Справа №451/824/15-а
Провадження № 2-а/451/26/15
ПОСТАНОВА
іменем України
20 жовтня 2015 року
Радехівський районний суд Львівської області
у складі: головуючого-судді Мулявка О.В.
при секретарі судового засідання Кріса М.М
з участю представника позивача Боровця М.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Радехів адміністративний позов Приватного підприємства «Західний Буг» до Жвирківської сільської ради Сокальського району Львівської області про визнання дій неправомірними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
У липні 2015 року до суду із адміністративним позовом звернувся директор ПП «Західний Буг», відповідно до вимог якого, просить визнати дії органу місцевого самоврядування неправомірними та скасувати рішення Жвирківської селищної ради Сокальського району №876 від 28 січня 2015 року і частково рішення цієї ж селищної ради №639 від 27 лютого 2015 року.
В обґрунтування позову покликається на обставини, що 12 червня 2015 року ПП «Західний Буг» отримало від Жвирківської селищної ради Сокальського району Львівської області проект Додатку №20 до Договору оренди земельної ділянки від 29.01.2014 року та проект Розрахунку розміру орендної плати на земельні ділянки державної або комунальної власності.
До вказаного проекту Додатку та Розрахунку було долучено копію Рішення Жвирківської селищної ради Львівської області XXXVI сесії VI скликання від 28 січня 2015 року №876.
Із рішення №876 стало відомо, що сесією ради вирішено внести зміни до Договору оренди №4483908 від 29.01.2014 року на земельну ділянку площею 2,2000 га, яка знаходиться в смт.Жвирка по вул.Львівська та встановлено орендну плату в розмірі 6 відсотків від нормативно-грошової оцінки.
Окрім цього, в подальшому із додатків до позовної заяви прокурора Сокальського району, які надійшли в адресу підприємства, стало відомо, що Жвирківська селищна рада Львівської області 27 лютого 2014 року на XXIX сесії VI скликання прийняла рішення №639, відповідно до якого вирішено внести зміни до Договору оренди від 29.01.2014 року на земельні ділянки площами 2,2000 га та 3,3957, що знаходяться в смт.Жвирка по вул.Львівська та по вул.1-го Травня,4, відповідно, із встановленням орендної плати в розмірі 3,5 відсотків від нормативно-грошової оцінки.
Не погодившись із рішеннями органу місцевого самоврядування №876 та №639, зазначає, що між Жвирківською селищною радою Сокальського району та ПП «Західний Буг» 22.11.2013 року було укладено Договір оренди землі, що зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права за №4483908 та згідно якого Підприємству передана земельна ділянка загальною площею 2,2000 га.
Відповідно до змісту цього Договору, під час його підписання сторони узгодили всі питання, в тому числі систематичність перегляду орендної плати, зазначивши, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
Тобто, в Договорі оренди землі №4483908 чітко та однозначно зазначено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, а не шляхом прийняття одностороннього рішення Орендодавцем.
Крім цього, у Рішенні XXV сесії VI скликання Жвирківської селищної ради №572, яке є невід'ємним додатком до Договору оренди землі №4483908 зазначено, що орендна плата земельної ділянки площею 2,2000 га, що знаходиться в смт.Жвирка по вул.Львівська встановлюється в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Зазначає, що прийняття рішень №876 та №639 щодо однієї і тієї ж самої земельної ділянки та одного і того ж самого Орендаря (ПП «Західний Буг»), якими змінюються умови користування земельною ділянкою, зокрема збільшується відсоткова ставка орендної плати з «3%» до «3,5%» та «6%», суперечить раніше прийнятому і діючому Рішенню №572.
Відповідно, вважає, що прийняття селищною радою оскаржених рішень №876 та №639 прямо суперечить укладеному Договору оренди землі №4483908, нормам Цивільного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», Конституції України та Рішенню Конституційного суду України по справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) по справі №1-9/2009 від 16 квітня 2009 року (№7-рп/2009).
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та виклав свої пояснення аналогічно, зазначеним у заяві (а.с.3-11). Адміністративний позов просить задоволити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином. Про причини, що унеможливили його прибуття у засідання, суд не повідомив.
Вислухавши пояснення представника позивача та дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступних міркувань.
За правилами, встановленими ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а у адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно зі ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст.138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
За правилами ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно частини 4 статті 203 ЦК України правочин має вчинятися у формі, встановленій законом.
Частиною 2 статті 207 ЦК України визначено, що правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою.
Із наявних в матеріалах справи документів, в тому числі і копії договору оренди землі від 22.11.2013 року, що зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права за №4483908 вбачається, що Жвирківська селищна рада Сокальського району надали Приватному підприємству «Західний Буг»в строкове платне користування земельну ділянку площею 2,2000 га для обслуговування нежитлових будівель строком на 10 років, узгодивши при цьому і систематичність перегляду орендної плати (а.с.15,24-31).
Відповідно до частини 1 статті 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Аналогічна за змістом норма викладена і у статті 30 Закону України «Про оренду Землі» №161-XIV від 06.10.1998 року.
Згідно статті 658 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Крім цього, як вбачається із Рішення XXV сесії VI скликання Жвирківської селищної ради №572, яке є невід'ємним додатком до Договору оренди землі від 22.11.2013 року, орендна плата земельної ділянки площею 2,2000 га, що знаходиться в смт.Жвирка по вул.Львівська встановлюється в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с.32).
Піддавши аналізу Рішення Жвирківської селищної ради Львівської області XXXVI сесії VI скликання від 28 січня 2015 року №876 (а.с.14) та Рішення цієї ж ради XXIX сесії VI скликання 27 лютого 2014 року №639 (а.с.23), суд приходить до переконання, що із сторони селищної ради має місце зміна умов Договору оренди землі від 22.11.2013 року в односторонньому порядку, що не сумісне із нормами чинного законодавства.
Наведене в повній мірі узгоджується, як із нормами Закону України «Про місцеве самоврядування», так і з позицією Конституційного Суду України, викладеній у рішенні №7-рп/2009 від 16.04.2009 року по справі №1-9/2009, відповідно до якого «в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата».
Узагальнюючи зазначене вище, суд приходить до переконання, що вимоги є законними та належно обґрунтованими, а від так підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст.2,7-14,71,159-163,167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати неправомірними дії Жвирківської селищної ради Сокальського району Львівської області щодо встановлення розміру орендної плати по Договору оренди №4483908 від 29.01.2014 року, на земельну ділянку площею 2,2000 га для обслуговування виробничих приміщень, із кадастровим номером 4624855300:09:012:0001, що знаходиться в смт.Жвирка по вулиці Львівська в розмірі 6 відсотків від нормативно-грошової оцінки та внесення змін до договору оренди землі.
Визнати неправомірними дії Жвирківської селищної ради Сокальського району Львівської області в частині встановлення розміру орендної плати по Договору оренди від 29.01.2014 року, на земельну ділянку площею 2,2000 га для обслуговування виробничих приміщень, що знаходиться в смт.Жвирка по вулиці Львівська в розмірі 3,5 відсотків від нормативно-грошової оцінки, яка становить 29090 гривень 60 копійок у рік.
Скасувати Рішення Жвирківської селищної ради Львівської області XXXVI сесії VI скликання від 28 січня 2015 року №876 «Про встановлення розміру орендної плати на орендовану земельну ділянку та внесення змін до договору оренди землі».
Скасувати Рішення Жвирківської селищної ради Львівської області XXIX сесії VI скликання від 27 лютого 2014 року №639 «Про встановлення розміру орендної плати на орендовану земельну ділянку та внесення змін до договору оренди» в частині внесення змін до Договору оренди від 29.01.2014 року на земельну ділянку площею 2,2000 га для обслуговування виробничих приміщень, що знаходиться в смт.Жвирка по вулиці Львівська та встановлення орендної плати в розмірі 3,5 відсотків від нормативно-грошової оцінки, яка становить 29090 гривень 60 копійок у рік.
Стягнути з місцевого бюджету Жвирківської селищної ради Сокальського району Львівської області на користь Приватного підприємства «Західний Буг» (80250, Львівська область, Радехівський район. С.Павлів, пр.Юності,39, код ЄДРПОУ 32478033) понесені ним судові витрати у сумі 255 гривень 78 копійок.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Радехівський районний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання постанови.
ГоловуючийМулявка О. В.
Суд | Радехівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2015 |
Оприлюднено | 29.10.2015 |
Номер документу | 52748601 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Радехівський районний суд Львівської області
Мулявка О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні