Постанова
від 04.04.2014 по справі 2-а-2669/10/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-2669/10/1970

04 квітня 2014 року

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Данилевич Н.А.

при секретарі судового засідання Стасюк А.В.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області до приватного підприємства «ОСОБА_2 дім» про стягнення заборованості, суд -

ВСТАНОВИВ:

Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (далі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «ОСОБА_2 дім» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 2435038,74 грн.

Позивач в обґрунтування своїх вимог посилається на те, що за приватним підприємством «ОСОБА_2 дім» рахується заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 2435038,74 грн., з яких: 2433754,56 грн. по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування, обіг готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій та 1284,18 грн. по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів. Зазначена сума відповідачем добровільно не сплачена, відтак позивач просить стягнути дані кошти в судовому порядку .

В судовому засіданні представник позивач позов підтримала з мотивів, викладених у позовній заяві та просила задовольнити позовні вимоги..

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причину неявки суду не повідомив, заяв про розгляд справи за його відсутності не надходило, заперечень проти позову не надавав. Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлялася належним чином, шляхом направлення судової повістки за адресою, яка вказана в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, що є підставою для розгляду справи за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Отже, суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи та реалізації ним права судового захисту прав та інтересів.

Заслухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази, суд вважає, що позов підставний і підлягає до задоволення, виходячи з наступних міркувань.

Приватне підприємство «ОСОБА_2 дім» (ідентифікаційний код 32272588) зареєстроване, як юридична особа органами державної реєстрації 23.04.2003 року, згідно свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.10). Крім цього, відповідач перебуває на обліку в Тернопільській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області як платник податків.

Згідно п. 15.1 ст.15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Як передбачено п.16.1.4. ст.16 ПК України - платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Отже, відповідно до ст.67 Конституції України та ст.36 Податкового кодексу України на відповідача покладений обов'язок сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. У відповідності до п.6.2 ст.6 ПК України, збором (платою, внеском) є обов'язковий платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій.

Виконанням податкового обов'язку згідно п.38.1 ст.38 ПК України визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (ст.31 ПК України).

Як вбачається з акту №5679/23-09/32272588 від 11.06.2010 року (а.с.24-50) Тернопільською ОДПІ було проведено виїзну планову документальну перевірку ПП «ОСОБА_2 Дім» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року та валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року, в ході якої, окрім іншого, було виявлено порушення п.2.11., п.2.8. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за №40/10320, відповідальність за які передбачена Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» №436/95 від 12.06.1995 року.

Згідно п.7.3. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за №40/10320 відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку. У разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою органи державної податкової служби України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно з законодавством України.

Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» №436/95 від 12.06.1995 року встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день; за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів - у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум;

Штрафні санкції, передбачені цим Указом, застосовуються до осіб, зазначених у статті 1 цього Указу, органами державної податкової служби на підставі матеріалів проведених ними перевірок і подань державної контрольно-ревізійної служби, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання органами державної податкової служби зазначених подань.

Відтак, у зв'язку з виявленими порушеннями, за результатами розгляду акту перевірки №5679/23-09/32272588 від 11.06.2010 року податковим органом було винесено податкове повідомлення - рішення №0000052303 від 24.06.2010 року (а.с.22) в якому визначена сума грошового зобов'язання 2433754,56 грн. за платежем штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Крім цього, як вбачається з акту №4507/16-02/32272588 від 18.05.2010 року «Про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість» (а.с.21) - в ході перевірки було встановлено порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» втратив чинність.

Згідно пп.5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, який був чинним на момент виявлення правопорушення, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до пп.17.1.7. п.17.1. ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відтак, у зв'язку з виявленими порушеннями, за результатами розгляду акту перевірки №4507/16-02/32272588 від 18.05.2010 року податковим органом було винесено податкове повідомлення - рішення №0001781602/0 від 31.05.2010 року (а.с.20) в якому визначена сума грошового зобов'язання 1404,23 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Отже, як вбачається з матеріалів справи, станом на день подачі даного позову до суду заборгованість відповідача, з урахуванням частини сплачених сум, складає 2435038,74 грн., з яких: 2433754,56 грн. по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування, обіг готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій та 1284,18 грн. по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів, що підтверджується довідкою про наявність податкового боргу та боргу за неподатковими зобов'язаннями ПП «ОСОБА_2 Дім» станом на 15.07.2010 року (а.с.11), розрахунками штрафних (фінансових) санкцій за результатами розгляду актів перевірки (а.с.20, 23), розрахунком суми позовних вимог в частині заборгованості по податку на додану вартість (а.с.52) та даними облікової картки платника податків (а.с.13-19).

Відповідно до п.309.2. ст.309 ПК України - платники податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність подання податкових декларацій та сплати сум податку.

Пунктами 41.1 та 41.2 статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється..

Згідно пп. 20.1.34. п.20.1. ст.20 ПК України - контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Як встановлено п. 87.1. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Крім цього, відповідно до п.п. 95.3. та 95.4. ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.6, 50, 86, 128, 158, 163, 186 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «ОСОБА_2 Дім» (код ЄДРПОУ 32272588, вул. Дичківська, 1А, смт. В.Бірки, Тернопільський район, Тернопільська область) шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, та за рахунок готівки, що належить відповідачу, заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 2435038,74 грн. (два мільйони чотириста тридцять п'ять тисяч тридцять вісім гривень 74 копійки), в тому числі: 2433754,56 грн. по штрафних санкціях за порушення законодавства про патентування, обіг готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій та 1284,18 грн. по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів .

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.

Суддя Данилевич Н.А.

копія вірна

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2014
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу53002425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2669/10/1970

Ухвала від 03.08.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Постанова від 04.04.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Ухвала від 26.07.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні