Постанова
від 19.10.2015 по справі 802/520/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

19 жовтня 2015 р. Справа № 802/520/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Вінниці адміністративну справу

за позовом Могилів-Подільського міжрайпрокурора Вінницької області в інтересах держави в особі Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Вендичанська цегла"

про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся Могилів-Подільський міжрайпрокурор в інтересах держави в особі Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області з позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Вендичанська цегла" про стягнення заборгованості.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що Могилів-Подільською міжрайпрокуратурою опрацьовано інформацію Могилів-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області та встановлено, що у товариства з обмеженою відповідальністю «Вендичанська цегла» виникла заборгованість перед місцевим бюджетом. Зважаючи на те, що Могилів-Подільською ОДПІ дій щодо стягнення податкової заборгованості не вчинено, претензійно-позовної діяльності не проведено, що ставить під загрозу стягнення з відповідача заборгованості та повноту надходжень до місцевого бюджету грошових коштів та, в умовах дефіциту бюджетних коштів, суттєво порушує економічні інтереси держави, що стало підставою для звернення прокурора з даним позовом до суду.

Прокурор, представник позивача в судове засідання не з'явилися, надавши заяву про розгляд справи за їх відсутності в порядку письмового провадження, позов підтримують у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду адміністративної справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового повідомлення. Але, на адресу суду надіслав свої заперечення, в яких зазначив, що позов не визнає.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ч.4 ст.122 та ч.6 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження, у зв'язку з чим, фіксування судового засідання, на підставі ст. 41 КАС України, за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вендичанська цегла" зареєстровано Могилів-Подільською районною державною адміністрацією 02 квітня 2013 року. На податковий облік до Могилів-Подільської ОДПІ взято 03 квітня 2014 року.

15 грудня 2014 року Могилів-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Вінницькій області проведена позапланова невиїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю "Вендичанська цегла" з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб відповідно до Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02 грудня 2010 року за період з 03 квітня 2013 року по 30 вересня 2014 року.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт №38 від 15 грудня 2014 року висновками якого, встановлено порушення п. 54.2 ст. 54, п. 51.1 ст. 51, п. 57.1 ст. 57, п.п. 168.1.2, п. 168.1..5 п. 168.1 ст. 168, п. 176.1 "е" п. 176.2 "а" "б" ст. 176 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02 грудня 2010 року.

На підставі зазначеного акту перевірки 15 грудня 2014 року Могилів-Подільською ОДПІ вчинено податкові повідомлення-рішення №0031811702, яким збільшено грошове зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на суму 121582 грн., в тому числі, за основним платежем на суму 73556,63 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 48025 грн. 37 коп. (а.с.7) та №0031821702, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на суму 510 грн., в тому числі, за штрафними санкціями в сумі 510 грн.

Суд, визначаючись щодо заявлених позовних вимог, заперечень відповідача та наданих у справу доказів, виходив з наступного.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. При цьому, юридична відповідальність особи, згідно із статтею 61 Конституції України, має індивідуальний характер.

За визначенням пп. 14.1.180 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або не грошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом 1V цього Кодексу.

Як зазначено у п.18.1 ст.18 Податкового кодексу України, податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків).

Пунктом 18.2 ст.18 Податкового кодексу України податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.

Згідно з п. 171.1. ст. 171 Податкового кодексу України, особою, відповідальною чи нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді: заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

У відповідності до п. 18.1, п. 18.2 ст.18, п. 54.2. ст. 54, п. 171.1 ст. 171 Податкового кодексу України, утриманий податок на доходи фізичних осіб сплачується податковим агентом у строки, встановлені розділом IV цього Кодексу.

Пунктом 54.2 статті 54 Податкового кодексу України закріплено, що грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Строки сплати податкового зобов'язання передбачено статтею 57 ПК України.

У відповідності до абз. 2 п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Як встановлено підпунктом 176.2 "а" пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету наведено у статті 168 Податкового кодексу України.

У відповідності до п.п.168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Згідно з п.п. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України, якщо оподатковуваний дохід надається у не грошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня. що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню де: бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (пп.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України).

Відповідно до пп.168.1.6 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном "граничний термін сплати до бюджету податку" розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом.

Як випливає із матеріалів справи відповідачем за порушення ТОВ "Вендичанська цегла" правил сплати податку на доходи фізичних осіб застосовано штраф у розмірі 48025 грн. 37 коп. на підставі п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України.

Досліджуючи питання правомірності застосування до позивача відповідальності за порушення правил сплати податку на доходи фізичних осіб на підставі ч. 1 п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України, суд виходить із наступного.

Згідно п. 18.2 ст. 18 Податкового кодексу України податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.

У відповідності до ч. 1 п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України, не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Отже, за приписами вказаної норми передбачено застосування штрафу до податкового агента, який не нарахував, не утримав та не сплатив до бюджету податок з доходів фізичних осіб або до виплати доходу на користь іншого платника податків або під час виплати таких доходів. Вказаний перелік подій, з настанням яких закон пов'язує виникнення правопорушення є вичерпним.

Ухвалою від 14 квітня 2015 року провадження у справі за даним позовом було зупинено до набрання законної сили рішення у справі №802/739/15-а за позовом ТОВ "Вендичанська цегла" до Могилів-Подільської об'єднаної ДПІ Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 28 травня 2015 року в справі №802/739/15-а за позовом ТОВ «Вендичанська цегла» до Могилів-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень адміністративний позов було задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0031811702 від 15 грудня 2014 року винесене Могилів-Подільською об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Вінницькій області в частині неправомірно нарахованої штрафної (фінансової) санкції в розмірі 29636 грн. 58 коп. В решті позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням представником Могилів-Подільської ОДПІ подано апеляційну скаргу на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28.травня 2015 року. За наслідками розгляду апеляційної скарги 08 липня 2015 року Вінницьким апеляційним адміністративним судом прийнято постанову, якою апеляційну скаргу Могилів-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області задоволено частково. Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28 травня 2015 року, змінено в частині неправомірно нарахованої штрафної (фінансової) санкції в розмірі 29636,58 грн. вказавши суму 24012,87 грн. В іншій частині постанову залишено без змін.

Частина 2 статті 14 КАС України передбачає, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно з ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України (ч.1 ст. 255 КАС України).

Судом враховано, що законна сила рішення суду є його правовою дією, яка проявляється в тому, що наявність чи відсутність прав і фактів, що лежать в їх основі, встановлюються остаточно, і в тому, що встановлені рішенням суду права підлягають беззаперечному здійсненню на вимогу уповноважених осіб.

Підсумовуючи вище наведене, суд повно, всебічно і об'єктивно дослідивши усі обставини справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного здобутого доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до переконання про наявність підстав для задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, позов в частині стягнення з ТОВ «Вендичанська цегла» податкового боргу по податку з доходів з фізичних осіб в сумі 122582,00 грн., з яких 73556,63грн. - основний платіж, 48535,37грн. - штрафних санкцій підлягає частковому задоволенню, а саме стягненню підлягає 73556,63 грн. - основного платежу та 24012,87 грн. - штрафних санкцій.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Вендичанська цегла» (вул. 50-річчя Жовтня 17, смт. Вендичани, Могилів-Подільський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 38608066), податковий борг по податку з доходів фізичних осіб в сумі 97569,5 грн. з яких 73556,63 грн. - основний платіж, 24012,5 грн. - штрафні санкції, з рахунків у фінансових установах АТ «РАЙФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» р/р 26001401189 МФО 380805, Вінницька філія ПАТ КБ Приватбанк м. Вінниця №26000055319891 МФО 302689 на користь місцевого бюджету Вендичанської сільської ради (УК у Могилів-Подільському районі смт. Вендичани, код отримувача: 38031302, банк отримувача ГУДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015, р/р №33112340700326, код платежу 11010100 податок з доходів фізичних осіб).

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2015
Оприлюднено03.11.2015
Номер документу52931248
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/520/15-а

Постанова від 19.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні