Постанова
від 15.10.2015 по справі 816/3427/15
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2015 року м. ПолтаваСправа № 816/3427/15

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Молодецького Р.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Колодяжного Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубокомплект-Кременчук" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

25 серпня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Трубокомплект-Кременчук" /надалі - позивач; ТОВ "Трубокомплект-Кременчук"/ звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення.

15.10.2015 судом здійснено заміну первинного відповідача Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області його процесуальним правонаступником Кременчуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Полтавській області /надалі - відповідач; Кременчуцька ОДПІ/.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуване рішення винесене за результатами проведеної відповідачем перевірки ТОВ "Трубокомплект-Кременчук", що набрала форму акта від 27.07.2015 № 1605/16-03-17-04-38435179, про неподання (несвоєчасне подання) звітності по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Позивач вважає помилковими висновки акта перевірки про порушення позивачем пп.4 п.2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Також позивач наголошує, що ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" своєчасно, у встановлений діючим законодавством термін подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень 2015 року, помилки допущенні у звіті виправлені до моменту проведення контролюючим органом перевірки.

15.09.2015 року від відповідача надійшли заперечення, у яких останній вказував, що відповідно до положень Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 звіт, складений з порушенням вимог цього Порядку, у тому числі без обов'язкових реквізитів, передбачених пунктом 6 цього розділу, та поданий без всіх необхідних таблиць, не вважається звітом і вважається таким, що не подавався. Зазначає, що позивачем звітність подано поза межами приймання звітності. Крім того, як вбачається з другої квитанції, що направлена електронну адресу ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" податкові документи були сформовані з помилкою та не були прийняті Кременчуцькою ОДПІ. Отже, звітність вважається такою, що не подавалась. Таким чином ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" несвоєчасно подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень 2015 року, а саме 22.07.2015 року, а не 20.07.2015 року.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, надіслав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Суд, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, доходить таких висновків..

Судом встановлено, що ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" /код ЄДРПОУ 33435179/ є юридичною особою, взято на податковий облік в органах податкової служби.

27.07.2015 року Кременчуцькою ОДПІ здійснено перевірку ТОВ "Трубокомплект-Кременчук", за результатами якої складено акт № 1605/16-03-17-04-38435179 про неподання (несвоєчасне подання) звітності по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. За висновками перевірки встановлено, зокрема, порушення позивачем пп.4 п.2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

27.07.2015 на підставі акту Кременчуцькою ОДПІ винесено рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 0050651704/2240, яким до ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" застосовано штрафні санкції у розмірі 170,00 грн.

Позивач не погодився з зазначеним рішенням, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 0050651704/2240 від 27.07.2015 року, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Відповідно до абзацу 4 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 "Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" /далі - Порядок/.

Відповідно до положень пункту 1 розділу 2 Порядку звіт до фіскальних органів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік у фіскальних органах в один із таких способів, зокрема, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством (у разі подання Звіту в електронній формі він надсилається не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання Звіту, передбачений Законом).

У розділі 1 Порядку визначено, що звіт в електронній формі (далі - електронний звіт) - звіт, що сформований страхувальником і подається до фіскальних органів у порядку та за формою, визначеними цим Порядком, в електронній формі з використанням ЕЦП засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, 20.07.2015 позивачем в електронній формі подано до Кременчуцької ОДПІ звітність "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів" за червень 2015 року з позначкою "початкова".

Суд зауважує, що форма звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначається Порядком від 14.04.2015 № 435.

Згідно пункту 6 розділу 2 Порядку звіт повинен містити обов'язкові реквізити, зокрема, розмір коефіцієнта (за наявності).

Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник (пункт 15 Порядку).

Позивач у своїх письмових поясненнях зазначає, що при формуванні звітності "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів" за червень 2015 року ним було допущено помилку у зазначенні розміру коефіцієнта.

Позивач наголошує, що після виявлення помилки ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" 22.07.2015 було подано уточнення на підставі пункту 50.1 статті 50 Податкового кодексу України, яким було виправлено розмір коефіцієнту.

Суд звертає увагу, що вищевказаний Порядок не містить визначення "уточнений звіт".

Натомість, Порядок містить поняття скасовуючого документа - Звіт страхувальника з позначкою "скасовуюча", який є підставою для повного скасування інформації, що попередньо була подана у формі "початкова" до фіскальних органів.

У разі виявлення страхувальником у Звіті після закінчення звітного періоду помилки в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подаються скасовуючі документи, тобто страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить: перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю зі статусом "скасовуюча" з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб та відповідну таблицю зі статусом "початкова" із зазначеними правильними відомостями на одну або декількох застрахованих осіб, при цьому таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку повинна містити дані по кожній застрахованій особі окремо.

Доказів надходження до Кременчуцької ОДПІ звітності з позначкою "скасовуюча" після закінчення звітного періоду до суду не надано.

Відповідно до положень статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" зазначено, що органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.

Згідно з пунктом 1.3 статті 1 Податкового кодексу України цей Кодекс не регулює питання погашення зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

В той же час, відповідно до частини 4 статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України , та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Під адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів), згідно з підпунктом 14.1.1 1 пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України, розуміють сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків , організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України "Про подання податкової електронної звітності" від 10.04.2008 року № 233 /далі - Інструкція/.

Розділом 3 Інструкції визначено, що податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.

У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку - протягом перших двох годин наступного робочого дня.

Згідно пункту 7 розділу 3 Інструкції після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).

Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.

Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Як вбачається з першої квитанції органу ДПС, датою та часом надання податкового документа є 20.07.2015 о 19 год. 35 хв.

Матеріалами справи підтверджено, що Кременчуцькою ОДПІ року згідно другої квитанції від 20.07.2015, відомості зі Звітності страхувальника до Реєстру застрахованих осіб не внесено, у зв'язку з виявленими помилками.

Як визначено пунктом 49.11 статті 49 ПК України у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

У разі отримання відмови контролюючого органу у прийнятті податкової декларації платник податків має право подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання (підпункт 49.12.1 пункту 49.12 статті 49 ПК України); оскаржити рішення контролюючого органу у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу (підпункт 49.12.2 пункту 49.12 статті 49 ПК України).

Суд звертає увагу на те, що рішення про відмову у внесенні до Реєстру застрахованих осіб відомостей зі Звітності страхувальника, оформлене податковим органом, позивачем не оскаржувалося. Факт формування та подання звітності "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів" за червень 2015 року з помилкою позивачем не заперечується. Так само і неподання звіту, яким уточнювались показники звітності за червень 2015 року, у строки, визначені законодавством для подання звітності, також не заперечувалось позивачем.

До того ж, як визначено пунктом 1 розділу V Порядку № 435 чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності, визначених цим Порядком.

Таким чином, позивачем у порушення абзацу 4 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" не подано звітність "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів" за червень 2015 року у строк, визначений законом.

Відповідно до пункту 7 частини 11 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, органом доходів і зборів здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.

З огляду на вищевикладене, відповідачем правомірно застосовано до ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" штрафні санкції у розмірі 170,00 грн /а. с. 15/.

Таким чином, рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 0050651704/2240 від 270.7.2015, яким до ТОВ "Трубокомплект-Кременчук" застосовано штрафні санкції у розмірі 170,00 грн., винесено Кременчуцькою ОДПІ на підставі, у межах повноважень, у спосіб, що передбачені законодавством України та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Відтак, позовні вимоги необґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Згідно з підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" /в редакції чинній на момент подання позовної заяви/ розмір судового збору за подання позовних заяв майнового характеру становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.

Частиною 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

При зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 182,70 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 1554 від 19.08.2015 року.

У зв'язку з відмовою у задоволенні позову, решта суми судового збору в розмірі 1644,30 грн. /1827,00 грн. - 182,70 грн./ підлягає стягненню з ТОВ "Трубокомплект - Кременчук" до Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубокомплект - Кременчук" до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції ДФС Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубокомплект - Кременчук" (ідентифікаційний код 33435179) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1 644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) гривні 30 (тридцять) копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 20 жовтня 2015 року.

Суддя Р.І. Молодецький

Дата ухвалення рішення15.10.2015
Оприлюднено03.11.2015
Номер документу52936994
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/3427/15

Постанова від 15.10.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Р.І. Молодецький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні