Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2015 р. Справа № 805/4687/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
11 год. 25 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
до Повного товариства «Ломбард «Златобанк» ТОВ «Віпекс» і компанія»
про стягнення штрафу у розмірі 1700 грн.
ВСТАНОВИВ:
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі – Нацкомфінпослуг) заявлено позов до Повного товариства «Ломбард «Златобанк» ТОВ «Віпекс» і компанія» про стягнення штрафу у сумі 1700 грн.
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідачем допущено порушення щодо направлення звітності в паперовій формі за І квартал 2015 року до Нацкомфінпослуг 15 травня 2015 року, про що складений акт від 20 травня 2015 року № 60/16/03/ЛБ про правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг відповідачем. 21 травня 2015 року за вихідним № 2877/16-8 позивачем, на адресу відповідача було направлено акт від 20 травня 2015 року № 60/16/03/ЛБ. 5 червня 2015 року позивачем на адресу відповідача було направлено постанову від 3 червня 2015 року № 60/16/03/01-ЛБ, винесену на підставі акту від 20 травня 2015 року № 60/16/03/ЛБ, про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Відповідно до постанови Нацкомфінпослуг від 3 червня 2015 року № 60/16/03/01-ЛБ про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, позивач вважає, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг України, а саме: статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг та пункту 2.2 глави 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 4 листопада 2004 року № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2004 року № 1482/10081, щодо подання паперової форми звітних даних відповідачем не у строки, встановлені Нацкомфінпослуг. Правовою підставою стягнення штрафу з відповідача позивач визначив норми статті 39, пункту 3 частини 1 статті 40, пункту 2 частини 1 статті 41, частини 1 статті 2 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу ІІ, пункту 3.2 розділу ІІІ, абзацу другого пункту 4.21 розділу ІV Положення про застосування комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 року № 2316, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2112/22424. Позивачем надані в обґрунтування позову наступні письмові докази: копії акту від 20 травня 2015 року № 60/16/03-ЛБ, листа щодо направлення акта від 21 травня 2015 року № 2877/16-8, постанови від 3 червня 2015 року № 60/16/03/01-ЛБ, листа щодо направлення постанови від 6 червня 2015 року № 3164/16-8, рекомендованих поштових відправлень.
Позивач у позовній заяві просив суд розглянути справу без участі представника. Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, місце і час слухання справи належним чином повідомлений, письмових заперечень суду не надав.
Відповідно до частини 6 статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Таким чином, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду даної справи у письмовому провадженні на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Повне товариство «Ломбард «Златобанк» ТОВ «Віпекс» і компанія» зареєстроване як юридична особа 25 січня 2005 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, основним видом економічної діяльності є інші види кредитування, внесено до Державного реєстру фінансових установ, що підтверджується актом позивача від 20 травня 2015 року.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12 липня 2001 року № 2664-III, Повне товариство «Ломбард «Златобанк» ТОВ «Віпекс» і компанія» належить до фінансових установ.
Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, визначено, що органом, який уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг).
Відповідно до пункту 3 частини 4 Положення, одним із основних завдань Нацкомфінпослуг є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері. Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань, зокрема здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державної казначейської служби України та державних цільових фондів); здійснює нагляд на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами, переважна діяльність у яких здійснюється фінансовими установами, нагляд за якими здійснює Нацкомфінпослуг та інше.
Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20 листопада 2012 № 2319 (надалі - Положення № 2319), визначений порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, механізм прийняття рішень Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу та їх оскарження.
Згідно з пунктом 1.6 Положення № 2319 Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Відповідно до пункту 2.1 та пункту 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджене розпорядженням Державної комісії з врегулювання ринків фінансових послуг від 4 листопада 2004 № 2740 (надалі - Порядок № 2740), ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами: загальна інформація про ломбард; звіт про склад активів та пасивів ломбарду; звіт про діяльність ломбарду.
Відповідно до пункту 2.2 глави 2 Порядку № 2740, звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Відповідно до пункту 5.1 глави 5 Порядку № 2740 державний контроль за своєчасністю, повнотою та правильністю подання звітності ломбардами здійснює Нацкомфінпослуг.
Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419, тобто квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.
Позивачем складено акт від 20 травня 2015 року № 60/16/03/ЛБ про правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг відповідачем та 21 травня 2015 року за вихідним № 2877/16-8 був направлений на адресу відповідача. З акту позивача від 20 травня 2015 року, судом встановлено, що відповідач направив до позивача звітність в паперовій формі за І квартал 2015 року тільки 15 травня 2015 року.
Статтею 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно Положення № 2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів. Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу як накладення штрафів в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Відповідно до частини 1 пункту 2 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3 червня 2015 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено постанову № 60/16/03/01-ЛБ, на підставі акту від 20 травня 2015 року № 60/16/03/ЛБ, про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг і застосовано штраф у розмірі 1700 грн. Даною постановою визначено, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг України, а саме: статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг та пункту 2.2 глави 2 Порядку № 2740, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 4 листопада 2004 року № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2004 року № 1482/10081, щодо подання паперової форми звітних даних відповідачем не у строки, встановлені Нацкомфінпослуг. 5 червня 2015 року позивачем на адресу відповідача надіслана постанова від 3 червня 2015 № 60/16/03/01-ЛБ. Згідно з поштовим конвертом 13 липня 2015 року поштове відправлення було повернуто позивачу з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Доказів оскарження даної постанови відповідачем суду не надано.
Статтею 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Судом встановлено, що на день розгляду справи штраф відповідачем не сплачено, що підтверджено листом позивача від 28 жовтня 2015 року № 11/2-54/15.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі. Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «Ломбард «Златобанк» ТОВ «Віпекс» і компанія» про стягнення штрафу у розмірі 1700 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Повного товариства «Ломбард «Златобанк» ТОВ «Віпекс» (57535, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Металургів, буд. 198, ЄДРПОУ 33331151) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень).
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті 5 листопада 2015 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Смагар С.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2015 |
Оприлюднено | 11.11.2015 |
Номер документу | 53239371 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні