Постанова
від 11.08.2010 по справі 2-а-2639/10/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-2639/10/1970

"11" серпня 2010 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Данилевич Н.А.

при секретарі Лавренюк О.М

за участю:

прокурора Хрипливого Є.В.

представника позивача ОСОБА_1

відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі справу за адміністративним позовом прокурора Тернопільського району в інтересах держави в особі Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції до суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_2 про стягнення заборгованості перед бюджетом, суд -

ВСТАНОВИВ:

Прокурора Тернопільського району в інтересах держави в особі Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції, надалі позивач, звернувся до суду з адміністративним позовом до суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_2, надалі відповідач, про стягнення заборгованості перед бюджетом.

Позивач в обґрунтування своїх вимог посилається на те, що за відповідачем рахується податкова заборгованість по податку на додану вартість, штрафних санкціях, земельному податку з фізичних осіб, збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства, яка відповідачем добровільно не погашена, на загальну суму 27237,20 грн.

В судовому засіданні прокурор подав заяву про зміну позовних вимог (уточнення), пояснивши, що при оформленні адміністративного позову допущено технічну помилку, і в резолютивній частині позовної заяви помилково вказано, що до стягнення підлягає 5660,00 грн. штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм обігу готівки, хоча стягненню підлягає сума 1183,40 грн. Прокурор в судовому засіданні просив стягнути з відповідача податкову заборгованість по податку на додану вартість на суму 7225грн., штрафні санкції за порушення законодавства про патентування та порушення норм обігу готівки на суму 1183,40 грн., по земельному податку з фізичних осіб на суму 5965,90грн., збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства 12862,90грн., яка відповідачем добровільно не погашена, на загальну суму 27237,20 грн.

Представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити.

Відповідач в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, пояснивши, що позивачем помилково застосовано Закон України «Про плату за землю», а не Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» щодо накладення штрафу за порушення строків розрахунків з земельного податку. Крім того, відповідач пояснив, що податкові повідомлення -рішення йому не направлялися, а просто були вивішені на дошку оголошень, що є порушенням його прав, неправильно розраховані штрафні санкції.

Заслухавши в судовому засіданні прокурора, представника позивача та зперечення відповідача, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, судом встановлені наступні обставини.

Згідно даних обліку, податкова інспекція, як контролюючий орган, що здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення податкових зобов'язань встановила за даними облікових карток платника, які ведуться інспекцією на підставі „Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби УкраїниВ» затвердженої наказом ДПА України № 276 від 18.07.2005р., що відповідачем не сплачені узгоджені суми податкових зобов'язань:

- по податку на додану вартість на суму 7225грн. в т.ч. в тому числі недоїмка - 850грн., штрафні санкції - 6375грн., Заборгованість підтверджується податковими повідомленням -рішенням від 03.02.2010р. (а.с.9), актом перевірки від 25.01.2010р.(а.с.11-32), розрахунком штрафних (фінансових) санкцій від 25.01.2010р. (а.с.51-54), даними облікових карток платника;

- по штрафних санкціях на суму 1183,40 грн. Заборгованість підтверджується рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 03.02.2010р. (а.с.10), розрахунком штрафних (фінансових) санкцій від 25.01.2010р. (а.с.50), актом перевірки від 25.01.2010р.(а.с.11-32), даними облікових карток платника;

- по земельному податку з фізичних осіб на суму 5965,90грн. в т.ч. в тому числі недоїмка - 12,96грн., штрафні санкції - 5949,72 грн., пеня - 3,22грн. Заборгованість підтверджується податковим розрахунком земельного податку поданим відповідачем від 29.01.2010р., податковим повідомленням -рішенням від 03.02.2010р. (а.с.9), актом перевірки від 25.01.2010р.(а.с.11-32), даними облікових карток платника;

- по збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства 12862,90грн. в т.ч. в тому числі недоїмка - 618,90грн., штрафні санкції - 12240грн., пеня 4 грн. Заборгованість підтверджується звітом від 15.02.2010р., 22.03.2010р., 14.04.2010р. поданих відповідачем, податковим повідомленням -рішенням від 03.02.2010р. (а.с.9), актом перевірки від 25.01.2010р.(а.с.11-32), довідкою (а.с.35), даними облікових карток платника.

При таких обставинах за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами на загальну суму 27237,20 грн.

Оцінивши зібрані у справі докази, суд прийшов до висновку що позовні вимоги обґрунтовані та належним чином доведені з огляду на наступне.

Статтею 67 Конституції України кожну особу зобов'язано сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 10 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» №509-ХІІ від 04.12.1990р., із наступними змінами та доповненнями, передбачено, що органи державної податкової служби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів ( обов'язкових платежів).

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) регулюється нормами спеціального закону з питань оподаткування, яким є Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» від 21.12.2000р. №2181-ІІІ (далі - Закон №2181).

Згідно з п. 1.3 ст. 1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, розрахунку, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації, розрахунку.

Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону №2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення. Податкове повідомлення надсилається платнику податків в порядку, передбаченому Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженому наказом ДПА України №253 від 21.06.2001р.

Несплачене у встановлений строк податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, визнається згідно п. 1.3. ст. 1 Закону 2181-ІІІ «Про порядок погашення податкових зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(надалі Закону 2181-ІІІ) сумою податкового боргу і до нього застосовуються заходи з погашення податкового боргу, визначені даним законом.

Як вбачається із матеріалів справи, податкові зобов'язання по по податку на додану вартість на суму 7225грн., штрафних санкціях на суму 1183,40 грн., земельному податку з фізичних осіб на суму 5965,90грн., збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства 12862,90грн. нараховані відповідачем та контролюючим органом і відображені ним у рішеннях про застосування штрафних санкцій є узгодженими у порядку і на умовах, визначених Законом №2181 та Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженому наказом ДПА України №253 від 21.06.2001р .

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткуванняВ» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (ч. 3 ст. 9 вищеназваного Закону).

Згідно з п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення податкових зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Пунктом 11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»встановлено право міжрайонних податкових інспекцій подавати до суду позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

В судовому засіданні доведено, що відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгодженні суми податкових зобов'язань та суми податкового боргу, що призвело до виникнення податкового боргу перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну на суму 27237,20грн.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Суд не погоджується з запереченнями позивача , щодо позивачем помилково застосовано Закон України «Про плату за землю», а не Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» , щодо накладення штрафу за порушення строків розрахунків з земельного податку, про неправильність розрахунку штрафних санкції в порушення вимог ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», так, як вказані заперечення не кореспондуються з вимогами діючого законодавства та є не обґрунтованими.

Не обґрунтованими є також посилання відповідача, на те, що податкові повідомлення рішення протиправно йому, як відповідачеві не направлялися, а просто були вивішені на дошку оголошень, оскільки відповідно до п.4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій затвердженому наказом ДПА України №253 від 21.06.2001р. якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, то працівник структурного підрозділу, у якому складено таке податкове повідомлення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, у день надходження до податкового органу такої інформації оформляє відповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до неможливості вручення податкового повідомлення. Зазначений акт долучається до справи платника податків. У той самий день структурний підрозділ, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відповідальна особа, визначена керівником податкового органу для виконання таких функцій, розміщує податкове повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), установленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такого податкового повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), зафіксований в акті про неможливість його вручення платнику податків, вважається днем його вручення. Виконання вимог вищевказаного Порядку підтверджується актами від 26.11.200р.№24-0235 12.01.2010р. №24-0235 про неможливість вручення податкової вимоги (а.с.44) та реєстром від 26.11.2009р. не вручених податкових вимог по фізичних особах, для розміщення на дошці податкових оголошень (а.с.46-47).

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.6, 50, 86, 128, 158, 163, 186 КАС України, п.3 ч.1.ст.9 ЗУ «Про систему оподаткування»№1251-Х11, ст.1, 5 ЗУ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»2181-ІІІ суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_2 (код НОМЕР_1) заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 27237,20 грн. ( двадцять сім тисяч двісті тридцять сім гривень 20 копійок) із них:

- по податку на додану вартість в сумі 7225 гривень на р/р 31115029700513, код платежу 14010100 державного бюджету ВДК у м.Тернопіль, код одержувача 23589225, банк УДК в Тернопільській області, МФО 8380012;

- штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм обігу готівки в сумі 1183,40 гривень на р/р 31115104700513, код платежу 21080900, ВДК в м.Тернопіль, код одержувача 23589225, банк УДК в Тернопільській області, МФО 838012;

- в дохід місцевого бюджету Івачів-Долішнівської сільської ради заборгованість по земельному податку з фізичних осіб в розмірі 5965,90 гривень на р/р 33217813700539, код платежу 13050300 в УДК в Тернопільській області, МФО 8380012, код 23589225;

- в дохід державного бюджету збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства в сумі 12862,90 гривень на р/р 312132337005113, код платежу 16060100 державного бюджету ВДК у м. Тернополі, код одержувача 23589225, банк УДК в Тернопільській області, МФО 8380012.

Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст..254 КАС України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені ст.186 КАС України.

Головуючий суддя Данилевич Н.А.

Копія вірна:

Повний текст постанови виготовлено 16 серпня 2010року.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2010
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу53002674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2639/10/1970

Постанова від 11.08.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Ухвала від 20.07.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні