових обов`язків зобов`язана була і мала змогу провести зазначені заходи.

Згідно тексту вищевказаної Додаткової угоди №2 від 30.12.2013 року, були внесені зміни тільки в редакцію п.11.1. ч.11 «Строк дії Договору» Договору про продовження терміну дії Договору підряду №44 від 08.08.2013 року, до - 31.12.2014 року, що суперечить нормам п.1 ст.3 Бюджетного кодексу України, згідно якого: «Бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.».

30.12.2013 року, виконуюча обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , будучи службовою особою, неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в частині розпорядження коштами місцевого бюджету, через Управління державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області, здійснила перерахування грошових коштів місцевого бюджету на розрахунковий рахунок ТОВ «Спецбуд», код 21951320, платіжним дорученням №1648, від 10.09.2013 року, на суму 86916,00 грн., у якості часткової попередньої оплати за Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул..Рибіна, 2», за Договором підряду №44 від 08.08.2013 року, хоча в силу своїх посадових обов`язків зобов`язана була і мала змогу не провести зазначені заходи.

Таким чином, на 30.12.2013 року, у якості часткової попередньої оплати за Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул..Рибіна, 2», за Договором підряду №44 від 08.08.2013 року, загальна сума перерахування грошових коштів місцевого бюджету на розрахунковий рахунок ТОВ «Спецбуд», код 21951320, склала - 283154,46 грн.

Крім того, згідно вищевказаного платіжного доручення №1648, від 10.09.2013 року на часткову попередню оплату за Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул..Рибіна, 2», за Договором підряду №44 від 08.08.2013 року, на суму 86916,00 грн., зі штампом проведення її Управлінням державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області від 30.12.2013 року, і виходячи з того, що між Відділом освіти Дружківської міської ради та ТОВ «Спецбуд» 25.12.2013 року було укладено вищевказану Додаткову угоду №1 про внесення змін в редакцію п.3.1. ч.3 «Ціна Договору» Договору на зменшення суми Договору підряду №44 від 08.08.2013 року, на 283154,46 грн., вищевказана сума в 86916,00 грн. повинна була закриватися не як сума часткової попередньої оплати за «Капітальний ремонт дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка, вул..Рибіна, 2», а як, передбачено п.п.6.3.1. п. 6.3. «Підрядник» зобов`язаний» ч.6 «Права та обов`язки сторін» Договору підряду №44 від 08.08.2013 року, сумою за «виконані підрядником якісно та у встановлені календарним графіком виконання робіт строки роботи відповідно до проектно-кошторисної документації», на підставі остаточно підписаного акту приймання виконаних будівельних робіт ф.КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт ф.КБ-3, з урахуванням здійсненої попередньої оплати.

Згідно реєстру бюджетних зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 31.12.2013 року №486 Відділу освіти Дружківської міської ради, за підписом виконуючої обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , який було 31.12.2013 року зареєстровано та взято на облік в Управлінні державної казначейської служби України у м.Дружківці Донецької області, у зв`язку з реальним фінансуванням і закінченням бюджетного періоду 2013 року, була зменшена сума Договору підряду №44 від 08.08.2013 року на 660693,74 грн.

В наслідок неналежного виконання службовою особою виконуючої обов`язки головного бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти Дружківської міської ради ОСОБА_5 , своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, станом на 30.12.2013 року, з розрахункового рахунку відділу освіти Дружківської міської ради підряднику ТОВ «Спецбуд», код 21951320, були зайво перераховані грошові кошти в сумі 86 916,00 грн., в наслідок чого державним інтересам і Відділу освіти Дружківської міської ради було завдано істотної матеріальної шкоди.

У судовому засідання обвинувачена ОСОБА_5 свою вину у скоєні інкримінованого їй злочину не визнала та пояснила, що з квітня 2012 року вона обіймала посаду в.о. головного бухгалтера, а з лютого 2014 року посаду головного бухгалтера відділу освіти Дружківської міської ради. В 2012 році на баланс відділу освіти було передано приміщення колишнього дитячого садочку «Берізка» в аварійному стані. На ремонт будівлі Дружківською міською радою в 2013 році були виділені кошти у розмірі 943848,20 грн. та укладений відповідний договір з ТОВ «Спецбуд» на проведення капітального ремонту приміщення дитячого садочку «Берізка». За умовами договору передоплата на закупку необхідних матеріалів складала 30% від вартості будівництва. В розробці проекту договору вона участі не брала, однак оскільки вона відповідно до своїх посадових обов`язків відповідає за цільове використання бюджетних коштів, вона перевірила предмет цього договору, суму договору та строк виконання робіт, після чого поставила на договорі свій підпис. Далі цей договір був переданий начальнику відділу освіти для його підписання. За результатами укладання договору було складено реєстр юридичних зобов`язань та разом з усіма необхідними документами переданий до державного казначейства, де після перевірки даний реєстр був взятий на облік. Після чого була зроблена заявка до фінансового відділення Дружківської міської ради про надання фінансування, які оформили та направили рахунок на передоплату у розмірі 283154,46 грн., який підписала в.о. начальника відділу освіти Лазебник. Платіжне доручення на передоплату на суму 283154,46 грн. від 10.09.2013 року був наданий до державного казначейства та звідки не повертався. В подальшому платіжні доручення складалися за вимогою державного казначейства, оскільки фінансування здійснювалася не в повному обсязі.

25 грудня 2013 року рішенням Дружківської міської ради було зменшено бюджет асигнування на 711000 грн., в тому числі на 691610 грн. по капітальному ремонту дитячого садочку «Берізка». Так як відповідно до п.20 ст.116 Бюджетного Кодексу України сума договору не може перевищувати суму бюджетних зобов`язань, то була підготовлена додаткова угода №1 від 25 грудня 2013 року, згідно якої сума договору була зменшена до 283154,46 грн. Однак умови передоплати зазначені в договорі сторонами не змінювалися, тому й рахунок на передоплату також не змінювався. Даний договір був наданий державному казначейству протягом семи днів та взятий на облік, що підтверджується реєстром бюджетних зобов`язань №468 від 31.12.2013 року, де є посилання на додаткову угоду №1. До серпня 2014 року на додаткових угодах штамп казначейство не ставило оскільки додаткова угода є невід`ємною частиною договору.

Додатковою угодою №2 від 30.12.2013 року, проект якої розробляла технік-будівельник ОСОБА_10 , був продовжений термін виконання робіт до 31.12.2014 року, оскільки у зв`язку з частковим фінансуванням заплановані будівельні роботи не були виконані у строк, передбачений договором. Дана додаткова угода не реєструвалася в державному казначействі, оскільки вона не впливає на розмір фінансових зобов`язань. На момент укладання додаткової угоди №2 бюджетні зобов`язання по передоплаті були повністю виконані.

30 грудня 2013 року державним казначейством була здійснена остання проплата у сумі 86916 грн. згідно рахунку на передоплату по цьому договору. Згідно постанові КМУ №1404 від 9.10.2006 року роботи по передоплаті повинні були виконані протягом 3 місяців. Ці роботи були виконані в встановлений законом термін, що підтверджується актом №4 від 31.01.2014 року на суму 67038грн. та актом №5 від 18.02.2014 року на суму 19117,14 грн. Вона не є розпорядником грошових коштів відділу освіти та не має повноважень щодо укладання договорів, внесення змін до умов договору тощо. Вона не здійснювала перерахування коштів по даному договору, кошти перераховувало державне казначейство. Вона не відповідає за строки та якість виконаних робіт, тому не підписувала жодних актів форми 2. В серпні 2014 року фінансове управління Дружківської міської ради здійснювала перевірку, вивчала всю документацію по даному договору, однак порушень не виявило. Вважає, що в її діях не має порушень своїх посадових обов`язків та вимог чинного законодавства, шкоди державним інтересам вона не завдавала, збитків не має. Просить суд її виправдати.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_6 пояснила, що вона до березня 2014 року займала посаду начальника відділу освіти Дружківської міської ради. Обвинувачена ОСОБА_5 спочатку працювала спеціалістом, потім виконуючим обов`язки головного бухгалтера, а потім була призначена на посаду головного бухгалтера відділу освіти. В серпні 2013 року вона перебувала у щорічні відпустці. Обов`язки начальника відділу освіти виконувала ОСОБА_11 8 серпня 2013 року між відділом освіти та ТОВ «Спецбуд» був укладений договір на ремонт дитячого садку «Берізка» на суму 943848,20 грн.

За умовами договору «Замовник» здійснює попередню оплату «Підряднику» у розмірі 30% від загальної вартості будівництва для придбання необхідних будівельних матеріалів, що складає 283154,46 грн. Проект договору розробляла технік-будівельник, після чого його вивчила та підписала ОСОБА_5 , як головний бухгалтер, а вже після цього даний договір від імені відділу освіти підписала виконуюча обов`язки начальника відділу ОСОБА_11 . Далі, цей договір був переданий до держказначейства та взятий на облік. Ніяких зауважень до договору не було. По мірі надходження грошових коштів на рахунок держказначейства, здійснювалася передоплата за даним договором. Останній платіж на суму 86916 грн. був оплачений 30.12.2013 року.

Оскільки фінансування було зменшено, були підготовлені зміни до цього договору, а саме додатковою угодою №1 від 26.12.2013 року було зменшено суму договору з 943848,20 грн. до 283154 грн., тобто до суми передоплати. Так як фінансовий рік закінчувався, а ремонтні роботи не були виконані у повному обсязі, то додатковою угодою №2 від 30.12.2013 року строк дії договору був продовжений. КРУ проводило перевірку, за результатами якої порушень не встановлено.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_11 пояснила, що вона працює головним спеціалістом по питанням освіти відділу освіти Дружківської міської ради. В серпні 2013 року вона виконувала обов`язки начальника відділу освіти та підписала угоду з ТОВ «Спецбуд» на ремонт дитячого садку «Березка». Проект договору розробляли спеціалісти бухгалтерії, після чого його підписала головний бухгалтер ОСОБА_5 . Рахунок-фактуру вона підписала 15.08.2013 року.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_12 пояснив, що він зараз обіймає посаду начальника відділу освіти Дружківської міської ради. Йому відомо, що у 2013 році Дружківською міською радою було виділено близько 940000 грн. на ремонт дитячого садку «Березка». Договір, який був укладений з ТОВ «Спецбуд» передбачав передоплату у розмірі 30% від вартості будівництва. Оскільки були проблеми з фінансуванням, була укладена додаткова угода, якою було зменшено сума договору. 30.12.2013 року дія договору була продовжена, оскільки ремонтні роботи не були завершені. Контроль за виконанням робіт здійснювала центральна бухгалтерія разом з техніком-будівельником, які підпорядковані головному бухгалтеру. Платіжне доручення №1648 від 10.09.2013 року на суму 86916 грн. підписав він в день його складання. Фінансове управління Дружківської міської ради здійснювала перевірку, однак порушень не виявило. Вважає, що матеріальної шкоди а ні державному бюджету, а ні відділу освіти Дружківської міської ради завдано не було.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_13 пояснила, що вона працює бухгалтером відділу освіти Дружківської міської ради. На момент укладання договору між відділом освіти та ТОВ «Спецбуд» на ремонт дитячого садку «Березка» вона перебувала у щорічній відпустці. В грудні 2013 року вона готувала проект додаткової угоди №1, якою було зменшено суму договору за вимогою держказначейства для зняття юридичних зобов`язань. 25 грудня 2013 року додаткова угода була підписана сторонами та наступного дня була передана до управління держказначейства. Якщо були б які-небудь порушення, то держказначейство не взяла б на облік цю угоду, а повернула б її з зауваженнями.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_10 пояснила, що вона працювала техніком-будівельником у відділу освіти Дружківської міської ради з жовтня 2013 року по вересень 2014 року. Договір між відділом освіти та ТОВ «Спецбуд» на ремонт дитячого садку «Березка» був укладений до того, як вона була прийнята на роботу. Оскільки роботи за цим договором не були виконані до кінця року, вона готувала проект додаткової угоди №2 від 30.12.2013 року про продовження строку дії договору та зміни до календарного плану, після чого передала його в плановий відділ. Вона також підписувала акти виконаних робіт по цьому об`єкту. Ремонтні роботи в приміщенні дитячого садку «Березка» продовжуються і на сьогоднішній день.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_14 пояснила, що з травня 2010 року вона працює на посаді начальника фінансового управління Дружківської міської ради. В 2013 році Дружківською міською радою було прийнято рішення про виділення коштів на ремонт дитячого садку «Березка». Був укладений відповідний договір на ремонт будівлі, який перевіряло державне казначейство. Оплата по договору проводилася у межах бюджетних асигнувань, перевитрат не було, збитків не завдано.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_15 пояснила, що вона працює заступником начальника управління Державного казначейства в м.Дружківка. Договір між відділом освіти Дружківської міської ради та ТОВ «Спецбуд» на ремонт приміщення дитячого садочку «Берізка» був вчасно наданий до держказначейства, перевірений та взятий на облік. Згідно постанови КМУ №1404 від 9 жовтня 2006 року розмір передоплати встановлюється на розсуд сторін договору. Рахунок на передоплату у розмірі 30% був зареєстрований в держказначействі і діяв до останнього без змін, однак оплачувався частинами, так як в першу чергу казначейство проплачує захищені статті, а потім вже незахищені після їх підтвердження. Останній платіж пройшов 30 грудня 2013 року на суму 86916 грн. На момент перерахування ці кошти не були зайво перераховані. Згідно додаткової угоди від 25 грудня 2013 року сума договору була зменшена. Вважає, що в даному випадку повинен був бути зменшений і розмір передоплати, однак цього зроблено не було. Вважає, що в цьому є порушення чинного законодавства. На додаткових угодах відсутній штамп казначейства, вона їх не бачила. Якщо б вони надійшли до казначейства, то останні платіжні доручення не оплачувалися як аванс, а повинні були оплачуватися згідно акту виконаних робіт. Додаткова угода №2 про продовження дії договору не відповідає Бюджетному Кодексу, так як всі роботи пов`язані з капітальним ремонтом повинні бути виконані до кінця року. Згідно наказу додаткові угоди повинен був приймати казначей Пономарьов. Якщо б вони поступали, то на них повинен бути відповідний штамп.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_16 пояснив, що з 2007 року по лютий 2014 року він працював на посаді головного казначея. Йому відомо, що в серпні 2013 року був укладений договір між відділом освіти Дружківської міської ради та ТОВ «Спецбуд». Відповідно до наказу №309 протягом 7 робочих днів договір необхідно надати до держказначейства, де його вивчають на відповідність до чинного законодавства. Якщо договір не відповідає законодавству, то оформлюється відмова від прийняття його на облік і договір повертається. Даний договір був наданий вчасно та взятий на облік, в держказначействі були зареєстровані фінансові зобов`язання. Рахунок №8 від 88.08.2013 року на передоплату згідно цього договору у розмірі 30% на суму 283154,46 грн. був також зареєстрований у держказначействі. Даний рахунок не змінювався, тому підстав для того, щоб не перераховувати грошові кошти ТОВ «Спецбуд» не було. Додаткові угоди, якими змінюється сума договору також необхідно надавати до державного казначейства. Щодо зміни строку договору, то вважає, що такі угоди необов`язково надавати, оскільки ці зміни не стосуються суми договору і не змінюють фінансові зобов`язання. Незважаючи на те, що п.3.1 Договору (сума договору) був змінений, п.4.2 (розмір попередньої оплати) змінений не був, рахунок на передоплату також не змінювався.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_17 пояснила, що з березня 2011 року вона працює завідуючою дитячого садочку «Теремок». Вона разом з директором ТОВ «Спецбуд» Буневич дивилися які роботи проводилися в приміщенні дитячого садочку «Берізка». Технік-будівельник ОСОБА_10 казала їй, що роботи виконані і вона підписувала документи. Їй не відомо які саме документи повинні бути виконані. Лапіна акти виконаних робіт не підписувала.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_18 пояснила, що вона працює вихователем-методистом дитячого садочку «Теремок». Вона підписувала акти виконаних робіт по ремонту приміщення дитячого садочку «Берізка». В грудні 2013 року вона не була в приміщенні дитячого садочку «Берізка» та не знала які роботи там проводилися. Чи підписувала вона які-небудь документи в цей період, вона не пам`ятає.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_7 пояснив, що з жовтня 1993 року по листопад 2013 року він працював на посаді директора ТОВ «Спецбуд». В 2013 році між відділом освіти Дружківської міської ради та його підприємством був укладений договір на проведення ремонтних робіт приміщення дитячого садочку «Берізка». Даний договір передбачав передоплату у розмірі 30% від вартості будівництва, яку сплачували частинами, у зв`язку з відсутністю грошей в бюджеті. Остання проплата була в кінці грудня 2013 року. Роботи були виконані за два місяці. Акти виконаних робіт форми 2 складав виконроб, після чого їх підписував він та начальник відділу освіти. Додаткові угоди в грудні 2013 року підписував директор підприємства ОСОБА_9 .

В судовому засідання прокурор заявив клопотання про проведення судово-бухгалтерської експертизи на дослідження якої просив поставити такі питання:

- чи оформлені звітні документи господарської операції за договором підряду №44 від 8 серпня 2013 року Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка вул.Рибіна, 2, з дотриманням усіх передбачених правил? Яким нормативним актом вони суперечать?

- Чи правильно складалися бухгалтерські проведення та інші бухгалтерські записи за виконанням господарських операцій за договором підряду №44 від 8 серпня 2013 року?

- Які відхилення від правил були допущені під час складання розрахункових і платіжних відомостей, калькуляцій та інших документів за господарськими операціями за договором підряду №44 від 8 серпня 2013 року Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка вул.Рибіна, 2?

- Чи дотримувалась відповідна методика ведення бухгалтерського обліку в даних господарських операцій?

- Визначити суму коштів, які необхідно було перерахувати відділу освіти Дружківської міської ради у 2013 році, як суми попередньої оплати на придбання будівельних матеріалів за договором підряду 44 від 8 серпня 2013 року Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка вул.Рибіна, 2, після укладання додаткових угод№1 від 25 грудня 2013 року та №2 від 30 грудня 2013 року, якими зменшено ціну договору з 943 848, 20 грн. на 283 154, 46 грн., та строк виконання договору з 31 грудня 2013 року на 31 грудня 2014 року?

- Чи обґрунтовано перераховано відділом освіти Дружківської міської ради кошти у сумі 86 916 грн., як попередню оплату для придбання будівельних матеріалів, як зазначено в платіжному дорученні №1648 від 10 вересня 2013 року зі штампом проведення оплати Управлінням державної казначейської служби України в м.Дружківці 30 грудня 2013 року, якщо станом на 27 грудня 2013 року підписано акти виконаних робіт №1 від 11 грудня 2013 року, №№2,3 від 27 грудня 2013 року лише на суму 196 238, 16 грн.?

- Як повинні були проводитись платежі за актами виконаних робіт №1 від 11 грудня 2013 року, №№2,3 від 27 грудня 2013 року лише на суму 196 238, 16 грн., як попередня оплата для придбання необхідних будівельних матеріалів, чи як оплата виконані роботи?

Проведення експертизи прокурор просив доручити Донецькому НДІСЕ.

В судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_5 та захисник ОСОБА_4 заперечували проти задоволення клопотання прокурора, пояснивши, що докази, які були надані в ході судового слідства не є суперечливими, а тому протиріч в матеріалах провадження не має, відповідно підстави для призначення судової експертизи відсутні.

Суд вислухавши думку учасників кримінального провадження вважає, що клопотання прокурора про проведення судово-економічної експертизи необхідно задовольнити з наступних підстав.

Згідно відповіді Костянтинівської об`єднаної державної фінансової інспекції №24-12/260 від 14 травня 2015 року у період з 01 лютого 2013 року по 31 березня 2015 року контрольні ревізія фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Дружківської міської ради не проводились у зв`язку з відсутністю значних ризиків виявлення порушень відповідно до концепції ризик орієнтовного відбору об`єктів контролю при плануванні інспектування Держфінінспекцією України та її територіальними органами.

Відповідно до ч.1 ст.332 КПК України під час судового розгляду суд за клопотанням сторін кримінального провадження або потерпілого за наявності підстав, передбачених статтею 242 цього Кодексу, має право своєю ухвалою доручити проведення експертизи експертній установі, експерту або експертам.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за доцільне призначити судово - економічну експертизу, яку доручити Донецькому НДІСЕ, на вирішення експертизи поставити заявлені прокурором питання.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 242, 332, 350, 369, 371, 372 КПК України, суд

УХВАЛИВ:

Доручити Донецькому науково дослідному інституту судових експертиз провести судово-економічну експертизу у кримінальному провадженні №1-кп/229/40/2015 по обвинуваченню ОСОБА_5 у скоєнні злочину, передбаченого ст.367 ч.1 КК України.

На вирішення експертизи поставити наступні питання:

1. Чи оформлені звітні документи господарської операції за договором підряду №44 від 8 серпня 2013 року Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка вул.Рибіна, 2, з дотриманням усіх передбачених правил? Яким нормативним актом вони суперечать?

2. Чи правильно складалися бухгалтерські проведення та інші бухгалтерські записи за виконанням господарських операцій за договором підряду №44 від 8 серпня 2013 року?

3. Які відхилення від правил буди допущені під час складання розрахункових і платіжних відомостей, калькуляцій та інших документів за господарськими операціями за договором підряду №44 від 8 серпня 2013 року Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка вул.Рибіна, 2?

4. Чи дотримувалась відповідна методика ведення бухгалтерського обліку в даних господарських операцій?

5. Визначити суму коштів, які необхідно було перерахувати відділу освіти Дружківської міської ради у 2013 році, як суми попередньої оплати на придбання будівельних матеріалів за договором підряду 44 від 8 серпня 2013 року Капітального ремонту дитячого садку «Берізка» за адресою: м.Дружківка вул.Рибіна, 2», після укладання додаткових угод№1 від 25 грудня 2013 року та №2 від 30 грудня 2013 року, якими зменшено ціну договору з 943 848, 20 грн. на 283 154, 46 грн., та строк виконання договору з 31 грудня 2013 року на 31 грудня 2014 року?

6. Чи обґрунтовано перераховано відділом освіти Дружківської міської ради кошти у сумі 86 916 грн., як попередню оплату для придбання будівельних матеріалів, як зазначено в платіжному дорученні №1648 від 10 вересня 2013 року зі штампом проведення оплати Управлінням державної казначейської служби України в м.Дружківці 30 грудня 2013 року, якщо станом на 27 грудня 2013 року підписано акти виконаних робіт №1 від 11 грудня 2013 року, №№2,3 від 27 грудня 2013 року лише на суму 196 238, 16 грн.?

7. Як повинні були проводитись платежі за актами виконаних робіт №1 від 11 грудня 2013 року, №№2,3 від 27 грудня 2013 року лише на суму 196 238, 16 грн., як попередня оплата для придбання необхідних будівельних матеріалів, чи як оплата виконані роботи?

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України.

Для проведення експертизи направити матеріали кримінального провадження №1-кп/229/40/2015 в Донецькому НДІСЕ.

Копію ухвали направити прокурору м.Дружківка.

На час проведення експертизи розгляд кримінального провадження зупинити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя: ОСОБА_1

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.05.2015
Оприлюднено21.03.2023
Номер документу52695899
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —229/2593/14-к

Ухвала від 19.05.2015

Кримінальне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко В. О.

Ухвала від 29.09.2015

Кримінальне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко В. О.

Ухвала від 24.10.2014

Кримінальне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко В. О.

Ухвала від 22.04.2015

Кримінальне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко В. О.

Ухвала від 03.10.2014

Кримінальне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні