Постанова
від 03.11.2015 по справі 826/19114/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 листопада 2015 року № 826/19114/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Кротюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомКиївського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Товариства з обмеженою відповідальністю «Актіон-2088» про стягнення суми фінансових санкцій у розмірі 1 636,21 грн.,-

Обставини справи:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Київське міське відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Актіон-2088» про стягнення суми фінансових санкцій у розмірі 1 636,21 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані несплатою відповідачем нарахованих сум фінансових санкцій.

Відповідач заперечення проти позову не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, клопотань щодо розгляду справи не подавав, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи. У зв'язку із наведеним в судовому засіданні 21.10.2015 р. на підставі ч. 4 ст. 128 КАС України ухвалено розглядати справу за відсутності представника відповідача.

В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні.

Справа вирішується на підставі наявних в ній доказів та матеріалів.

Розглянувши подані матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АКТІОН-2088" (Відповідач) перебуває на обліку як платник страхових внесків у Лівобережній міжрайонній виконавчій дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Лівобережна дирекція) з 19.06.2013 року за № 66412.

Лівобережною дирекцією відповідно до ст. 10 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105 від 23.09.1999 проведена документальна планова перевірка Відповідача по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 19.06.2013 р. по 31.03.2015 р., за результатами якої складено Акт перевірки № 96 від 30.06.2015 р.

Під час перевірки було виявлено порушення п. 5 ч. 1 та п. 4 ч. 2 ст. 27, п. 1 ч. 1 ст. 35, ч. 1, ч. 3 ст. 50, абз. 1 ч. 1 ст. 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" № 2240-III від 18.01.2001, а саме встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності найманій працівниці Відповідача - ОСОБА_1 згідно листка непрацездатності серія АГБ № 137593 від 10.04.2013р. та листка непрацездатності серія АГБ № 234080 від 04.05.2013р. була профінансована двічі.

На підставі вищевказаного акту перевірки Виконавчою дирекцією Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було винесено рішення № 16 від 09.07.2015, згідно з яким поверненню до Фонду у десятиденний термін підлягає сума неправомірно витраченої суми страхових коштів Фонду у розмірі 1 463,52 грн. Зазначене рішення отримано представником відповідача 14.07.2015, про що у ньому міститься розписка.

Рішенням № 36 від 11.08.2015 у зв'язку з несвоєчасним поверненням ТОВ "АКТІОН-2088" страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у сумі 1 463,52 грн. згідно з рішенням № 16 від 09.07.2015, до відповідача застосовано фінансові санкції: нараховано пені у розмірі - 26,34 грн. та штрафу - 146,35 грн. Вказане рішення направлено ТОВ "АКТІОН-2088" за визначеною в ЄДР адресою, не було вручено йому та повернуто із незалежних від позивача причин.

Таким чином, загальна сума фінансових санкцій, застосованих до Відповідача згідно Рішення № 16 та фінансових санкцій за Рішенням № 36, складає 1 636,21 грн. (1463,52 грн. + 172,69 грн.).

Станом на момент розгляду даної справи суду не надано доказів добровільної сплати відповідачем вказаних коштів.

Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до Преамбули Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105-XIV від 23.09.1999 із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014р. № 77-VIII (далі - Закон № 1105) цей Закон відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я.

Пунктом 3 частини 1 Закону № 1105 визначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення, страхові виплати та надання соціальних послуг застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом (ч. 1 статті 4 Закону № 1105).

Основні завдання і функції Фонду соціального страхування України та його робочих органів визначені статтею 9 Закону № 1105. Зокрема, основними завданнями Фонду та його робочих органів є, крім іншого:

- реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування;

- надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону;

- проведення перевірок достовірності поданих страхувальниками відомостей про види економічної діяльності (у тому числі основний) підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання для віднесення страхувальника до класу професійного ризику виробництва з урахуванням виду його економічної діяльності;

- здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності;

- здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.

Згідно п. 6 частини 2 вказаної статті Закону № 1105 Фонд та його робочі органи відповідно до покладених на них завдань здійснюють контроль за використанням коштів Фонду, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи.

Статтею 10 Закону № 1105 визначені права, обов'язки та відповідальність Фонду соціального страхування України.

Так, пунктом 3 частини 1 статті 10 встановлено, що Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду.

До того ж, Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону (п. 5 ч. 1 ст. 10 Закону № 1105).

Частиною 6 статті 15 Закону № 1105 передбачено, що у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

При цьому, ч. 7 статті 15 Закону № 1105 передбачено, що своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

У взаємозв'язку із наведеним слід зазначити, що згідно з пунктами 4-6 РозділуПрикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105-XIV Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності підлягає реорганізації шляхом злиття із Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та утворення їх правонаступника - Фонду соціального страхування України. Робочі органи Фонду соціального страхування України утворюються через реорганізацію шляхом злиття відповідних робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його відділень.

Станом на дату подання позову та на момент розгляду справи, заходи, пов'язані з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, не завершені. Тому, згідно з пунктом 6 розділу VII Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

В даному випадку судом встановлено, що у зв'язку із виявленими в ході перевірки порушеннями, а саме повторне (безпідставне) фінансування Фондом допомоги по тимчасовій непрацездатності найманій працівниці Відповідача, позивачем було винесено рішення № 16 від 09.07.2015 про повернення неправомірно витрачених коштів у розмірі 1 463,52 грн. При цьому, у зв'язку з несвоєчасним поверненням ТОВ "АКТІОН-2088" страхових коштів Фонду у сумі 1 463,52 грн. згідно з рішенням № 16 від 09.07.2015 до відповідача застосовано фінансові санкції, зокрема: нараховано пені у розмірі - 26,34 грн. та штрафу - 146,35 грн.

Таким чином, загальна сума фінансових санкцій, застосованих до Відповідача згідно Рішення № 16 та фінансових санкцій за Рішенням № 36, складає 1 636,21 грн. (1463,52 грн. + 172,69 грн.). Доказів добровільної сплати відповідачем вказаних коштів суду не надано.

Частиною 1 статті 17 Закону № 1105 передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

За таких обставин, а також враховуючи те, що відповідачем не спростовано доводів позивача та не надано доказів оскарження або скасування рішень позивача (про повернення коштів і накладення санкцій), на підставі яких позивач просить стягнути спірну коштів, які є чинними і підлягають виконанню відповідачем та, окрім цього, враховуючи, що зазначені рішення не виконано відповідачем у добровільному порядку, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на положеннях згаданих вище правових актів є обґрунтованими.

Між тим, суд зазначає, що питання правомірності застосування штрафних санкцій не є предметом доказування у межах даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, якими такі санкції застосовані, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати їх правовий аналіз.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відтак, оскільки в даному випадку визначені рішеннями позивача грошові зобов'язання є несплаченими у встановлений строк, на підставі наведених вище норм законодавства та з урахуванням досліджених доказів, що зазначені вище та наявні у справі, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову та стягнення з відповідача спірної суми фінансових санкцій.

Доводів, які б спростовували законність позовних вимог, відповідачем подано не було.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Актіон-2088» (адреса: 02217, м. Київ, вул. Закревського, буд. 19-А; код ЄДРПОУ 38177679) на користь Лівобережної міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (адреса: 02094, м. Київ, вул. Попудренка, 34; код ЄДРПОУ 26080427, р/р 25609766 в АТ «Райффайзен Банк Аваль», МФО 380805) суму коштів у розмірі 1 636,21 грн. (одна тисяча шістсот тридцять шість гривень 21 коп.).

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст.186 КАС України.

Суддя О.В. Кротюк

Дата ухвалення рішення03.11.2015
Оприлюднено06.11.2015
Номер документу53112361
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19114/15

Постанова від 03.11.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні