ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 жовтня 2015 року Справа № 813/4819/15
12 год. 23 хв.
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючий суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Небесна М.В.
представника позивача не прибув,
представника відповідача не прибув,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області про стягнення заборгованості з Райкоопзаготпром Яворівської райспоживспілки.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області (далі - УПФ України в Яворівському районі) з адміністративним позовом до Райкоопзаготпром Яворівської райспоживспілки (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача на користь позивача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених за Списком № 2, в сумі 949,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на виконання вимог п. 6.4 Інструкції про порядок обчислення та сплати страхувальниками внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, Райкоопзаготпрому Яворівської райспоживспілки направлено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій з серпня 2015 року. Відповідно до вимог п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» розмір сум до відшкодування для пільгових пенсій, призначених за Списком № 2 становить 100%. Оскільки станом на день звернення до суду відповідач понесених позивачем витрат за серпень 2015 року на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за Списком № 2, не відшкодував, просить суд їх стягнути.
27.10.2015 року за вх. № 35491 надійшло клопотання від позивача про розгляд справи за відсутності уповноваженого представника позивача, позовні вимоги підтримує повністю /а.с.52/.
Відповідач явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату час і місце судового засідання відповідно до ст. 35 КАС України повідомлений належним чином /а.с.36, 45/.
05.10.2015 року за вх. № 32781 та 26.10.2015 року за вх. № 35317 надійшли тотожні за змістом заперечення проти адміністративного позову /а.с.37-41, 46-50/. Відповідно до таких, відповідач вважає позовні вимоги безпідставними та такими що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. На переконання відповідача, факт роботи ОСОБА_1 у важких і шкідливих умовах протягом повного робочого дня в період з 03.03.1979 року до 21.08.1992 року в постанові Яворівського районного суду Львівської області від 17.09.2013 року у справі № 460/3335/13-а (2а/460/217/13) та в ухвалі Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.05.2014 року у справі № 876/12365/13 не встановлений, а тому немає підстав для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії ОСОБА_1 за рахунок коштів Райкоопзаготпрому Яворівської райспоживспілки. Зазначив, що відповідач не видавав вказаному працівнику уточненої довідки для підтвердження наявного спеціального трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 12.08.1993 року. З врахуванням викладеного, просив у задоволенні позову відмовити.
Крім цього у вказаному запереченні відповідач просив здійснювати розгляд справи за відсутності уповноваженого представника відповідача.
Таким чином, з врахуванням строків розгляду справи, визначених ст. 122 КАС України, відповідно до ч. 4 ст. 128 та ч. 6 ст. 71 КАС України, суд продовжив розгляд справи за відсутності відповідачів на основі наявних доказів.
Суд з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, а також ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -
в с т а н о в и в :
Райкоопзаготпром Яворівської райспоживспілки зареєстрований як юридична особа 23.11.2015 року з присвоєнням коду ЄДРПОУ01784624 /а.с.21-23/ та зареєстроване платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до приписів п. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.
Згідно з абз. 4 п. 1 ст. 2 цього ж Закону для платників збору об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «а», «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст. 12 цього Закону.
Згідно з вимогами ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи зокрема працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими i особливо важкими умовами праці, - за Списком № 1, Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад i показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, i за результатами атестації робочих місць (далі - Список № 1, Список № 2).
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV від 09.07.2003 р. (з наступними змінами та доповненнями) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. При цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено розділом шостим Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» (далі - Інструкція).
Згідно з п. 6.1 Інструкції, витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах підлягають повному (100%) відшкодуванню.
Відповідно до п. 6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Крім того, п. 6.7. Інструкції передбачено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Предметом доказування відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
За період роботи на підприємстві відповідача його працівник ОСОБА_1 одержав право на призначення пільгової пенсії за Списком № 2, на підтвердження вказаного до матеріалів справи долучено копію протоколу про призначення пільгової пенсії вказаному працівнику /а.с.10/
До матеріалів справи долучено копію розрахунку витрат на доставку пільгових пенсій з серпня 2015 року з доказами одержання такого /а.с.5/.
Щодо покликань відповідача на той факт, що вказаний працівник не має права на призначення пільгової пенсії за Списком № 2, відповідачем не видано уточнюючої довідки про наявність необхідного пільгового стажу, суд вважає такі безпідставними та зазначає наступне.
Відповідно до постанови Яворівського районного суду Львівської області від 17.09.2013 року у справі № 460/3335/13-а (2а/460/217/13) за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду у Яворівському районі Львівської області про визнання неправомірними дій та зобов'язання призначити пенсію за віком на пільгових умовах встановлено, що ОСОБА_1 має загальний трудовий стаж більше 25 років, з них пільговий стаж за Списком № 2 13 років 05 місяців 18 днів, що дає йому право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Зафіксовано, що листом Райкоопзаготпрому Яворівської райспоживспілки № 06 від 18.08.2013 року ОСОБА_1 відмовлено у видачі уточнюючої довідки про підтвердження пільгового стажу у зв'язку з незбереженням первинних документів.
Суд дійшов висновку, що незбереження з вини відповідних посадових осіб документальних матеріалів щодо роботи позивача в шкідливих та важких умовах праці чи відмова у їх видачі не може бути підставою порушення його пенсійних прав.
Доведено, що у позивача виникло право на пенсію на пільгових умовах, як в особи зайнятої повний робочий день на роботами з тяжкими умовами праці за Списком № 2, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено повністю /а.с.11-13/.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду у справі № 876/12365/13 від 19.05.2014 року вказану постанову Яворівського районного суду Львівської області залишено без змін, а тому така набрала законної сили.
Обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини (ч. 1 ст. 72 КАС України).
Слід зазначити, що рішення про призначення пенсії на пільгових умовах за Списком № 2 ОСОБА_1, як і сам розрахунок сум пенсій відповідачем не оскаржувалися, докази протилежного у матеріалах справи відсутні.
Позивачем на підтвердження факту понесених витрат до матеріалів справи долучено довідку про виплаченому такому працівнику підприємства відповідача пенсію за серпень 2015 року /а.с.9/.
В той же час, заборгованість в сумі 949,00 відображена в картці особового рахунку підприємства відповідача /а.с.19-20/.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з ч. 4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З врахуванням того, що відповідач не виконав вимог ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», а саме: не відшкодував понесені позивачем фактичні витрати на виплату та доставку пільгової пенсії працівнику Райкоопзаготпрому Яворівської райспоживспілки за серпень 2015 року, в сумі 949,00 грн., доказів на спростування доводів позивача не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та про задоволення адмі6ністративного позову повністю.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 6-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Райкоопзаготпрому Яворівської райспоживспілки (Львівська область, м. Яворів, вул. С.Стрільців,9; ЄДРПОУ 01784624) на користь управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області (Львівська область, Яворівський район, м. Новояворівськ, вул. С.Стрільців,16; ЄДРПОУ 20847230) заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (Список № 2), за серпень 2015 року, в сумі 949 (дев'ятсот сорок дев'ять) грн. 00 коп.
3. Судові витрати зі сторін не стягувати.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 02.11.2015 року.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2015 |
Оприлюднено | 06.11.2015 |
Номер документу | 53060106 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні