Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 жовтня 2015 р. № 820/9342/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бідонька А.В.,
при секретарі судового засідання - Кульчій А.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІРІТА-ЗАХІД", третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІРІТА-ЗАХІД", третя особа Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, в якому, з урахуванням уточнень, просив суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів за № 12111050027000556 від 13.03.2015 року Товариства з обмеженою відповідальністю "ІРІТА-ЗАХІД" (код ЄДРПОУ 25238197), про внесення даних про зміну юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю "ІРІТА-ЗАХІД".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при проведенні перевірки фахівцями ДПІ у Московському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" (код ЄДРПОУ 25238197) було встановлено, що підприємство, за адресою реєстрації: 61170, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, буд. 33 не знаходиться, про що складена відповідна довідка № 2023/7/20-34-18-04-22 від 27.05.2015 року. Оскільки місцезнаходження ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" не встановлено за адресою, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, то позивач вважає, що дана обставина є підставою для скасування державної реєстрації змін щодо місцезнаходження ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД".
Представник Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції в письмових запереченнях зазначив, що заперечує проти позову та просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, оскільки проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД", які оскаржуються позивачем щодо зміни місцезнаходження було здійснено відповідно до вимог законодавства. Також зазначив, що згідно матеріалів реєстраційної справи ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" 13.03.2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Покровського районного управління юстиції Дніпропетровської області внесено зміни місцезнаходження юридичної особи. Державним реєстратором Реєстраційної служби Покровського районного управління юстиції Дніпропетровської області знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Так, 02.04.2015 року вищевказану справу взято на облік державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції. Таким чином, проведення державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" від 13.03.2015 року, що оскаржується позивачем, було здійснено саме державним реєстратором Реєстраційної служби Покровського районного управління юстиції Дніпропетровської області.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності встановив наступне.
Судом встановлено, що 13.03.2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Покровського районного управління юстиції Дніпропетровської області була проведена державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" за № 12111050027000556, а саме змінено місцезнаходження юридичної особи.
Матеріалами справи встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, юридичною особою ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" було подано відповідний пакет документів, передбачений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а саме: реєстраційну картку форми № 3, рішення єдиного учасника № 1/2015 від 02.03.2015 року, статут в новій редакції, затверджений рішенням єдиного учасника № 1/2015 від 02.03.2015 року, квитанції за публікацію зміни місцезнаходження та проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
При проведенні фахівцями ДПІ у Московському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області перевірки щодо наявності ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" за адресою реєстрації: 61170, м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, буд. 33, було встановлено, що за даною адресою це підприємство не знаходиться, що підтверджується довідкою про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків № 2023/7/20-34-18-04-22 від 27.05.2015 року, повідомленням про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням № 793/07-02-10 від 08.06.2015 року (а.с. 5-6).
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Тобто, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців". Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця. Згідно ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" державний реєстратор проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців. Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передача реєстраційних справ здійснюється, зокрема, в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
У відповідності з вимогами статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", реєстраційну справу юридичної особи ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" було передано до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції (згідно Наказу Харківського міського управління юстиції № 341/2 від 01.10.2015 року Реєстраційну службу Харківського міського управління юстиції перейменовано у Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції) у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.
Частиною 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Запис про проведення державної реєстрації юридичної особи може бути визнаний недійсним у випадках наступного з'ясування обставин, що згідно зі ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" були підставою для відмови у державній реєстрації, тобто підстави, які унеможливлюють засвідчення факту створення юридичної особи.
Також суд зазначає, що відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Водночас, ч. 7 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Тобто, під час здійснення реєстраційних дій, в тому числі щодо реєстрації зміни місцезнаходження, державний реєстратор не має права перевіряти достовірність поданих відомостей та вимагати інших документів, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, в тому числі щодо підтвердження фактичного місцезнаходження юридичної особи.
В судовому засіданні при дослідженні реєстраційної справи ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД", судом встановлено, що державним реєстратором Реєстраційної служби Покровського районного управління юстиції Дніпропетровської області при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ІРІТА-ЗАХІД" на підставі поданого останнім відповідного пакету документів, діяв відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Таким чином, документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, відповідають вимогам положень ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", отже, державний реєстратор при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів шляхом внесення запису № 12111050027000556 від 13.03.2015 року, діяв на підставі та в межах своїх повноважень, відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Щодо посилання позивача на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Отже, відсутність особи за місцем її знаходження, що зазначене в Єдиному державному реєстрі, є підставою для припинення юридичної особи, а не для скасування запису про внесення змін до установчих документів (аналогічна правова позиція викладена в Ухвалі Вищого адміністративного суду від 20.02.2015 р. по справі № К/800/42875/13).
Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України визначено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем належних доказів в обґрунтування позову суду не надано.
Враховуючи вищезазначене, керуючись приписами наведеної норми процесуального закону та враховуючи встановлені в ході судового розгляду обставини спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІРІТА-ЗАХІД", третя особа: Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Суддя Бідонько А.В.
Повний текст постанови виготовлений 03.11.2015 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2015 |
Оприлюднено | 06.11.2015 |
Номер документу | 53111424 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні