Постанова
від 03.06.2010 по справі 2а-2372/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2010 року < Текст > Справа № 2а-2372/10/0870

(12 год. 50 хв.) м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Прудивуса О.В.,

при секретарі судового засідання Скачковій Т.В.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Оріхівському районі Запорізької області

до: Оріхівського державного сільськогосподарського племінного

підприємства по шовківництву,

третя особа на стороні позивача: управління Державного казначейства у Оріхівському районі Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області

про: стягнення податкового боргу.

22.04.2010 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Оріхівському районі Запорізької області (далі - позивач) до Державного сільськогосподарського племінного підприємства шовківництва «Оріхівське» (далі - відповідач), в якому позивач просив стягнути з відповідача суму боргу у розмірі 348,79 грн., заборгованість з основного платежу у розмірі 225 грн. перерахувати на рахунок № 31235453700211, одержувач: Держбюджет Оріхівського району, 02801384, в установі банку 34676974, МФО 813015, заборгованість з пені у розмірі 123,79 грн. перерахувати на рахунок № 31110105686028.

Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 12.05.2010, після усунення позивачем недоліків позовної заяви, було відкрито провадження у справі, судове засідання призначено на 03.06.2010.

Позивач обґрунтував свої вимоги тим, що відповідно до графіку погашення реструктуризованої заборгованості відповідачу належить повернути протягом 2004 - 2011 років 1806,00 грн. в тому числі у 2004-2009 році 1350 грн., сплачено відповідачем за цей період - 300 грн., постановою господарського суду Запорізької області від 10.12.2007 у справі № 9/618/07-АП стягнуто основного боргу у сумі 375 грн. та 46,04 грн. - пені; постановою господарського суду Запорізької області від 06.05.2008 у справі № 13/231/08-АП стягнуто основного боргу у сумі 225 грн.; постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 03.04.2009 у справі № 2а-533/09/0870 стягнуто основного боргу у сумі 225 грн., пені - 128,64 грн. Датою останнього дня граничного терміну сплати узгодженої суми є 01.01.2010. Заборгованість, що залишилася неповернутою до державного бюджету до 01.01.2010 є простроченою і складає 348,79 грн., в тому числі 225 грн. - основний платіж, пеня - 123,79 грн.

31.05.2010 від управління Державного казначейства у Оріхівському районі Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області надійшло клопотання про заміну третьої особи на стороні позивача на Головне управління Державного казначейства України у Запорізькій області та розгляд справи за відсутності представника управління Державного казначейства у Оріхівському районі Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області.

У судовому засіданні 03.06.2010 зазначене клопотання в частині заміни третьої особи було залишено без задоволення, оскільки відсутність в управління Державного казначейства у Оріхівському районі Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області статусу юридичної особи не позбавляє його ознак суб'єкта владних повноважень, а відтак і права на самостійну участь у справі в якості третьої особи.

02.06.2010 судом було отримано клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності. Проте, представник позивача прибув в судове засідання, уточнив позовні вимоги, зазначивши правильне найменування відповідача, позов підтримав з підстав, що були викладені у позовній заяві.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату час та місце судового розгляду, в судове засідання 03.06.2010 не з'явився та не повідомив суд про причини неприбуття, а також не надіслав суду будь-яких заяв та заперечень проти позову.

За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі відповідача.

У судовому засіданні 03.06.2010 судом було проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про державний бюджет на 2009 рік» державна податкова служба визнана органом стягнення заборгованості юридичних осіб перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі (кошти від повернення якої надходять за кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 2801380, 2801400, 2801410, 2801440, 3401360, 3511550, 3511560, 3511630).

Статтею 21 Закону України «Про державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 № 2154-VI (далі - Закон № 2154-VI), який набрав чинності 30.04.2010, визначено, що органи державної податкової служби України є органами стягнення заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі (кошти від повернення якої надходять за кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 2801380, 2801400, 2801410, 2801440, 3511530, 3511550, 3511560, 3511630, 3511660), а також заборгованості з відсотків за користування позиками, наданими за рахунок коштів, залучених державою, та з плати за надання гарантій та позик, отриманих за рахунок коштів, залучених державою та/або під державні гарантії. При цьому така заборгованість вважається податковим боргом і стягується відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ (далі - Закон № 2181-ІІІ).

Пунктом 12 Прикінцевих положень Закону № 2154-VI зупинено на 2010 рік дію абзацу другого преамбули Закону № 2181-ІІІ, яким визначено, що цей Закон не регулює питання погашення та обслуговування кредитів, наданих за рахунок бюджетних коштів або позик, залучених державою чи під державні гарантії, інших зобов'язань, що випливають з угод, укладених державними органами та/або від імені держави, які регулюються нормами цивільного законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його обслуговування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що при вирішенні питання щодо стягнення податкового боргу слід застосувати положення Закону № 2181-ІІІ, а надаючи оцінку правомірності визначення суми боргу, граничних строків його сплати та нарахування штрафних санкцій - законодавство, що застосовувалось до спірних правовідносин, до набрання чинності Законом № 2154-VI, тобто на час вчинення цих дій позивачем та третьою особою.

Щодо правомірності визначення розміру заборгованості відповідача суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу» від 18.01.2001 № 2237-ІІІ (далі - Закон № 2237-ІІІ) реструктуризується на 8 років з виплатою щороку рівними частинами починаючи з 1 січня 2004 року решта заборгованості державних та інших сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання, не врегульованої відповідно до статті 1 цього Закону, а також обслуговуючих, заготівельних та переробних підприємств, з якими такі сільськогосподарські підприємства уклали угоди на закупівлю зерна до державних ресурсів за державним замовленням (контрактом), за станом на 1 січня 2000 року за отримані ними в 1994-1999 роках бюджетні позички, включаючи грошові аванси та натуральні насіннєві і фуражні позички, зерно державних ресурсів та державних резервів, використане для придбання матеріально-технічних ресурсів, крім заборгованості за імпортну техніку, коштів, використаних не за цільовим призначенням, та сум, що підлягають врегулюванню відповідно до вимог статті 1 цього Закону і статті 2 Закону України «Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств»

Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2002 № 186-р Про погодження сум заборгованості, що підлягають урегулюванню згідно із Законом № 2237-ІІІ були затверджені графіки погашення кожним підприємством (установою, організацією) сум реструктуризованої заборгованості починаючи з 1 січня 2004 року.

Відповідно до графіку погашення сум заборгованостей, реструктуризованих згідно із Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2002 року № 186-р по Оріхівському району (далі - графік погашення сум заборгованостей) відповідач у 2009 році був зобов'язаний погасити частину заборгованості у розмірі 225 грн.

Нормами Порядку взаємодії між органами Державного казначейства України та органами державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, затвердженого спільним наказом Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України від 25.04.2002 № 74/194 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2002 за № 436/6724 визначено, що органи Державного казначейства України здійснюють контроль за поверненням заборгованості за бюджетними позичками (або фінансовою допомогою).

Зокрема, п. 10 цього Порядку передбачено що, щомісячно, не пізніше 20-го числа місяця, наступного за звітним, органи Державного казначейства України надають у паперовому вигляді відповідним органам державної податкової служби подання щодо: простроченої заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками, фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, на суму заборгованості з основного боргу, відсотків та пені, нарахованої на таку заборгованість станом на 1 число поточного місяця, у національній валюті з обов'язковим зазначенням кодів бюджетної класифікації, на які повинні зараховуватись суми простроченої заборгованості за кожним її видом.

Згідно з поданням управління Державного казначейства у Оріхівському районі Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області від 24.03.2010 № 1 та розрахунком простроченої реструктуризованої заборгованості по ДСППШ «Оріхівське» за отримані, згідно Постанови КМУ 124 грошові аванси 1997р., які були направлені позивачу, сума боргу відповідача за бюджетними позичками (фінансовими допомогами становить 348,79 грн., з яких 225 грн. - основний платіж, 123,79 грн. - штрафні санкції.

Як вбачається з розрахунку нарахованої пені по простроченій реструктуризованій сумі боргу за ДСППШ «Оріхівське» за період з 01.01.2005 по 01.01.2010, загальна сума нарахованої пені складає 298,47 грн., з якої 174,68 грн. було стягнуто постановою господарського суду Запорізької області від 10.12.2007 у справі № 9/618/07-АП та постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 03.04.2009 у справі № 2а-533/09/0870. Отже, залишок пені складає 123,79 грн.

Таким чином загальна сума боргу відповідача складає 348,79 і є правомірною.

Вирішуючи питання про можливість стягнення вказаного податкового боргу, суд виходив з наступного.

Як зазначалося вище, згідно зі ст. 21 Закону № 2154-VI заборгованість суб'єктів господарювання перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі (кошти від повернення якої надходять за кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 2801380, 2801400, 2801410, 2801440, 3511530, 3511550, 3511560, 3511630, 3511660) є податковим боргом.

За визначенням, наведеним у ст. 1 Закону № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Заборгованість відповідача у розмірі 1 806 грн., яка в подальшому була реструктуризована, підтверджується Проколом урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання, між стороною - надавачем позичок та стороною - отримувачем № 12 від 09.07.2002.

Відповідно до графіку погашення сум заборгованостей та подання управління Державного казначейства у Оріхівському районі Головного управління Державного казначейства України у Запорізькій області від 24.03.2010 № 1 граничний строк для сплати частини реструктуризованої заборгованості за 2009 рік у розмірі 225 грн. - 31 грудня 2009 року.

Відповідачем зазначена сума боргу у встановлений строк сплачена не була, а тому за визначенням Закону № 2181-ІІІ та з урахуванням положень ст. 21 Закону № 2154-VI ця сума та нарахована пеня є податковим боргом.

Згідно з пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Таким чином суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Оріхівському районі Запорізької області - задовольнити.

Стягнути з Оріхівського державного сільськогосподарського племінного підприємства по шовківництву (код ЄДРПОУ 00699299, вул. Запорізька, 143, м. Оріхів, Запорізька область) суму боргу у розмірі 348,79 грн. (триста сорок вісім гривень 79 коп.), з яких:

- заборгованість з основного платежу у розмірі 225 грн. (двісті двадцять п'ять гривень) на рахунок № 31235453700211, одержувач: Державний бюджет Оріхівського району, 02801384, в установі банку 34676974, МФО 813015;

- заборгованість з пені у розмірі 123,79 грн. (сто двадцять три гривні 79 коп.) на рахунок № 31110105686028, одержувач: Державний бюджет Оріхівського району, 23030200, в установі банку 20055032, МФО 820172.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.В. Прудивус

Постанова у повному обсязі складена 08 червня 2010 року.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено03.11.2015
Номер документу52872892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2372/10/0870

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прудивус Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні