Постанова
від 07.11.2011 по справі 2а-10850/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2011 р. № 2а-10850/11/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої -судді Потабенко В.А.,

за участю секретаря судового засідання -Гойни Є.А.,

за участі представників сторін:

позивача -ОСОБА_1, згідно довіреності,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області до товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс" про стягнення податкового боргу, -

встановив:

ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області звернулася до суду з позовом до ТзОВ "Комплекс" про стягнення податкового боргу в розмірі 526,00 грн., що виник з орендної плати за землю з юридичних осіб, податку на додану вартість та комунального податку. Також позивач просив надати дозвіл на погашення всієї суми заборгованості за рахунок майна відповідача, що перебуває в податковій заставі.

Представник позивача в судовому засіданні, з урахуванням уточнень до позовних вимог, що були подані до суду 03.11.2011 року, позовні вимоги підтримала, просила стягнути з відповідача 526,00 грн. податкового боргу.

Відповідач в судове засідання не з'явився, не забезпечив явку свого повноважного представника, хоча в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, був повідомлений про час та місце розгляду справи.

Відтак, справу можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши надані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Комплекс" перереєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 12.11.2001 року рішенням Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації № 437 за адресою 80465, Львівська обл., Кам'янка-Бузький р-н, смт. Новий Яричів, вул. Міцкевича, 56, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності від 12.11.2001 року, копією довідки № 3671 з ЄДРПОУ від 22.08.2003 року, а також копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 07.09.2011 року.

21.11.2001 року відповідача взято на облік платників податків, що підтверджено наявною в матеріалах справи копією довідки ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області від 27.08.2003 року № 6116.

На підставі акта № 55/15-0/06732626 від 11.05.2010 року про порушення податкового законодавства ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000231502/0 від 19.05.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану вартість в розмірі 170,00 грн.

На підставі акта № 120/15-0/06732626 від 08.06.2010 року про порушення податкового законодавства ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002471511/0 від 07.09.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем комунальний податок в розмірі 170,00 грн.

На підставі акта № 59/15-0/6732626 від 13.05.2010 року про порушення податкового законодавства ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001321511/0 від 17.05.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем орендна плата з юридичних осіб в розмірі 170,00 грн.

На підставі акта № 157/15-0/06732626 від 13.12.2010 року про порушення податкового законодавства ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000721502/0 від 13.12.2010 року, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем податок на додану вартість в розмірі 170,00 грн.

В матеріалах справи наявні докази направлення позивачем та отримання відповідачем зазначених податкових повідомлень-рішень.

ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області направила ТзОВ "Комплекс" податкову вимогу від 02.06.2010 року № 1/68 та від 05.07.2010 року № 2/76 про сплату 113,51 грн. суми податкового боргу. В матеріалах справи наявні докази отримання вказаних вимог відповідачем.

Однак, у встановлені строки сума заборгованості сплаченою не була. Зі слів представника позивача, податкові повідомлення-рішення та вимога оскаржені не були.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов'язання), платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 20.12.2000 року, в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин (надалі -Закон № 2181-ІІІ), податковий борг -податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Також платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган -державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків ТзОВ "Комплекс" не вжив жодних заходів для погашення податкового зобов'язання.

Згідно довідки ДПІ в Кам'янка-Бузькому районі Львівської області, заборгованість відповідача перед бюджетом становить 526,00 грн.

На даний час вказані сума податкового зобов'язання в розмірі 526,00 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищеперераховане, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс", ідентифікаційний код 06732626, що зареєстрований за адресою: 80465, Львівська обл., Кам'янка-Бузький р-н, смт. Новий Яричів, вул. Міцкевича, 56, до бюджету податковий борг в сумі 526 (п'ятсот двадцять шість) гривень.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 08.11.2011 року.

Суддя Потабенко В.А.

З оригіналом згідно

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2011
Оприлюднено06.11.2015
Номер документу53059932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10850/11/1370

Постанова від 07.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 07.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 07.10.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні