ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2015 року Житомир справа № 806/4316/15
категорія 8.4.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Токаревої М.С.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до Громадської організації "Дорога милосердя" про припинення юридичної особи,
встановив:
Коростенська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області звернулась до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу -Громадської організації "Дорога милосердя" - з тих підстав, що відповідач з моменту взяття на облік як платника податків, тобто з 06.07.2012 року не звітується перед податковим органом.
Ухвалою від 01.09.2015 року було відкрито скорочене провадження у даній справі.
Суд, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з вимогами п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
За правилом, встановленим частиною 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
Частиною 2 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
За приписами частини 3 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання" N 4572-VI від 22.03.2012 р. громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Крім того, ст. 12 Закону передбачає, що громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи. підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" N 755-IV від 15.05.2003.
Також відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про громадські об'єднання" N 4572-VI від 22.03.2012 громадське об'єднання зі статусом юридичної особи, створені ним юридичні особи (товариства, підприємства) зобов'язані вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, бути зареєстрованими в органах державної податкової служби та сплачувати до бюджету обов'язкові платежі відповідно до закону. Надання громадським об'єднанням, створеним ними юридичним особам (товариствам, підприємствам) пільг, у тому числі з оподаткування, здійснюється на підставах та в порядку, визначених законом.
З огляду на викладене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про громадські об'єднання", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать спеціальним нормам.
Відповідно до абзацу 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Таким чином, органи державної податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Аналогічної позиції притримується і ВАС України зокрема у постанові від 25 березня 2014 р. К-30395/10 у справі № 2а-13947/10/0570, 22" жовтня 2014 р. К/9991/8293/11 у справі № 2-а-2861/09/1570.
Як свідчать довідки Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області відповідач з моменту взяття на облік як платника податків, а саме з 06.07.2012 року не звітується перед податковим органом. тобто на день подачі позову до суду – більше року, заборгованість перед бюджетом відсутня.
Доказів подання податкової звітності відповідачем надано не було.
За наведених обставин суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 158-163, 183-2, 254 КАС України, суд -
постановив:
Адміністративний позов Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області задовольнити.
Припинити юридичну особу – Громадську організацію "Дорога милосердя" (ідентифікаційний номер 36863667, вул. Дзержинського,27 м. Коростень, Житомирської області).
Копію постанови для внесення запису в Єдиний державний реєстр направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи після набрання постановою законної сили.
Постанова суду, прийнята в порядку скороченого провадження, виконується негайно, та крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя М.С. Токарева
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2015 |
Оприлюднено | 30.10.2015 |
Номер документу | 52802458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні