Провадження № 6-а/229/18/2015
ЄУН 229/3745/15-а
У х в а л а
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2015 року Дружківський міський суд Донецької області у складі
головуючої судді Рагозіної С.О.,
за участю секретаря судового засідання Пантелєєвої Є.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Дружківка адміністративну справу за заявою ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження,
В С Т А Н О В И В:
21 вересня 2015 року ОСОБА_1 звернулася до суду із заявою, в якій зазначила, що ухвалою Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 01 липня 2014 року з Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради на її користь стягнуто недоплачену суму матеріальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 01.06.2013 до 25.11.2013р у розмірі 4911,67грн.
Крім того, постановою Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 01 липня 2014 року з Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради стягнено на користь ОСОБА_1 недоплачену суму матеріальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 01.12.2013р по 31.05.2014р у розмірі 5252 грн.
06 квітня 2015 року Дружківський міський суд Донецької області видав ОСОБА_1 два виконавчих листа по вказаним справам.
На виконання постанови КМУ від 07.11.2014 р. № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областям» бюджетні установи зобов'язані були здійснити переміщення до 01.12.2014 р. на територію, що підконтрольна українській владі. Відповідно до листа Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, даних з офіційних сайтів мережі Інтернет (Донецька обласна державна адміністрація, Донецька обласна рада) та офіційної інформації, отриманої з Державної установи «Урядовий контактний центр», боржник по зазначеним справам - Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради та безпосередньо сама Ясинуватська міська рада, не здійснили переміщення та підконтрольну українській владі територію. Таким чином, боржник по справам на теперішній час фактично і юридично відсутній, та знаходиться на непідконтрольній українській владі території. На жаль, в перелічених вище нормативно-правових актах не передбачені особливості та умови виконання судових рішень про стягнення коштів з боржника, яким є державний орган, та які не здійснюють своєї діяльності на підконтрольній українській владі території в умовах проведення Антитерористичної операції. Тому, вона вимушена звернутися до суду з метою належного виконання судових рішень, які набрали законної сили, поновлення порушених Конституційних прав її дитини, та просить замінити відповідача /боржника по справам з Управління праці та соціального захисту населення на Департамент соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації.
Просить замінити відповідача на Департамент соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації, визнати його боржником та зобов'язати виконати судове рішення по адміністративній справі № 250/3918/13-а за ухвалою Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 01.07.2014 про стягнення з управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради на її користь недоплаченої суми матеріальної допомоги по догляду за дитиною за період з 01.06.2013 до 25.11.2013 у розмірі 4911,67грн.; стягнути з Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації на її користь недоплачену суму матеріальної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_2, до досягнення нею трирічного віку, за період з 01.06.2013р до 25.11.2013 у розмірі 4911,67 грн.; замінити відповідача на Департамент соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації, визнати його боржником та зобов'язати виконати судове рішення по адміністративній справі № 250/1437/14-а за постановою Ясинуватського міськрайонного суду від 01.07.2014р про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради на її користь недоплаченої суми матеріальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 01.12.2013 до 31.05.2014 у розмірі 5252 грн.; стягнути з Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації на її користь недоплачену суму в розмірі 5252 грн.; у зв'язку з давністю порушених прав дитини та судових рішень, встановити строки виконання зазначених судових рішень до 01.11.2015р.; у випадку відсутності/невизнання правонаступника - залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень її прав, свобод та інтересів.
У судове засідання заявник ОСОБА_1 не з"явилася. Надала суду заяву, в якій просить розглядати заяву про заміну сторони виконавчого провадження без її участі.
Представник Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації в судове засідання не з"явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином: судовою повісткою, про що у справі є поштове повідомлення. До суду він надав заперечення щодо заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження.
Дослідивши матеріали справі, суд вважає, що заява не підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ухвалою Ясинуватського міськрайонного суду від 01.07.2014року справа № 250/3918/13-а змінено спосіб виконання постанови Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 25 листопада 2013 року по справі № 250/3918/13-а за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії шляхом зміни зобов'язання здійснити перерахунок та виплату допомоги на стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради на користь ОСОБА_1 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за період з 01.06.2013 р. до 25.11.2013 р. включно, у розмірі 4911,67 грн.
Згідно з постановою Ясинуватського міськрайонного суду Донецької області від 01 липня 2014 року у справі № 250/1437/14-а позов ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради задоволено частково. Визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради щодо виплати допомоги по догляду за дитиною з 01.12.2013 по 31 .05.2014р до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років; зобов'язано управління праці нарахувати та виплатити ОСОБА_1 матеріальну допомогу по догляду за дитиною ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 0.06.2014р в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого законом України "Про державний бюджет на 2014р." по 01 липня 2014р з урахуванням фактично проведених виплат. Стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради на користь ОСОБА_1 недоплачену суму матеріальної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3, за період з 01.12.2013 р. по 31.05.2014 р. у розмірі 5252 грн. В решті позову відмовлено.
Відповідно до ст. 264 КАС України у разі вибуття однієї зі сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, в якій вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Виходячи зі змісту цієї статті, для заміни сторони виконавчого провадження має бути встановлений факт вибуття сторони провадження та факт правонаступництва.
Виходячи зі змісту цієї статті, для заміни сторони виконавчого провадження має бути встановлений факт вибуття сторони провадження та факт правонаступництва.
У пункті 9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06 березня 2008 року №2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ», на який посилається ОСОБА_3, зазначено, що:
«Відповідно до статті 55 КАС України в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи правонаступником.
При визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
У разі зменшення обсягу компетенції суб'єкта владних повноважень, не пов'язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач судом залучається інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Виходячи з положень статей 55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими».
Але згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців судом встановлено, що Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради (ідентифікаційний код юридичної особи: 25987607) не припинило свою діяльність, дані про перебування юридичної особи в процесі припинення відсутні. Тобто, управління не вибуло як сторона виконавчого провадження, а лише перебуває на території, яка тимчасово не підконтрольна українській владі.
Департамент соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації не є правонаступником Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської ради.
Відповідно до Положення про Департамент соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 15 лютого 2013 року № 71, Департамент є структурним підрозділом Донецької обласної держадміністрації, що утворюється головою облдержадміністрації, підзвітним і підконтрольним голові облдержадміністрації та міністерству соціальної політики України, який входить до її складу і в межах відповідної території забезпечує виконання покладених на Департамент завдань. Департамент відповідно до визначених повноважень здійснює координаційно-методичні функції, моніторинг та контроль у межах своєї компетенції за наданням установлених законодавством України пільг та здійсненням заходів щодо соціального захисту інвалідів, ветеранів війни та праці, одиноких непрацездатних громадян, жертв політичних репресій, депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, дітей-сиріт, одиноких матерів, сімей загиблих військовослужбовців, багатодітних сімей та інших категорій громадян, координує роботу підприємств, установ та організацій з цих питань.
Відповідно до п.4.5 Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурні підрозділи соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 26.11.2012 р. №741, Управління праці та соціального захисту населення відповідно до визначених повноважень, зокрема, виконує такі функції:
- організовує в межах своєї компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, інвалідам, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним громадянам та іншим категоріям осіб, які мають право на пільги відповідно до законодавства України;
- здійснює призначення та виплату: державної допомоги сім'ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які проживають разом з інвалідом 1 чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги, а також інших видів державної допомоги відповідно до законодавства України.
Таким чином, Департамент соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації не виконує функцій щодо нарахування та виплати державної допомоги при народженні дитини та догляду за нею, а тому ним не порушувалися права ОСОБА_3, відповідно, Департамент не може бути стороною цього виконавчого провадження.
Виконання ж судових рішень на користь ОСОБА_3 можливе після повернення території, на якій розташоване Управління праці та соціальної політики Ясинуватської міської ради, під контроль українській владі, або ж після перереєстрації Управління на території, що підконтрольна українській владі.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 264 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
відмовити ОСОБА_1 в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження.
Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного адміністративного суду Донецької області через Дружківський міський суд протягос п"яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя: ОСОБА_4
Суд | Дружківський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2015 |
Оприлюднено | 10.11.2015 |
Номер документу | 53142873 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дружківський міський суд Донецької області
Рагозіна С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні