Рішення
від 27.10.2015 по справі 923/1507/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18

тел. /0552/ 49-31-78

Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 жовтня 2015 р. Справа № 923/1507/15

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. при секретарі Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу порушену

за позовом Великолепетиського міжрайонного прокурора Херсонської області в інтересах держави в особі Позивача-1: Верхньорогачицької районної державної адміністрації, смт. Верхній Рогачик, Херсонської області

Позивача-2: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, м. Херсон

до Фермерського господарства "ГОР-АЛ" місцезнаходження : вул. Ювілейна, буд.5-А, смт. Верхній Рогачик, Херсонської області

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 03.11.2006р. в частині орендної плати

за участю: ОСОБА_1 ст. прокурор відділу прокуратури Херсонської області посвідчення № 006312 видане 26.03.2012р.

представників сторін:

від позивача-1: не з'явились;

від позивача-2: ОСОБА_2 дов. № 32-21-7777.4-80/27-15 від 02.06.2015р., ОСОБА_3 дов. № 32-21-7777.4-5130/27-15 від 27.10.2015р.

від відповідача: ОСОБА_4 дов. № 31 від 14.09.2015р.

в с т а н о в и в:

Великолепетиський міжрайонний прокурор Херсонської області звернувся до господарського суду Херсонської області в інтересах держави в особі Позивача-1: Верхньорогачицької районної державної адміністрації та Позивача-2: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області з позовом до Фермерського господарства "ГОР-АЛ", про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 03.11.2006р. в частині орендної плати .

Ухвалою від 31.08.2015р. суд прийняв позовну заяву, порушив провадження у справі та призначив справу до розгляду.

Цією ж ухвалою суд зобов'язав відповідача надати відзив на позов з документальним обґрунтуванням викладених в ньому обставин, копії статутних та реєстраційних документів.

Сторони належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, ухвала про призначення засідання направлена сторонам рекомендованим листом з повідомленням про вручення. До суду повернулись поштові повідомлення направлені на адресу учасників провадження з відмітками про вручення.

У судове засідання представник позивача -1 не з’явився, про причини неявки не повідомив.

Оскільки позивач -1 своїм правом на участь у судовому засіданні не скористався, про дату, час і місце розгляду справи належним чином повідомлений, що підтверджується поштовим повідомленням повернутим на адресу суду, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника позивача -1. Відсутність представника позивача -1 у судовому засідання не перешкоджає розгляду справи, оскільки матеріалів справи достатньо для цього за умови його відсутності.

У судовому засіданні прокурор та представники позивача - 2 підтримують позов, просять суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі, оцінюючі надані докази на свою користь.

Від відповідача надійшов відзив по суті позову, відповідно до якого відповідач визнає позовні вимоги, просить суду внести зазначені зміни до договору оренди земельної ділянки, однак зазначає, що обов'язок вносить оренду плату у розмірі 3% від грошової оцінки земельної ділянки на рік виникає у ФГ " ГОР-АЛ" з моменту набрання рішення суду про зміну договору законної сили.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін суд дійшов висновку про необхідність задоволення заявленого прокурором позову, виходячи з наступного.

Згідно Конституції України на прокуратуру покладено обов'язок представництва інтересів держави в судах. Прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві в чому полягає порушення інтересів держави або у чому існує загроза їх порушення, тобто прокуратура набула права визначати наявність інтересів держави у конкретних спірних правовідносинах, які підлягають захисту та вирішенню в судовому порядку.

Відповідно до ч. 3 ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Пунктом 1 Перехідних положень Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014р. визначено, що прокуратура виконує функцію нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержання законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами виключно у формі представництва інтересів громадянина або держави в суді.

Згідно до ст. 2 ГПК України господарський суд порушує справи за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до суду в інтересах держави. Відповідно до статті 29 ГПК України, у разі прийняття господарським судом позовної заяви, поданої прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

Відповідно до статті 37 Закону України "Про прокуратуру" право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається прокурорам районів, їх першим заступникам і заступникам.

У статті 13 Конституції України закріплено, що земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно ст.14 Конституції України земля є основним національним багатством, перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується.

Аналогічні положення містяться і у ст.ст. 1,2 Земельного кодексу України, відповідно до яких земля є основним національним багатством, що перебуває під охороною держави.

В даному випадку органами, уповноваженим державою здійснювати функції розпорядження земельними ділянками державної власності є Головне управління Держгеокадастру в Херсонській області та Верхньорогачицька районна державна адміністрація виходячи з наступного.

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" № 5245-УІ від 06.09.2012, який набрав чинності з 01.01.2013, землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими. Землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, які перебувають у комунальній власності чи на яких розташовані об'єкти нерухомого майна комунальної власності, є землями державної власності.

Враховуючи внесені зміни до статті 122 Земельного кодексу України, які набули чинності з 01.01.2013, відповідно до ч. 4 якої, вказано, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Таким органом є Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, яке з 2013 року є розпорядником земель сільськогосподарського призначення на території Херсонської області. До цього часу, розпорядження землями сільськогосподарського призначення відносилося до компетенції районних державних адміністрацій.

На підставі зазначеного, дана позовна заява заявлена в інтересах Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, а також Верхньорогачицької районної державної адміністрації Херсонської області, яка виступає стороною даного договору оренди земельної ділянки та на момент його укладення була розпорядником земель сільськогосподарського призначення Верхньорогачицького району Херсонської області.

Порушення земельного законодавства веде до спричинення суттєвої шкоди державним інтересам та підриву основ фінансово-економічної діяльності держави, оскільки до бюджету не надходять кошти від оренди земельної ділянки.

При вивченні стану законності в сфері використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення на території Верхньорогачицького району Херсонської області Виликолепетьською міжрайонною прокуратурою встановлено, що Головним управлінням Держгеокадастру в Херсонській області та Верхньорогачицького районною державною адміністрацією заходи щодо перегляду розмірів орендної плати по договорам оренди земельних ділянок вжито неналежним чином.

Проведеною прокуратурою перевіркою встановлено, що 03.11.2006 між Верхньорогачицькою районною державною адміністрацією та ОСОБА_5 укладено договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення із земель запасу Ушкальської сільської ради Верхньорогачицького району Херсонської області, загальною площею 88,0 га, у тому числі сільськогосподарських угідь 88,0 га, з них ріллі богарної 88,0 га, строком на 10 років для організації фермерського господарства (договір зареєстровано у Верхньорогачицькому районному окрузі Херсонської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що здійснено запис у Державному реєстрі земель від 16.11.2006 за № 040671800083).

В подальшому, 30.07.2007, між сторонами укладено додаткову угоду щодо внесення змін до вищевказаного договору, згідно якої, в зв'язку з реєстрацією юридичної особи - фермерського господарства "ГОР-АЛ", змінено орендаря по даному договору оренди землі (додаткова угода зареєстрована у Верхньорогачицькому районному відділі Херсонської регіональної філії Державного підприємства "Центру ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 040771800089 від 30 липня 2007 року).

Крім того, 26 вересня 2008 року сторонами укладено додаткову угоду, відповідно до якої визнано таким, що тратив чинність перший абзац пункту 8 вказаного договору та викладено в новій редакції "Договір укладено терміном на 49 ( сорок дев'ять) років".

Пунктом 5 вищезазначеного договору оренди землі зазначено, що нормативно грошова оцінка земельної ділянки, яка передається в оренду становить 954492 грн.

В пункті 9 даного договору визначено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі за наступною схемою: за перший рік використання земельних ділянок - на рівні земельного податку; за другий рік - 50,0 грн. за 1 га; за третій 70 грн. за І га; за четвертий та послідуючі - 130 грн. за 1 га на рік розрахунковий рахунок на розрахунковий рахунок № 3321981560097 місце бюджет Ушкальської сільської ради код 04401718 Банк в УДК у Херсонові області, МФО 852010, код платежу 13050500.

Відповідно до пункту 13 вказаного договору розмір орендної плати переглядається один раз у 3 роки у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, в тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

З набранням чинності Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010р., яке відбулося з 01.01.2011р., розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності проводиться на підставі ст. 288 ПК України з урахуванням положень статті 272 ПК України, якою регулюється розмір податку за земельні ділянки сільськогосподарських угідь (незалежно від місцезнаходження).

Статтею 289 Податкового кодексу України унормовано щорічне проведення індексації нормативної грошової оцінки земельних ділянок, величина коефіцієнта якої розраховується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік.

При цьому, у разі не проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є предметом договору оренди, у порядку, передбаченому Законом України "Про оцінку земель" Дерземагенство України оприлюднює показники нормативної грошової оцінки 1 гектара сільськогосподарських угідь (ріллі та перелогів, багаторічних насаджень, природних сіножатей, пасовищ) у середньому по Україні та в розрізі регіонів України за період 1995-2015 років.

З метою приведення розміру орендної плати за орендовану земельну ділянки у відповідність до вимог Податкового кодексу України вказаного договору оренди земельної ділянки, відділом Держгеокадастру у Верхньорогачицькому районі фермерському господарству "ГОР-АЛ" направлено лист з повідомленням про необхідність внести зміни до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованого 16.11.2006 за № 040671800083.

02.10.2014 фермерським господарством "ГОР-АЛ" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області подано заяву щодо перегляду орендної плати відповідно до вказаного договору, встановивши розмір орендної плати у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки землі за згодою сторін.

Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області видано наказ від 21.10.2014 № 21 -1597/18- 14-СГ "Про внесення змін до договору оренди землі ФГ "ГОР-АЛ", на підставі якого підготовлено проект додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі

В той же час, вказаний проект додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі в частині збільшення розміру орендної плати за землю зазначеним фермерським господарством не підписано, в зв'язку з тим, що пунктом 1 зазначеного наказу та проектом додаткової угоди передбачено внесення змін до договору оренди землі, зареєстрованого 16.11.2006 за № 040671800083, встановивши з 01 квітня 2014 року орендну плату у грошовій формі та у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. До набрання чинності рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки оренда плата, згідно запропонованої додаткової угоди, встановлюється у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Херсонській області, а саме 694,53 гривні за гектар на рік.

Таким чином, до цього часу сторонами не досягнуто згоди щодо внесення зміни до договору оренди землі в частині сплати орендної плати за користування земельною ділянкою та Головним управлінням Держгеокадастру в Херсонській області, з метою вирішення спору, відповідну позовну заяву до суду не заявлено

Згідно вимог підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

У відповідності з положеннями ст. 11 Цивільного кодексу України визначено підстави виникнення цивільних прав та обов'язків виникають, зокрема, з договорів та інших правочинів, а також безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Виходячи із пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, до моменту внесення змін до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений Законом - тобто, пунктом 288.5 статті 288 ПК України. Таким чином, Податковим кодексом України на законодавчому рівні визначено граничний розмір орендної плати, тобто орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду орендної плати, крім того цивільний обов'язок орендаря земельної ділянки платити не менше 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки виник з акту цивільного законодавства і не залежить від волі сторін договору оренди, які зобов'язані привести зміст договору до вимог Закону.

Враховуючі зазначені зміни у законодавстві прокурор вважає за необхідне внести зміни до пункту 9 договору оренди землі від 03 листопада 2006р., укладеного між Верхньорогачицькою районною державною адміністрацією та ОСОБА_5 укладено договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення із земель запасу Ушкальської сільської ради Верхньорогачицького району Херсонської області, загальною площею 88,0 га, у тому числі сільськогосподарських угідь 88,0 га, з них ріллі богарної 88,0 га, договір зареєстровано у Верхньорогачицькому районному окрузі Херсонської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що здійснено запис у Державному реєстрі земель від 16.11.2006 за № 040671800083.

Згідно з положеннями статті 188 Господарського кодексу України сторона, яка вважає за необхідне внести зміни до договору повинна надіслати пропозицію про це другій стороні за договором.

Відділом Держгеокадастру у Верхньорогачицькому районі направлено відповідачу лист з повідомленням про необхідність внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 03.11.2006 року, але станом на день розгляду справи зазначені зміни не внесено до договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09.07.2002 № 15-рп/2002 (про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення частини 2 статті 124 Конституції України стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист. Обрання певного захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору не є обов'язком, а є правом особи, яка добровільно із власних інтересів його використовує. Тобто, відсутність згоди на зміну умов договору не позбавляє право особи звернутися до суду із позовом про внесення змін до договору.

Згідно ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до п. 2.18 Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (Із змінами, внесеними згідно з Постановою пленуму Вищого господарського суду N14 (у0014600-11 ) від 26.12.2011) вирішення спорів про внесення змін до договору пов'язане із застосуванням положення частини першої статті 626 ЦК України (435-15), відповідно до якої договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, і тому суд не може зобов'язати іншу сторону договору внести зміни до нього, і отже, зацікавлена сторона у випадках, передбачених законом, може просити суд про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, а не про зобов'язання відповідача внести такі ви до договору.

Відповідно до ст. 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає суті зобов'язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість перегляду розміру орендної плати (пункт 13 договору), а орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Зазначена правова позиція викладена у постанові Вищого господарського суду України від 25.03.2015 у справі №910/20111/14.

Відповідно до ст. 122 п. 4 Земельного кодексу України розпорядниками землями сільськогосподарського призначення державної власності покладено на центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальні органи. У даному випадку зазначеним органом є Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.

З метою захисту інтересів держави Великолепетиський міжрайонний прокурор Херсонської області звернутися до суду з відповідним позовом.

Відповідно до приписів ст. 11 ГПК України обов'язкове дотримання претензійного порядку вирішення будь-яких спорів для прокурора не встановлений.

За таких обставин суд задовольняє позов у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Згідно ст.5 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011р. № 3674– VI, прокурор звільнений від сплати судового збору. За таких обставин суд, повністю задовольняючи заявлений позов, стягує з відповідача в доход бюджету судових збір пропорційно розміру задоволених вимог, тобто, у розмірі 100 %.

Мінімальний розмір судового збору при поданні заяви до господарських судів України, відповідно до ст. 2 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011р. № 3674-VI, становить одну мінімальну заробітну плату при позовних вимогах немайнового характеру.

В судовому засіданні суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення, роз'яснив порядок отримання судового рішення та його оскарження.

Керуючись ст.ст.44, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Внести зміни до договору оренди землі, зареєстрованого у Верхньорогачицькому районному окрузі Херсонської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що здійснено запис у Державному реєстрі земель від 16.11.2006 за №040671800083, зі змінами до договору оренди землі зареєстрованими 30.07.2007 №040771800089 та 26.09.2008 №040871800215, укладеного між Верхньорогачицькою районною державною адміністрацією та фермерським господарством "ГОР-АЛ" (місцезнаходження : вул. Ювілейна, буд.5-А, смт. Верхній Рогачик, Херсонської області, ідент. код 34137909), виклавши пункт 9 вказаного договору в наступній редакції:

Пункт 9 "9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3 % від грошової оцінки земельної ділянки на рік".

3. Стягнути з фермерського господарства "ГОР-АЛ" (місцезнаходження : вул. Ювілейна, буд.5-А, смт. Верхній Рогачик, Херсонської області, ідент. код 34137909) в доход спеціального фонду Державного бюджету на р/р № 31215206783002 в ГУДКСУ у Херсонській області, МФО 852010, код ЄДРПОУ 37959779, одержувач УДКСУ у місті Херсоні, судові витрати в сумі 1218,00 грн. (Одна тисяча двісті вісімнадцять гривень) 00 копійок , призначення платежу - судовий збір, код 03500045.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 28.10.2015р.

Суддя Т.Г. Пінтеліна

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення27.10.2015
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу52944562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1507/15

Рішення від 27.10.2015

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 31.08.2015

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні