ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2010 р. Справа № 13691/10/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді Шавеля Р.М.
Суддів Ліщинського А.М. , Носа С.П.
при секретарі судового засідання - Романишин О.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат»в особі структурного підрозділу «Чернівецький військовий лісгосп»на постанову господарського суду Чернівецької обл. від 13.01.2010р. в адміністративній справі за позовом Державного підприємства Міністерства оборони України «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат» в особі структурного підрозділу «Чернівецький військовий лісгосп»до Державної податкової інспекції м.Чернівці про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань, -
В С Т А Н О В И Л А:
20.06.2006р. позивач ОСОБА_1 підприємство Міністерства оборони України /ДП/ «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат»в особі структурного підрозділу «Чернівецький військовий лісгосп»звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому, із врахуванням поданого під час розгляду справи доповнення до позову, просив скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції /ДПІ/ м.Чернівці № 0014292320/2 від 10.04.2006р. на суму 2251 грн. 39 коп.; стягнути з відповідача понесені судові витрати (а.с.2-3, 53-54).
Постановою господарського суду Чернівецької обл. від 13.01.2010р. у задоволенні заявленого позову відмовлено (а.с.84-85).
Не погодившись із винесеним судовим рішенням, його оскаржив позивач ДП «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат»в особі структурного підрозділу «Чернівецький військовий лісгосп», який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить постанову суду скасувати та прийняти нове рішення, яким заявлений позов задоволити (а.с.87-89).
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що під час вирішення спору судом не вказано норми закону, який би покладав обов'язок сплати податків і зборів на філії підприємств; структурний підрозділ «Чернівецький військовий лісгосп»не є в розумінні ст.17 Лісового кодексу України постійним лісокористувачем, яким повинно визнаватися саме державне підприємство, при цьому подання відповідних звітів структурним підрозділом не наділяє останнього статусом постійного лісокористувача.
Таким чином, структурний підрозділ «Чернівецький військовий лісгосп»не є юридичною особою та відповідно до вимог закону останній не належить до платників податків і зборів.
Заслухавши суддю-доповідача по справі, заперечення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Як достовірно встановлено судом першої інстанції, структурний підрозділ «Чернівецький військовий лісгосп»є відособленим підрозділом Державного підприємства Міністерства оборони України «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат»(а.с.24-27) та включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.7).
За результатами проведеної планової комплексної документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавство податковим органом складено ОСОБА_2 перевірки № 3814/107/23-1/21417690 від 08.12.2005р., яким встановлено несвоєчасну сплату збору за спеціальне використання лісових ресурсів, що вважає порушенням вимог пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(а.с.9-11).
На підставі вказаного ОСОБА_2 перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0014292320/0 від 20.12.2005р., яким застосовано до позивача штрафні санкції в розмірі 2251 грн. 39 коп.
По результатам адміністративного оскарження вищевказаного податкового повідомлення-рішення податковим органом скарги платника податків були залишені без задоволення та винесено нове податкове повідомлення-рішення № 0014292320/2 від 10.04.2006р., яке за змістом є ідентичними відповідному первинному податковому повідомленню-рішенню (а.с.8, 12-13).
Розглядувані відносини регулюються приписами Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», згідно якого платники податків -це юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції (пп.1 п.1 ст.1 Закону).
Із змісту Інструкції про порядок обліку платників податків, затв. наказом ДПА України № 80 від 19.02.1998р. (в редакції, діючій на момент виникнення спірних правовідносин) слідує, що структурні підрозділи, які мають ознаки відокремлених підрозділів (філії) та розташовані на території іншої, ніж підприємство, територіальної громади, зобов'язані перебувати на обліку в органі державної податкової служби як платники податків.
Окрім цього, п.2.1 Інструкції про механізм справляння збору за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду, затв. наказом Державного комітету лісового господарства України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, ДПА України № 91/241/129/236/565 від 15.10.1999р., визначено, що платниками збору за спеціальне використання лісових ресурсів є юридичні і фізичні особи, яким надані у постійне або тимчасове користування земельні ділянки лісового фонду (далі - лісокористувачі).
Відповідно до пункту 6.1 Інструкції лісокористувачі щокварталу складають розрахунок збору за спеціальне використання лісових ресурсів накопичувальним підсумком з початку року за встановленою формою, що є підставою для взяття їх на облік в органах ДПС та нарахування суми збору в особовому рахунку платника. Розрахунок лісокористувачами подається органам ДПС за місцем адміністративного розташування ділянок лісового фонду.
Пунктом 6.2 Інструкції визначено, що збір за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми, зазначеної у дозволі, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання розрахунку збору (тобто протягом 50 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу), за винятком громадян, які отримали ордери на дрібний відпуск деревини чи лісові квитки; підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, релігійних організацій, іноземних юридичних і фізичних осіб, якщо сума збору в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує п'яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян; лісокористувачів з іншої області.
Платники збору за спеціальне використання лісових ресурсів обліковуються в органі ДПС за місцем розташування ділянок лісового фонду. При цьому внесення відомостей до Єдиного банку даних щодо зарахування до категорії платників окремих видів податків як платника збору за спеціальне використання лісових ресурсів здійснюється підрозділом реєстрації та обліку платників податків у разі надходження від підрозділів оподаткування юридичних осіб облікової справи такого платника податків, яка містить поданий платником податковий розрахунок збору за спеціальне використання лісових ресурсів.
Також матеріалами справи стверджується, що за охоплений перевіркою період структурний підрозділ «Чернівецький військовий лісгосп»подавав до податкового органу поквартальні розрахунки збору за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду (а.с.20, 21-23).
Оцінюючи в сукупності наведені обставини і норми чинного законодавства, колегія суддів приходить до переконливого висновку про те, що структурний підрозділ «Чернівецький військовий лісгосп»Державного підприємства Міністерства оборони України «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат»є лісокористувачем, а відтак належить до платників збору за спеціальне використання лісових ресурсів, через що повинен подавати щоквартальні звіти до податкового органу.
Оскільки структурний підрозділ «Чернівецький військовий лісгосп»не сплатив у встановлені строки узгоджену суму податкового зобов'язання з плати за використання лісових ресурсів в сумі 22513 грн. 73 коп., тому відповідачем правомірно та з дотриманням вимог пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.
За таких обставин заявлений позов є безпідставним, через що задоволенню не підлягає з вищевикладених мотивів.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Івано-Франківський лісопромисловий комбінат»в особі структурного підрозділу «Чернівецький військовий лісгосп»на постанову господарського суду Чернівецької обл. від 13.01.2010р. в адміністративній справі № 3/115/5027 залишити без задоволення, а вказану постанову суду -без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий суддя < підпис >ОСОБА_3 Судді < підпис > < підпис > ОСОБА_2 ОСОБА_4
< Текст >
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53009922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Р.М.
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні