ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"30" жовтня 2015 р.Справа № 916/2796/14
За позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю "ІЛАТАНМЕД"
До відповідача : Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня"
За участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Головного управління державної казначейської служби України в Одеській області; Управління охорони здоров'я Одеської обласної державної адміністрації
про стягнення 12028248,78 грн.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Представники сторін:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: ОСОБА_1, представник за довіреністю
Від третіх осіб: не з'явилися
СУТЬ СПОРУ : Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ІЛАТАНМЕД" звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою, в якій з урахуванням клопотання про збільшення позовних вимог від 15.09.2014р. просив суд стягнути з Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" основний борг в сумі 10155900грн., втрати від інфляції у розмірі 1317788 грн., 3% річних від простроченої суми у розмірі 554560,78 грн.
Рішенням господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ІЛАТАНМЕД" задоволено, стягнуто з Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІЛАТАНМЕД" 10155900 грн. основної заборгованості, 1317788 грн. втрат від інфляції, 554560 (п'ятсот п'ятдесят чотири тисячі п'ятсот шістдесят) грн. 78 коп. 3% річних, 73080 грн. судового збору.
13.10.2014 р. у зв'язку з набранням рішенням господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 законної сили на виконання рішення судом видано відповідний наказ.
09.10.2014р. до господарського суду Одеської області від Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" надійшла заява (вх. № 2-4430/2014) в порядку ст. 121 ГПК України, у яких заявник просив суд відстрочити виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 до 01.05.2015р.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.10.2014р. прийнято заяву Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" до розгляду та призначено розгляд заяви у судовому засіданні.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 20.10.2014р. заяву Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" в порядку ст.121 ГПК України про відстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 задоволено, відстрочено виконання Комунальною установою "Одеська обласна клінічна лікарня" рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 до 01 травня 2015 року.
19.10.2015р. до господарського суду Одеської області від Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" надійшла заява (вх. № 2-5677/15) в порядку ст. 121 ГПК України, у яких заявник просить суд відстрочити виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 до 01.03.2016р.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 20.10.2015р. прийнято заяву Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" до розгляду та призначено розгляд заяви у судовому засіданні на 30.10.2015р.
Розглянувши заяву Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" від 19.10.2015р. в порядку ст.121 ГПК України, доводи, викладені в заяві, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.
Згідно вимог ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Зі змісту п. 7.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року № 9 „Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів УкраїниВ» Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Як вбачається з усних та письмових пояснень представника заявника, Комунальна установа "Одеська обласна клінічна лікарня" є неприбутковою установою, яка фінансується з бюджету, у зв'язку з чим будь-які бюджетні зобов'язання та платежі здійснюються з бюджету та можуть здійснюватись лише за наявності відповідного бюджетного фінансування. Між тим, положеннями ЗУ „Про Державний бюджет України на 2015 рікВ» для Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" не передбачені кошти, які можна було б спрямувати задля виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14. В свою чергу, у Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" існує наявна кредиторська заборгованість в сумі 11306505,94 грн., що підтверджується доданими до заяви: довідкою про дебіторську та кредиторську заборгованість станом на 01.10.2015р., звітом про заборгованість за бюджетними коштами на 01.07.2015 року за спеціальним фондом, звітом про заборгованість за бюджетними коштами на 01.10.2015 року за загальним фондом, звітом про заборгованість за бюджетними коштами на 01.10.2015 року за загальним фондом код - 080101 Лікарні, звітом про заборгованість за бюджетними коштами на 01.10.2015 року за спеціальним фондом код - 081002 Інші заходи по охороні здоров'я та поясненнями головного бухгалтера КУ «ООКЛ» до кредиторської заборгованості станом на 01.10.2015 року.
Представником заявника також зверталась увага суду на те, що Комунальна установа "Одеська обласна клінічна лікарня" є стратегічно важливим об'єктом в галузі охорони здоров'я в частині надання медичної допомоги мешканцям м. Одеси та Одеської області, у зв'язку з чим, негайне виконання рішення суду зі стягненням з лікарні відповідних коштів призведе до негативних наслідків, а саме, виникне заборгованість по споживанню природного газу, електричної енергії, питної води та водовідведення, відсутність можливості сплачувати охоронні послуги складів для зберігання наркотичних та психотропних речовин, послуги з протипожежної охорони та сигналізації, послуги телефонного зв'язку та Інтернету, повірку та ремонт обладнання; прання білизни; автомобільні запчастини, паливо-мастильні матеріали, тощо, що в свою чергу призведе до ряду порушень нормативно-правових актів у сфері охорони здоров'я, котрі в край важливі для функціонування лікарні та надання медичної допомоги.
Відповідно до довідки, складеною Комунальною установою "Одеська обласна клінічна лікарня" станом на 30.10.2015р., вчабається, що кошти на спеціальному рахунку спеціального фонду бюджету та рахунку іншого фінансування з бюджету розвитку відсутні.
Додатково, представником заявника пояснювалось суду, що виконання рішення суду ускладнюється тим, що підставою для проведення конкурсних торгів за предметом закупівлі - Устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне за Договором № 140/7, стала Постанова Кабінету Міністрів України за № 339 від 23 квітня 2012 року «Про затвердження Порядку та умов надання у 2012 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання медичного обладнання (мамографічного, рентгенологічного та апаратів ультразвукової діагностики) вітчизняного виробництва» та підставою для проведення конкурсних торгів за предметом закупівлі - Устаткування медичне, хірургічне та ортопедичне за Договором №141/7, стала Постанова Кабінету Міністрів України за № 372 від 09 квітня 2012 року «Про затвердження Порядку та умов надання у 2012 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання медичного автотранспорту та обладнання для закладів охорони здоров'я», відповідно до яких, Комунальну установу "Одеська обласна клінічна лікарня" було визначено як виконавця цільової програми та закупівля обладнання здійснювалась для закладів охорони здоров'я Одеської області, а не для власних потреб позивача.
Додатково, представник позивача зазначає суду, що ним вживалися всі можливі дії щодо належного виконання рішення суду, листами від 05.08.2014р. №10-14-366\4883 та від 26.09.2014р. №02-17-4968/6148 заявник звертався до Міністерства охорони здоров'я, щодо вирішення питання стосовно наявної заборгованості, також відповідні листи скеровувались на адресу Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації. Додатково з відповідними листами було звернення до Управління охорони здоров'я та радника губернатора Одеської області.
Між тим, відстрочення виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 до 01.03.2016р., на думку представника Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня", надасть заявнику можливість отримати належне бюджетне фінансування за даною статтею бюджетних видатків та належним чином виконати судове рішення.
Зокрема, представник заявника зазначає, що найбільш реальним терміном надходження з держбюджету необхідних грошових коштів для виконання рішення суду є квітень 2016р., оскільки відповідно до ч. 3 ст. 33 Бюджетного Кодексу України визначено, що Кабінет Міністрів України, не пізніше 1 квітня року, що передує плановому, розглядає та схвалює проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період і у триденний строк подає до Верховної Ради України, яка його розглядає за спеціальною процедурою, визначеною Регламентом Верховної Ради України .
При вирішенні питання про розстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14, суд враховує обставини справи, матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.
З урахуванням вищевикладеного, того, що боржник є комунальною установою, фінансування якого здійснюється виключно з державного бюджету, діяльність якого у великій частині направлена на забезпечення потреб населення, ненадання Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" відстрочення може призвести до вкрай негативних наслідків для регіону. Натомість, надання відстрочення, на думку суду, надасть можливість боржнику отримати грошові кошти та виконати рішення суду належним чином.
З наведених підстав, суд вважає за необхідне вимоги Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня", викладені в заяві про відстрочку виконання рішення суду від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 в порядку ст. 121 ГПК України, задовольнити.
Приймаючи до уваги вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 121 ГПК України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Заяву Комунальної установи "Одеська обласна клінічна лікарня" в порядку ст.121 ГПК України про відстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 - задовольнити.
2. Відстрочити виконання Комунальною установою "Одеська обласна клінічна лікарня" (65025, м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, 26, код 01998526) рішення господарського суду Одеської області від 29.09.2014р. у справі №916/2796/14 до 01.03.2016р.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2015 |
Оприлюднено | 06.11.2015 |
Номер документу | 53057867 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Д'яченко Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні