Постанова
від 06.10.2015 по справі 807/824/15
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 жовтня 2015 рокум. Ужгород№ 807/824/15

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Свалявської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНО ПЛЮС" про визнання недійсними зміни до установчих документів та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Свалявська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНО ПЛЮС" про визнання недійсними зміни до установчих документів та зобов'язання вчинити дії.

Позовні вимоги позивач мотивує тим, що підставою звернення до суду за захистом своїх прав стала зміна адреси місцезнаходження відповідача з м. Кривий Ріг, Жовтневий район, вул. Кремлівська, 27, Дніпропетровської обл. (попередня адреса реєстрації підприємства) на Закарпатська область, м. Свалява, вул. Духновича, 2 в ЄДР зроблено запис №12271050012011781 від 15.12.2014 року. Однак було встановлено,що за юридичною адресою товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНО ПЛЮС" а саме: Закарпатська область, м.Свалява, вул. Духновича, 2, таке товариство відсутнє за місцезнаходженням, що підтверджується довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 19.12.2014 року № №3033/7/07-01-07-06 . За вказаною адресою знаходиться Свалявський районний суд. 02.03.2015р. державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність юридичної особи - ТОВ «"УКРТЕХНО ПЛЮС" за вказаною адресою. Таким чином відомості внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про реєстрацію ТОВ «УКРТЕХНО ПЛЮС» за адресою Закарпатська область, м. Свалява, вул Духновича, 2 є недостовірними та порушують права особи, яка є власником будівлі (приміщення).

Представник позивача позовній заяві вказав, що просить суд розглядти справу за відсутності сторони за наявними матеріалами у справі.

Відповідач повторно в судове засідання не з'явився з невідомих причин. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Судова повістка на адресу відповідача була направлена за адресою вказаною позивачем у позовній заяві, та яка повернута з відміткою пошти В«за закінченням терміну зберіганняВ» . Відповідач письмові заперечення до суду не надав.

ОСОБА_1 ч. 11 ч. ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату із незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до статті 128 частини 6 КАС України , якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час, і місце судового розгляду, суд, має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до статті 3 частини 1 пункту 10 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до висновку, що адміністративний позов не підлягає до задоволення з огляду на наступне.

У прохальній частині адміністративного позову, позивач просив суд витребувати від державного реєстратора ОСОБА_2 м. Свалява, пл. Головна,1 копію рішення засновників про зміну місцезнаходження, у зв'язку з відсутністю таких документів на підставі яких здійснено перереєстрацію підприємства на нову адресу.

Ухвалою суду від 07 липня 2015 року було витребувано від Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації об'єднань громадян реєстраційної служби Свалявського районного управління юстиції (юр. адреса: м. Свалява, пл. Головна №1, п.і. 89300) копію рішення засновників про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНО ПЛЮС" ( ЄДРПОУ 37215278).

ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, ТОВ «"УКРТЕХНО ПЛЮС" зареєстроване за адресою: 89300, Закарпатська область, Свалявський район, м. Свалява, вул Духновича. 2 , код ЄДРПОУ 37215278 ( а.с. 6-7).

На підставі відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Свалявською ОДПІ було виявлено, що за вищевказаною адресою зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХНО ПЛЮС» (РНОКПП 37215278).

У зв'язку із зміною ТОВ «УКРТЕХНО ПЛЮС» юридичної адреси з м. Кривий Ріг, Жовтневий район, вул. Кремлівська, 27 , Дніпропетровської обл. (попередня адреса реєстрації підприємства) на Закарпатська область, м. Свалява, вул. Духновича, 2 в єдиному державному реєстрі зроблено запис №1227105,0012011781 від 15.12.2014.

ОСОБА_1 Довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 19.12.2014р №3033/7/07-01-07-06 Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХНО ПЛЮС» реєструвалось за адресою: Закарпатська область, м. Свалява, вул. Духновича, 2, яка не існує, так як адресою Закарпатська область, м, Свалява. вул. Духновича, 2 , знаходиться Свалявський міськрайонний суд ( а.с. 8).

05 березня 2015року державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність юридичної особи - ТОВ «Укртехно Плюс» за вказаною адресою, (а.с.7)

Пунктом 63.2. ст. 63 Податкового кодексу України визначено, що взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають всі платники податків. Взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Також, п. 63.4. ст. 63 Податкового кодексу України встановлено, що взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є органи державної податкової служби або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається.

Позивач, доводив, що працівниками податкового органу було встановлено, що відомості зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців посадовими особами відповідача при зміні адреси місцезнаходження були вказані недостовірні, порушують права особи, яка є власником будівлі, що є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

На перевірку вказаних доводів позивача, суд зазначає, що статтею 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст.81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

ОСОБА_1 Рішення Єдиного учасника ТОВ - ОСОБА_3 вирішено змінити місцезнаходження та вважати правельною адресу 89300, Україна, Закарпатська обл., м. Свалява, вул. Духновича,буд. 2 , провести державну реєстрацію змін у ТОВ «УКРТЕХНО ПЛЮС» в порядку, встановленому чинним законодавством, ( а.с.52).

Статтею 67 Податкового кодексу України визначено підстави та порядок зняття з обліку в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб. Частина 67.2. даної статті встановлює, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Отже, вказаним вище Законом передбачені виключні випадки, при настанні яких органи державної податкової служби мають право звернення до суду.

Стаття 31 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначає вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, лише після того, як судовим рішенням буде визнано повністю або частково недійсними зміни до установчих документів юридичної особи, то лише тоді державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Відповідно до статті 4 частин 1 та 2 цього Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

Однак, за вимогами статті 38 частини 2 Закону України № 755-ІV наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Тобто лише при наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням суд може постановити рішення щодо саме припинення юридичної особи взагалі.

Зважаючи, що зміна місцезнаходження юридичної особи потягли у даній справі, зміни до установчих документів, щодо яких проводилася державна реєстрація, то позивачем не доведено перед судом визнання недійсними змін до установчих документів. Перелік повноважень, які покладені на державного реєстратора, зазначений в пункті 1 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Зазначеним вичерпним переліком не передбачено перевірку адресів, зазначених в установчих документах, на достовірність з метою виявлення фіктивної реєстрації.

Зокрема частиною 3 статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Отже, суд зауважує, що за вимогами ст. 67 ч. 67. 2 Податкового кодексу України - скасування державної реєстрації змін до установчих документів, судом в ході розгляду даної справи не встановлено.

Крім того, підставами для визнання індивідуального акта ненормативного характеру, в даному випадку рішення єдиного учасника ТзОВ "УКРТЕХНО ПЛЮС", є його невідповідність вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав (затвердив) цей акт. Крім того, обов'язковою умовою визнання акта недійсним є порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та законних інтересів позивача, однак такі доводи в адміністративному позові відсутні..

Виходячи з наведених норм права, та встановлених по справі дійсних обставин, суд прийшов до висновку про те, що відсутність юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Укртехно Плюс»" за місцезнаходженням не тягне за собою визнання недійсними змін до установчих документів. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Таким чином, позивач скористався правом на звернення до суду і його право не може бути обмежене, а заявлена позивачем вимога розглянута судом по суті, однак з урахуванням вищевикладеного підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення .

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст..ст.11, 70, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Свалявської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРТЕХНО ПЛЮС" про визнання недійсними зміни до установчих документів та зобов'язання вчинити дії - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України .

СуддяОСОБА_4

Дата ухвалення рішення06.10.2015
Оприлюднено30.10.2015
Номер документу52756732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/824/15

Ухвала від 22.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні