Ухвала
від 20.10.2015 по справі 818/1724/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2015 р.Справа № 818/1724/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Мельнікової Л.В.

суддів - Бартош Н.С. , Донець Л.О.

за участю секретаря судового засідання - Дорошенко Д.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові справу за апеляційною скаргою Охтирської міської ради Сумської області на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року по справі за адміністративним позовом Охтирської міжрайонної прокуратури Сумської області до Охтирської міської ради Сумської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - фізична особа - підприємець ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування рішення, -

В с т а н о в и л а:

22.05.2015 року позивач - Охтирський міжрайонний прокурор Сумської області (далі по тексту - прокурор, позивач), звернувся до суду з позовом, яким просить: визнати протиправним та скасувати рішення Охтирської міської ради Сумської області (далі - Охтирська МР) № 1397-МР від 24.03.2015 року «Про вилучення з постійного користування частини земельної ділянки».

В обґрунтування позовних вимог зазначає про порушення державних інтересів, яке полягає у протиправному виключенні Охтирською МР частини земель міського парку, площею 0,1168 га, вартістю 194756,32 грн., що порушує інтереси жителів територіальної громади м. Охтирка у сфері забезпечення належних рекреаційних та спортивно-оздоровчих умов життя, фізичного і естетичного виховання дітей та молоді, реалізації завдань щодо сталого розвитку території м. Охтирка з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Вказує, що Державному земельному кадастрі відсутня інформація щодо проведення поділу земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, а Охтирська МР своїм рішенням № 1397-МР від 24.03.2015 року протиправно вилучила з постійного користування управлінню житлово-комунального господарства Охтирської міської ради частину земель міського парку, площею 0,1168 га, (з метою її подальшої передачі у користування ФОП ОСОБА_1. без виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок, а також без внесення відповідних даних до Державного земельного кадастру.

Також, вказує на те, що у витязі з Державного земельного кадастру від 14.05.2015 року № НВ-5901966602015 зазначено, що на даний час категорія земельної ділянки по АДРЕСА_1. - землі рекреаційного призначення, вид використання - розміщення міського парку відпочинку, а відповідно до облікових даних земельно-кадастрової документації Охтирської МР станом на 01.01.2015 року вказана земельна ділянка обліковується, як землі, що використовуються для відпочинку, у чому числі зелені насадження загального користування - 2,0951 га.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року адміністративний позов Охтирського прокурора задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Охтирської МР № 1397-МР від 24.03.2015 року «Про вилучення з постійного користування частини земельної ділянки».

Не погоджуючись з судовим рішенням, посилаючись на невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, в апеляційній скарзі Охтирська МР просить скасувати постанову Сумського окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року та винести нову постанову про відмову у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, перевіривши доводи апеляційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню, відповідно до положень ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), не підлягає, з наступних підстав.

Відповідно ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначено Закону України «Про землеустрій».

Згідно з ч.ч. 1-4, 6 ст. 79-1 Земельного кодексу України, ст. 56 Закону України «Про землеустрій», формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав і передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється, у тому числі, шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

Особливості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку у разі її поділу чи об'єднання з іншою земельною ділянкою, а також відновлення її меж передбачено ст. 27 Закону України «Про державний земельний кадастр», згідно з якою у разі поділу або об'єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається.

У Поземельній книзі на земельні ділянки, сформовані в результаті поділу або об'єднання земельних ділянок, здійснюється запис про такий поділ чи об'єднання із зазначенням скасованих кадастрових номерів земельних ділянок.

Судом встановлено, що рішенням Охтирської МР № 634-МР від 04.12.2008 року затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою, та передано в постійне користування управлінню житлово-комунального господарства Охтирської міської ради (далі - УЖКГ Охтирської міської ради) земельну ділянку, площею 2,0951 га, для розміщення міського парку відпочинку (громадського використання - землі рекреаційного призначення) по АДРЕСА_1 Сумської області (а.с. 6).

На підставі вказаного рішення УЖКГ Охтирської міської ради отримало державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії НОМЕР_2 від 06.02.2009 року, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 030961400001. Сформованій земельній ділянці присвоєно кадастровий номер НОМЕР_1 (а.с. 7).

Із копії вказаного Державного акту про право постійного користування земельною ділянкою вбачається, що УЖКГ Охтирської міської ради є постійним користувачем земельною ділянкою, площею 2,0951 га, по АДРЕСА_1. Цей акт зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів про право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі 06.02.2009 року за № 030961400001.

04.02.2015 року до міського голови м. Охтирки Сумської області звернувся ФОП ОСОБА_1 з заявою згідно якої просить надати йому дозвіл на вилучення з постійного користування УЖКГ Охтирської міської ради частини земельної ділянки, яка знаходиться на території міського парку відпочинку за адресою: АДРЕСА_1, у зв'язку з тим, що ній розміщені об'єкти нерухомості, які належать йому на праві приватної власності (а.с. 10).

На підтвердження права власності на об'єкти нерухомості, що розташовані на вказаній ділянці, до матеріалів справи долучено копії договорів дарування нежитлового приміщення разом з відповідними витягами з Державного реєстру правочинів (а.с. 38-45).

Крім того, про належність вказаного майна ОСОБА_1 свідчить інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, викладена в інформаційній довідці з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 12.06.2015 року (а.с. 62-65).

24.03.2015 року Охтирською МР на підставі звернення ФОП ОСОБА_1 від 04.02.2015 року та нотаріально посвідченої згоди УЖКГ Охтирської міської ради прийнято рішення № 1397-МР «Про вилучення з постійного користування частини земельної ділянки», яким вилучено з постійного користування УЖКГ Охтирської міської ради частину земельної ділянки, площею 0,1168 га, від земельної ділянки, загальною площею 2,0951 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1., кадастровий номер НОМЕР_1 та зараховано вказану земельну ділянку до земель запасу міста Охтирки (а.с. 12).

Згідно копії листа Головного управління Держземагентства у Сумській області № 10-28-1.1-805/2-15 від 28.04.2015 року поділ земельної ділянки в АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) не проводилася, інформація в Державному земельному кадастрі відсутня. Частина зазначеної земельної ділянки до земель запасу не зараховувалась (а.с. 15).

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог з урахуванням встановленого, що рішення Охтирської міської ради від 24.03.2015 року № 1397-МР, яким без виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок, а також без внесення відповідних даних до Державного земельного кадастру, вилучено з постійного користування УЖКГ Охтирської міської ради частину земель міського парку, площею 0,1168 га, (з метою її подальшої передачі у користування ФОП ОСОБА_1, є протиправним, оскільки суперечить вимогам ст. 79-1 Земельного кодексу України, ст. 56 Закону України «Про землеустрій», ст. 27 «Про державний земельний кадастр», ст. 1 Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах», а тому підлягає скасуванню.

Колегія суддів зазначає, що згідно зі ст.ст. 50-52 Земельного кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів: земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації.

На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

13.04.2011 набрав чинності Закон України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах», завданням якого є запобігання масовим проявам зміни цільового призначення і забудови окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах (зелених зон, зелених насаджень, об'єктів фізичної культури і спорту), що призводить до погіршення санітарно-гігієнічних, рекреаційних та спортивно-оздоровчих умов життя громадян, а також фізичного і естетичного виховання дітей та молоді.

Статтею 1 цього Закону введено мораторій строком на п'ять років на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах, а саме: земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень; земельних ділянок об'єктів фізичної культури і спорту.

Судом відповідно до копії листа Головного управління Держземагентства у Сумській області № 10-28-0.1-869/2-15 від 13.05.2015 року встановлено, що станом на 01.01.2015 року земельна ділянка адресою: АДРЕСА_1, згідно облікових даних земельно-кадастрової документації Охтирської МР обліковується за УЖКГ Охтирської МР, угіддя, землі, що використовуються для відпочинку та інші відкриті землі, втому числі - зелені насадження загального користування - 2,0951 га (а.с. 16).

Із копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку «НВ-5901825112015» від 12.03.2015 року встановлено, що земельна ділянка площею 2,0951 га. по АДРЕСА_1 за кадастровим номером НОМЕР_1 відноситься до категорії земель «Землі житлової та громадської забудови», форма власності - комунальна (а.с. 35).

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку «НВ-5901966602015» від 15.05.2015 року ця земельна ділянка відноситься до категорії земель «Землі рекреаційного призначення», вид користування земельної ділянки визначено як «розміщення міського парку відпочинку», площа земельної ділянки - 2,0951 га (а.с. 17).

Згідно копії листа-відповіді Управління Держземагенства в Охтирському районі Сумської області Головного управління Держземагенства у Сумській області відомості по земельній ділянці по АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) були внесені до Державного земельного кадастру відповідно до розробленої технічної документації із землеустрою без врахування рішення Охтирської міської ради № 634-МР від 04.12.2008 року. Це вважається помилкою, яка допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 01 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою) (а.с. 70-71).

З наведеного вбачається, що відповідачем, у порушення вимог Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» задоволено звернення ОСОБА_1 від 04.02.2015 року про надання згоди на вилучення частини земельної ділянки, яка знаходиться на території міського парку відпочинку за адресою: АДРЕСА_1.

Таким чином, аналізуючи вищезазначене в його сукупності, колегія суддів не вбачає підстав, встановлених ст. 202 КАС України для скасування судового рішення та приходить до висновку про необхідність відмови в задоволені апеляційної скарги і залишення оскаржуваного судового рішення, відповідно до положень ст. 200 КАС України, без змін.

Інші доводи апеляційної скарги на висновки колегії суддів не впливають.

В порядку, передбаченому ст. 41, ч. 4 ст. 196 КАС України, розгляд справи відбувся за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 41 ч. 1, 160, 167, 185, 195, 196, 198 ч. 1 п. 1, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Охтирської міської ради Сумської області залишити без задоволення, а постанову Сумського окружного адміністративного суду від 02 липня 2015 року - без змін.

Ухвала Харківського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) Л.В. Мельнікова

Судді (підпис) Н.С. Бартош

(підпис) Л.О. Донець

Повний текст ухвали виготовлений і підписаний 26 жовтня 2015 року

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2015
Оприлюднено05.11.2015
Номер документу53062083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1724/15

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 01.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Постанова від 02.07.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні