Рішення
від 26.10.2015 по справі 910/23686/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, е-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.10.2015№910/23686/15

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Грабовської А.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/23686/15

за позовом Антимонопольного комітету України, м. Київ,

до товариства з обмеженою відповідальністю "Здравіє", м. Київ,

про стягнення 2 000 000 грн. штрафів та 2 000 000 грн. пені,

за участю представників сторін:

позивача - Мазур І.О. (довіреність від 25.05.2015 №300-122/01-5446);

відповідача - не з'явився.

Антимонопольний комітет України (далі - АМК) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Здравіє" (далі - ТОВ «Здравіє») 2 000 000 грн. штрафів, накладених на відповідача рішенням АМК від 29.12.2014 №685-р "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" у справі №20-26.13/235-14 (далі - Рішення №685-р), та 1 920 000 грн. пені, нарахованої за невиконання Рішення №685-р.

Позовні вимоги мотивовано тим, що: Рішення №685-р, яким визнано, що ТОВ «Здравіє» та товариство з обмеженою відповідальністю «Медреабілітація» (далі - ТОВ «Медреабілітація») під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю послуг санаторно-лікувальних закладів із санаторно-курортного та відновлювального лікування застрахованих осіб і членів їх сімей, що надаватимуться у 2014 році (санаторно-курортні послуги), проведеної Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі №141685, опублікованого в офіційному друкованому виданні «Вісник державних закупівель» від 14.06.2013 №46/3(789/3), (лоти №261-265) та про проведення процедури закупівлі №189077, опублікованим в офіційному друкованому виданні «Вісник державних закупівель» від 25.10.2013 №84/2(827/2) (лоти №№ 25, 887 - 890), вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (далі - Закон) у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, не виконано в добровільному порядку, а тому штрафи підлягають стягненню у судовому порядку; за прострочення сплати зазначених штрафів з ТОВ «Здравіє» також слід стягнути нараховану АМК суму пені.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.09.2015 порушено провадження у справі.

Позивач 12.10.2015 подав суду заяву про збільшення розміру позовних вимог, у якій просить суд стягнути з відповідача 2 000 000 грн. штрафу та 2 000 000 грн. пені.

Відповідно до частини четвертої статті 22 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог за умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 цього Кодексу, в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог. До початку розгляду господарським судом справи по суті позивач має право змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Суд, перевіривши дотримання позивачем припису названої статті ГПК України, прийняв до розгляду вказану заяву позивача.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 12.10.2015 відкладено розгляд справи на 26.10.2015 у зв'язку з неявкою представника відповідача у судове засідання.

У судовому засіданні 26.10.2015 представник позивача надав пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримав в повному обсязі з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог; представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, вимоги ухвал суду не виконав, відзиву на позовну заяву не подав.

Ухвали господарського суду міста Києва було надіслано відповідачу на адреси, зазначені в позовній заяві та у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (03179, м. Київ, проспект Перемоги, 148/1, Н/П №257), що також підтверджується відмітками канцелярії на звороті ухвал; до матеріалів справи долучено конверт повернення з адреси відповідача з відміткою поштового відділення «причини повернення: за закінченням встановленого строку зберігання».

У підпункті 3.9.2 пункту 3.9 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» зазначено, що, розпочинаючи судовий розгляд, суддя має встановити, чи повідомлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання. Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи наведене та з метою запобігання безпідставному затягуванню розгляду справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в судовому засіданні 26.10.2015 без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами (стаття 75 ГПК України).

Оцінивши наявні в матеріалах справи докази, які мають значення для розгляду справи по суті, проаналізувавши встановлені фактичні обставини справи в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

У частині першій статті 48 Закону зазначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.

Як вбачається з матеріалів справи, Рішенням №685-р:

- визнано дії ТОВ «Здравіє» і ТОВ «Медреабілітація» під час участі у процедурі торгів на закупівлю послуг санаторно-лікувальних закладів із санаторно го та відновлювального лікування застрахованих осіб і членів їх сімей, що надаватимуться у 2014 році (санаторно-курортні послуги), проведеної Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі №141685, опублікованого в офіційному друкованому виданні «Вісник закупівель» від 14.06.2013 №46/3(789/3), (лоти №261- 265), порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів;

- за вказане порушення накладено на ТОВ «Здравіє» штраф у сумі 1 000 000 грн.;

- визнано дії ТОВ «Здравіє» і ТОВ «Медреабілітація» під час участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю послуг санаторно-лікувальних закладів із санаторно-курортного та відновлювального лікування застрахованих осіб і членів їх сімей, що надаватимуться у 2014 році (санаторно-курортні послуги), проведеної Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідно до оголошенням про проведення процедури закупівлі №189077, опублікованим в офіційному друкованому виданні «Вісник державних закупівель» від 25.10.2013 №84/2(827/2) (лоти №№ 25, 887 - 890), порушенням, передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів;

- за вказане порушення накладено на ТОВ «Здравіє» штраф у сумі 1 000 000 грн.

Відповідно до частин другої і третьої статті 56 Закону рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Як вбачається з матеріалів справи, Рішення №685-р було надіслано на адресу ТОВ «Здравіє» супровідним листом від 15.01.2015 №20-26/06-282 та отримано відповідачем 26.01.2015, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Отже, строк добровільної сплати ТОВ «Здравіє» суми штрафу мав закінчитися 26.03.2015.

Разом з тим, відповідач оскаржив Рішення №685-р до господарського суду міста Києва, у зв'язку з чим строк виконання Рішення №685-р згідно з частиною четвертою статті 60 Закону було зупинено.

Рішенням господарського суду міста Києва від 18.06.2015 зі справи №910/7556/15-г у задоволенні позовної заяви ТОВ «Здравіє» відмовлено.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 03.08.2015 №910/7556/15-г апеляційну скаргу ТОВ «Здравіє» до АМК про визнання недійсним Рішення №685-р прийнято до провадження.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 12.08.2015 зі справи №910/7556/15-г апеляційну скаргу ТОВ «Здравіє» залишено без задоволення, а рішення господарського суду міста Києва від 18.06.2015 - без змін.

Відповідно до частини восьмої статті 56 Закону протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.

Як встановлено судом, ТОВ «Здравіє» станом на 31.08.2015 - на день подання позовної заяви (як і на даний час) не сплатило штраф у добровільному порядку.

За таких обставин господарський суд міста Києва дійшов висновку про задоволення позовних вимог у частині стягнення з відповідача 2 000 000 грн. штрафу.

Крім того, у частині п'ятій статті 56 Закону зазначено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.

Звертаючись до суду з позовом про стягнення з ТОВ «Здравіє» 2 000 000 грн. пені, АМК визначило періоди її нарахування (з урахуванням заяви від 09.10.2015 №300-20.3/02-10334 про збільшення розміру позовних вимог), а саме:

з 19.06.2015 (наступний день після прийняття рішення господарського суду міста Києва від 18.06.2015 зі справи №910/7556/15-г) по 02.08.2015 (оскільки 03.08.2015 Київським апеляційним господарським судом прийнято апеляційну скаргу ТОВ «Здравіє» до розгляду), тобто 45 днів;

з 13.08.2015 (наступний день після прийняття постанови Київським апеляційним господарським судом від 12.08.2015 зі справи №910/7556/15-г) по 06.10.2015, тобто 55 днів.

Судом встановлено, що кількість днів прострочення сплати штрафу становить 100 днів; сума пені за один день прострочення сплати штрафу складає 30 000 грн., тому за 100 днів прострочення сплати штрафу з відповідача слід було б стягнути 3 000 000 грн. пені (30 000 грн. х 100 днів).

Проте за приписами частини п'ятої статті 56 Закону розмір пені не може перевищувати розміру штрафу (2 000 000 грн.), накладеного на відповідача Рішенням №685-р, а тому стягненню з ТОВ «Здравіє» підлягає 2 000 000 грн. пені.

Згідно з частиною дев'ятою статті 56 Закону суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Відповідно до вимог статті 29 Бюджетного кодексу України та статті 56 Закону суми стягнутих штрафів та пені перераховуються до загального фонду Державного бюджету України за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.

Згідно з Переліком кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 № 106 «Про деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету», контролюючими органами справляння надходжень бюджету по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», є органи Державної податкової служби України.

За приписами статті 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

01.11.2011 набрав чинності Закон України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір», який визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

У підпункті 1 пункту 2 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» (в редакції станом на день подання позовної заяви) зазначено, що ставкою судового збору за подання позовної заяви майнового характеру є 2 % від ціни позову, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 60 розмірів мінімальних заробітних плат.

Статтею 8 Закону України від 28.12.2014 № 80-VIII "Про Державний бюджет України на 2015 рік" з 01.01.2015 мінімальна заробітна плата становить 1 218 грн.

Таким чином, з ТОВ «Здравіє» підлягає стягненню в доход державного бюджету України 73 080 грн. судового збору, оскільки 2% від 4 000 000 грн. становить більше (80 000 грн.), ніж 60 розмірів мінімальних заробітних плат.

Керуючись статтями 43, 49, 82 - 85 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Здравіє" (03179, м. Київ, проспект Перемоги, 148/1, Н/П №257; ідентифікаційний код 36925911) з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даного рішення суду, в доход загального фонду державного бюджету України на рахунок управління Державної казначейської служби України Солом'янського району м. Києва, код ЄДРПОУ 38050812, банк одержувача - ШУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, рахунок 31118106700010, код класифікації доходів 21081100 (символ звітності 106) 2 000 000 (два мільйони) грн. штрафу і 2 000 000 (два мільйони) грн. пені.

3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Здравіє" (03179, м. Київ, проспект Перемоги, 148/1, Н/П №257; ідентифікаційний код 36925911) в доход державного бюджету України 73 080 (сімдесят три тисячі вісімдесят) грн. судового збору.

Після набрання рішенням законної сили видати відповідні накази.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 30.10.2015.

Суддя О. Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.10.2015
Оприлюднено05.11.2015
Номер документу53057547
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/23686/15

Рішення від 26.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 12.10.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 07.09.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні