ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2015 р. Справа № 804/9534/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1, розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за січень - червень 2015 року в сумі 65209, 99 грн.,
ВСТАНОВИВ :
31.07.2015 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій по Списку № 2, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за січень - червень 2015 року в сумі 65209, 99 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач, який зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не виконує вимоги п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, в якому зазначено, що підприємства щомісячно до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в результаті чого утворився борг в сумі 65209, 99 грн. за січень - червень 2015 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.08.2015 відкрито провадження у цій справі та призначено її до розгляду на 13.08.2015.
У судове засідання 13.08.2015 позивач не з'явився. До канцелярії суду позивач подав клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання 13.08.2015 не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. До суду надійшли заперечення відповідача, в яких останній заперечив проти заявленого адміністративного позову. Відповідач зазначив, що Петропавлівська районна державна лікарня ветеринарної допомоги має статус державної організації з організаційно - правовою формою за КОПФГ - 425 (державна організація), а отже відповідно до ч. 2 Порядку призначення пенсій за рахунок коштів підприємств та організацій окремим категоріям працівників за результатами атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 №937, звільняється від відшкодування витрат на виплату і доставку пільгової пенсії. Також, відповідач просив здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження за відсутності повноважного представника відповідача.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, Петропавлівська районна державна лікарня ветеринарної допомоги (ідентифікаційний код юридичної особи 25789260), зареєстрована Петропавлівською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області 15.11.1999, за організаційно - правовою формою за КОПФГ є державною організацією (установою, закладом), що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АБ № 561835, належним чином засвідчена копія якої міститься в матеріалах справи.
Судом встановлено, що позивач поніс витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених працівникам відповідача відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій по Списку № 2, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за січень - червень 2015 року на загальну суму 65209, 99 грн.
Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області направило до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах по Списку № 2 за січень - червень 2015 року, але останнім витрати в сумі 65209, 99 грн. відшкодовані не були.
Оскільки зазначена сума сплачена не була, розрахунки фактичних витрат відповідачем оскаржені не були, позивач вважає, що набув права її стягнення в примусовому порядку.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне страхування» (далі - Закон України № 400/97-ВР), платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування зокрема є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до ст. 2 Закону України № 400/97-ВР, для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Згідно зі ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи зокрема працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; жінки - після досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.
Згідно ж із абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону N 400/97-ВР, для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону N 1788-XII до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону N 1788-XII.
Абзацом третім пункту 1 статті 4 Закону N 400/97-ВР, встановлено ставку на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійне та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам відповідно до пунктів "а", "б" - "з" частини першої статті 13 Закону N 1788-XII за списком N 1 та списком N 2, покриваються підприємствами та організаціями, на яких працювали такі особи.
При цьому, приписами пункту 2 Порядку призначення пенсій за рахунок коштів підприємств та організацій, окремим категоріям працівників за результатами атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого Постановою КМУ № 937 від 18.07.2007 , пільгові пенсії можуть призначатися за рахунок коштів підприємств та організацій (крім тих, що фінансуються або дотуються з бюджету) відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" працівникам, що працюють (працювали) на виробництвах, роботах, за професіями і на посадах, не передбачених Списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, та Списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 36 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 4, ст. 102; 2004 р., N 50, ст. 3272; 2006 р., N 11, ст. 714): чоловікам - при стажі роботи не менш як 25 років, з них не менш як 12 років 6 місяців на роботі на тому самому підприємстві, в тій самій організації, яка дає право на призначення пільгової пенсії; жінкам - при стажі роботи не менш як 20 років, з них не менш як 10 років на роботі на тому самому підприємстві, в тій самій організації, яка дає право на призначення пільгової пенсії.
Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що підприємства, установи та організації звільняються від відшкодування витрат на доставку та виплату пенсій за умови, якщо вони фінансуються або дотуються за рахунок бюджету.
Матеріалами справи підтверджено, що Петропавлівська районна державна лікарня ветеринарної медицини є державною установою, яка фінансується за рахунок бюджету.
Отже, виходячи з приписів чинного законодавства відповідач звільнений від відшкодування Управлінню Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області витрат на доставку та виплату пенсій, що в даному випадку свідчить про відсутність підстав для стягнення таких витрат у примусовому порядку.
За таких обставин, суд доходить висновку, що адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій по Списку № 2, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за січень - червень 2015 року в сумі 65209, 99 грн. не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158 - 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Управління Пенсійного фонду України в Петропавлівському районі Дніпропетровської області до Петропавлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій по Списку № 2, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за січень - червень 2015 року в сумі 65209, 99 грн. відмовити повністю.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2015 |
Оприлюднено | 29.10.2015 |
Номер документу | 52711196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні