Справа № 815/4132/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Марина П.П.
за участю секретаря Кулішенко Є.С.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції Одеської області про скасування запису №15561430014007107 від 05.06.2015 року, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції про скасування запису №15561430014007107 від 05.06.2015 року у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 09.06.2015 року в.о. начальника ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області прийнято рішення №1168 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ», підставою для прийняття якого слугував запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням, що підтверджується електронною відомістю відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби ОМУЮ від 05.06.2015 року №15561430014007107. Позивач зазначає, що вказана інформація внесена державним реєстратором ОСОБА_1 05.06.2015 року, в той час як за 15 днів до внесення оскаржуваного запису - 22.05.2015 року позивачем було підтверджено відомості щодо місцезнаходження за вказаною адресою, а тому запис №15561430014007107 від 05.06.2015 року у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою підлягає скасуванню.
Від відповідача до канцелярії суду надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, відповідно до якого просив суд у задоволенні відмовити, згідно наданих заперечень до суду зазначив, що у зв'язку з поверненням повідомлення про підтвердження відомостей про юридичну особу, державним реєстратором було внесено запис №15561430014007107 від 05.06.2015 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність юридичної особи за вказаною адресою, що чітко передбачено нормою Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», яким відповідач керується при здійсненні реєстрації, а саме абз.2 ч.14 ст.19, а тому посилання позивача на підтвердження відомостей 22.05.2015 року є безпідставним, оскільки такі дії були вчинені не на виконання повідомлення, надісланого на адресу позивача, у зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають (а.с.60-60з/б).
Дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини.
10 березня 1998 року проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ», про що внесено запис про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР за № 1 556 120 0000 007107 (а.с. 14).
Відповідно до ч.12 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», у зв'язку з настанням строку щорічного підтвердження відомостей про юридичну особу, державним реєстратором ОСОБА_1 сформовано повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу вих. №12.8-4981 від 15.04.2015 року та надіслано на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» (а.с.66).
В подальшому, 22.05.2015 року для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу», позивачем заповнено та надано державному реєстратору РС ОМУЮ ОСОБА_2 реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу та документ, що посвідчує повноваження уповноваженої особи (а.с.24) та державним реєстратором до Єдиного державного реєстру внесено запис №15561060013007107 про підтвердження відомостей про юридичну особу (а.с.28 з/б).
05.06.2015 року, у зв'язку поверненням поштового відправлення з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання», державним реєстратором проведено реєстраційну дію «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою» та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено відповідний запис №15561430014007107 від 05.06.2015 року (а.с.65, 67, 28 з/б).
На підставі наведеного запису, 09.06.2015 року в.о. начальника ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області прийнято рішення №1168 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» (а.с.25).
На думку суду, державний реєстратор прийшов до помилкового висновку, виходячи з наступного.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» (далі - Закон) регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
Місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Реєстраційна картка - документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповдіно до ст. 4 Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Частиною 1 статті 5 Закону передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.16 Закону, Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Єдиний державний реєстр ведеться на електронних носіях відповідно до державних стандартів, що забезпечують його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що складають інформаційний ресурс держави.
Статтею 17 Закону передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Форми реєстраційних карток затверджуються Міністерством юстиції України.
В Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Згідно ч.1 ст.18 Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до абз. 1 п. 11 с. 19 Закону юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
П.12 ст.19 закону визначено, що у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
У разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно п. 14 даної статті, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Відповідно до наявної в матеріалах справи довідки Відділення поштового зв'язку вбачається, що представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» звернувся за отриманням рекомендованого листа, направленого державним реєстратором, але у зв'язку з відсутністю довіреності, лист не було вручено, та в подальшому, звернувшись до за отриманням листа з довіреністю, вказаний лист вже був повернутий на адресу відправника за закінченням терміну зберігання (а.с.82).
Судом встановлено, що 22.05.2015 року позивач подав державному реєстратору ОСОБА_2 реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу (а.с. 24), що не було враховано державним реєстратором.
Враховуючи вищевикладене, оскільки представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» звертався за отриманням листа направленого державним реєстратором, крім цього, 22.05.2015 року підтверджено відомості про юридичну особу, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Аналогічна норма закріплена і в ч.2 ст.19 Конституції України.
Відповідно до ч. 1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Приймаючи до уваги вищевикладене, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Комп'ютерний центр «ПРОМІНЬ» до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції Одеської області про скасування запису №15561430014007107 від 05.06.2015 року - задовольнити повністю.
Скасувати запис №15561430014007107 від 05.06.2015 року, внесений державним реєстратором Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції Одеської області ОСОБА_1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя П.П.Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2015 |
Оприлюднено | 30.10.2015 |
Номер документу | 52757500 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні