Копія
Справа № 822/5584/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Фелонюк Д.Л. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м.Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області до Хмельницької міської організації партії "Реформи і порядок" про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ :
В поданій до суду позовній заяві позивач просить припинити юридичну особу - Хмельницьку міську організацію партії "Реформи і порядок" у зв'язку з неподанням протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Представник позивача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. 03.11.2015 до суду надійшло клопотання представника ДПІ у м.Хмельницькому (вх.№41287 від 03.11.2015), відповідно до якого просить розглянути справу без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. На адресу відповідача, згідно реєстрації, направлена повістка, яка повернута до суду з відміткою Укрпошти "за закінченням терміну зберігання". На адреси засновників (учасників) Хмельницької міської організації партії "Реформи і порядок" (ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3І.) направлені повістки, які повернуті до суду з відмітками Укрпошти "за закінченням терміну зберігання" (ОСОБА_3, ОСОБА_1М.) та "неповна адреса" (ОСОБА_2В.).
Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що позивач та відповідач були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, представник позивача подав клопотання про розгляд справи без його участі, зважаючи на відсутність визначених ст.128 КАС України перешкод для розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що позовні вимоги належать до задоволення на підставі наведеного нижче.
Суд встановив, що Хмельницька міська організація партії "Реформи і порядок" зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Хмельницької міської ради Хмельницької області 27.04.2000 (код ЄДРПОУ 26293229), що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Проведеною позивачем перевіркою встановлено, що відповідачем звітність до ДПІ у м.Хмельницькому не подається з 01.01.2012, що підтверджується актом державної податкової інспекції у м.Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області №262/22-25-15-02/26293229 від 04.08.2015. Заборгованість по сплаті податків та зборів станом на 04.08.2015 відсутня, що підтверджується зазначеним актом.
Відповідно до п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Частиною 2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи.
Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову контролюючим органом обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.
При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим ч.1 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частина 2 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні".
Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено, що політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Частиною 3 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
З огляду на викладене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
Відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених ст.23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.
Також, суд зазначає, що при встановленні факту неподання податкової (фінансової) звітності юридичною особою до податкового органу, позовна вимога про припинення юридичної особи підлягає задоволенню незалежно від виду юридичної особи та її організаційно-правової форми. Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 15.10.2014 К/800/39798/13.
Згідно п.20.1.37 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до п.67.2 ст.67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб.
Частиною 1 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Враховуючи викладені обставини, зокрема той факт, що відповідач протягом періоду, що перевищує один рік, не звітує до податкових органів (не подає податкові декларації), суд дослідивши матеріали справи та оцінивши докази які є у справі, прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 12, 14, 41, 71, 86, 94, 104, 128, 158-163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Хмельницьку міську організацію партії "Реформи і порядок" (вул.Міцкевича 3/1, м.Хмельницький, Хмельницька обл., 29000, код ЄДРПОУ 26293229).
Копію постанови направити сторонам та Реєстраційній службі Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_4
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 10.11.2015 |
Номер документу | 53199357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні