Рішення
від 03.07.2009 по справі 14/73-09-1929
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"03" липня 2009 р. Справа № 14/73-09-1929

За позовом Фізичної особи -підприємця ОСОБА_1;

до відповідача: Одеської залізниці

про стягнення 11448 грн.;

Суддя Горячук Н.О.

Представники:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: за дов. Го рдієнко М.В.

Суть спору: Фізи чна особа-підприємець ОСОБ А_1 звернувся до господарсь кого суду Одеської області з позовом про стягнення з відп овідача вартості нестачі вуг ілля у сумі 11448грн. Відповідач Одеська залізниця проти позову заперечує з підстав в икладених у відзиві на позов .

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне :

13.10.2008р. по залізничній накла дній на групу вагонів №50530647 у на піввагонах №60837283, №63582654 ВАТ „Донб аський збагачувальний комбі нат” зі станції Пелагіївськи й Дон. Донецької залізниці на адресу ПП ОСОБА_1 (станція призначення Арциз Одесько ї залізниці) відправив вугі лля вагою 140тон. У залізничній накладній відправником зазн ачено, що вантаж маркований в апном повздовжніми смугами, завантаження нижче бортів на валом, вантаж розміщений і за кріплений вірно згідно з пар аграфами Р -2, №3-5 ТУ гл. І прил. 14 к СМГС

Актами загальної форми №19960 в ід 15.10.2008р. та №19965 від 15.10.2008р. ст. Знам” янка встановлено, що у вагоні №60837283 згідно залізничної накл адної завантаження вантажу н авалом нижче ботів, розмір за вантаження відносно висоти б отів не вказаний. Фактично за вантаження вантажу рівномір не нижче ботів на 20см. На повер хні вантажу є поглиблення лі воруч по ходу потягу над 1,2,3,4,5,6,7 л юками, довжиною 1050см., шириною 2 00см, глибиною 80см., Захисне марк ування у місцях поглиблень в ідсутнє. У місцях поглиблень доступ до вантажу усунений ш ляхом нанесення маркування в апном. Течі вантажу не має, Кат ок не застосовувався. Двері ц ільнометалеві люки щільно за мкнені.

На підставі актів загально ї форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переваж ування вагону №60837283 на 150-т. вагон них вагах, та складений комер ційний акт №БК 047483/866 від 15.10.2008р., як им встановлено: брутто 83000кг., т ара з бруса 21500кг., нетто 61500кг., що складає різницю ваги проти м аси вказаної у накладній в ст орону зменшення на 9500кг., заван таження у вагоні рівномірне, нижче бортів на 20см., згідно за лізничної накладної заванта ження вантажу навалом нижче ботів, розмір завантаження в ідносно висоти ботів не вказ аний. На поверхні вантажу є по глиблення ліворуч по ходу по тягу над 1,2,3,4,5,6,7 люками, довжиною 1050см., шириною 200см, глибиною 80см . Течі вантажу не має. Вагон з г лухими торцевими стінками, л юки щільно замкнені. Каток не застосовувався. На поверхні вантажу є захисне маркуванн я вапном. У місцях поглиблень доступ до вантажу усунений ш ляхом нанесення маркування в апном.. Переважування провод илось двічі, недостача підтв ердилась. Під час переважува ння захисне маркування вапно м не порушено. Відсутній вант аж у вагоні вміститися міг.

Актом про технічний стан ва гону №549 від 15.10.2008р. станції Знам” янка Одеської залізниці встановлено, що вагон №60837283 тех нічно справний, втрата ванта жу неможлива

Актами загальної форми №19961 в ід 15.10.2008р. та №19966 від 15.10.2008р. (ст. Знам ”янка) встановлено, що у вагон і №63582654 згідно залізничної нак ладної завантаження вантажу навалом нижче ботів, розмір з авантаження відносно висоти ботів не вказаний. Фактично з авантаження вантажу рівномі рне нижче ботів на 20см. На пове рхні вантажу є поглиблення л іворуч по ходу потягу над 1,2,3,4,5,6 ,7 люками, довжиною 1050см., ширино ю 200см, глибиною 60см., Захисне ма ркування у місцях поглиблень відсутнє. У місцях поглиблен ь доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Течі вантажу не має, К аток не застосовувався. Двер і цільнометалеві люки щільно замкнені.

На підставі актів загально ї форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переваж ування вагону №63582654 на 150-т. вагон них вагах, та складений комер ційний акт №БК 047484/867 від 15.10.2008р., як им встановлено: брутто 82900кг., т ара з бруса 20300кг., нетто 62600кг., що складає різницю ваги проти м аси вказаної у накладній в ст орону зменшення на 6400кг., заван таження у вагоні рівномірне, нижче бортів на 20см., згідно за лізничної накладної заванта ження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти ботів не вка заний. На поверхні вантажу є п оглиблення ліворуч по ходу п отягу над 1,2,3,4,5,6,7 люками, довжино ю 1050см., шириною 200см, глибиною 60с м. Течі вантажу не має. Вагон з глухими торцевими стінками, люки щільно замкнені. Каток н е застосовувався. На поверхн і вантажу є захисне маркуван ня вапном. У місцях поглиблен ь доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Переважування прово дилось двічі, недостача підт вердилась. Під час переважув ання захисне маркування вапн ом не порушено. Відсутній ван таж у вагоні вміститися міг.

Актом про технічний стан ва гону №550 від 15.10.2008р. станції Знам” янка Одеської залізниці встановлено, що вагон №63582654 тех нічно справний, втрата ванта жу неможлива

Вищевикладене, свід чить про незбереження частин и вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Госп одарського кодексу України в становлює, що умови перевезе ння вантажів окремими видами транспорту, а також відповід альність суб'єктів господарю вання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними ст атутами та іншими нормативно -правовими актами.

Згідно статті 314 Госпо дарського кодексу України, я ка трансформується із пункто м 110 Статуту залізниць України , перевізник несе відповідал ьність за втрату, нестачу та п ошкодження прийнятого до пер евезення вантажу, якщо не дов еде, що втрата, нестача або пош кодження сталися не з його ви ни.

За незбереження прийнятог о до перевезення вантажу зал ізниці несуть відповідальні сть у розмірі фактично запод іяної шкоди (ст. 113 Статуту залі зниць України)

Згідно п. 27 Правил вида чі вантажів (розділ 8 Правил пе ревезень), затверджених Нака зом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстров аних в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в заліз ничній накладній, та масою, в изначеною на станції признач ення, не перевищує норми прир одної втрати і граничного ро зходження у визначенні маси нетто.

При видачі вантажів , маса яких унаслідок їх власт ивостей зменшується при пере везенні, норма недостачі (сум а норми природної втрати та г раничного розходження визна чення маси нетто) становить:

- 2% маси, зазначеної в перев ізних документах:

вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжом у) або у вологому стані; руда м арганцева і хромова; кварцит и у подрібненому стані (фракц ії 0-6 мм); мідний купорос; хімічн а сировина навалом; солі; фрук ти свіжі; овочі свіжі; шкіра об роблена і мокросолона; тютюн ; м'ясо свіже;

- 1,5% маси, зазначеної в пере візних документах:

вугілля деревне; будівель ні матеріали; кварцити в куск ах; жири; риба солона; мінераль ні добрива;

- 1% маси, зазначеної в п еревізних документах:

мінеральне паливо; кокс; руд а залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита вся ка; копченості м'ясні всякі;

- 0,5% маси всіх інших вантажі в.

Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшко довує фактичні збитки, що вин икли з її вини під час перевез ення вантажу, а саме:

а) за втрату чи недостачу- у розмірі дійсної вартості в траченого вантажу чи його не стачі;

б) за втрату вантажу, який зд ано до перевезення з оголоше ною вартістю, - у розмірі оголо шеної вартості, а якщо залізн иця доведе, що оголошена варт ість перевищує дійсну, - у розм ірах дійсної вартості;

в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку б уло знижено його вартість.

Нестача маси ванта жу, за яку відшкодовуються зб итки, в усіх випадках обчислю ється з урахуванням гранично го розходження визначення ма си вантажу і природної втрат и вантажу під час перевезенн я.

Враховуючи наведене, відповідно до ст. ст. 908, 924 ЦК Укр аїни, ст. ст. 110, 113 Статуту залізн иць України, позовні вимоги о бґрунтовані та підлягають ст ягненню з перевізника з урах уванням норми природної втра ти та граничного розходження у визначенні маси нетто вант ажу у сумі 11318,40грн. Судові витра ти покладаються на перевізни ка згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК Украї ни.

Керуючись ст. ст. 908, 924 Ц ивільного кодексу України, с т. ст. 110, 113 Статуту залізниць Укр аїни ст.ст. 24, 44, 49, 82 - 85 Господарськ ого процесуального кодексу У країни суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги зад овольнити частково.

2. Стягнути з Одеськ ої залізниці (65023, м. Одеса, вул . Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експр ес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 (Одесь ка область, м. Арциз, АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1) 11318 /одинадцят ь тисяч триста вісімнадцять/ грн. 40коп. вартості нестачі ву гілля, 114 /сто чотирнадцять/ грн . 48коп. державного мита, 118 /сто ві сімнадцять/ грн. 00коп. за ІТЗ су дового процесу.

Наказ видати згідно ст. 116 Г ПК України.

3. В решті позову відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя Горячук Н.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.07.2009
Оприлюднено25.01.2011
Номер документу5288255
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/73-09-1929

Ухвала від 12.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 20.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Рішення від 03.07.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні