ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 жовтня 2015 року скорочене провадження № 826/16299/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О. розглянувши в скороченому проваджені адміністративну справу
за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю "Смарт" прозастосування заходів реагування, В С Т А Н О В И В: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (далі по тексту - позивач, ГУ ДСНС України у м.Києві) звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт" (далі по тексту - відповідач, ТОВ «Смарт») про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ "Смарт" за адресою: вул. Богатирській, 24 у Оболонському районі міста Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.08.2015 відкрито скорочене провадження у справі та запропоновано відповідачу, в разі невизнання адміністративного позову, у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження цих заперечень або заяву про визнання позову.
Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідачем через відділ документообігу та контролю подано клопотання від 04.09.2015 про ознайомлення з матеріалами справи.
За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження та прийняття рішення по справі, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.
Окремим дорученням ДСНС України «Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю)» від 08.07.2015 №03-9988/261 Головному управлінню доручено здійснити перевірки щодо протипожежного стану всіх АГЗС та АГЗП.
Оболонським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (далі по тексту - Оболонське РУ ГУ ДСНС України у м. Києві) видано наказ від 13.07.2015 №97 «Про проведення перевірки» та посвідчення від 13.07.2015 №280 на проведення позапланової перевірки АГЗП ТОВ «Смарт» за адресою: вул. Богатирська, 24 у Оболонському районі міста Києва.
Товариству з обмеженою відповідальністю "Смарт" перед початком перевірки було надано/пред'явлено службове посвідчення та копію посвідчення на проведення позапланової перевірки від 13.07.2015 №280 посадовій та уповноваженій особі ТОВ «Смарт» Заріну О.М.
На підставі зазначених документів було здійснено позапланову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки протипожежного стану АГЗП ТОВ «Смарт» за результатами перевірки 24.07.2015 складено Акт №199 перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб (далі по тексту - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено ряд порушень, а саме:
- відстань від резервуарів зберігання СВГ до індивідуальних гаражів та автостоянки становить менше ніж 50 метрів ( фактична відстань 17 метрів) що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- відстань від наземного резервуару із СВГ до окремо розташованого будинку операторської менше ніж 15 метри ( фактична відстань 3,75метри) що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- відстань від паливороздавальної колонки АГЗП до окремо розташованого будинку операторської менше ніж 15 метри (фактична відстань 6,50 метри) що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- опори на які встановлено резервуари СВГ, не виконані з межею вогнестійкості не менше ніж R120 що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- АГЗП не обладнано блискавкозахистом що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- АГЗП не оснащена гучномовним зв'язком, що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- електрощит, не захищений автономними системами пожежогасіння та не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаними значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що є порушенням норм ППБУ;
- у операторській електричний вимикач, встановлений на горючу основу без підкладання під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж 0,01 метра, що є порушенням норм ППБУ;
- АГЗП не забезпечено зовнішнім пожежогасінням, від водойми (пожежного резервуара) або не менш ніж від двох пожежних гідрантів, що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- робітники АГЗП та посадові особи не пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму, що є порушенням норм ППБУ;
- на АГЗП не вивішені на видних місцях плакати, які містять обов'язки водія під час заправляння автотранспорту, а також інструкції про заходи пожежної безпеки, що є порушенням норм ППБУ, наказу від 06.12.2005р. №376;
- у повному обсязі не здійснено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників , затверджених наказом Міністерства України з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02.04.2004 №152 зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29.04.2004 за №555/9154, а також ДСТУ 4297-2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги», що є порушенням норм ППБУ;
- з працівниками підприємства не проведені протипожежні інструктажі під підпис в спеціальному журналі, що є порушенням норм ППБУ;
- експлуатуються тимчасові мережі, що є порушенням норм ППБУ;
- не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкту, що є порушенням Закону України від 18.01.2001 №2245, статті 9, постанови КМУ від 11.07.2002 №956, наказ МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях";
- початок використання суб'єктом господарювання АГЗП здійснюється без зареєстрованої в установленому законом порядку декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, що є порушенням норм Кодексу цивільного захисту України;
- об'єкт не обладнаний системою раннього виявлення загрози винекненння надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення, що є порушенням Кодексу цивільного захисту України, Закону України від 18.01.2001 №2245, статті 9, постанови КМУ від 11.07.2002 №956, наказ МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях";
- відсутня декларація безпеки об'єкта підвищеної небезпеки, що є порушенням постанови КМУ від 11.07.2002 №956 «Порядок декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки» НПАОП 0.00-3.08-02, наказ МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях";
- не заключний договір на постійне та обов'язкове обслуговування з державною аварійно-рятувальною службою, що є порушенням наказу МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях", Кодексу цивільного захисту України;
- відсутні інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій, що є порушенням наказу МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях";
- не узгоджений графік проведення навчально-тренувальних занять і навчальних тривог по плану локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій, що є порушенням наказу МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях", наказ МНС від 23.04.2001 №97 «Про затвердження порядку здійснення підготовки населення на підприємствах, в установах та організаціях до дій при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природнього характеру»;
- відсутній план локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на всі об'єкти підприємства, на яких можливі аварії з залповими викидами вибухонебезпечних продуктів вибухами і загоряннями (пожежами) в апаратурі, виробничих приміщеннях і зовнішніх спорудах, які можуть призвести до зруйнування будинків, споруд, технологічного устаткування, ураження людей, негативного впливу на довкілля, згідно затвердженого та узгодженого Переліку, що є порушенням наказу МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях", НПАОП 0.00-4.33-99 «Положення щодо розробки планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій»;
- не забезпеченні засобами захисту органів дихання з переговорним пристроєм особи, які задіяні в оповіщенні локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій, що є порушенням наказу МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях";
- номенклатура і обсяги матеріального резерву не погоджені та не затверджені згідно закону, що є порушенням постанови КМУ від 29.03.2001 №308 « Про Порядок створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідки», наказу МНС України від 15.08.2007 №557 "Правила техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях".
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Так, згідно зі статті 1, частини 5 статті 4, частини 1 статті 5, частини 1 статті 6, частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Абзацом третім частини першої статті 6 наведеного Закону встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).
Підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення; неподання у встановлений термін суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів; настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Згідно з статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.
Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Судом встановлено, що також підтверджується матеріалами справи, що відповідачем не надано суду доказів усунення виявлених порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані в Акті перевірки від 24.07.2015 №199, а виявлені порушення на думку суду створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Окрім того, суд звертає увагу відповідача, що останній не позбавлений права на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в порядку, встановленому ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві задовольнити повністю.
2.Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт" (код ЄДРПОУ 38179964) заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи об'єктів, а саме приміщень Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт", що знаходяться за адресою: вул. Богатирська, 24 у Оболонському районі м. Києва.
3.Визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 №130 "Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 №1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері приміщень АГЗП Товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт», що знаходяться за адресою: вул. Богатирська, 24 у Оболонському районі м. Києва.
4.Обов'язок, щодо забезпечення виконання рішення покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві.
5.Постанова підлягає до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2015 |
Оприлюднено | 03.11.2015 |
Номер документу | 52940719 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні