Рішення
від 16.09.2015 по справі 213/1746/15-ц
ІНГУЛЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

г Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області

Справа № 213/1746/15-ц

Номер провадження 2/213/752/15

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 вересня 2015 року Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі :

головуючого судді Соловйової Л.Я.

при секретарі Ємельянцевої Т.С.,

розглянув заочно у відкритому судовому засіданні в залі Інгулецького районного суду у м. Кривому Розі цивільну справу за позовом Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів.

Свої вимоги обґрунтовують тим, що ОСОБА_1 з 27.09.2011 р. по 21.09.2012р. перебував як безробітний на обліку в Інгулецькому районному центрі зайнятості м. Кривого Рогу. 27.09.2011 року наказом № НТ 110927 Інгулецького районного центру зайнятості ОСОБА_1 був наданий статус безробітного відповідно до п.п. 1,3,4 ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" із п. 2.1. «Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності» призначено допомогу по безробіттю у розмірі встановленому законодавством з 27.09.2011 року з дня отримання статусу безробітного. Відповідно до п.18 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення» центри зайнятості проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики, а в разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

У відповідності до «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним» затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України, державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 р. за № 232/16248 та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» центром зайнятості було проведено звірку даних з даними ДПА. В результаті чого було виявлено факт існування трудових відносин між ОСОБА_1 та ПП «Промтехкомплект» з 01.09.2012 р. по 01.10.2012 р. з отриманням доходу в період перебування на обліку в центрі зайнятості.

11.04.2014 року Інгулецьким РЦЗ було складено акт № 393 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», яким було встановлено що відповідач ОСОБА_1 мав трудові відносини та отримував заробітну плату в ПП «Промтехкомплект» з 01.09.2012 р. по 01.10.2012 р. Отже, відповідач приховав факт свого працевлаштування та незаконно отримав за період з 01.09.2012 р. по 20.09.2012 р державну допомогу по безробіттю в сумі в розмірі 1387,75 грн.

В результаті звірки з даними ДПА та згідно акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» особою порушено умови реєстрації в центрі зайнятості, надання статусу безробітного, призначення, нарахування та виплати допомоги по безробіттю.

Пунктом 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17.02.2007р. № 219 передбачено, що для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не займається трудовою діяльністю, не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, не працює за договором цивільно-правового характеру та ін. В цей же день громадяни ознайомлюються з правами та обов'язками безробітного, зазначеними в пам'ятці безробітного та власноруч її підписують. ОСОБА_1 власноруч підписав пам'ятку безробітного, таким чином зобов'язавшись своєчасно повідомити центр зайнятості про факт свого працевлаштування.

21.09.2012 р. ОСОБА_1 було знято з обліку в Інгулецькому РЦЗ у зв'язку із зняттям з реєстрації місця проживання у разі переїзду в іншу місцевість на підставі заяви безробітного, що додається.

Інгулецьким РЦЗ було запропоновано ОСОБА_1 добровільно повернути незаконно отримані кошти у сумі 1387,75грн., але в добровільному порядку відповідач кошти не повернув.

В пам'ятці безробітного громадяни попереджаються, що у разі отримання допомоги незаконним шляхом і відмови від добровільного повернення отриманих сум служба зайнятості має право стягнути цю суму у судовому порядку.

В липні 2014 року Центр зайнятості звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів, але на підставі ухвали суду від 23.09.2014 р., Дніпропетровським окружним адміністративним судом закрито провадження у справі, так як спір, визначений в справі підлягає вирішенню загальним місцевим судом за правилами Цивільного процесуального кодексу України.

Не погодившись з даним рішенням, Інгулецький районний центр зайнятості м. Кривого Рогу 10.12.2014 р. направив до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, однак, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд не врахував зазначені в скарзі доводи та прийшов висновку, що вони не спростовують зроблений судом першої інстанції висновок, а тому залишив апеляційну скаргу без задоволення, про що виніс ухвалу від 03 березня 2015 року.

У зв'язку із викладеним, Центр зайнятості звертається з даним цивільним позовом до Інгулецького районного суду м. Кривого Рогу.

Позивач зазначив, що відповідно до п. 4 ст. 38 Закону України "Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, не застосовується.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, про дату та час розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно. У поданій до суду заяві позивач вказав, що просить розглядати справу за відсутності їх представника. Позовні вимоги підтримують в повному обсязі. Проти заочного розгляду справи не заперечують.

Відповідач у судове засідання не з'явився. Про дату та час розгляду справи був повідомлений своєчасно і належним чином. Судові повістки повернулися на адресу суду за закінченням терміну зберігання. ОСОБА_1 про причини неявки суду не повідомив, своїх заперечень проти позову не надав. Клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.

За таких обставин, суд вважає можливим провести заочний розгляд справи, за відсутності відповідача, згідно ст.ст. 224-225 ЦПК України, а також за відсутності представника позивача на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до ст. 197 ЦПК України у разі неявки в судове засідання

всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає встановленими такі обставини.

ОСОБА_1 з 27.09.2011 р. по 21.09.2012р. перебував як безробітний на обліку в Інгулецькому районному центрі зайнятості м. Кривого Рогу. 27.09.2011 року наказом № НТ 110927 Інгулецького районного центру зайнятості ОСОБА_1 був наданий статус безробітного відповідно до п.п. 1,3,4 ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" із п. 2.1. «Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності» призначено допомогу по безробіттю у розмірі встановленому законодавством з 27.09.2011 року з дня отримання статусу безробітного (а.с. 15,16).

У відповідності до «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним» затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України, державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 р. за № 232/16248 та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» центром зайнятості було проведено звірку даних з даними ДПА. В результаті чого було виявлено факт існування трудових відносин між ОСОБА_1 та ПП «Промтехкомплект» з 01.09.2012 р. по 01.10.2012 р. з отриманням доходу в період перебування на обліку в центрі зайнятості (а.с. 17-18).

11.04.2014 року Інгулецьким РЦЗ було складено акт № 393 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», яким було встановлено що відповідач ОСОБА_1 мав трудові відносини та отримував заробітну плату в ПП «Промтехкомплект» з 01.09.2012 р. по 01.10.2012 р. Отже, відповідач приховав факт свого працевлаштування та незаконно отримав за період з 01.09.2012 р. по 20.09.2012 р державну допомогу по безробіттю в сумі в розмірі 1387,75 грн. (а.с.19).

В результаті звірки з даними ДПА та згідно акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» особою порушено умови реєстрації в центрі зайнятості, надання статусу безробітного, призначення, нарахування та виплати допомоги по безробіттю.

Пунктом 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17.02.2007р. № 219 передбачено, що для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не займається трудовою діяльністю, не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, не працює за договором цивільно-правового характеру та ін. В цей же день громадяни ознайомлюється з правами та обов'язками безробітного, зазначеними в пам'ятці безробітного та власноруч її підписують. ОСОБА_1 власноруч підписав пам'ятку безробітного, таким чином зобов'язавшись своєчасно повідомити центр зайнятості про факт свого працевлаштування (а.с. 9).

21.09.2012 р. ОСОБА_1 було знято з обліку в Інгулецькому РЦЗ у зв'язку із зняттям з реєстрації місця проживання у разі переїзду в іншу місцевість на підставі заяви безробітного (а.с. 12).

Інгулецьким РЦЗ було запропоновано ОСОБА_1 добровільно повернути незаконно отримані кошти у сумі 1387,75грн., але в добровільному порядку відповідач кошти не повернув (а.с. 29-30).

В липні 2014 року Інгулецький районний центр зайнятості звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів, але на підставі ухвали суду від 23.09.2014 р., Дніпропетровським окружним адміністративним судом закрито провадження у справі, так як спір, визначений в справі підлягає вирішенню загальним місцевим судом за правилами Цивільного процесуального кодексу України (а.с. 32).

Не погодившись з даним рішенням, Інгулецький районний центр зайнятості м. Кривого Рогу 10.12.2014 р. направив до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу (а.с. 33-34), однак, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд не врахував зазначені в скарзі доводи та прийшов висновку, що вони не спростовують зроблений судом першої інстанції висновок, а тому залишив апеляційну скаргу без задоволення, про що виніс ухвалу від 03 березня 2015 року (а.с. 35-36).

В заяві про надання статусу безробітного громадяни попереджаються, що у разі отримання допомоги незаконним шляхом і відмови від добровільного повернення отриманих сум служба зайнятості має право стягнути цю суму у судовому порядку.

Статтею 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що Застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Таким чином, неповернення коштів до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу, порушує державні інтереси в сфері соціального захисту населення в частині професійного навчання, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян і завдає державі шкоду.

Керуючись ст.ст. 36, 38 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», ст. ст. 611, 623 ЦК України, керуючись ст.ст.10, 11, 60, 88, 197, 212-215, 224-225 ЦПК України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь Інгулецького районного центру зайнятості (р/р 37177001012647 ГУ ДКСУ України в Дніпропетровській області, код ОКПО 37665169, МФО 805012) незаконно отримані кошти у розмірі 1387 (одна тисяча триста вісімдесят сім) гривень 75 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь держави судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 487 (чотириста вісімдесят сім) гривень 20 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Дніпропетровської області через Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Заяву про перегляд заочного рішення відповідачем може бути подано до суду, що ухвалив рішення, протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Суддя Л.Я.Соловйова

СудІнгулецький районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення16.09.2015
Оприлюднено30.10.2015
Номер документу52737211
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —213/1746/15-ц

Рішення від 16.09.2015

Цивільне

Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу

Соловйова Л. Я.

Ухвала від 03.08.2015

Цивільне

Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу

Соловйова Л. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні