ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
15 жовтня 2015 року (12 год. 25 хв.) Справа № 808/6094/15 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Прудивуса О.В.,
за участю секретаря судового засідання: Заболотньої Н.Ю.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Запоріжжі
до: Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма «ЮВІ»
про: стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків.
31.08.2015 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Запоріжжі (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма «ЮВІ» (далі - відповідач), в якому позивач просить стягнути з відповідача на його користь заборгованість по сплаті страхових внесків у розмірі 403,28 грн.
Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 01 вересня 2015 року було відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду.
Позивач обґрунтував свої вимоги тим, що у відповідача наявна заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 403,28 грн., яка виникла внаслідок несплати відповідачем відповідної суми за період з 01.04.2001 по 01.02.2003.
Посилаючись на Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», позивач просив суд стягнути з відповідача заборгованість по сплаті страхових внесків у розмірі 403,28 грн.
15.10.2015 судом було отримано клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності та підтримку позовних вимог. У судове засідання представник позивача не прибув.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання двічі не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття, а також не надіслав суду будь-яких заяв та заперечень проти позову.
За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи по суті за відсутності представників сторін.
Враховуючи неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд на підставі ч. 1 ст. 41 КАС України не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи та дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності,
ВСТАНОВИВ:
Позивача зареєстровано як юридичну особу - орган державної влади 15.11.2000, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) (а.с. 9-10). Відповідача зареєстровано як юридичну особу 20.04.2006, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 15-17).
Згідно з даними розрахунку заборгованості (а.с. 14) за відповідачем рахується заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 403,28 грн. Зазначена заборгованість виникла в результаті наступного.
16.01.2004 позивачем за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності було подано відповідачу ОСОБА_1 відомість про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 2003 рік (далі - ОСОБА_1 відомість, а.с. 13). У вказаній ОСОБА_1 відомості відповідачем самостійно визначено загальну суму заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 403,28 грн. (рядок 29).
Подана відповідачем ОСОБА_1 відомість була прийнята та підписана позивачем 16.01.2004.
Позивач, відповідно до ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування є органом, який здійснює керівництво та управління окремим видом загальнообов'язкового державного соціального страхування, проводить збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням тощо.
Згідно зі ст. 8 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон України від 23.09.1999 № 1105-XIV) обов'язковому страхуванню від нещасного випадку підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) або на інших підставах, передбачених законодавством про працю.
Відповідно до ст. 5 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV одним з основних принципів страхування від нещасного випадку є обов'язковість сплати страхувальником страхових внесків, де страхувальниками є роботодавці.
Статтею 47 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV визначено, що страхувальник здійснює страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків у порядку і строки, які визначаються страховиком. Страхові тарифи, диференційовані по галузях економіки (видах економічної діяльності) залежно від класу професійного ризику виробництва, встановлюються законом. Розміри страхових внесків страхувальників обчислюється для роботодавців у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, на інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб. Страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому Законом України від 23.09.1999 № 1105-XIV. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що становлять систему оподаткування. На страхові внески не поширюються податкове законодавство.
За приписами ст. 52 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV страхувальник несе відповідальність за шкоду, заподіяну застрахованому або Фонду внаслідок невиконання своїх обов'язків із страхування від нещасного випадку, відповідно до Закону.
Згідно з ч. 4, 5 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове держане соціальне страхування» (далі - Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI) суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року. Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Судом встановлено, що у поданій позивачу ОСОБА_1 відомості відповідачем було самостійно визначено загальну суму заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 403,28 грн. (рядок 29). Станом на 15.10.2015 заборгованість по страхових внесках за 2003 рік у розмірі 403,28 грн. відповідачем не сплачено, заборгованість перед позивачем не погашена.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач має право на стягнення цієї заборгованості.
За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Відповідач не надав суду жодних доказів на спростування обставин, якими позивач обґрунтував позовні вимоги.
На підставі зазначеного суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим, а відтак - підлягає задоволенню у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Запоріжжі до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма «ЮВІ» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма «ЮВІ» (ідентифікаційний код 13630040, 69000, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 2) кошти у сумі заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 403,28 грн. (чотириста три гривні 28 коп.) з рахунків платника податків у обслуговуючих банках на розрахунковий рахунок 37174403900007, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, код ЄДРПОУ 25919750, МФО: 813015.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Прудивус
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 52932841 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні