Постанова
від 01.04.2015 по справі 804/3451/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2015 р. Справа № 804/3451/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОМС-Україна" до Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

02 березня 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ОМС Україна» (далі за текстом позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - за текстом відповідач), в якому просить суд: визнати не чинним (недійсним) та скасувати податкове повідомлення - рішення Криворізької північної ДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області № НОМЕР_1 від 15.09.2014 року на суму 5 520 268,00 (п'ять мільйонів п'ятсот двадцять тисяч двісті шістдесят вісім гривень) 00 коп.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ «ОМС - Україна» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року 31.12.2013 року про, що складений акт від 22.07.2014 року, на підставі акту перевірку було винесено податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 15.09.2014 року. З даним рішенням позивач не згоден, та враховуючи порушення своїх прав та інтересів, він звернувся з даним позовом до суду за захистом порушеного права.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду після повторного розподілу справ, від 20.03.2015 р. дана адміністративна справа булла прийннята до провадження суддею Павловським Д.П., та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні.

У судове засідання 01.04.2015 р., представники сторін не з'явились були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Представником відповідача було надане до суду письмове заперечення на позовну заяву в якій наголосив, що державний орган діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв'язку із чим, у задоволенні позову просила суд відмовити за необгрунтованістю.

Відповідно до приписів ст. ст. 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративну справу розглянуто у письмовому провадженні.

Враховуючи надані пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та подані до суду докази, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Криворізькою північною об'єднаною державною податковою інспекцією проводилась документальна планова виїзна перевірка ТОВ „ОМС-УкраїнаВ» , результатом якої було складання Акту від 22.07.2014 р. № 90/04-83-22-01/36010275.

Перевіркою встановлені порушення, які відображені в описовій частині та висновку Акту, з питань дотримання податкового законодавства, які начебто мали місце, а саме:

-порушення п. 44.1 ст. 44, п. 137.1 п. 137.10 ст. 137, п. 138.2 п. 138.8 ст. 138, пп. 14.1.56 п.14.1. ст.. 14, пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ, ТОВ „ОМС-УкраїнаВ» занижено податок на прибуток за 2013 рік на загальну суму 3 674 844,00 грн.

-порушення п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 198.1. п. 198.2 п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ, ТОВ «ОМС-Україна» завищено податкове зобов'язання з ПДВ на загальну суму 3 158 664,00 грн.

-завищено податковий кредит з ПДВ на суму 1 698 854,00 грн.

По-перше: Підприємство не вважає, що ТОВ «ОМС- Україна» порушено п. 137.1, ст. 137 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, « Дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар. Дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.»

Позивач не згоден із висновком щодо порушень з податку на прибуток, а саме по взаємовідносинах з ПАТ «ДМКД». ТОВ «ОМС-Україна», так як Податковий кодекс України ні інше законодавство не містить терміну - транзитер. Не згодне з завищенням доходу на суму 15 793 321 грн. у рядку 02 Декларації: «Послуги по організації харчування робітників ДМКД за 2013 рік. Та не згодне з заниженням доходу на 17 822 864,00грн. який є безповоротною фінансовою допомогою. Також не згодне, що по рядку 05.1 Декларації встановлено завищення витрат на 15 793 321грн.

Підприємство пояснює що ТОВ «ОМС - Україна» відповідно укладено договору № 12-0978-02 від 22.05.2012 року надавало послуги, та не порушувало умов договору до заперечення надані копії договорів.

У ході проведення перевірки встановлено завищення на 15 793 321,00 грн. задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 02 Декларації з податку на прибуток.

Судом встановлено, що позивачем було укладено договір №12-0977-01 від 22.05.2012р. з ПАТ „ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТКОМБІНАТ ім.. ОСОБА_2В» (код ЄДРПОУ 05393043) на предмет оренди у тимчасове використання приміщення, обладнання для виробництва продуктів харчування, торгівлі, організації харчування. Відповідно угоди №12-0977-01 від 22.05.2012р в оренду передано 21 об'єкт з обладнанням.

Також між ТОВ «ОМС-Україна» та ПАТ «ДНІПРОВСЬКИЙ МЕТКОМБІНАТ ім.. ОСОБА_2» (код ЄДРПОУ 05393043) було заключено угоду від 22.05.2012 №12/0978-02.

До підприємства надано лист від 01.07.2014р. №11074/10/04-83-22-01 щодо надання пояснень та податковий облік доходів та витрат по кожному філіалу в тому числі ТОВ «Дніпродзержинська філія ОМС-УКРАЇНА», для зясування питання щодо наданих послуг по організації харчування робітників ПАТ «ДКМД». Письмової відповіді підприємством у ході проведення перевірки як встановлено судом не надано.

До перевірки надано договір, який не передбачає компенсацію послуг, які перевищують встановлений ліміт харчування для одного робітника - 8 грн., та повинні відшкодовуватись ПАТ «Дніпровський меткомбінат» ПАТ «ДМКД».

До заперечень також не надано пояснень та деталізації наданих послуг, таким чином не можливо зясувати що за послуги надавало ТОВ «ОМС-Україна» на адресу ПАТ «Дніпровський меткомбінат» ПАТ «ДМКД». Підприємством не надані.

Окремо наведемо послуги по організації харчування робітників ДМКД за 2013 рік, які були компенсовані ПАТ «ДМКД», та не відповідають умовам договору. ТОВ «ОМС- УКРАЇНА» складались щомісяця акти про надання послуги з організації харчування робітників ДМКД за 2013 рік на загальну суму 18 951 985,24 грн. (в т.ч. ПДВ- 33158664,21грн.. без ПДВ -15793321,05грн.), відповідно яких доход підприємства складає суму - 15 793 321грн.

Угода № 12-0978-02 від 22.05.2012р. не передбачає компенсацію вищезазначених послуг для робітників комбінату, а передбачає відповідно п.п.1.1 організацію харчування робітників Замовника, таким чином порушено ст. 626, 629 Цивільного Кодексу України, якими передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін.

Акти виконаних робіт з надання послуг з організації харчування робітників ДМКД не мають детальної інформації про зміст наданих послуг.

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ «ОМС-Україна» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу доходу підприємства, для ПАТ «ДМК» - витрат підприємства.

Але надані до перевірки Акти жодним чином не висвітлюють вид, зміст, обсяг наданих послуг, інформацію щодо фактично отриманих доходів, також не надано аналітичних та порівняльних даних, які відповідали б сутності надання послуг та належного обґрунтування вартості цих послуг. Відсутні заявки на обслуговування, якої саме кількості робітників також не відомо, до перевірки не надані прейскуранти виконавця, як зазначено у п. 1.2 договора № 12-0978-02 від 22.05.2012 року.

Таким чином, підставою для включення вартості послуг до складу доходу, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування є належне документальне підтвердження факту реалізації послуг та їх зв'язок з господарською діяльністю підприємства.

В свою чергу, факт безпосереднього зв'язку доходу з господарською діяльністю платника податку може бути встановлено з урахуванням якісних характеристик послуг, які однозначно свідчили про призначення наданих послуг для використання у господарської діяльності платника податків, відповідали б змісту цієї діяльності.

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ "ОМС-УкраїнаВ» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу доходу підприємства.

Відповідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Таким чином підприємством порушено: п.137.1, ст.137 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-6, « Дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар. Дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.»

Перевіркою відображених у рядку 03 Декларацій «Інші доходи» за період з 01.01.2013 по 31.12.2013 у загальній сумі 140614,0грн. встановлено, що у періоді, який перевірявся, суб'єктом господарювання відображено дохід від реалізації інших ТМЦ та послуг.

Проведеною перевіркою відображеного показника за перевіряємий період у загальній сумі 140614,0грн. на підставі документів: журналів-ордерів та оборотно-сальдових відомостей по рахунках 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями», 712 «Доходи від реалізації інших оборотних активів»; 715 «Отримані пені, штрафи, неустойки»; 717 «Доходи від списання кредиторської заборгованості», 719 «Інші доходи операційної діяльності», 311 «Поточні рахунки у національній валюті».

У ході проведення перевірки встановлено заниження доходу на 17 822 864,00грн. у рядку 03 Декларацій.

У ході перевірки зменшено дохід підприємства по взаємовідносинах з ПАТ «ДМКД» за послуги харчування робітників без фактичної розшифровки послуг, та послуг які не відповідають умовам угоди, але підприємством отримано грошові кошти протягом 2013року від ПАТ «ДМКД» у загальній сумі 17822864,00грн. через розрахунковий рахунок, які є безповоротною фінансовою допомогою та включаються до складу доходу.

Відповідно: п. п. 14.1.56. п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, «Доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами».

Відповідно: п.п. 14.1.257. п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-6, «фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі. Безповоротна фінансова допомога - це: сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів».

Підприємством порушено: п. 137.10. Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-6, «Суми безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отримані товари (роботи, послуги) вважаються доходами на дату фактичного отримання платником податку товарів (робіт, послуг) або за датою надходження коштів на банківський рахунок чи в касу платника податку, якщо інше не передбачено цим розділом.

На сторінці 146 здійснено висновок відповідно, якого ТОВ «ОМС - Україна» з ПДВ порушено: - п.185,1 ст.185, п.186.1 ст.186, п.187.1 ст.187, п.198.1 п.198.2 П.198.3. 198.6 ст.198. п.201.1, п.201.4, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-6, ТОВ «ОМС Україна», в результаті чого: встановлено завищення податкових зобов'язань з ПДВ на 3158664грн. в т.ч: за січень 2013 -275000грн., за лютий 2013 - 275000грн., за березень 2013 -275000грн., за квітень 2013 -275000грн., травень 2013 - 266666,67грн., за червень 2013 -258763,25грн., за липень 2013 - 264242,03грн., за серпень 2013 - 264296,95грн., за вересень 2013 - 260248,31грн., за жовтень 2013 -248149грн., за листопад 2013 - 248149грн., за грудень 2013 -248149грн.; встановлено завищення податкового кредиту з ПДВ на 1696854грн., в тому числі за: січень 2013 на 223955,26грн., лютий 2013 на 248387,14грн.,березень 2013 на 156084,08грн., квітень 2013 на 212832,24грн., травень на 154886,52грн., червень 2013 на 83794,91грн., липень 2013 на 86495,16грн., серпень 2013 на 91950,78грн., вересень на 125469,63грн., жовтень 2013 на 109918,58грн., листопад 2013 на 113189,21грн., грудень 2013 на 89890,30грн.

Підприємство вказує, що Криворізькою північною ОДПІ здійснено не вірний висновок, так як висновок по акту перевірки повинен містити суму податку на додану вартість або завищену або занижену, а не суму завищення податкових зобов'язань з ПДВ на 3158664грн., та не суму завищення податкового кредиту з ПДВ на 1696854грн. Підприємство вважає, що вірний висновок повинен мати запис: підприємством завищено ПДВ на суму 1461810грн., таким чином підприємству необхідно повернути з бюджету податок на додану вартість.

Але ТОВ «ОМС-Україна» не згодне із порушенням по ПДВ: Перевіркою встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників податкових зобов'язань у рядку 1 Декларацій з ПДВ «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів» показників за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р. на 3 158 664,21грн., та завищення податкового кредиту на 1 393 169,24 грн. по взаємовідносинах ТОВ «Дніпродзержинська філія ОМС-УКРАЇНА» з ПАТ «ДМКД. Підприємство пояснює що ТОВ «ОМС - Україна» відповідно укладено договору № 12-0978-02 від 22.05.2012 року надавало послуги, та не порушувало умов договору, до перевірки надані усі необхідні документи та копії (акти виконаних робіт, податкові накладні, банківські виписки, заявки на замовлення тощо).

Угода № 12-0978-02 від 22.05.2012р. не передбачає компенсацію вищезазначених послуг для робітників комбінату, а передбачає відповідно п.п. 1.1 організацію харчування робітників Замовника, таким чином порушено ст. 626, 629 Цивільного Кодексу України, якими передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін.

Акти виконаних робіт з надання послуг з організації харчування робітників ДМКД не мають детальної інформації про зміст наданих послуг.

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ «ОМС-Україна» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу доходу підприємства, та податкового зобов'язання з ПДВ, та для ПАТ «ДМК» - витрат підприємства, та податкового кредиту.

Але надані до перевірки Акти жодним чином не висвітлюють вид, зміст, обсяг наданих послуг, інформацію щодо фактично понесених доходів на їх виконання, також не надано аналітичних та порівняльних даних, які відповідали б сутності надання послуг та належного обґрунтування вартості цих послуг.

Таким чином, підставою для включення вартості послуг до складу доходу, та до складу податкових зобов'язань з ПДВ, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування є належне документальне підтвердження факту реалізації послуг та їх зв'язок з господарською діяльністю підприємства.

В свою чергу, факт безпосереднього зв'язку доходу з господарською діяльністю платника податку може бути встановлено з урахуванням якісних характеристик послуг, які однозначно свідчили про призначення наданих послуг для використання у господарської діяльності платника податків, відповідали б змісту цієї діяльності.

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ «ОМС-Україна» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу доходу підприємства.

Відповідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Судом встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 1 Декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів» показників за період з 01.01.2013р. по 31.12.2013р. на 3 158 664грн.

Операції не містять по суті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) придбання товарів (робіт, послуг) та продажу товарів (робіт, послуг), які не спричиняють реального настання правових наслідків. У ході перевірки встановлено, що податковий кредит по ТОВ «Дніпродзержинська філія ОМС-УКРАЇНА» по взаємовідносинах з ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» завищено на на 1393169,24 грн. (додаток Таблиця №2 до акту), а саме по місяцях: січень 2013 -138672,00грн., лютий 2013 -148274,55грн., травень 2013- 138966,13грн., квітень 2013-141511,60грн., травень 2013 -125036,39грн., червень 2013- 83794,91грн., липень 2013 - 86495,16грн., серпень 2013 - 91950,78грн., вересень 2013 -125469,63грн., жовтень 2013 - 109918,58грн., листопад 2013 -113189,21грн., грудень 2013-89890,30грн.

Судом встановлено та перевіркою відповідача підтверджено завищення адміністративних витрат у зв'язку з документами проведеними по податковому обліку по взаємовідносинах з контрагентами: ТОВ «Лігур Консалт» (код ЄДРПОУ 38021859), ТОВ «Скайлайн Компані» ( код ЄДРПОУ 38463614), які здійснювали діяльність з метою штучного формування витрат по податковій декларації з податку на прибуток

Взаємовідносини ТОВ «ОМС-Україна» з постачальником ТОВ „Лігур КонсалтВ» (код ЄДРПОУ 38021859)

ТОВ «ОМС-Україна» у перевіряємому періоді мало взаємовідносини з ТОВ «Лігур Консалт» (код за ЄДРПОУ - 38021859), між підприємствами укладено наступні договори- №12К від 04.02.2013р., №11К від 02.01.2013.

Згідно наданих до перевірки оборотно-сальдових відомостей по рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» за січень-лютий 2013р. у бухгалтерському обліку ТОВ «ОМС-Україна» вищевказані послуги відображено бухгалтерськими проводками: Дт рахунку 92 „Адміністративні витратиВ» Кт рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» на суму 261750,00 грн.: у січні 2013 року на суму 136200грн. у лютому 2013 року на суму 125550 грн., Дт рахунку 64 „Податковий кредитВ» Кт рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» на загальну суму 52350 грн.: у січні 2013 року на суму 27240,00грн. у лютому 2013 року на суму 25110,00 грн.

Суми податку на додану вартість відображені підприємством ТОВ „ОМС-УкраїнаВ» у складі податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість за січень-лютий 2013 року на суму 52350 грн., та у складі витрат у сумі 261750грн.

Розрахунки між підприємствами проведені в безготівковій формі через розрахунковий рахунок. Станом на 31.12.201 Зр. заборгованість між підприємствми складає 75984,60грн.

Взаємовідносини ТОВ „ОМС-УКРАЇНАВ» з постачальником консультаційних послуг ТОВ „Скайлайн КомпаніВ» код ЄДРПОУ 38463614.

ТОВ «ОМС-Україна» у перевіряємому періоді мало взаємовідносини з ТОВ «Скайлайн Компані» (код за ЄДРПОУ -38463614), між підприємствами укладено наступні договори: „Договір про надання консультаційних послуг №2013/23. До перевірки надані оборотно-сальдові відомості по рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» за січень-лютий 2013р. у бухгалтерському обліку ТОВ «ОМС-Україна» вищевказані послуги відображено бухгалтерськими проводками: Дт рахунку 92 „Адміністративні витратиВ» Кт рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» на суму 195206,92 грн. у квітні 2013 року, Дт рахунку 64 „Податковий кредитВ» Кт рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» на загальну суму 39041,38грн.у квітні 2013 року.

Суми податку на додану вартість відображені підприємством ТОВ „ОМС-УкраїнаВ» у складі податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість за квітень 2013 року на суму 39041,38 грн., та у складі витрат у сумі 195206,92грн.

Розрахунки між підприємствами проведені в безготівковій формі через розрахунковий рахунок. Станом на 31.12.2013р. заборгованість між підприємствми складає 209648,30грн.

Щодо надання консультаційних послуг ТОВ «Скайнлайн » та ТОВ „Лігур КонсалтВ» , перевіркою не встановлено зв'язку наданих послуг з веденням господарської діяльності, так як в актах наданих послуг відсутні будь-які відомості про те, яку саме послугу надано.

Підприємством не надано відповіді на лист Криворізької північної ОДПІ від 10.06.2014року №9162/10/04-83-22-01 щодо здійснених консультацій вищевказаним підприємством, а надані тільки первинні документи описані акті.

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ В«ОМС-УкраїнаВ» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу витрат підприємства, з метою мінімізації податків до бюджету.

Але надані до перевірки Акти жодним чином не висвітлюють вид, зміст, обсяг наданих послуг, інформацію щодо фактично понесених витрат на їх виконання, також не надано аналітичних та порівняльних даних, які відповідали б сутності надання послуг та належного обґрунтування вартості цих послуг.

Жодних доказів одержання за зазначеними договорами і актами виконаних робіт отриманих послуг ТОВ «ОМС-Україна» надано не було.

Таким чином, підставою для включення витрат підприємства до декларації з податку на прибуток, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування є належне документальне підтвердження факту понесення таких витрат та їх зв'язок з господарською діяльністю підприємства.

В свою чергу, факт безпосереднього зв'язку витрат з господарською діяльністю платника податку може бути встановлено з урахуванням якісних характеристик послуг, які однозначно свідчили про призначення наданих послуг для використання у господарської діяльності платника податків, відповідали б змісту цієї діяльності.

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ В«ОМС-УкраїнаВ» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу витрат підприємства.

Відповідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІУ „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в УкраїніВ» (далі - Закон № 996) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

З урахуванням пункту 2 статті 3, відповідно до якого фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий примірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно наданих документів ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» до перевірки та згідно отриманих матеріалів перевірки від іншої ДПІ, можливо зробити висновки про відсутність фактичного виконання консультаційних послуг ТОВ «Скайнлайн Компані», ТОВ „Лігур КонсалтВ» на адресу ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» у зв'язку з: ненаданням документального підтвердження реальності здійснених фінансово- господарських взаємовідносин ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» з контрагентом постачальником консультаційних послуг; до перевірки не надані відповіді на питання щодо змісту наданих консультаційних послуг; не надано кошторис до Актів здачі-прийняття наданих послуг, який би мав перелік конкретно виконаних послуг ненаданням документального підтвердження реальності здійснених фінансово- господарських операцій контрагентом - ТОВ „Лігур КонсалтВ» до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, відповідно отриманної інформації від ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ Міндоходів у Київській області, та складеного акту від 19.09.2013р. №1217-26-55- 22-02.

Відповідно Аналітичної Системи «Податковий Блок» - Керівник, головний бухгалтер в одній особі ОСОБА_3 (код НОМЕР_2), основний вид діяльності-46.19- діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, інші види діяльності не передбачають надання консультаційних послуг. ненаданням документального підтвердження реальності здійснених фінансово - господарських операцій контрагентом - ТОВ «Скайнлайн Компані» до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, відповідно отриманої інформації від ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ Міндоходів у Київській області, та складеного акту від 10.10.2013р. №1245-26-59-22-01-18. Підприємство до 10.02.2014 року знаходилось на обліку у ДПІ Печерському районі м. Києва.

Відповідно Аналітичної Системи «Податковий Блок» - Керівник, головний бухгалтер в одній особі ОСОБА_4 (код НОМЕР_3), основний вид діяльності - 46.19-діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; формуванням податкового кредиту від осіб, що фактично не здійснювали господарської діяльності (не надавали робіт та послуг), а надавали податкову вигоду особі - ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» шляхом здійснення маніпулювань показників власної декларації.

Перевіркою встановлено завищення витрат на збут на суму 1 061 466грн. у зв'язку з документами проведеними по податковому обліку по взаємовідносинах з контрагентами: ТОВ «ВЕСТЛІНГ АЛЬЯНС» (код СДРПОУ 38262237), ТОВ „ТАЙМАКТИВВ» (код ЄДРПОУ 38138163). ТОВ «БІЗНЕС КОНСАЛТ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 38262250), ТОВ „ЕРЛАЙФ АЛЬЯНСВ» (код ЄДРПОУ 37317282), які здійснювали діяльність з метою штучного формування витрат по податковій декларації з податку на прибуток .

ТОВ «ОМС-Україна» у перевіряємому періоді мало взаємовідносини з ТОВ «Таймактив» (код за ЄДРПОУ - 38138163). Між підприємствами укладено договір №1/т про надання транспортних послуг від 04.02.2013р. Згідно наданих до перевірки оборотно-сальдових відомостей по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за січень-лютий 2013р. у бухгалтерському обліку ТОВ «ОМС-Україна» вищевказані послуги відображено бухгалтерськими проводками: Дт рахунку 93 «Витрати на збут» Кт рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» на суму 9 1216,67 грн. у лютому 2013 року на суму 91216,67 грн., Дт рахунку 64 „Податковий кредитВ» Кт рахунку 631 „Розрахунки з вітчизняними постачальникамиВ» на загальну суму 16959,33 грн., у лютому 2013 року на суму 16959,33 грн.

Суми податку на додану вартість відображені підприємством ТОВ „ОМС-УкраїнаВ» у складі податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість за лютий 2013 року на суму 16959,33 грн.

Згідно договору, укладеного між ТОВ «ОМС-Україна» та ТОВ В«Таймактив», на підтвердження факту надання послуг з перевезення до перевірки надані первинні документи: акти здачі-прийняття виконаних робіт, які не мають аналітики по здійсненим перевезенням. У підприємства відсутні товарно-транспортні накладні.

Відповідно п. п. 5.1.6. договору №1/т від 04.02.13 про надання транспортних послуг укладеного з ТОВ «Таймактив» замовник повинен: «Забезпечити завантаження\ розвантаження транспортного засобу та оформлення необхідних документів протягом 1,5 години з моменту його подачі під завантаження\ розвантаження». Відповідно п.п.6.1.2. Виконавець повинен «Здійснювати прийом вантажу по кількості місць, що зазначаються у вантажній квитанції», однак у зв'язку з відсутністю товарно-транспортної накладної, та вантажної квитанції суб'єктом господарювання не дотримана договірна домовленість, яка передбачена Цивільним Кодексом України, Господарським кодексом України ст. 626, 629.

У ході перевірки до підприємства направлено лист від 10.06.2014 №9162/10/04-83-22- 01 «Щодо надання усіх первинних документів по взаємовідносинах з ТОВ «Таймактив».

Станом на дату написання акту перевірки підприємством не надані товарно - транспорні накладні, дорожні листи, вантажні квитанції тощо по взаємовідносинах з ТОВ В«Таймактив».

Перевіркою досліджено, що ТОВ «Таймактив» має адресу: м. Київ, вул. Виборзька, буд. 99, оф. 2, таким чином перевізник повинен мати посвідчення або наказ про відрядження. До перевірки надано журнал обліку посвідчень про відрядження працівників, в якому відсутній запис про представників ТОВ «Таймактив» які прибували на об'єкти ТОВ «ОМС- Україна».

Відповідно до змісту зазначених актів вони слугували тільки підставою для прийняття ТОВ «ОМС-Україна» рішення про оплату наданих послуг з відповідним віднесенням нарахованих коштів до складу витрат підприємства, та відображення податкового кредиту з ПДВ.

Жодних доказів одержання послуг за зазначеними актами виконаних робіт ТОВ «ОМС-Україна» надано не було.

Згідно наданих документів ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» до перевірки та згідно отриманих матеріалів перевірки від іншої ДПІ, можливо зробити висновки про відсутність фактичного виконання перевезень (по поставців товарів) ТОВ «ТАЙМАКТИВ» на адресу ТОВ «ОМС- УКРАЇНА» у зв'язку з ненаданням документального підтвердження реальності здійснених фінансово - господарських взаємовідносин ТОВ «ОМС-УКРАЇНА» з контрагентом постачальником послуг.

Відповідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

З урахуванням пункту 2 статті 3, відповідно до якого фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий примірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Відповідності до статті 4 Закону №996 бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема, на таких основних принципах: превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми; нарахування та відповідність доходів і витрат - для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів (пункт 6 статті 8 Закону № 996).

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (із змінами доповненнями) (далі - Положення) первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.

Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Відповідно до підпункту 2.13 пункту 2 Положення керівник підприємства, установи забезпечує фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій, що були проведені, у первинних документах та виконання всіма підрозділами, службами і працівниками правомірних вимог головного бухгалтера щодо порядку оформлення та подання для обліку відомостей і документів.

Керівником підприємства, установи затверджується перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна.

Первинні документи підлягають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству, логічна ув'язка окремих показників (підпункт 2.15 пункту 2 Положення).

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать нормативно-правовим актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, іншим юридичним і фізичним особам. Такі документи повинні бути передані керівнику підприємства, установи для прийняття рішення (підпункт 2.16 пункту 2 Положення).

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Водночас статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

ТОВ «ОМС УКРАЇНА» порушено п.п.138.10.3, п. 138.10, ст.138, п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №275 5-VI в результаті чого завищено витрати на збут за 2013 рік на 1 061 466грн. по взаємовідносинах з: ТОВ «ТАЙМАКТИВ» на суму 84 796,67грн., ТОВ «ВЕСТЛІНГ АЛЬЯНС» на суму 257640,00грн., ТОВ «БІЗНЕС КОНСАЛТ ПЛЮС» на суму 322792,60грн., ТОВ «ЕРЛАЙФ АЛЬЯНС» на суму 396236,65грн. ТОВ «ОМС УКРАЇНА» порушено п. 198.1, п. 198.2, п.198.3 ст.198, п.198,6 ст.198, 201.1, п. 204.1 п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ в результаті чого завищено податковий кредит по операціям не пов'язаним з ведення господарської діяльності при відображенні у податковому обліку послуг за період перевірки з 01.01.2013 по 31.12.2013 на суму ПДВ- 303685грн. в тому числі: за січень 2013 року у сумі ПДВ - 85283 грн., по взаємовідносинам з ТОВ «Вестлінг Альянс» на суму ПДВ - 25764 грн. ТОВ «Бізнес Консалт Плюс» на суму ПДВ - 32279,26грн., з ТОВ «Лігур Консалт» на суму ПДВ - 27 240,00 грн. за лютий 2013 сумі ПДВ -100 113 грн. в т.ч. по взаємовідносинах з ТОВ «ТАЙМАКТИВ» - 16959,33грн., з ТОВ «ВЕСТЛІНГ АЛЬЯНС» - 25764,00грн., з ТОВ «Бізнес Консалт Плюс» - 32279,26грн., з ТОВ «Лігур Консолі» на суму ПДВ - 25110,00грн.

за березень 2013р. у сумі ПДВ - 17118грн. в т.ч. по взаємовідносинах з ТОВ «ЕРЛАЙФ АЛЬЯНС» на суму ПДВ - 1 7117,95грн, за квітень 2013р. у сумі ПДВ - 71321грн. в т.ч. по взаємовідносинах з ТОВ «ЕРЛАЙФ АЛЬЯНС» на суму ПДВ - 32279,26 грн., по взаємовідносинах з ТОВ «Скайнлайн Компані» па суму ПДВ - 3 9041,38грн., за травень 2013р. у сумі ПДВ - 29 850 грн. в т.ч. по взаємовідносинах з ТОВ «ЕРЛАЙФ АЛЬЯНС» на суму ПДВ -29 850,13грн.

Отже, на підставі вищезазначених норм законодавства, встановлених судом обставин справи та наданих сторонами доказів на підтвердження своєї позиції, суд приходить до висновку, що відповідачем доведено правомірність своїх дій, що підтверджується письмовими доказами, долученими Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на підтвердження своєї позиції, тому, вимоги позивача не знайшли підтвердження, та спростовані матеріалами справи, та є всі підстави для відмови у задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю «ОМС Україна».

Керуючись ст. ст. 11, 69-71, 86, 94, 128, 158-165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, в порядку та у строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, та набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2015
Оприлюднено10.11.2015
Номер документу53150865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3451/15

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 01.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні