ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 жовтня 2015 року 12 год. 55 хв. Справа № 813/3813/15
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання - Козак О.О.,
за відсутності представників сторін,
розглянувши у м. Львові у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, ліквідатора ТОВ «ВК «Енергодар» ОСОБА_1 про скасування запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи,-
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, ліквідатора ТОВ «ВК «Енергодар» ОСОБА_1, в якій позивач просить суд відмінити (скасувати) запис Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області від 02.06.2014 року №14171120011002218 про державну реєстрацію припинення ТОВ «ВК Енергодар» у результаті перетворення.
Ухвалою від 22.07.2015 року відкрито провадження у справі. Хід розгляду справи відображений в ухвалах суду. В судовому засіданні 22.10.2015 року відповідно до положень ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що державним реєстратором в порушення ч.17 ст.37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» до ЄДР передчасно внесено запис про державну реєстрацію припинення ТОВ «ВК Енергодар» в результаті перетворення. Крім того, вказує на те, що державна реєстрація юридичної особи шляхом перетворення має здійснюватись одночасно з державною реєстрацією новоутвореної юридичної особи та державною реєстрацією припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, проте на даний час державним реєстратором Стрийського району Львівської області не внесено до ЄДР відповідної реєстраційної дії. Відтак, просить відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «ВК «Енергодар».
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить позов задовольнити.
Відповідач надіслав на адресу суду заперечення, в яких просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення в результаті перетворення ТОВ «ВК «Енергодар», оскільки таку було проведено у повній відповідності з вимогами ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Представник відповідача та третьої особи в судове засідання не з'явились, явку уповноважених представників не забезпечили, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомили. Суд вважає, що відповідач та третя особа належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлені про час та місце розгляду справи і справу можливо розглядати у відсутності представника відповідача та третьої особи на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст.71 КАС України.
Дослідивши документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ТОВ «ВК «Енергодар» зареєстроване Стрийським міськрайонним управлінням юстиції Львівської області 07.08.2012 року за №10741020000042961 та взято на податковий облік до ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві 09.08.2012 року №44732.
11.03.2014 року до ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про прийняття рішення про припинення ТОВ «ВК «Енергодар» шляхом реорганізації (перетворення).
02.06.2014 року відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №14171120011002218 про державну реєстрацію припинення ТОВ «ВК «Енергодар» у результаті перетворення.
Проте станом на момент звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом, державним реєстратором Стрийського району Львівської області не внесено до Єдиного державного реєстру відповідної реєстраційної дії, а саме - державної реєстрація юридичної особи шляхом перетворення.
Вказане, на думку податкового органу, свідчить про вчинення дій направлених на те, щоб уникнути податкової перевірки та позбавити органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за господарською діяльністю ТОВ «ВК «Енергодар», а тому позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Компетенція контролюючих органів (в тому числі органів податкової служби), повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю на момент звернення позивача до суду із даним позовом визначені у Податковому кодексі України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, який набрав чинності з 1 січня 2011 року.
Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців, відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (далі - Закон №755-IV).
Згідно з вимогами п. 1 ст. 4 Закону № 755-ІV державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до вимог ст. 17 Закону № 755-ІV відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Як вбачається з вимог ст. 33 Закону № 755-ІV, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно з вимогами ст. 34 Закону № 755-ІV для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 35 Закону № 755-ІV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.
Як вбачається з ч. 1 ст. 37 Закону № 755-ІV, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу); довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 37 названого Закону у разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.
Як вбачається з ч. 8 ст. 37 Закону № 755-ІV, прийом документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, здійснюється відповідно до вимог частин п'ятої - шостої статті 36 цього Закону. Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом.
Згідно з вимогами ч. 9 вказаної статті державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи подані не у повному обсязі; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які встановлені частиною четвертою цієї статті; документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті; в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством; від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, і воно не відкликане; не зазначені та не підтверджені особистим підписом голови комісії з припинення або уповноваженою ним особою відомості, передбачені частиною другою цієї статті.
Відповідно до ч. 7 ст. 37 Закону № 755-ІV державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.
Як вбачається з ч. 17 ст. 37 Закону № 755-ІV, перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.
Наявні матеріали справи свідчать, що 02 червня 2014 р. головою комісії з припинення ТОВ «ВК «Енергодар» було подано до відповідача документи, для внесення до ЄДРПОУ запису про державну реєстрацію припинення ТОВ «ВК «Енергодар» в результаті його перетворення в ПАТ «Транс Енерго ЛТД».
Зокрема, головою комісії з припинення ТОВ «ВК «Енергодар» до реєстраційної служби було подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення, примірник оригіналу передавального акту та рішення загальних зборів товариства від 18 лютого 2014 року.
Як вбачається з передавального акта від 14 травня 2014 р., затвердженого протоколом загальних зборів учасників ТОВ «ВК Енергодар» № 14.05.14, все майно, усі активи та пасиви ТОВ «ВК Енергодар» станом на 14 травня 2014 р. були передані ПрАТ «Транс Енерго ЛТД».
Згідно з рішенням № 14.05.14 загальних зборів учасників (засновників) ТОВ «ВК Енергодар» від 14 травня 2014 р. на них, з поміж іншого, було прийнято рішення про затвердження передавального акту у зв"язку з припиненням діяльності ТОВ «ВК «Енергодар» шляхом його перетворення в Приватне акціонерне товариство «Транс Енерго ЛТД» (перше питання порядку денного) та про доручення голові комісії з припинення подати акт державному реєстратору (третє питання порядку денного).
Рішення загальних зборів участників ТОВ «ВК «Енергодар» про припинення ТОВ «ВК «Енергодар» шляхом його реорганізації у ПрАТ «Транс Енерго ЛТД» стронами суду надано не було.
Як вже зазначалося, 02 червня 2014 р. голова комісії з припинення ТОВ «ВК «Енергодар» ОСОБА_1 подав державному реєстратору відповідача реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення. Згідно з даними реєстраційної картки правонаступником прав та обовязків юридичної особи, яка припиняється, визначено ПрАТ «Транс Енерго ЛТД» (ідентифікаційний код юридичної особи 38320102, той самий, що й код ТОВ «ВК «Енергодар».
У цей же день державний реєстратор відповідача зареєстрував факт припинення ТОВ «ВК «Енергодар» за рішенням засновників, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вчинено запис за № 14171120011002218.
Як вбачається зі Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, правонаступник ТОВ «ВК «Енергодар» - ПрАТ «Транс Енерго ЛТД» як юридична особа не існує, за ідентифікаційним кодом 38320102 значиться ТОВ «ВК «Енергодар», яке припинено.
Це означає, що припинення юридичної особи ТОВ «ВК «Енергодар» як юридичний факт не відбулось, а передавальний акт є фіктивним, адже містить інформацію про обставини, яких у дійсності не відбувалось (неможливо передати майно, активи та пасиви субєкту, якого фактично не існує).
Наведене свідчить, що засвідчений державним реєстратором факт припинення ТОВ «ВК «Енергодар» не відповідає дійсності, а, отже, запис у Єдиному державному реєстрі є недостовірним.
Згідно з вимогами ст. 16 Закону № 755-IV Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до вимог ст. 18 вказаного Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Як вже зазначалось, судом встановлено, що інформація про припинення ТОВ «ВК «Енергодар» є недостовірною, тому запис про це у Єдиному державному реєстрі підлягає відміні шляхом внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.
Вказана правова позиція узгоджується практикою Київського апеляційного адміністративного суду, викладеною в ухвалі від 23.10.2014 року у справі №826/3481/14.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
п о с т а н о в и в :
1.Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2.Скасувати запис Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області від 02.06.2014 року №14171120011002218 про державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «ВК «Енергодар» (код ЄДРПОУ 38320102) у результаті перетворення.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду .
Повний текст постанови виготовлено 26 жовтня 2015 року.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2015 |
Оприлюднено | 30.10.2015 |
Номер документу | 52806507 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні