ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-2768/10/1970
"06" жовтня 2010 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Данилевич Н.А.
секретар Лавренюк О.М
за участю:
представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції у Теребовлянському районі до товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" про звернення стягнення на активи, суд -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Теребовлянському районі, надалі позивач, звернулася до суду з адміністративним позовом дотовариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт", надалі відповідач, про звернення стягнення на активи на суму 29 678,00 грн.
Позивач в обґрунтування своїх вимог посилається на те, що проведеною перевіркою ДПІ в Теребовлянському районі встановлено, що відповідач є переробним підприємством, яке у своїй діяльності керувався нормами Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 року № 291 «Про реалізацію пункту 11.21 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість»та затвердженим Порядком обліку та використання коштів, спрямованих на виплату дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі (надалі Порядок обліку та використання коштів №291). Так відповідно п.6 вказаного Порядоку обліку та використання коштів №291 визначено, що суми податку на додану вартість, визначені переробним підприємством за окремою податковою декларацією, щодо яких переробне підприємство не подало органу державної податкової служби підтвердження їх перерахування на небюджетний рахунок, вважаються такими, що використовуються переробним підприємством не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.
Відповідач, в порушення зазначеного порядку, не подав у строки, встановлені законодавством позивачеві підтвердження перерахування на не бюджетний рахунок коштів, зазначених у декларації поданої ним до ДПІв Теребовлянському районі в суму 29 678грн.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили суд задовольнити їх в повному обсязі, з мотивів, викладених у позові.
Представники відповідача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги не визнали, пояснивши, що їх підприємство займається заготівлею та переробкою сільськогосподарської продукції. Згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість ТзОВ "Агросвіт" своєчасно і в повному обсязі перерахувало грошові кошти на не бюджетні рахунки і використало їх за призначенням, однак не своєчасно повідомили про це органи ДПІ. Крім того, представники відповідача заперечуючи позов, послались на те, що на час проведення перевірки Постанова КМ України №291 від 02.04.2009року втратила чинність, а тому позивач безпідставно в матеріалах перевірки послався на даний нормативно-правовий акт. Також представники відповідача пояснили, що згідно ст.250 ГК УКраїни позивач міг застосувати до відповідача адміністраивно-господарські санкції протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше одного року з дня вчинення порушення.
Заслухавши в судовому засіданні представників сторін, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, судом встановлені наступні обставини.
Відповідно до наявних матеріалів справи відповідач є платником податку на додану вартість та є переробним підприємством, що не заперечується сторонами.
На підставі ст.11 Закону України "Про податку на додану вартість" ДПІ в Теребовлянському районі проведено не виїздну документальну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Агросвіт" з питань перерахування грошових коштів з поточного рахунку на не бюджетний рахунок за період з 01.06.2009року по 09.07.2009року.
За результатами проведеної перевірки встановлено, що відповідач є переробним підприємством, який у своїй діяльності керувався нормами п.11.21 ст.11 Закону України "Про податок на додану вартість" та Порядком обліку та використання коштів № 291.
19.06.2009р. ТзОВ "Агросвіт" в декларації з податку на додану вартість за травень 2009 року задекларовано рядок 20 "Сума ПДВ, яка підлягає нарахуванню в особовому рахунку платника та спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам" в сумі 29678грн.
Платіжним дорученням №257 від 25.06.2009р. на суму 29678,00грн. відповідачем було перераховано вказані кошти на не бюджетний рахунок. У встановлений Порядком обліку та використання коштів №291 термін на підтвердження сплати сум податку реєстр платіжних доручень на фактично зараховані на небюджетний рахунок кошти і виписку територіальних органів Державного казначейства з небюджетного рахунка ТзОВ "Агросвіт" до ДПІ подано не було, що не заперечується самим відповідачем.
При таких обставинах за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами по ПДВ на суму 29678грн.
Оцінивши зібрані у справі докази, суд прийшов до висновку що позовні вимоги обґрунтовані та належним чином доведені з огляду на наступне.
Статтею 67 Конституції України кожну особу зобов'язано сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 10 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» №509-ХІІ від 04.12.1990р., із наступними змінами та доповненнями, передбачено, що органи державної податкової служби здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів ( обов'язкових платежів).
Згідно п. 11.21 ст. 11 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ» сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м'ясо та м'ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно на виплату дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м'ясо в живій вазі.
Відповідно до п.5 Порядку обліку та використання коштів №291 перерахування коштів сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними молоко та м'ясо в живій вазі здійснюється за платіжними дорученнями з поточного рахунка переробного підприємства за цінами відповідно до укладених договорів, а сум дотацій - з його небюджетного рахунка, відкритого в територіальному органі Державного казначейства (далі - небюджетний рахунок), на окремі рахунки сільськогосподарських товаровиробників (крім тих, що ведуть особисте селянське господарство), які вони повинні відкрити в обслуговуючих банках протягом одного звітного періоду. Переробні підприємства у кінці кожного робочого тижня перераховують половину зарахованої їм на поточний рахунок суми податку на додану вартість, нарахованого на обсяги поставленої ними готової продукції, на небюджетні рахунки. Остаточний розрахунок належної до перерахування на небюджетний рахунок суми податку на додану вартість проводиться щомісяця відповідно до окремої податкової декларації. Перераховані безпосередньо з поточних рахунків переробних підприємств без зарахування на небюджетні рахунки суми коштів за рахунок сум податку на додану вартість, що розраховуються переробними підприємствами за окремою податковою декларацією, не враховуються як дотації. Не перераховані на небюджетні рахунки суми податку на додану вартість та виплати сум коштів, здійснені з небюджетних рахунків за призначенням з порушенням цього Порядку, вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.
Відповідно до п.6 Порядку, визначена до сплати за окремою податковою декларацією сума податку на додану вартість перераховується переробним підприємством на його небюджетний рахунок у строки, встановлені для сплати податку на додану вартість, з урахуванням коштів, перерахованих відповідно до пункту 5 цього Порядку. Переробне підприємство не пізніше останнього календарного дня місяця, що настає за звітним періодом, за кожний звітний (податковий) період подає як підтвердження сплати сум податку реєстр платіжних доручень на фактично зараховані на небюджетний рахунок кошти і виписку територіальних органів Державного казначейства з небюджетного рахунка. Суми податку на додану вартість, визначені переробним підприємством за окремою податковою декларацією, щодо яких переробне підприємство не подало органу державної податкової служби підтвердження їх перерахування на небюджетний рахунок, вважаються такими, що використовуються переробним підприємством не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.
Судом встановлено, що відповідачем своэчасно було перераховано кошти на особовий рахунок для виплати дотацій сільгоспвиробникам з зобов’язаннь за травень 2009 року, що підтверджується вищезазначеним платіжними дорученнями. Однак, ПП «ОСОБА_2 - ОСОБА_4», в порушення вимог п.6 Порядку обліку та використання коштів №291, не подано у встановлені строки позивачеві підтвердження перерахування на не бюджетний рахунок коштів зазначених у декларації в сумі 29 678грн.
За таких обставин суд дійшов висновку, що у зв’язку з неподачею у встановлені строки підтвердження перерахування на не бюджетний рахунок коштів зазначених у декларації на суму 29 678грн., вказані кошти у відповідності з вимоги п. 6 Порядку обліку та використання коштів №291 вважаються такими, що використовуються переробним підприємством не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до Державного бюджету.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Суд не приймає до уваги, як доказ, посилання відповідача на те, що своїми діями відповідач не спричинив ніякої шкоди, що кошти використані за цільовим призначенням, кошти своєчасно перераховані на не бюджетні рахунки, з тих міркувань, що згідно п.6 вищевказаного Порядку сам факт неповідомлення органу ДПІ підтвердження перерахування коштів, є підставою вважати, що кошти використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету.
Суд також не приймає до уваги посилання представників відповідача на ті обставини, що на час проведення перевірки 14.07.2010року Постанова Кабінету Мііністрів №291 від 02.04.2009року втратила чинність, а тому перевіряючі не мали права нею керуватися, оскільки на час виникнення правовідносин, а саме станом на червень 2009року вищевказана Постанова Кабінету Мііністрів була чинна.
Також суд не приймає до уваги, як доказ, твердження представників відповідача про те, що позивачами порушено вимоги ст.250 ГК України і адміністративно-господарські санкції могли бути застосовані до відповідачі протягом шести місяців з дня виявлення порушення , але не пізніш як через один рік з дня вчинення порушення. Такі твердження відповідача не заслуговують на увагу, оскільки ст.239 ГК УКраїни визначено види адміністративно-господарських санкцій, а повернення ПДВ ніяким чином не можна віднести до уієї категорії.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.6, 50, 86, 128, 158, 163, 186 КАС України, ЗУ «Про систему оподаткування»№1251-Х11, п. 11.21 ст. 11 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ» , Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 року № 291 «Про реалізацію пункту 11.21 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість», суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю " Агросвіт" ( ід.код 32291312) за рахунок його активів 29 678,00грн.( двадцять дев"ять тисяч шістсот сімдесят вісім грн.00 коп.) заборгованості, перерахувавши кошти за реквізитими: код одержувача 23588154, одержувач УДК у Теребовлянському районі, банк одержувача: ГУДКУ у Тернопільській області , МФО 838012; розподільчий рахунок № 34126999700468.
Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст..254 КАС України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені ст.186 КАС України.
Головуючий суддя Данилевич Н.А.
копія вірна
Суддя Данилевич Н.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53002693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Данилевич Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні