Копія
Справа № 822/5997/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2015 року м. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Матущак В.В. (головуючий), суддів - Польового О.Л. , Блонського В.К. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Хмельницької обласної організації Політичної партії "За конкретні справи" третя особа на стороні позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Хмельницької обласної виборчої комісії про визнання протиправної та скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ :
Хмельницька обласна організація політичної партії "За конкретні справи" звернулася до суду з адміністративним позовом до Хмельницької обласної виборчої комісії, в якому просить:
1. Визнати протиправними та скасувати постанови Хмельницької обласної виборчої комісії № 63 та № 64 від 19.10.2015: «Про відмову у реєстрації уповноважених осіб у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Хмельницької обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року»;
2. Визнати протиправною бездіяльність Хмельницької обласної виборчої комісії яка полягає у не реєстрації уповноважених членів Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» на підставі документів поданих Хмельницькій обласні виборчій комісії 19.10.2015 та 21.10.2015;
3. Зобов'язати Хмельницьку обласну виборчу комісію зареєструвати уповноважених осіб Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» ОСОБА_3 та ОСОБА_2.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 19.10.2015 Хмельницькою обласною організацією Політичної партії «За конкретні справи» було подано заяву до Хмельницької обласної виборчої комісії про реєстрацію ОСОБА_3 та ОСОБА_2 уповноваженими особами Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи». Вказана заява повністю відповідала вимогам ч. 8 ст. 61 Закону України «Про місцеві вибори», крім того, запропоновані кандидатури для реєстрації в якості уповноважених осіб Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» до числа осіб, передбачених п. 2 ч. 7 ст. 61 Закону не належали.
Проте, Хмельницькою обласною виборчою комісією 19.10.2015 було прийнято окремо дві постанови: № 63 та №64 якими відмовлено у реєстрації ОСОБА_3 та ОСОБА_2 відповідно, уповноваженими особами Хмельницької обласної організації Політичної партії "За конкретні справи" у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Хмельницької обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2015.
Позивач з вказаними Постановами Хмельницької обласної виборчої комісії не погоджується, вважає їх протиправними, незаконними, такими, що були прийнятими із перевищенням наданих законом повноважень.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи без його участі та в порядку письмового провадження.
Представники виборчої комісії та треті особи в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Згідно ч.12 ст.172 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини 6 статті 12, частини 1 статті 41, частини 6 статті 128 КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається, розгляд справи проводиться в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовну заяву слід задовольнити з наступних підстав.
Судом встановлено, що у строк, встановлений Законом України «Про місцеві вибори», позивачем - 19.10.2015 Хмельницькою обласною організацією Політичної партії «За конкретні справи» (надалі - «Позивач») було подано заяву до Хмельницької обласної виборчої комісії (надалі - «Відповідач») про реєстрацію ОСОБА_3 та ОСОБА_2 уповноваженими особами Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи».
Відповідно до ч. 6 ст. 61 Закону України «Про місцеві вибори» місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі, може мати не більше трьох уповноважених осіб у багатомандатному виборчому окрузі та не більше двох уповноважених осіб у кожному територіальному виборчому окрузі (далі - уповноважена особа місцевої організації партії).
Частиною 7 вказаної статті передбачено вимоги до осіб, які можуть та які не мають права бути уповноваженими особами місцевої організації партії, а саме: уповноваженою особою місцевої організації партії може бути громадянин України, який має право голосу.
Уповноваженою особою не може бути член виборчої комісії, представник місцевої організації партії у територіальній виборчій комісії, довірена особа кандидата, офіційний спостерігач - суб'єкт виборчого процесу, посадова особа органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи місцевого самоврядування, військовослужбовець, особа рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ України, Державної кримінально-виконавчої служби України, працівник Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, особа, яка проходить альтернативну (невійськову) службу, особа, яка має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята в установленому законом порядку.
Список уповноважених осіб затверджується керівним органом місцевої організації партії.
Вимоги до документів, які подаються місцевою організацією партії для реєстрації осіб в якості її уповноважених осіб встановлені ч. 8 ст. 61 Закону, а саме: заява про реєстрацію уповноважених осіб місцевої організації партії, підписана керівником місцевої організації партії і засвідчена печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та копія рішення керівного органу місцевої організації партії про затвердження списку уповноважених осіб місцевої організації партії подаються до територіальної виборчої комісії у будь-який час після реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку місцевої організації партії. У заяві про реєстрацію уповноважених осіб зазначаються прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), відповідний виборчий округ, число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, місце роботи (заняття), займану посаду, адресу місця проживання, номер контактного телефону кожної уповноваженої особи, відомості про відсутність судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, що не погашена або не знята в установленому законом порядку. До заяви додаються письмові згоди цих осіб представляти інтереси місцевої організації партії у відповідному виборчому окрузі.
Отже, аналізуючи наведені норми, суд вважає, що виключною умовою для реєстрації уповноважених осіб місцевої організації партії згідно ч. 9 ст. 61 Закону України «Про місцеві вибори» є надходження усіх необхідних документів за формою та змістом до виборчої комісії, які передбачені ч. 8 ст. 61 Закону.
Позивачем були подані усі передбачені законом документи для реєстрації ОСОБА_3 та ОСОБА_2 уповноваженими особами Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи», що додатково підтверджується протоколами засідання відповідача 19.10.2015 та 21.10.2015.
Зважаючи на викладене, позивачем доведена необґрунтованість та неправомірність прийнятих постанов, отже суд задовольняє позовні вимоги, що стосується визнання їх протиправними та скасування.
Щодо позовної вимоги стосовно визнання протиправною бездіяльності Хмельницької обласної виборчої комісії яка полягає у не реєстрації уповноважених членів Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» на підставі документів поданих Хмельницькій обласні виборчій комісії 19.10.2015 та 21.10.2015, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про місцеві вибори» виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з ч.3 ст. 19 Закону виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Відповідно до ч.9 зазначеного Закону територіальна виборча комісія не пізніше трьох днів з дня надходження документів, зазначених у частині восьмій цієї статті, реєструє уповноважених осіб місцевої організації партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, та видає представникові місцевої організації партії їх посвідчення за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Встановлено, що 20.10.2015 Хмельницька обласна організація Політичної партії «За конкретні справи» повторно звернулася до Хмельницької обласної виборчої комісії із заявою про реєстрацію її уповноважених осіб ОСОБА_3 та ОСОБА_2, про що свідчить наявна в матеріалах справи копія заяви про реєстрацію уповноважених осіб, яка прийнята за вх.№ 250 секретарем комісії ОСОБА_4
Проте, Хмельницька обласна виборча комісія, станом на день подачі даного позову не прийняла жодного, у відповідності до закону, рішення, а лише обмежилась тим, що у протоколі засідання комісії №21 від 21-22 жовтня 2015 року, розглядаючи питання надходження документів Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» для реєстрації її уповноважених осіб (ОСОБА_3 та ОСОБА_2.) без жодних застережень щодо комплектності документів, відобразила результат голосування.
Вказане свідчить про протиправну бездіяльність Хмельницької обласної виборчої комісії з приводу не реєстрації уповноважених осіб Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» для реєстрації її уповноважених осіб ОСОБА_3 та ОСОБА_2.
Суд вважає за необхідне зобов'язати Хмельницьку обласну виборчу комісію зареєструвати уповноважених осіб Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» ОСОБА_3 та ОСОБА_2, враховуючи імперативність норми частини 1 статті 177 КАС України, та у зв'язку з тим, що скасування оскаржуваного рішення та зобов'язання відповідача розглянути подані позивачем документи не призведе до повного захисту прав позивача.
Згідно з ч.9 ст.172 КАС України у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі.
Відповідно до ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Згідно з ч.3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Станом на 01 січня 2015 розмір мінімальної заробітної плати становив 1218,00 грн., тобто за кожну вимогу немайнового характеру необхідно сплачувати судовий збір у розмірі 1218 грн.
При поданні позовної заяви з позовними вимогами немайнового характеру позивачем судовий збір в розмірі (1218х4) грн. не було сплачено. Таким чином, в зв'язку з задоволенням позовних вимог, з відповідача на користь державного бюджету слід стягнути 4872,00 грн.
Керуючись ст.11, 71, 86, 94, 158-163, 172, 177 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Хмельницької обласної виборчої комісії яка полягає у не реєстрації уповноважених членів Хмельницької обласної організації Політичної партії "За конкретні справи" на підставі документів поданих Хмельницькій обласні виборчій комісії 19.10.2015 та 21.10.2015.
Визнати протиправною та скасувати постанову Хмельницької обласної виборчої комісії №63 від 19.10.2015 "Про відмову у реєстрації уповноважених осіб у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Хмельницької обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року".
Визнати протиправною та скасувати постанову Хмельницької обласної виборчої комісії №64 від 19.10.2015 "Про відмову у реєстрації уповноважених осіб у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Хмельницької обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року".
Зобов'язати Хмельницьку обласну виборчу комісію зареєструвати уповноважених осіб Хмельницької обласної організації Політичної партії «За конкретні справи» ОСОБА_3 та ОСОБА_2.
Присудити з Хмельницької обласної виборчої комісії за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 4872 (чотири тисячі вісімсот сімдесят дві) грн. 00 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 177 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 24 жовтня 2015 року 22:50
Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_5
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2015 |
Оприлюднено | 29.10.2015 |
Номер документу | 52711368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні