Постанова
від 16.10.2015 по справі 826/9873/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 жовтня 2015 року письмове провадження № 826/9873/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., суддів: Кузьменка В.А., Огурцова О.П., розглянувши адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті центр Україна»

до Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та

фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби

Головного управління юстиції у м. Києві Демешко В.В.,

Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного

управління ДФС у м. Києві,

Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ай Ті центр Україна» (надалі - позивач, ТОВ «Ай Ті центр Україна») звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Демешко В.В. (надалі - відповідач -2), Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - відповідач -3) та Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач -1), в якому просить:

- визнати неправомірними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві Демешко Вікторії Вікторівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридична осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 30.01.2015 №10701430011042510 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929);

- скасувати запис державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві Демешко Вікторії Вікторівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 30.01.2015 №10701430011042510 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою" відносно ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929);

- зобов'язати ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві скасувати рішення № 108/26-55-18-09-25 від 31.01.2015 р. про анулювання реєстрації ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) платником ПДВ.

- зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про скасування анулювання реєстрації ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) платником податку на додану вартість, та внести зміни до Реєстру платників податку на додану вартість, поновивши ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) в Реєстрі платників податку на додану вартість з дати первинної реєстрації: 24.06.2009 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач покликався на те, що всупереч вимогам законодавства Відповідачем 3 винесено рішення про скасування Свідоцтва платника податків. Також Позивач зазначає, що Відповідачем 2 безпідставно внесено запис про не знаходження Позивача за місцезнаходженням, оскільки Позивач знаходиться за даною адресою та у відповідності до законодавства підтвердив свій статус своєчасно.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник Відповідача -2 у судове засідання не прибув, до суду були подані письмові заперечення на позов, у яких зазначено, що останній діяв на підставі та в межах повноважень, передбачених законодавством, а тому запис про відсутність позивача за місцем реєстрації внесено цілком правомірно та скасуванню не підлягає.

Представники Відповідача -1 та -3 проти позовних вимог заперечували в повному обсязі. В обґрунтування заперечень зазначено, що оскаржуване рішення про анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість прийнято на підставі та в межах повноважень, передбачених законодавством.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на наведене та з урахуванням вимог ст. 128 КАС України, суд дійшов висновку про доцільність розгляду справу у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

ТОВ "Ай Ті центр Україна" зареєстровано, як юридична особа Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією 19.05.2009 року №10741020000033604, ідентифікаційний код юридичної особи 36468929, що підтверджується витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно позивача.

Місцезнаходженням суб'єкта господарювання, відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію, є: 01024, м. Київ, вул. Лютеранська, будинок 15-А, офіс 18.

Відповідно до наявних матеріалів справи ТОВ "Ай Ті центр Україна" зареєстровано платником податку на додану вартість з 24 червня 2009 року.

30.01.2015 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Демешко В.В. внесено запис за № 10701430011042510 про відсутність юридичної особи за місцем знаходження, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.03.2015.

В.о. начальника ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві 31.01.2015 винесено Рішення №108/26-55-18-09-25 про анулювання реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ "Ай Ті центр Україна".

Вважаючи відповідні дії відповідачів щодо винесення спірного рішення та внесення запису протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з такого.

При прийнятті рішення по справі суд керується принципами адміністративного судочинства, зокрема принципом офіційного з'ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого суд не обмежується тільки документами та заявами про докази, які внесені сторонами, а також здійснює дослідження обставин у справі за власною ініціативою, у т.ч. з метою реалізації завдань адміністративного судочинства.

В частині позовних вимог щодо визнання неправомірними дій державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Демешко В.В. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 30.01.2015 №10701430011042510 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) та скасування такого запису, Суд зазначає наступне.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV (надалі Закон №755- IV).

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 4 Закону України №755- IV - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, врегульовано статтею 19 Закону України №755- IV, відповідно до ч.1 якої, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частини 11, 12 та 14 ст. 19 Закону України №755- IV встановлюють, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Як вбачається з матеріалів справи, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві 22.12.2014 сформовано та надіслано на адресу ТОВ "Ай Ті центр Україна" Повідомлення №б/н щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Вказане повідомлення 30.01.2015 повернулося на адресу відповідача з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання», що, за твердженням відповідача, зобов'язувало останнього внести відповідний запис.

Разом з тим, як з наданого позивачем до позовної заяви Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 17.03.2015 року, так і з наданого представником відповідача до письмових заперечень Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 05.08.2015 року вбачається, що 21.01.2015 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві Іванюхою О.В. внесено запис №10701060010042510 «Підтвердження відомостей про юридичну особу» стосовно ТОВ «Ай Ті центр Україна».

За наведених обставин та враховуючи, що протягом місяця з часу формування Повідомлення № б/н від 22.12.2014, щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, такі відомості про юридичну особу підтверджені позивачем, про що свідчить запис №10701060010042510 «Підтвердження відомостей про юридичну особу» стосовно ТОВ «Ай Ті центр Україна», внесений відповідачем 21.01.2015, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині визнання неправомірними дій державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві Демешко В.В. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 30.01.2015 №10701430011042510 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) та скасування такого запису є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

В частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування Рішення Державної податкової інспекції в Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 108/26-55-18-09-25 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) від 31.01.2015 року, а також зобов'язання Державної фіскальної служби України внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про скасування анулювання реєстрації ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) платником податку на додану вартість, та внести зміни до Реєстру платників податку на додану вартість, поновивши ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) в Реєстрі платників податку на додану вартість з дати первинної реєстрації: 24.06.2009 року, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення податкового органу було прийнято на підставі п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Ай Ті центр Україна" за місцезнаходженням ( запис № 10701430011042510 від 30.01.2015).

За змістом підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до п. 3.1, п. 3.2 розділу III Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом ДПА України N 336 від 17.05.2010 року (надалі - Положення N 336), щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.

У відповідно до п. 4.2 розділу IV Положення N 336, підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт). У разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції готує та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 N 106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами.

Пунктами 4.3 - 4.5 та 4.8 зазначеного Положення встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

З аналізу вищезазначених норм права, Суд приходить до висновку, що процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками податкового органу за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.

Як зазначає Відповідач 3, підставою для встановлення відсутності за місцезнаходження Товариства слугувала Довідка про встановлення місцезнаходження платника податків від 17.12.2014 р. №6795/01/26-55-07-03 та Довідка про неможливість вручення документу платнику податків.

З матеріалів справи вбачається, що Податковим органом не здійснено жодних дій щодо встановлення відсутності Товариства за юридичною адресою (відсутні Акти обстеження, Пояснення свідків, докази виходу за адресою, рапорти), а наданий Відповідачем 3 доках - Довідка про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 17.12.2014 р. №6795/01/26-55-07-03, Судом до уваги не береться оскільки з даного документа не можливо встановити, де його складено, чи були присутні при складанні будь-які особи, тощо. Тому наданий доказ не підтверджує відсутність Позивача за юридичною адресою.

Отже, під час розгляду справи Відповідачем 3 не надано доказів щодо вжиття податковим органом всіх необхідних заходів для встановлення місцезнаходження Позивача.

Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку, що документи відносно незнаходження ТОВ "Ай Ті центр Україна" за місцезнаходженням були складені податковим органом формально, без вжиття всіх необхідних заходів, передбачених чинним законодавством України.

Порядок проведення процедури анулювання реєстрації платником податку на додану вартість врегульовано статтею 184 розділу V Кодексу та розділом V Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим Міністерством фінансів України від 14.11.2014 за N 1130, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17.11.2104 за N 1456/26233 (далі - Положення N 1130).

Згідно з п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Підпунктами 1 та 2 пунктом 5.5. Положення N 1130, передбачено, що анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Згідно із п. 184.3. ст.183 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби анулює реєстрацію особи як платина податку, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Згідно з приписами пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до абзацу першого частини одинадцятої статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Ай Ті центр Україна" на виконання вимог статей 11, 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", 21.01.2015 року направлено державному реєстратору документи на підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру.

Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Відповідно до п. 5.6 розділу V Положення N 1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі. Один примірник рішення зберігається в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.

З рішення контролюючого органу не вбачається, що податкова інспекція встановила відсутність незнаходження юридичної особи за зазначеною адресою за повідомленням державного реєстратора. Відповідно до ч.11 ст.19 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Суд звертає увагу, що доказом про подання реєстраційної форми являється Витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 17.03.2015 року, де зазначені відомості про юридичну особу.

В силу положень пункту 184.1 статті 184 цього Кодексу, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається за наявності визначених підпунктами "а" - "и" підстав, зокрема, у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України).

Як встановлено судом під час розгляду справи, підставою для прийняття податковим органом оскаржуваного рішення є висновки контролюючого органу про наявність обставин, визначених підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, а саме: внесення державним реєстратором 30.01.2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю " Ай Ті центр Україна".

Відповідно до абзацу 2 пункту 5.10 розділу V Положення № 1130 рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за ініціативою контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.

Підставою для внесення до реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до реєстру платників податку на додану вартість (абзац 3 пункту 5.10 розділу V Положення № 1130).

Даним пунктом передбачено, що у разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.

Судом встановлено, що рішення ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві 31.01.2015 року №6795/01/26-55-07-03 про анулювання реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ " Ай Ті центр Україна", обумовлене наявністю запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, підлягає скасуванню, а права Товариства з обмеженою відповідальністю "Ай Ті центр Україна", як платника податку на додану вартість з метою повного захисту прав підприємства позивача підлягають відновленню саме з моменту винесення оспорюваного рішення.

Пунктом 5.10 Положення № 1130 передбачено, що підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру. У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.

Отже, чинним законодавством України чітко визначено процедуру дій контролюючого органу на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, та яким захищено права платника податків від неправомірних дій та рішень державної податкової інспекції з анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Аналогічна позиція викладена в Ухвалах Вищого адміністративного суду України від 22.01.2015 р. по справі N К/800/26243/14, від 03.09.2014 р. по справі N К/9991/40097/11 та в Ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2014 року по справі № 826/18178/13-а.

Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги Позивача в частині визнання протиправним та скасування Рішення Державної податкової інспекції в Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 108/26-55-18-09-25 від 31.01.2015 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті центр Україна», є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд відмовляє в задоволенні позовних вимог в частині зобов'язання Державної фіскальної служби України внести до Реєстру платників податку на додану вартість запис про скасування анулювання реєстрації ТОВ «Ай Ті центр Україна» платником податку на додану вартість, та внести зміни до Реєстру платників податку на додану вартість, поновивши ТОВ «Ай Ті центр Україна» в Реєстрі платників податку на додану вартість з дати первинної реєстрації: 24.06.2009р., оскільки вказані дії спрямовані на захист права у майбутньому.

В силу ч. 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

У ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з частиною третьою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті центр Україна» задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві Демешко Вікторії Вікторівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 30.01.2015 №10701430011042510 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою відносно ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929).

Скасувати запис державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного Управління юстиції в м. Києві Демешко Вікторії Вікторівни щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 30.01.2015 №10701430011042510 "Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою" відносно ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929).

Скасувати рішення ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві № 108/26-55-18-09-25 від 31.01.2015 р. про анулювання реєстрації ТОВ «Ай Ті центр Україна» (код за ЄДРПОУ 36468929) платником ПДВ.

Судові витрати в сумі 219,24 грн. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ай Ті центр Україна» за рахунок Державного бюджету України.

Покласти на відповідний підрозділ Державної казначейської служби України виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат в розмірі 146,6 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві та в розмірі 73,08грн. за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Головуючий Суддя Р.О. Арсірій

Судді В.А. Кузьменко

О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.10.2015
Оприлюднено03.11.2015
Номер документу52940594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9873/15

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 30.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

Постанова від 16.10.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні