Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
13 березня 2012 р. № 2-а- 1564/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Волкова Л.М.,
при секретарі судового засідання - Добровольській М.С.
за участю:
представника позивача - не прибув
представника відповідача -ОСОБА_1, діє за довіреністю від 16.11.2011 року № 18864/10/10-013
розглянув у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Костарика-10" до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі міста Харкова про визнання дій незаконними,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В» щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ В«Компанія В«СПОВ» , за наслідками якої складений акт від 12.09.2011 року №681/23-405/373365226; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В»код 37365226 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Харківенергозапчастина" код 30137052, за наслідками якої складений акт від 10.10.2011 року № 745/23-206/373365226; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В»код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року, за наслідками якої складений акт від 25.11.2011 року № 920/18-011/373365226; визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В»код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2011 року по 31.10.2011 року, за наслідками якої складений акт від 23.12.2011 року № 971/18-011.
Представник позивача в судове засідання, призначене на 13.03.2012 року не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі (а.с. 62).
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував в повному обсязі, посилаючись на відповідність вчинених дій вимогам діючого законодавства.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Костарика-10»є юридичною особою, та перебуває на податковому обліку в ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова.
З досліджених в судовому засіданні актів по неможливість проведення звірок, судом встановлено, що ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова були складені на адресу ТОВ «Костарика-10»письмовий запит від 18.08.2011р. № 13960/10/15-415 про надання інформації та її документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Компанія «СПО», від 15.09.2011 р. № 15402/10/15-415 про надання інформації та її документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Харківенергозапчастина». Представником відповідача до суду було надано лише запит від 18.08.2011р. № 13960/10/15-41. Із указаного запиту вбачається, що він був направлений у зв'язку з встановленням сумнівності у факті здійснення операцій (існування розбіжностей задекларованих у деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов'язань). Іншого запиту відповідачем до суду не надано, доказів вручення запиту від 15.09.2011 р. № 15402/10/15-415 позивачу, представником відповідача суду не надано.
Відповідачем було складено акт № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин, із платником податків ТОВ «Компанія «СПО», акт № 745/23-206/37365226 від 10.10.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Харківенергозапчастина», акт № 971/18-011 від 23.12.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.11 по 31.10.11, а також акт № 920/18-011/37365226 від 25.11.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.11 по 30.09.11
Перевіряючи дії відповідача по проведенню зустрічних звірок та складенню вказаних вище актів на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок дій органів державної податкової служби України під час реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань, станом на момент виникнення спірних правовідносин був визначений Податковим кодексом України.
Згідно з п.п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Згідно з п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України органи Державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
З аналізу запиту від 18.08.2011р. № 13960/10/15-415 вбачається, що відповідачем у вказаному запиті не зазначено жодної з підстав, передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України для направлення таких запитів, що є обов'язковою складовою письмового запиту про подання інформації необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань.
Таким чином, суд доходить висновку про складення відповідачем вказаного вище запиту з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України.
Судом встановлено, що відповідачем було складено акт № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин, із платником податків ТОВ «Компанія «СПО», акт № 745/23-206/37365226 від 10.10.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Харківенергозапчастина», акт № 971/18-011 від 23.12.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.11 по 31.10.11, а також акт № 920/18-011/37365226 від 25.11.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.11 по 30.09.11.
Суд зазначає, що відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Як встановлено судом вище, в порушення вимог Податкового кодексу України відповідачем було складено акт, а не довідку, як передбачено вимогами законодавства. Таким чином, за формою акт № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин, із платником податків ТОВ «Компанія «СПО», акт № 745/23-206/37365226 від 10.10.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Харківенергозапчастина», акт № 971/18-011 від 23.12.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.11 по 31.10.11, а також акт № 920/18-011/37365226 від 25.11.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.11 по 30.09.11
не відповідають вимогам п. 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, який встановлює вимогу щодо оформлення результатів зустрічної звірки у вигляді довідки.
Крім цього, в указаних вище актах акт № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Костарика-10» щодо підтвердження господарських відносин, із платником податків ТОВ «Компанія «СПО», акт № 745/23-206/37365206 від 10.10.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Харківенергозапчастина», акт № 971/18-011 від 23.12.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.11 по 31.10.11, а також акт № 920/18-011/37365226 від 25.11.11 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Костарика-10»щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.11 по 30.09.11 відповідачем зазначено про відсутність факту реального вчинення господарських операцій за червень 2011 року, липень 2011 року, вересень 2011 року, жовтень 2011 року відповідно.
З актів про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що відповідачем під час складення вказаних актів не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у відповідача були відсутні. В Актах про неможливість проведення зустрічної звірки № 745/23-206/37365206 від 10.10.11, № 971/18-011 від 23.12.11, № 920/18-011/37365226 від 25.11.11, № 681/23-405/37365226 від 12.09.11 викладені висновки з приводу обставин здійснення ТОВ «Костарика-10»господарської діяльності. Тобто, суд зазначає, що з оглянуті вище акти містять найменування «про неможливість проведення зустрічної звірки», однак, судом встановлено, що фактично звірки були проведені, що підтверджується як змістом самих актів, де викладені судження податкового органу щодо обставин господарської діяльності позивача, так і доводами представника відповідача, викладеними під час розгляду справи по суті.
Відповідно до п. 1 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
З аналізу викладених вище норм суд приходить до висновку про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства. Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 ПК України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Податкового кодексу України «Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби». В той час, як функція податкового щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Враховуючи викладене вище, суд зазначає, що відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічних звірок, передбачений п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами Державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.
Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Разом з тим, під час розгляду справи належних та допустимих в розумінні ст. 70 КАС України доказів на підтвердження правомірності вчинених дій податковий орган до суду не надав. Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, ст.ст. 3, 4 Закону України «Про державну податкову службу», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом»від 27.12.2010р. № 1245, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»від 27.12.2010р. № 1232, Наказом ДПА України «Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»від 22.04.2011р. № 236, , ст.ст. 4, 8, 11, 94, 104, 159, 160-162 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Костарика-10" до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі міста Харкова про визнання дій незаконними - задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В» код 37365226 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ В«Компанія В«СПОВ» код 37365226, за наслідками якої складений акт від 12.09.2011 року № 681/23-405/37365226.
3. Визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В»код 37365226 щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Харківенергозапчастина" код 30137052, за наслідками якої складений акт від 10.10.2011 року № 745/23-206/37365226.
4. Визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В»код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.09.2011 року по 30.09.2011 року, за наслідками якої складений акт від 25.11.2011 року № 920/18-011/37365226.
5. Визнати протиправними дії ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова щодо проведення зустрічної звірки ТОВ В«Костарика-10В»код 37365226 щодо дослідження реальності здійснення та повноти відображення в обліку господарських відносин із платниками податків за період з 01.10.2011 року по 31.10.2011 року, за наслідками якої складений акт від 23.12.2011 року № 971/18-011.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Костарика-10" (місце знаходження: вул. Плеханівська, буд. 126/1, кім. 3,5 м. Харків, 61037, ідентифікаційний код: 37365226) витрати по сплаті судового збору в сумі 32.19 (тридцять дві грн. 19 коп.) грн.
4. Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
5. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено 16 березня 2012 року.
Суддя Волкова Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2012 |
Оприлюднено | 30.10.2015 |
Номер документу | 52808588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волкова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні