ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 березня 2011 р. № 2а-1833/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої - Потабенко В.А.,
за участю секретаря - Гойни Є.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Турківського районного центру зайнятості (надалі - РЦЗ) до ОСОБА_1 про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
позов заявлено Турківським районним центром зайнятості про стягнення з ОСОБА_1 на користь РЦЗ отриманих коштів як допомоги з безробіття в сумі 5323,40 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач покликається на те, що відповідачем було безпідставно отримано допомогу з безробіття. Відповідач пройшов процедуру реєстрації в РЦЗ та йому було надано статус безробітного. У цей же час, в порушення вимог законодавства про надання статусу безробітного, останній був зареєстрований у відділі державної реєстрації як фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності і про цю обставину не повідомив РЦЗ. Цим, відповідно позивачеві було завдано матеріальної шкоди у розмірі 5323,40 грн., оскільки ним проводилася виплата відповідачеві матеріального забезпечення та надавалися соціальні послуги відповідно до законодавства. 28.01.2011 року відповідачу було направлено повідомлення про добровільне відшкодування заподіяної шкоди. Самостійно ним вказана сума сплачена не була. Відтак, позивач змушений звернутись до суду.
В судове засідання представник позивача не з'явився. Подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи. Не повідомив суд про причини своєї неявки. В судовому засіданні 09.03.2011 року відповідач проти задоволення позову заперечив. Повідомив суд, що мав намір припинити підприємницьку діяльність, що підтвердив описом документів, що надаються фізичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Внесення рішення фізичної особи-підприємця про припинення підприємницької діяльності" від 01.02.2011 року. Також свою позицію обґрунтовував довідкою Верхньовисоцької сільської ради Турківського району Львівської області від 11.03.2011 року № 714, відповідно до якої, секретар та сільський голова підтверджують факт того, що ОСОБА_1 дійсно не працює з 31.01.2011 року і не займався ніколи підприємницькою діяльністю. Просив у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
В ході розгляду справи судом було досліджено докази, наявні в матеріалах справи.
ОСОБА_1 був зареєстрований в Турківському районному центрі зайнятості 06.12.2005 року. На підставі його особистої заяви до РЦЗ від 06.12.2005 року, копія якої долучена до матеріалів справи, відповідачу було надано статус безробітного. В заяві відповідачем засвідчено те, що він на момент звернення до РЦЗ не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності.
За час перебування на обліку, тобто за період з грудня 2005 року по листопад 2006 року та з грудня 2008 року по грудень 2009 року, відповідач ОСОБА_1 отримав від РЦЗ допомогу по безробіттю в сумі 5323,40 грн. Факт нарахування та виплати відповідачу вказаних грошових коштів підтверджується витягом з наказів про прийняті рішення по особі ОСОБА_1, додатками по ПК про прийняті рішення щодо нарахувань та платежі та довідками № 231 від 14.03.2011 року та № 230 від 14.03.2011 року.
В Акті розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№ 02 від 24.01.2011 року міститься інформація про результат проведеної Турківським районним центром зайнятості звірки даних по застрахованій особі ОСОБА_1 із базою даних Державного реєстратора Турківського району.
Згідно наданих до звірки документів встановлено, що ОСОБА_1 перебував в центрі зайнятості як безробітний з 06.12.2005 року по 30.11.2006 року та з 09.12.2008 року по 03.12.2009 року. В цей же час він перебував зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності з 04.12.2002 року.
Згідно наказу РЦЗ № 4 від 25.01.2011 року про повернення коштів ОСОБА_1, відповідача зобов'язано повернути суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з 06.12.2005 року по 30.11.2006 року в розмірі 1416,41 грн. та з 09.12.2008 року по 03.12.2009 року в розмірі 3906,99 грн. у зв'язку з їх отриманням з порушенням п. 6.14. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затв. наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307.
Однак, відповідач в добровільному порядку вказані кошти не сплатив.
Відповідно до абз. "б" ч. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" від 1 березня 1991 року N 803-XII, з наступними змінами та доповненнями, в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, зокрема, громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".
Відповідно до ст. 2 вказаного Закону, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Згідно положень п. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 року N 1533-III, з наступними змінами та доповненнями, застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно положень п. 3 ст. 36 вказаного Закону, сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно п. 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затв. Постановою КМУ від 14 лютого 2007 р. N 219 «Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних», для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення встановленого строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не займається видами діяльності, що визначені частиною третьою статті 1 Закону України "Про зайнятість населення". Тобто, поданням такої заяви громадянин засвідчує, що є таким, що не має заробітку або інших, передбачених законодавством доходів.
Згідно абз. 13 п. 20 того ж Порядку, виявлення факту подання недостовірних даних, що мав місце під час перебування особи на обліку як безробітної, або неповідомлення державної служби зайнятості про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи провадження іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку, є підставою для знаття з обліку.
Турківський районний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, діє відповідно до законів України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», "Про зайнятість населення", "Про державну службу в Україні", а, відтак, має право звертатись з позовами про стягнення коштів, витрачених як виплата допомоги по безробіттю.
Враховуючи все наведене, суд прийшов до висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог, оскільки в судовому порядку було встановлено, що відповідач ОСОБА_1 при зверненні до Турківського районного центру зайнятості не повідомив факт реєстрації його суб'єктом підприємницької діяльності, в результаті чого йому було надано статус безробітного всупереч положенню ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" та виплачено в період з 06.12.2005 року по 30.11.2006 року допомогу по безробіттю в розмірі 1416,41 грн. та в період з 09.12.2008 року по 03.12.2009 року - в розмірі 3906,99 грн., всього - 5323,40 грн. Відтак, вказана сума допомоги з безробіття підлягає стягненню з ОСОБА_1 в користь РЦЗ.
Судом не беруться до уваги посилання відповідача на факт подання ним заяви про припинення підприємницької діяльності фізичної особи в лютому 2011 року, оскільки припинити свою діяльність йому було слід до моменту реєстрації та отримання статусу безробітного в Турківському РЦЗ. Доказової сили також не має довідка Верхньовисоцької сільської ради Турківського району Львівської області від 11.03.2011 року № 714, відповідно до якої, секретар та сільський голова підтверджують факт того, що ОСОБА_1 дійсно не працює з 31.01.2011 року і не займався ніколи підприємницькою діяльністю. Факт незайняття підприємницькою діяльністю не є істотним для вирішення даного спору, адже, судом враховується факт повідомлення РЦЗ неправдивих персональних відомостей.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі ст. 1, 2 Закону України «Про зайнятість населення»від 1 березня 1991 року N 803-XII, зі змінами та доповненнями, ст. 31, 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» від 2 березня 2000 року N 1533-III, зі змінами та доповненнями, та керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (82554, Львівська область, Турківський район, с. В. Висоцьке, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Турківського районного центру зайнятості (місцезнаходження: 82500, Львівська область, Турківський район, м. Турка, вул. Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 22417628) на р/р 37174974900665, ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, ЗКПО 23949988 - повернення допомоги з безробіття від ОСОБА_1 - 5323 (п'ять тисяч триста двадцять три) гривні 40 коп.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлений 26.03.2011 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2011 |
Оприлюднено | 03.11.2015 |
Номер документу | 52869817 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні