Постанова
від 24.10.2015 по справі 822/5998/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5998/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Майстер П.М. (головуючий), суддів - Ніколайчука М.Є. , Матущака В.В. , розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Хмельницької обласної організації Аграрної партії України до Члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та встановлення фактів грубого порушення законодавства про місцеві вибори, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся в суд з позовом до члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 в якому просить:

- визнати протиправними дії члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 щодо неправомірного внесення змін по межах територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради;

- встановити факт грубого порушення членом Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 законодавства України про місцеві вибори.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19 жовтня 2015 року позивачем були виявлені порушення законодавства України про місцеві вибори з боку члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1. Порушення полягало у невідповідності меж територіальних виборчих округів, прийнятих Постановою Хмельницької обласної виборчої комісії №8 від 19.09.2015 року. Вказує, що відомості щодо меж територіальних виборчих округів були опубліковані в газеті "Подільські вісті" від 22 вересня 2015 року, та розміщені на офіційному сайті ЦВК. Щодо вказаних порушень позивачем були подані заяви до Хмельницької обласної виборчої комісії, за наслідками розгляду яких встановлено, що зміни щодо меж територіальних виборчих округів вносилися відповідачем шляхом заміни окремих аркушів додатку до постанови Хмельницької обласної виборчої комісії №8 від 19.09.2015 року, без затвердження таких змін на засіданні виборчої комісії. Дії відповідача вважає протиправними, тому звернувся в суд з вказаними позовними вимогами.

Представники позивача надали суду заяву про розгляд справи без їх участі.

Відповідач у судове засідання не з'явилась. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.

Відповідно до ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно ч.6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів в порядку письмового провадження, так як явка сторін не визнавалася судом обов'язковою.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, колегія суддів вважає, що адміністративний позов підлягає до задоволення частково з підстав, викладених нижче.

Судом встановлено, що Постановою Хмельницької обласної виборчої комісії №8 від 19 вересня 2015 року про утворення територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради постановлено:

- утворити 84 територіальних виборчих округа для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради та встановити єдину нумерацію територіальних виборчих округів;

- дану постанову з додатками оприлюднити в газеті Хмельницької обласної ради "Подільські вісті";

- дану постанову з додатками оприлюднити шляхом розміщення на стенді повідомлень Хмельницької обласної ради.

Постановою Центральної виборчої комісії №454 від 16.10.2015 року про зміни в складі територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, припинено достроково повноваження члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 - голови комісії, від місцевої організації Партії "ОСОБА_2 Порошенка "Солідарність" (у зв'язку із внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії).

19.10.2015 року позивач звернувся із заявою до Хмельницької обласної виборчої комісії про надання роз'яснення відносно внесених змін до меж територіальних виборчих округів №7, №8, та №9 з виборів депутатів Хмельницької обласної ради, а саме коли і ким було прийнято відповідне рішення.

20.10.2015 року головою Хмельницької обласної виборчої комісії було надано відповідь, що постанова про внесення змін до меж територіальних виборчих округів Хмельницькою обласною виборчою комісією не приймалась.

Встановлено, що на засіданні Хмельницької обласної виборчої комісії 21-22 жовтня 2015 року, яке оформлене протоколом №21, виступили:

- голова комісії ОСОБА_3 який доповів, що підтверджено факти зміни меж виборчих округів, що були затверджені Постановою Хмельницької обласної виборчої комісії №8 від 19.09.2015 року, яка була опублікована в газеті "Подільські вісті";

- член комісії ОСОБА_4, який пояснив, що керівник міського відділу реєстру виборців надав інформацію, що відповідні зміни щодо меж виборчих округів вносилися ОСОБА_1 шляхом заміни окремих аркушів додатку до Постанови Хмельницької обласної виборчої комісії №8 від 19.09.2015 року, яка була подана до міського відділу виборців. Зазначив, що такі зміни приймалися та вносилися одноособово ОСОБА_1, яка на той момент була головою виборчої комісії, без затвердження таких змін меж виборчих округів на засіданні виборчої комісії.

В подальшому Постановою Центральної виборчої комісії №502 від 23.10.2015 року про зміни в складі територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, включено до складу Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 - від місцевої організації Політичної Партії "Піратська Партія України".

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів враховує наведене нижче.

Відповідно до ч.7 ст. 17 Закону України "Про місцеві вибори", для проведення виборів депутатів обласної ради відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як за 35 днів до дня чергових або перших місцевих виборів утворює на території кожного району, міста обласного значення територіальні виборчі округи, кількість виборців у яких має бути за можливості максимально наближеною до середньої кількості виборців у територіальному виборчому окрузі відповідного багатомандатного округу.

На території кожного району, міста обласного значення утворюється один територіальний виборчий округ з виборів депутатів обласної ради або кілька територіальних виборчих округів з виборів депутатів обласної ради з приблизно однаковою кількістю виборців. Територіальний виборчий округ з виборів депутатів обласної ради може включати територію одного району або міста обласного значення, що входять до складу відповідної області, чи одну частину території району або міста обласного значення.

Кількість територіальних виборчих округів, що утворюються на території кожного району, міста обласного значення, визначається відповідно до частин першої та третьої цієї статті.

Орієнтовна середня кількість виборців у територіальних виборчих округах, що утворюються на території відповідного району, міста обласного значення, визначається територіальною виборчою комісією на підставі відомостей Державного реєстру виборців про кількість виборців, які проживають на території відповідного району, міста обласного значення, що подаються органом ведення Державного реєстру виборців до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної територіальної виборчої комісії не пізніш як за 40 днів до дня чергових або перших місцевих виборів.

Як встановлено колегією суддів, та підтверджено матеріалами справи, Хмельницькою обласною виборчою комісією утворено 84 територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради та встановлено єдину нумерацію територіальних виборчих округів. Вказану інформацію оприлюднено в газеті Хмельницької обласної ради "Подільські вісті" 22 вересня 2015 року, №№105-106.

Колегією суддів взято до уваги протокол №21 засідання Хмельницької обласної виборчої комісії 21-22 жовтня 2015 року, яким підтверджено, що зміни щодо меж виборчих округів вносилися ОСОБА_1 шляхом заміни окремих аркушів додатку до Постанови Хмельницької обласної виборчої комісії №8 від 19.09.2015 року, яка була подана до міського відділу виборців.

Відтак, враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, колегія суддів дійшла висновку, що вимоги позивача про визнання протиправними дії члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 щодо неправомірного внесення змін по межах територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради є обґрунтованими, в свою чергу відповідач не довів правомірність своїх дій, тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Щодо позовної вимоги позивача про встановлення факту грубого порушення членом Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 законодавства України про місцеві вибори, колегія суддів зазначає наступне.

Розглядаючи вказаний спір, колегія суддів прийшла до висновку про протиправність дії члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 щодо неправомірного внесення змін по межах територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради.

При визнанні протиправності дії відповідача суд зазначив мотиви невідповідності її чинному виборчому законодавству, а тому додаткового встановлення фактів порушень відповідачем законодавства України про місцеві вибори не потребує, та не може виступати належним способом захисту порушених прав, тому в задоволенні вказаної позовної вимоги слід відмовити.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Згідно з ч.9 ст.172 КАС України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Відповідно до ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 1 розмір мінімальної заробітної плати. Згідно з ч.3 ст.6 вказаного Закону, у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

При поданні позовної заяви в якій дві позовні вимоги немайнового характеру позивачем не сплачено судовий збір.

Керуючись ст.41, 11, 71, 86, 94, 158-163, 172, 177 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 щодо неправомірного внесення змін по межах територіальних виборчих округів для проведення виборів депутатів Хмельницької обласної ради.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Хмельницької обласної організації Аграрної партії України (код ЄДРПОУ 39968240) на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218,00 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп., зарахувавши за платіжними реквізитами для сплати судового збору Хмельницького окружного адміністративного суду.

Стягнути з члена Хмельницької обласної виборчої комісії ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1218,00 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп., зарахувавши за платіжними реквізитами для сплати судового збору Хмельницького окружного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 177 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлено 25 жовтня 2015 року о 06 год. 00 хв.

Головуючий суддя судді /підпис/ /підпис/ /підпис/ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_5

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2015
Оприлюднено28.10.2015
Номер документу52715522
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5998/15

Постанова від 24.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 24.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні