ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" липня 2009 р. Справа № 14/73-09-1929
За позовом Фізичної особи -підприємця ОСОБА_1;
до відповідача: Одеської залізниці
про стягнення 11448 грн.;
Суддя Горячук Н.О.
Представники:
Від позивача: не з'явився;
Від відповідача: за дов. Го рдієнко М.В.
Суть спору: Фізи чна особа-підприємець ОСОБ А_1 звернувся до господарсь кого суду Одеської області з позовом про стягнення з відп овідача вартості нестачі вуг ілля у сумі 11448грн. Відповідач Одеська залізниця проти позову заперечує з підстав в икладених у відзиві на позов .
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне :
13.10.2008р. по залізничній накла дній на групу вагонів №50530647 у на піввагонах №60837283, №63582654 ВАТ „Донб аський збагачувальний комбі нат” зі станції Пелагіївськи й Дон. Донецької залізниці на адресу ПП ОСОБА_1 (станція призначення Арциз Одесько ї залізниці) відправив вугі лля вагою 140тон. У залізничній накладній відправником зазн ачено, що вантаж маркований в апном повздовжніми смугами, завантаження нижче бортів на валом, вантаж розміщений і за кріплений вірно згідно з пар аграфами Р -2, №3-5 ТУ гл. І прил. 14 к СМГС
Актами загальної форми №19960 в ід 15.10.2008р. та №19965 від 15.10.2008р. ст. Знам” янка встановлено, що у вагоні №60837283 згідно залізничної накл адної завантаження вантажу н авалом нижче ботів, розмір за вантаження відносно висоти б отів не вказаний. Фактично за вантаження вантажу рівномір не нижче ботів на 20см. На повер хні вантажу є поглиблення лі воруч по ходу потягу над 1,2,3,4,5,6,7 л юками, довжиною 1050см., шириною 2 00см, глибиною 80см., Захисне марк ування у місцях поглиблень в ідсутнє. У місцях поглиблень доступ до вантажу усунений ш ляхом нанесення маркування в апном. Течі вантажу не має, Кат ок не застосовувався. Двері ц ільнометалеві люки щільно за мкнені.
На підставі актів загально ї форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переваж ування вагону №60837283 на 150-т. вагон них вагах, та складений комер ційний акт №БК 047483/866 від 15.10.2008р., як им встановлено: брутто 83000кг., т ара з бруса 21500кг., нетто 61500кг., що складає різницю ваги проти м аси вказаної у накладній в ст орону зменшення на 9500кг., заван таження у вагоні рівномірне, нижче бортів на 20см., згідно за лізничної накладної заванта ження вантажу навалом нижче ботів, розмір завантаження в ідносно висоти ботів не вказ аний. На поверхні вантажу є по глиблення ліворуч по ходу по тягу над 1,2,3,4,5,6,7 люками, довжиною 1050см., шириною 200см, глибиною 80см . Течі вантажу не має. Вагон з г лухими торцевими стінками, л юки щільно замкнені. Каток не застосовувався. На поверхні вантажу є захисне маркуванн я вапном. У місцях поглиблень доступ до вантажу усунений ш ляхом нанесення маркування в апном.. Переважування провод илось двічі, недостача підтв ердилась. Під час переважува ння захисне маркування вапно м не порушено. Відсутній вант аж у вагоні вміститися міг.
Актом про технічний стан ва гону №549 від 15.10.2008р. станції Знам” янка Одеської залізниці встановлено, що вагон №60837283 тех нічно справний, втрата ванта жу неможлива
Актами загальної форми №19961 в ід 15.10.2008р. та №19966 від 15.10.2008р. (ст. Знам ”янка) встановлено, що у вагон і №63582654 згідно залізничної нак ладної завантаження вантажу навалом нижче ботів, розмір з авантаження відносно висоти ботів не вказаний. Фактично з авантаження вантажу рівномі рне нижче ботів на 20см. На пове рхні вантажу є поглиблення л іворуч по ходу потягу над 1,2,3,4,5,6 ,7 люками, довжиною 1050см., ширино ю 200см, глибиною 60см., Захисне ма ркування у місцях поглиблень відсутнє. У місцях поглиблен ь доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Течі вантажу не має, К аток не застосовувався. Двер і цільнометалеві люки щільно замкнені.
На підставі актів загально ї форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переваж ування вагону №63582654 на 150-т. вагон них вагах, та складений комер ційний акт №БК 047484/867 від 15.10.2008р., як им встановлено: брутто 82900кг., т ара з бруса 20300кг., нетто 62600кг., що складає різницю ваги проти м аси вказаної у накладній в ст орону зменшення на 6400кг., заван таження у вагоні рівномірне, нижче бортів на 20см., згідно за лізничної накладної заванта ження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти ботів не вка заний. На поверхні вантажу є п оглиблення ліворуч по ходу п отягу над 1,2,3,4,5,6,7 люками, довжино ю 1050см., шириною 200см, глибиною 60с м. Течі вантажу не має. Вагон з глухими торцевими стінками, люки щільно замкнені. Каток н е застосовувався. На поверхн і вантажу є захисне маркуван ня вапном. У місцях поглиблен ь доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Переважування прово дилось двічі, недостача підт вердилась. Під час переважув ання захисне маркування вапн ом не порушено. Відсутній ван таж у вагоні вміститися міг.
Актом про технічний стан ва гону №550 від 15.10.2008р. станції Знам” янка Одеської залізниці встановлено, що вагон №63582654 тех нічно справний, втрата ванта жу неможлива
Вищевикладене, свід чить про незбереження частин и вантажу при перевезенні.
Частина 5 статті 307 Госп одарського кодексу України в становлює, що умови перевезе ння вантажів окремими видами транспорту, а також відповід альність суб'єктів господарю вання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними ст атутами та іншими нормативно -правовими актами.
Згідно статті 314 Госпо дарського кодексу України, я ка трансформується із пункто м 110 Статуту залізниць України , перевізник несе відповідал ьність за втрату, нестачу та п ошкодження прийнятого до пер евезення вантажу, якщо не дов еде, що втрата, нестача або пош кодження сталися не з його ви ни.
За незбереження прийнятог о до перевезення вантажу зал ізниці несуть відповідальні сть у розмірі фактично запод іяної шкоди (ст. 113 Статуту залі зниць України)
Згідно п. 27 Правил вида чі вантажів (розділ 8 Правил пе ревезень), затверджених Нака зом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстров аних в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в заліз ничній накладній, та масою, в изначеною на станції признач ення, не перевищує норми прир одної втрати і граничного ро зходження у визначенні маси нетто.
При видачі вантажів , маса яких унаслідок їх власт ивостей зменшується при пере везенні, норма недостачі (сум а норми природної втрати та г раничного розходження визна чення маси нетто) становить:
- 2% маси, зазначеної в перев ізних документах:
вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжом у) або у вологому стані; руда м арганцева і хромова; кварцит и у подрібненому стані (фракц ії 0-6 мм); мідний купорос; хімічн а сировина навалом; солі; фрук ти свіжі; овочі свіжі; шкіра об роблена і мокросолона; тютюн ; м'ясо свіже;
- 1,5% маси, зазначеної в пере візних документах:
вугілля деревне; будівель ні матеріали; кварцити в куск ах; жири; риба солона; мінераль ні добрива;
- 1% маси, зазначеної в п еревізних документах:
мінеральне паливо; кокс; руд а залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита вся ка; копченості м'ясні всякі;
- 0,5% маси всіх інших вантажі в.
Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшко довує фактичні збитки, що вин икли з її вини під час перевез ення вантажу, а саме:
а) за втрату чи недостачу- у розмірі дійсної вартості в траченого вантажу чи його не стачі;
б) за втрату вантажу, який зд ано до перевезення з оголоше ною вартістю, - у розмірі оголо шеної вартості, а якщо залізн иця доведе, що оголошена варт ість перевищує дійсну, - у розм ірах дійсної вартості;
в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку б уло знижено його вартість.
Нестача маси ванта жу, за яку відшкодовуються зб итки, в усіх випадках обчислю ється з урахуванням гранично го розходження визначення ма си вантажу і природної втрат и вантажу під час перевезенн я.
Враховуючи наведене, відповідно до ст. ст. 908, 924 ЦК Укр аїни, ст. ст. 110, 113 Статуту залізн иць України, позовні вимоги о бґрунтовані та підлягають ст ягненню з перевізника з урах уванням норми природної втра ти та граничного розходження у визначенні маси нетто вант ажу у сумі 11318,40грн. Судові витра ти покладаються на перевізни ка згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК Украї ни.
Керуючись ст. ст. 908, 924 Ц ивільного кодексу України, с т. ст. 110, 113 Статуту залізниць Укр аїни ст.ст. 24, 44, 49, 82 - 85 Господарськ ого процесуального кодексу У країни суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги зад овольнити частково.
2. Стягнути з Одеськ ої залізниці (65023, м. Одеса, вул . Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експр ес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 (Одесь ка область, м. Арциз, АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1) 11318 /одинадцят ь тисяч триста вісімнадцять/ грн. 40коп. вартості нестачі ву гілля, 114 /сто чотирнадцять/ грн . 48коп. державного мита, 118 /сто ві сімнадцять/ грн. 00коп. за ІТЗ су дового процесу.
Наказ видати згідно ст. 116 Г ПК України.
3. В решті позову відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2009 |
Оприлюднено | 25.01.2011 |
Номер документу | 5288255 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні