ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2015 року Житомир справа № 806/4747/15
категорія 8.4.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Капинос О.В.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Малинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до Малинського міського первинного осередку соціал-демокритичної партії України (об'єднаної) про припинення юридичної особи,
встановив:
Малинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області звернулась з позовом до суду, в якому просить припинити юридичну особу Малинського міського первинного осередку соціал-демокритичної партії України (об'єднаної). Позовні вимоги мотивує тим, що всупереч вимогам п.п.16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України відповідач не подає до державних податкових органів бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, понад 1 рік, тобто більше ніж протягом року, що підтверджується відповідною довідкою.
Відповідачу направлялась копію ухвали про відкриття скороченого провадження, але відповідно до довідки Укрпошти конверт повернуто до суду. Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження у відповідності із ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Суддя за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомлені позивачем обставини вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.
Малинський міський первинний осередок соціал-демокритичної партії України (об'єднаної) як платник податків знаходиться на обліку в Малинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області.
Згідно з підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Це повноваження з врахуванням норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.
Згідно з частиною 1 статті 33 вказаного Закону, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною другою статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних особі та фізичних осіб-підприємців". Однією з таких підстав є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову контролюючим органом обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.
При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.
Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05 квітня 2001 року.
Стаття 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Частиною 3 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
З огляду на викладене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
А відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених статтею 23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.
Відповідно до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Таким чином, органи доходів і зборів наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідач не подає податкову звітність з 2012 року і не має заборгованості із сплати податків (зборів).
Дані обставини є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи відповідача.
Керуючись ст. ст. 86, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд
постановив:
Позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Малинського міського первинного осередку соціал-демокритичної партії України (об'єднаної) (код ЄДРПОУ 33719388, юридична адреса: вул. Грушевського, буд. 42, м. Малин, Житомирська область, 11601).
Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, направити державному реєстратору за місцезнаходженням відповідача для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова суду, прийнята в порядку скороченого провадження, виконується негайно, та крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Капинос
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2015 |
Оприлюднено | 24.11.2015 |
Номер документу | 52756667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні