1.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 жовтня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1566/15
15 год. 10 хв.
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Шембелян В.С.,
суддів - Ковальової Т.І., Смішливої Т.В.,
за участі секретаря судового засідання - ОСОБА_1,
представників позивача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковському районі Луганської області до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області про визнання бездіяльності та рішення протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
30 жовтня 2015 року Територіальна організація Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковському районі Луганської області звернулася до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Новопсковської районної виборчої комісії Лугансь кої області щодо розгляду скарги Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковському районі Луганської області від 27 жовтня 2015 року на дії та рішення ді льничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування;
- визнати протиправною та скасувати постанову Новопсковської районної виборчої комі сії Луганської області від 29 жовтня 2015 року № 29/16 В«Про повторну скаргу Голови Територіа льної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» .
- зобов'язати Новопсковську районну виборчу комісію Луганської області повторно розг лянути скаргу Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковсь кому районі Луганської області від 27 жовтня 2015 року на дії та рішення дільничної виборчої ко місії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку го лосів та встановленні підсумків голосування.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 27 жовтня 2015 року Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області звернулася до Новопсковської районної виборчої ко місії Луганської області зі скаргою на дії та рішення дільничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування. 29 жовтня 2015 року Новопсковська районна виборча комісія Луганської області розглянула скаргу та прийняла постанову № 29/16 «Про повторну скаргу Голови Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок», якою вирішили: не приймати рішення про перерахунок голосів на дільниці № 440296 через відсутність підстав та повноважень комісії, ст. 83 п.6.. ст.97 п.3.. ст.99 п.4 Закону України «Про місцеві вибори».
З такою відмовою позивач не згоден, оскільки вважає, що Новопсковська районна виборча комісія Луганської області при розг ляді скарги порушила вимоги частин 2, 3 статті 99 ЗУ «Про місцеві вибори», оскільки у пос танові виборчої комісії відсутнє рішення щодо заявлених в скарзі вимог, а саме: щодо визнання протиправним рішення дільничної виборчої комісі ї виборчої дільниці № 440296 Новопсковського району Луганської області про визнання недійсними бюлетенів з виборів депутатів Новопсковської районної ради, у яких не був закріплений кандидат від позивача, а також щодо визнання протиправними дій вказаної дільничої комісії зі складання протоколу про підрахунок голосів виборців. Тому, рішення Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області щодо відмови у проведенні повторного перерахунку голосів на виборчій дільниці № 440296 - є передчасним.
На підставі вищевикладеного позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги в повному обсязі, надали суду пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав заперечення проти позову, в якому вважав рішення законним та обгрунтованим, просив розглянути справу за їх відсутності.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, телефонограмою просив суд про розгляд справи без участі повноважного представника.
Колегія суддів, що заслухала пояснення присутніх у судовому засіданні сторін, дослідила та розглянула докази у справі, встановила наступні обставини справи.
Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області є суб'єктом виборчого процесу з виборів депутатів Новопсковської районної ради 25 жовтня 2015 року, що підтверджується постановою про реєстрацію кандидатів у депутати Новопсковської районної ради Луганської області від 01.10.2015 №9/7 (а.с.11-15).
Стосовно позовної вимоги про визнання протиправною та скасування постанови Новопсковської районної виборчої комі сії Луганської області від 29 жовтня 2015 року № 29/16 В«Про повторну скаргу Голови Територіа льної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» , суд виходить з такого.
Судом установлено, що 27 жовтня 2015 року Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопськовському районі Луганської області зверталася до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області з первинною скаргою на дії та рішення дільничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування, в якій зазначила, що 26 жовтня 2015 року о 00 год. 09 хв. на засіданні Дільничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області при проведенні підрахунку голосів виборців та встановленні підсумків голосування членами даної комісії прийнято рішення про визнання недійсними бюлетенів, в яких за місцевою організацією партії «Опозиційний блок» не закріплений кандидат у депутати районної ради за відповідним територіальним округом, та просила перерахувати бюлетені для встановлення об'єктивних результатів виборів (а.с44).
Відповідно до постанови Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області від 27.10.2015 № 27/16 «Про скаргу Голови Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області на дії дільничної виборчої комісії № 440296» відповідачем вирішено відповідно до ст.96, п.2 ст.97 Закону України «Про місцеві вибори» залишити скаргу без розгляду, так як вона складена в порушення вимог законодавства та надати суб'єкту звернення - територіальній організації Політичної партії «Опозиційний блок» пояснення щодо можливості повторного звернення зі скаргою (а.с.37).
27 жовтня 2015 року Територіальна організація Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопськовському районі Луганської області звернулася до Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області з повторною скаргою на дії та рішення дільничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування, в якій просила визнати протиправним рішення дільничної виборчою комісією виборчої дільниці № 440296 Новопсковського району Луганської області про визнання бюлетенів з виборів депутатів Новопсковської районної ради, у яких не був закріплений кандидат від Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області, за відповідним територіальним округом - недійсними - протиправними; визнати протиправними дії дільничної виборчої комісії виборчої дільниці 440296 Новопсковського району Луганської області про складання протоколу про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Новопсковської районної ради - без врахування голосів, поданих за Територіальну організацію Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області; провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці 440296 Новопсковського району Луганської області (а.с.7-9).
Відповідно до постанови Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області від 29.10.2015 № 29/16 «Про повторну скаргу Голови Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області на дії дільничної виборчої комісії №440296» вирішено не приймати рішення про перерахунок голосів на дільниці № 440296 через відсутність підстав та повноважень комісії ст.83 п.6, ст.97 п.3, ст.99 п.4 Закону України «Про місцеві вибори», відмовити в задоволенні скарги (а.с.10).
З протоколу безперервного засідання прийняття, розгляду протоколів виборчих комісій та встановлення результатів засідання Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області 01988 від 25.10.2015 № 16 вбачається, що повторна скарга Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопськовському районі Луганської області на дії та рішення дільничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області розглядалася 29 жовтня 2015 року по суті, недоліків повторної скарги не було встановлено. Тому посилання відповідача в оскаржуваній постанові на частину 3 статті 97 Закону України «Про місцеві вибори», згідно з якою у разі повторного подання скарги з невиправленими недоліками або з допущенням нових недоліків виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті, суд вважає безпідставним та необґрунтованим.
Крім того, комісією до розгляду виносилося лише питання щодо повторного підрахунку голосів на дільниці №440296. Інші питання, зазначені у скарзі позивача, як вбачається з протоколу, комісією не обговорювалися та рішень щодо них не приймалося. (а.с.28-36).
Відповідно до частини 3 статті 99 Закону України «Про місцеві вибори» під час розгляду скарги на дії (бездіяльність) суб'єкта оскарження виборча комісія вирішує:
1) чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб'єкта оскарження;
2) чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалася (вчинялася) суб'єктом оскарження на законних підставах;
3) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин та чи віднесено законом розгляд скарги до повноважень суб'єкта її розгляду;
4) чи належить задовольнити кожну з вимог суб'єкта звернення або відмовити в їх задоволенні;
5) чи належить поновити порушені права або законні інтереси суб'єкта звернення іншим способом;
6) які рішення слід зобов'язати прийняти або які дії, що випливають з факту визнання оскаржуваних дій чи бездіяльності протиправними, вчинити.
Постановою Центральної виборчої комісії України від 05 вересня 2015 року № 228 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 9.1 Порядку за результатами розгляду питання на засіданні виборчої комісії приймається рішення.
Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії (пункт 9.2 Порядку).
Відповідно до пункту 9.6 Порядку рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.
Пунктом 9.7 Порядку визначено, що постанова виборчої комісії повинна містити: найменування комісії; найменування рішення (постанова); час, дату та місце прийняття; порядковий номер; мотивувальну частину; нормативно-правове обґрунтування; резолютивну частину.
Судом установлено, що оскаржувана постанова не містить мотивувальної частини, з її змісту та змісту протоколу безперервного засідання прийняття, розгляду протоколів виборчих комісій та встановлення результатів засідання Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області 01988 від 25.10.2015 № 16 вбачається, що комісією розглянуто лише одну з трьох викладених у скарзі вимог, що є порушенням частини 3 статті 99 Закону України «Про місцеві вибори» та пункту 9.7 Порядку.
Суд зазначає, що висновок відповідача про відсутність їх повноважень для прийняття рішення про перерахунок голосів на дільниці № 440296, викладений у постанові від 29.10.2015 № 29/16, є хибним, оскільки такі повноваження передбачені частиною 6 статті 83 Закону України «Про місцеві вибори», якою встановлено, що за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.
Таким чином, з огляду на наявність вищенаведених порушень при розгляді Новопсковською районною виборчою комісією Луганської області скарги Територіальної організації Політичної партії «опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області та прийнятті рішення за результатами такого розгляду, позовні вимоги про визнання протиправною та скасування постанови Новопсковської районної виборчої комі сії Луганської області від 29 жовтня 2015 року № 29/16 В«Про повторну скаргу Голови Територіа льної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» та про зобов'язання Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області повторно розг лянути скаргу Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковсь кому районі Луганської області від 27 жовтня 2015 року на дії та рішення дільничної виборчої ко місії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку го лосів та встановленні підсумків голосування, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області щодо розгляду скарги Територіальної організації Політичної партії «Опозиційний блок» у Новопсковському районі Луганської області від 27 жовтня 2015 року на дії та рішення дільничної виборчої комісії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку голосів та встановленні підсумків голосування, суд вважає її безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню, оскільки бездіяльності щодо розгляду самої скарги відповідачем допущено не було, оскільки вона фактично розглядалася та за результатами розгляду було прийнято постанову від 29 жовтня 2015 року № 29/16.
Згідно з частиною 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
При зверненні до суду з даним позовом позивачем судовий збір не сплачено, заявлено три вимоги немайнового характеру.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору складає 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (частина 3 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
За результатами розгляду даного позову суд приходить до висновку про необхідність задоволення двох позовних вимог та про відмову у задоволенні однієї позовної вимоги немайнового характеру, у зв'язку з чим з позивача (юридичної особи) необхідно стягнути 1218,00 грн., а з відповідача 2436,00 грн. витрат зі сплати судового збору в дохід державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 160-165, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковському районі Луганської області задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Новопсковської районної виборчої комі сії Луганської області від 29 жовтня 2015 року № 29/16 В«Про повторну скаргу Голови Територіа льної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» .
Зобов'язати Новопсковську районну виборчу комісію Луганської області повторно розг лянути з дотриманням ч.3 ст.99 Закону України «Про місцеві вибори» скаргу Територіальної організації Політичної партії В«Опозиційний блокВ» у Новопсковсь кому районі Луганської області від 27 жовтня 2015 року на дії та рішення дільничної виборчої ко місії № 440296 Новопсковського району Луганської області, що мали місце під час підрахунку го лосів та встановленні підсумків голосування.
В іншій частині позовних вимог відмовити за необґрунтованістю.
Стягнути з Політичної партії «Опозиційний блок» (інд. код 37120464, поштовий індекс 03022, м. Київ, Голосіївський район, вул. Ломоносова, б. 22/15, кв.18) в дохід державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, судовий збір у розмірі 1218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень 00 коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новопсковської районної виборчої комісії Луганської області (інд. код 33909572, поштовий індекс 92303, Луганська область, Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Леніна, 27) в дохід державного бюджету України за банківськими реквізитами: отримувач коштів УК у м. Сєвєродонецьку /Луганський окр.адмін.суд 22030001; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37944909, банк отримувача (МФО) 804013, рахунок отримувача 31217206784080, код класифікації доходів бюджету 22030001, витрати зі сплати судового збору у розмірі 2436,00 грн. (дві тисячі чотриста тридцять шість гривень 00 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_4 Суддя Суддя ОСОБА_5 ОСОБА_6
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2015 |
Оприлюднено | 06.11.2015 |
Номер документу | 53059905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні