cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.10.2015Справа №910/21136/15
За позовом Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Натан"
про стягнення пені у розмірі 21 000, 00 грн.
Суддя Бондарчук В.В.
Представники:
від позивача: Макарчук Д.І.;
від відповідача: Моторна В.С.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Київське міське територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі -позивач або Комітет) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Натан" (далі -відповідач) про стягнення пені у розмірі 21 000, 00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не здійснив у повному обсязі та у встановлені законом строки оплату пені згідно рішення Комітету № 08/03-р/к від 05.03.2015 у справі № 01-03/01.15.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 17.08.2015 порушено провадження у даній справі, призначено її до розгляду у судовому засіданні на 10.09.2015 за участю представників сторін, яких зобов'язано надати суду певні документи.
Розгляд справи відкладався у порядку п.п. 1-2 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
11.09.2015 через загальний відділ діловодства суду представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому навів власний розрахунок пені, відповідно до якого сума пені становить 17 400, 00 грн.
У даному судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.
Представник відповідача заперечив проти задоволення позову.
Відповідно до ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.
У судовому засіданні 19.10.2015 відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Адміністративна колегія Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу № 01-03/01.15 про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, 05.03.2015 прийняла рішення № 08/03-р/к, яким визнано дії Товариства з обмеженою відповідальністю "Натан", які полягають, у поданні інформації в неповному обсязі на вимогу голови Відділення від 28.10.2014 № 26-02/3623 у встановлений головою Відділення строк, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, яке передбачене пунктом 14 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді подання інформації в неповному обсязі територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки.
У зв'язку із вказаним вище порушенням, рішенням Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 05.03.2015 № 08/03-р/к накладено штраф на Товариство з обмеженою відповідальністю "Натан" у розмірі 40 000, 00 грн.
Згодом, рішення Комітету від 05.03.2015 № 08/03-р/к було оскаржено відповідачем до господарського суду міста Києва, проте, за результатами розгляду справи № 910/7767/15-г судовим актом від 20.05.2015 у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Натан" відмовлено.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 16.07.2015 рішення господарського суду міста Києва від 20.05.2015 у справі № 910/7767/15-г залишено без змін.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Згідно ч. 3 ст. 56 зазначеного Закону особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Тож, кінцевим терміном сплати відповідачем штрафу є саме 12.05.2015.
Згідно п. 8 ст. 56 цього ж Закону, протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Так, відповідач сплатив суму штрафу у розмірі 40 000, 00 грн. з пропуском визначеного Законом двомісячного строку, що підтверджується платіжним дорученням № 3006 від 23.07.2015.
Оскільки відповідач не сплатив штраф у встановлений Законом термін, позивач нарахував пеню за кожен день прострочення сплати штрафу у розмірі півтора відсотки від суми штрафу за період з 20.05.2015 по 18.06.2015 та з 16.07.2015 по 23.07.2015, що відповідно до розрахунку позивача складає 21 000, 00 грн.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 238 ГК України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 ГК України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежів); застосування антидемпінгових заходів; припинення експортно-імпортних операцій; застосування індивідуального режиму ліцензування; зупинення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання певних видів господарської діяльності; анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господарювання окремих видів господарської діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб'єкта господарювання; скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання; інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.
Частина 1 ст. 33 ГПК України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Отже, позивач просить суд стягнути з відповідача пеню у розмірі 21 000, 00 грн. за періоди з 20.05.2015 по 18.06.2015 та з 16.07.2015 по 23.07.2015.
Так, господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання у ГК України визнаються штрафними санкціями (частина 1 статті 230 ГК України).
Відповідно до п. 1 ст. 231 ГК України, законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається.
Згідно частини 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Так, у п. 20.2. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 N 15 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства» роз'яснено, що абзацами третім - п'ятим частини п'ятої ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", передбачено зупинення нарахування пені на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду.
Отже, тривалість такого зупинення визначається виключно періодом часу, протягом якого фактично здійснювався зазначений розгляд чи перегляд (наприклад, у суді першої інстанції - від дня порушення провадження у справі до дня прийняття рішення в ній; у судах апеляційної та касаційної інстанцій - від дня прийняття апеляційної чи касаційної скарги до дня прийняття постанови), і в цей період не включається час знаходження матеріалів справи у суді, коли згадані розгляд чи перегляд не здійснювалися.
Суд перевірив розрахунок суми пені, наданий позивачем, та встановив, що в останньому допущену помилку у визначенні періоду нарахування пені та відповідно у розмірі нарахування.
За розрахунком суду, обґрунтованою є сума пені у розмірі 19 800, 00 грн., яка розрахована відповідно до Закону України "Про захист економічної конкуренції", з урахуванням рекомендацій Вищого господарського суду України за період з 21.05.2015 по 17.06.2015 та з 17.07.2015 по 23.07.2015.
Враховуюче викладене вище, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з відповідача пені такими, що підлягають задоволенню частково у розмірі 19 800, 00 грн.
Відповідно до частини 7 статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені, органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Згідно з ч. 2 статті 34 Господарського процесуального кодексу України, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до положень ч. 3 ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст. ст. 32, 33, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Натан" (01103, м. Київ, Залізничне шосе, 4, ідентифікаційний код - 30263299) до загального фонду Державного бюджету України за кодом бюджетної класифікації 21081100 (символ звітності 106), за кодом бюджетної класифікації: 21081100, на р/р 31110106700007, МФО 820019, код ЄДПРОУ 38004897, отримувач: УДК у Печерському районі міста Києва, пеню у розмірі 19 800 (дев'ятнадцять тисяч вісімсот) грн. 00 коп.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Натан" (01103, м. Київ, Залізничне шосе, 4, ідентифікаційний код - 30263299) до Державного бюджету України судовий збір у сумі 1 722 (одну тисячу сімсот двадцять дві) грн. 60 коп.
4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення складено: 23.10.2015.
Суддя Бондарчук В.В.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2015 |
Оприлюднено | 29.10.2015 |
Номер документу | 52752515 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондарчук В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні