ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1663/13-a
"18" липня 2013 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Данилевич Н.А.
при секретарі судового засідання Стасюк А.В.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» про стягнення штрафних санкцій, суд -
ВСТАНОВИВ:
Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі-позивач, Комісія) звернулось до суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» (далі-відповідач, ВАТ «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» ) про стягнення штрафних санкцій .
Позовні вимоги мотивовані тим, що 09.07.2012 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у відношенні відкритого акціонерного товариства «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення», було винесено обов'язкове до виконання Розпорядження №178-ПР-3-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно якого відповідачу необхідно було у термін до 28.12.2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери та до 31.12.2012 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії (з наданням підтверджуючих документів) про виконання даного розпорядження. Проте, станом на 31.12.2012 року і на даний момент будь-яка інформація від відповідача щодо виконання вищезазначеного розпорядження до Комісії не надходила. Протягом року відкрите акціонерне товариство «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» притягувалось до відповідальності за вчинення аналогічного правопорушення - постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №62-ПР-3-Е від 09.07.2012 року за невиконання Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №72-ТЕ від 06.07.2011 року до відповідача було застосовано фінансову санкцію в розмірі 17000,00 грн. У зв'язку з цим Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №23-ПР-3-Е від 15.02.2013 року та винесено постанову №39-ПР-3-Е від 26.02.2013 року, якою до ВАТ «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення», за повторне протягом року невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, застосовано фінансові санкції в розмірі 85000,00 грн. Дана постанова відповідачем у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась та фінансові санкції добровільно не сплачені, а тому, позивач просить стягнути зазначені кошти в судовому порядку.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримала з мотивів, викладених у позовній заяві та просила задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причину неявки суду не повідомив, заяв про розгляд справи за їх відсутності не надходило, заперечень проти позову не надавали. Відповідно до вимог ст. 35 КАС України про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлялись належним чином, шляхом направлення судової повістки за адресою, яка вказана в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Отже, суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи та реалізації ним права судового захисту прав та інтересів.
Заслухавши в судовому засіданні представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази, суд вважає, що позов підставний та підлягає до задоволення, виходячи з наступних міркувань.
Згідно ст.5. Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96) - державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до ч.1. ст.7 Закону №448/96 - основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Як передбачено п.10. ст.8. Закону №448/96 - національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
09 липня 2012 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанову №62-ПР-3-Е (а.с.11), якою до відкритого акціонерного товариства «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» застосовано фінансову санкцію в розмір 17000,00 грн., за невиконання Розпорядження про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів №72-ТЕ від 06.07.2011 року, а саме: забезпечити існування акцій у без документальній формі, привести статут і внутрішні положення у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».
А також, позивачем було винесено розпорядження №178-ПР-3-Е від 09.07.2012 року «Про усунення порушень законодавства про цінні папери» (а.с.13), згідно якого, відповідачу в термін до 28.12.2012 року необхідно усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність до Закону України «Про акціонерні товариства» та перевести випуск акцій документарної форми існування у бездокументарну форму, та до 31.12.2012 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання даного розпорядження.
Згідно акту №23-ПР-3-Е від 15 лютого 2013 року «Про правопорушення на ринку цінних паперів» (а.с.7), станом на 31.12.2012 року відкритим акціонерним товариством «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення», як юридичною особою та емітентом, не виконано розпорядження №178-ПР-3-Е від 09.07.2012 року «Про усунення порушень законодавства про цінні папери». Протягом року ВАТ «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» вже притягувалось до відповідальності за вчинення аналогічного правопорушення.
У зв'язку з цим Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №39-ПР-3-Е від 26.02.2013 року «Про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів» (а.с.11), якою до ВАТ «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення», відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» за повторне протягом року невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, застосовано фінансові санкції в розмірі 5000 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 85000,00 грн.
Згідно п.8. ч.1. ст.11 Закону №448/96 - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Станом на день розгляду справи, судом не отримано доказів добровільної сплати відповідачем вищезазначених фінансових санкцій.
Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади, місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Згідно ст.69 КАС доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи. При цьому належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам справи та вимогам чинного законодавства, не спростовані належним чином відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 69, 70, 71, 77 137, 160-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути відкритого акціонерного товариства «Яструбівський комбінат по обслуговуванню сільського населення» (код ЄДРПОУ 05481932, с. Яструбово, Козівський район, Тернопільська область) 85000,00 грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень) фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, в дохід Державного бюджету України на рахунок управління казначейства у Козівському районі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області №31110106700282, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, код одержувача коштів 37822731, МФО 838012.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.
Головуючий суддя Данилевич Н.А.
копія вірна
Суддя Данилевич Н.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2013 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53002213 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Данилевич Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні