Ухвала
від 21.10.2015 по справі 821/3190/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2015 р. м. ХерсонСправа № 821/3190/15-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'якової В.В.

розглянувши у порядку письмового провадження клопотання відповідача про закриття провадженяу справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Херсонського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" про визнання рішення протиправним та зобов'язання відновити перерахування коштів,

встановив :

Позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить визнати протиправним рішення Херсонського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" від 16.04.2015р., про відмову у відшкодуванні частини відсотків за кредитним договором № 014/23/320 від 20.07.2005р. згідно умов договору від 12.08.2005р.№ 2108200500090 про надання часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків та зобов' язати відповідача відновити перерахування коштів.

16.10.2015 представник відповідача надав суду клопотання в якому просить закрити провадження у справі, у зв'язку з тим що справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Клопотання обгрунтовано тим, що регіональне управління Фонду не є суб'єктом владних повноважень, Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач є юридичною особою (код за ЄДРПОУ 25645436), організаційно-правова форма -державна організація (установа, заклад).

Представники сторін прибули до суду, справу просили розглянути в порядку письмового провадження.

Заслухавши представників осіб, які беруть участь у справі, суд вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 4 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Під поняттям "справа адміністративної юрисдикції", наведеним у п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України, розуміється переданий на вирішення адміністративного суду публічно - правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

На підставі п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України, суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Отже, необхідною та єдиною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, при цьому ці функції повинні здійснюватись суб'єктом саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

Як вбачається з матеріалів справи Херсонське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" створене Державною спеціалізованою фінансовою установою "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" з метою реалізації на Херсонщині державної житлової політики та розвитку житлового будівництва, є її підрозділом і діє на підставі Положення, затвердженого наказом Держмолодьжитла від 05.06.2013 № 172/9. (далі Положення). Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач від 15.09.2015 відповідач є юридичною особою (код за ЄДРПОУ 25645436). Спірні правовідносини між сторонами виникли внаслідок укладання та виконання договору про надання часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків від 12.08.2005, в межах якого регіональним управлінням Фонду здійснювалась часткова компенсація відсоткової ставки за кредитом, наданих установою банку позивачу згідно з кредитним договором на будівництво (реконструкцію) і придбання житла - квартири.

Враховуючи викладене, Херсонське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" не є суб'єктом владних повноважень, і не здійснює владних управлінських функцій по відношенню до позивача, не може брати участь у справі в якості відповідача відповідно до ч.1 ст. 48 КАС України, а тому даний спір не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Юрисдикція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначається ст. 17 КАС України. Згідно з ч.2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;

2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;

6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму;

7) спори фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.

Таким чином, дана справа не є публічно-правовим спором і не підпадає під визначення справи адміністративної юрисдикції, тобто компетенція адміністративних судів, встановлена ч. 2 ст. 17 КАС України на цей спір не поширюється.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства .

Дослідивши матеріали справи , суд вважає, що провадження у даній справі підлягає закриттю.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 157, 128, 165, 160 КАС України, суд

ухвалив :

Закрити провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Херсонського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" про визнання рішення протиправним та зобов'язання відновити перерахування коштів.

Роз'яснити позивачу, що повторне звернення з такою самою позовною заявою не допускається.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.

Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 14

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2015
Оприлюднено30.10.2015
Номер документу52761469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3190/15-а

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 21.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні