Постанова
від 18.03.2015 по справі 804/1704/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2015 р. Справа № 804/1704/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Павловського Д. П. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Нікопольської міської організації Соціалістичного Конгресу Молоді про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

25 листопада 2009 р. до суду надійшов даний адміністративний позов, у якому позивач просить: припинити юридичну особу - Нікопольську міську організацію Соціалістичного Конгресу Молоді, код ЄДРПОУ 26003243, місцезнаходження: 53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Усова, 30, кв. 24.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем протягом року не було подано до податкового органу податкової декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Представник позивача в судове засідання не з'явився був повідомлений належним чином, що підтверджуються матеріалами справи, надав клопотання про слухання справи без його участі в письмовому провадження.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився був повідомлений належним чином, що підтверджуються матеріалами справи.

Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, судом були встановлені наступні обставини.

Нікопольська міська організація Соціального Конгресу Молоді (далі за текстом відповідач) 02.07.2001 року взята на облік Нікопольською об'єднаною державною податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області як платник податку на прибуток, місцевих, місцевих, ресурсних податків та зборів.

Відповідно ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» № 1251-ХІІ від 25.06.1991 р. передбачено, що платники податків і зборів зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до Акту Нікопольської ОДПІ від 16.11.2009 року № 110/15-1, Нікопольська міська організація Соціалістичного Конгресу Молоді не подає податкову звітність до Нікопольської ОДПІ з 01.10.2008р.

Також, судом були досліджені письмові докази, а саме: копія положення відповідача, копія свідоцтва відповідача, копія довідки Дніпропетровського обласного управління статистики, копія Витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, копія листа Головного управління статистики у Дніпропетровській області від 13.08.2009 р.№ 18/11-3960, Акт Нікопольської ОДПІ від 16.11.2009р. № 110/15-1, підтверджуючий неподання відповідачем більше одного року документів податкової та бухгалтерської звітності, копія розпорядження начальника Нікопольської ОДПІ від 20.11,2009р. № 76-р, ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду, ухвала Вищого адміністративного суду України.

Дослідивши матеріали справи та подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.

Відповідно до ч. 2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.03 №755-4 встановлено, що однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

23 червня 2010 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом по даній справі була винесена постанова де у задоволені позовних вимог було відмовлено. На вище зазначене рішення позивачем було подано апеляційну скаргу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду. 01.06.2011 року була винесена ухвала суду де апеляційну скаргу Нікопольської об'єднаної Державної податкової інспекції було залишено без задоволення. 17.11.2014 року Вищим адміністративним судом України було розглянуто касаційну скаргу Нікопольської об'єднаної Державної податкової інспекції (позивач по даній справі) та була винесена ухвала суду в якій касаційну скаргу позивача по справі була задоволена частково. Постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.06.2010 року та ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.06.2011 року була скасована. Справу було направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Вищий адміністративний суд України в своїй ухвалі зазначає наступне, а саме за правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

З огляду на викладене норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

А відтак підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) об'єднань за статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян», які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.

Відповідно до пункту частини першої статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

На виконання зазначеного пункту наказом Державної податкової адміністрації України від 11.07.1997 № 233 було затверджено Порядок складання звіту про використання коштів неприбуткових установ і організацій, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості.

Згідно з пунктом 1.3 названого Порядку податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

В силу ж вимог пункту 1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.

Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків.

Слід також зазначити, що звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку, що цілком відповідає визначенню, веденому у пункту 1.11 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Вищий адміністративний суд України зробив висновок, що правовий аналіз наведених законодавчих положень у їх сукупності свідчить на користь висновку, що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації за неподанням протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону та наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаними її місцезнаходженням.

У зв'язку з чим суд доходить висновку, що керуючись Податковим кодексом України, Законом України «Про державну податкову службу», позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню, цілком правомірними та відповідають чинному законодавству, і позивачем було доведено їх правомірність.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - Нікопольську міську організацію Соціалістичного Конгресу Молоді, код ЄДРПОУ 26003243, місцезнаходження: 53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Усова, 30, кв. 24.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Д.П. Павловський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2015
Оприлюднено03.11.2015
Номер документу52931884
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1704/15

Постанова від 18.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні