УХВАЛА
м. Вінниця
27 жовтня 2015 р. Справа № 802/3371/15-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Слободонюка М.В., розглянувши у письмовому провадженні матеріали справи за позовом Іллінецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області до малого приватного підприємства "Імпульс" про припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Іллінецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - Іллінецька ОДПІ, позивач) до малого приватного підприємства "Імпульс" (далі - МПП "Імпульс", відповідач) про припинення юридичної особи.
У судове засідання представник позивача не прибув, проте подав клопотання вх. № 31970 від 27.10.2015 року про розгляд справи без його участі, зазначивши при цьому, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить вирішити справу на підставі наявних у ній доказів.
Представник відповідача в судове засідання також не з`явився, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлений вчасно та належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями частини 4 статті 122 та частин 4, 6 статті 128 КАС України, суд вважає, що наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи суд приходить до висновку про наявність підстав для закриття провадження у даній справі на підставі пункту 4 частини 1 статті 157 КАС України у зв'язку з наявністю судового рішення, яке набрало законної сили, у спорі між тими ж сторонами та про той же предмет і з тих же підстав.
Так, за змістом даного адміністративного позову позивач просить припинити юридичну особу - МПП "Імпульс", код ЄДРПОУ 20092470, на підставі ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" - у зв'язку з неподанням відповідачем протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Проте, із витребуваної у господарського суду Вінницької області інформації встановлено, що рішенням господарського суду Вінницької області від 11 березня 2003 року по справі № 11/42-03 за позовом Липовецької міжрайонної державної податкової інспекції до малого приватного підприємства "Імпульс" була скасована державна реєстрація малого приватного підприємства "Імпульс", смт. Турбів, Липовецького району, Вінницької області, вул. Коцюбинського, 27, код 20092470, з підстав не подання протягом року податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності. Докази оскарження зазначеного рішення відсутні, а відтак воно є таким, що набрало законної сили.
Тобто, у даний час державна реєстрація МПП "Імпульс" є скасованою за судовим рішенням, проте відповідні відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесені не були, що підтверджується долученим до матеріалів справи витягом з Реєстру.
На момент ухвалення господарським судом вказаного рішення, порядок скасування державної реєстрації юридичної особи регулювався Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. № 740 (далі - Положення № 740), який діяв до 01.07.2004 року та втратив чинність у зв'язку з прийняттям Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003р. № 755-IV.
Так, відповідно до п. 33 Положення № 740 (в редакції, чинній на момент винесення судового рішення про скасування державної реєстрації МПП "Імпульс"), скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації за заявою власника (власників) або уповноваженого ним (ними) органів, а також на підставі рішення господарського суду у разі неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності згідно із законодавством.
Згідно п. 34 Положення № 740 скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації шляхом виключення його з Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності після проведення ліквідаційною комісією заходів щодо ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності і подання до органу державної реєстрації визначеного пакету документів.
Скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта підприємницької діяльності статусу юридичної особи і є підставою для виключення його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (п. 36 Положення № 740).
У свою чергу на даний час порядок ліквідації юридичної особи з підстав неподання особою протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону визначено у статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та здійснюється шляхом постановлення судового рішення про припинення такої юридичної особи, яке направляється державному реєстратору для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Із аналізу вищезазначених правових приписів слідує, що до набрання чинності Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" припинення юридичних осіб здійснювалось шляхом скасування державної реєстрації такої юридичної особи, що було підставою для виключення її із ЄДРПОУ.
Таким чином спір про скасування державної реєстрації юридичної особи, що могло мати місце до 01.07.2004 року, та спір про припинення юридичної особи з 01.07.2004 року по своїй суті та правових наслідках є тотожним, оскільки спрямований на ліквідацію юридичної особи, а предмет судового позову, порядок та процедура його розгляду судом були визначені діючими на той час законодавчими нормами.
Крім того, позивачем у справі №11/42-03 була Липовецька міжрайонна державна податкова інспекція, обов'язки та повноваження якої (у зв'язку з реорганізацією, здійсненням правонаступництва) на теперішній час здійснюються Іллінецькою об'єднаною державною податковою інспекцією, яка є позивачем у даній адміністративній справі №802/3371/15-а.
За таких обставин суд доходить до висновку, що є таке, що набрало законної сили судове рішення з того самого спору, між тими самими сторонами і з тих же підстав.
При цьому варто наголосити, що відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення МПП "Імпульс" не є свідченням того, що рішення господарського суду Вінницької області від 11.03.2003 року у даний час не може бути виконаним.
Суд звертає увагу на те, що на даний час встановлений окремий порядок виконання рішень про скасування державної реєстрації, які були прийняті судом до 1 липня 2004 року. Зокрема, частиною 1 ст. 38-1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, яка проводиться державним реєстратором на підставі судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи, у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення щодо визнання юридичної особи банкрутом.
Тобто, процедура державної реєстрації припинення юридичної особи - МПП "Імпульс", код ЄДРПОУ 20092470, може бути реалізована і на підставі раніше ухваленого рішення господарського суду в порядку, визначеному діючим законодавством.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо є такі, що набрали законної сили постанова чи ухвала суду з того самого спору і між тими самими сторонами.
З огляду на викладене, та враховуючи існування судового рішення господарського суду Вінницької області від 11.03.2003 року по справі № 11/42-03 про скасування державної реєстрації МПП "Імпульс", код ЄДРПОУ 20092470, суд вважає за необхідне закрити провадження у даній адміністративній справі №802/3371/15-а.
Керуючись п. 4 ч. 1 ст. 157, ст.ст. 160, 165, 186, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Провадження у справі за позовом Іллінецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області до малого приватного підприємства "Імпульс" про припинення юридичної особи закрити.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Слободонюк Михайло Васильович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53001053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні