ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/2162/15-а 16 год. 06 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Варняка С.О.,
при секретарі: Леутській Н.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній республиці Крим та м. Севастополі до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області
про визнання незаконними та скасування рішень,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що 03.06.2015 року заступником начальника ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області ОСОБА_1 були винесені рішення:
- № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 1249,32 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 1236,95 грн. та пені - 12,37 грн.;
- № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 35901,29 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 35604,82 грн. та пені - 296,47 грн.;
- № НОМЕР_3 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3084,19 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 2670,29 грн. та пені - 413,90 грн.;
- № НОМЕР_4 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 46,62 грн., які складаються з штрафу у розмірі - 36,42 грн. та пені - 10,20 грн.;
- № НОМЕР_5 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3335,41 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 3318,82 грн. та пені - 16,59 грн.
09.06.2015 року позивач подав скаргу до Головного управління ДФС у Херсонській області, у якій скаржник, посилаючись на неправомірність прийняття рішень, просив їх скасувати.
03.07.2015 року на адресу управління позивача надійшло рішення про результати розгляду первинної скарги, зі змісту якого вбачається, що при розгляді скарги встановлено, що ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області правомірно застосовано штрафні санкції до установи, проте вказані вище рішення винесені за незатвердженою формою. За таких обставин, скаргу було задоволено частково, зобов'язано ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області винести нові рішення, згідно вимог чинного законодавства.
Після звернення позивача до суду з позовною заявою, ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області винесено повторно рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а саме за №0004571702 від 18.08.2015 року, №0004561702 від 18.08.2015 року, №0004551702 від 18.08.2015 року, №0004541702 від 18.08.2015 року, №0004531702 від 18.08.2015 року, які отримано установою 25.08.2015 року та номери яких повністю співпадають з номерами раніше оскаржуваних рішеннь.
Розглянувши рішення про застосування штрафних санкцій від 03.06.2015 року, рішення про результати розгляду первинної скарги та повторні рішення про застосування штрафних санкцій від 18.08.2015 року, позивач вважає їх такими, що суперечать положенням чинного законодавства та підлягають скасуванню з огляду на наступне.
Позивач, впродовж січня-квітня 2015 року своєчасно та в зазначені законодавством терміни перераховував до бюджету утриманий із грошового забезпечення атестованого складу та нарахований на фонд оплати праці єдиний соціальний внесок, що щомісячно підтверджувалось поданою Звітністю. Однак, впродовж зазначеного терміну внески помилково перераховувались на розрахунковий рахунок ДПІ у м. Херсоні №37195201002103 - ЄСВ вільнонайманих працівників, а не на №37194202002103 - ЄСВ з грошового забезпечення.
Крім того, формування рішення на підставі Інструкції, яка втратила чинність не може вважатись опискою, а тому з огляду на повноваження органу доходів і зборів, який розглядає скаргу, Головне управління ДФС у Херсонській області не мало достатніх підстав для того, щоб ухвалювати рішення в частині зобов'язання ДПІ винести нові рішення про накладення на позивача штрафних санкцій, що в результаті, у порушення положень Конституції України, може призвести до притягнення позивача двічі до відповідальності за одне й те саме діяння.
З урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, позивач просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Херсонській області про результати розгляду первинної скарги за № 1942/9/21- 22-10-04-06 від 02.07.2015 року;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 1249.32 грн., які складаються з штрафу у розмірі - 1236.95 грн. та пені - 12.37 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 35901,29 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 35604,82 грн. та пені - 296,47 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_3 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3084,19 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 2670,29 грн. та пені - 413,90 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_4 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 46,62 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 36,42 грн. та пені - 10,20 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_5 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3335,41 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 3318,82 грн. та пені -16,59 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_1 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 1249,32 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 1236,95 грн. та пені - 12,37 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_2 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 35901,29 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 35604,82 грн. та пені - 296,47 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_3 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3084,19 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 2670,29 грн. та пені - 413,90 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_4 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 46,62 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 36,42 грн. та пені -10,20 грн.;
- визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_5 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3335,41 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 3318,82 грн. та пені - 16,59 грн.;
- стягнути на користь управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області з Державного бюджету України 73.08 грн. сплаченого судового збору.
У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.
Представник відповідачів у судовому засіданні по суті позову заперечувала, просила у задоволенні позову відмовити.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 р. № 277 «Про деякі питання реорганізації територіальних органів Державної пенітенціарної служби» управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області було перейменовано в управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній республиці Крим та м. Севастополі.
Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
03.06.2015 року ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області на підставі даних картки особового рахунку (код платежу 71020000) прийнято рішення №0004571702, №0004541702, №0004531702, №0004561702, №0004551702 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
09.06.2015 року, не погоджуючись з рішеннями про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, позивач подав первинну скаргу до Головного управління ДФС у Херсонській області, в якій просив скасувати вищезазначені рішення, як такі, що суперечать вимогам чинного законодавства.
Розглядаючи скаргу, ГУ ДФС у Херсонській області встановило, що ДПІ у м. Херсоні під час формування спірних рішень не врахувало, що Інструкція «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затверджена наказом Міндоходів України від 09.10.2013 №455 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за №1622/24154) втратила чинність, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 р. №449, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953.
Вважаючи застосовано штрафну санкцію правомірною, а спірні рішення такими, що винесені не за затвердженою формою, не спростовуючи суми штрафних санкцій та пені, Головне управління ДФС у Херсонській області винесло рішення, яким визначило рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.06.2015 №0004571702, №0004541702, №0004531702, №0004561702, №0004551702 ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області - скасувати та вважати відкликаними з дня прийняття даного рішення, скаргу управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області (ЄДРПОУ 08564653) від 09.06.2015 р. №23/18-3718 - задовольнити частково, зобов'язати ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області винести нові рішення, згідно вимог чинного законодавства.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відповідно до п.4.4-4.5 розділу IV Порядку розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, затвердженого наказом Міндоходів України від 09.09.2013 № 452, орган доходів і зборів при розгляді скарги перевіряє законність і обґрунтованість винесення вимоги або рішення, що оскаржується, і приймає одне з таких рішень:
- залишає вимогу або рішення, що оскаржуються, без змін, а скаргу - без задоволення;
- скасовує в певній частині вимогу або рішення, що оскаржується, і не задовольняє скаргу в певній частині;
- скасовує в повному обсязі вимогу або рішення, що оскаржується, і задовольняє скаргу;
- направляє скаргу на новий розгляд до відповідного тривіального органу доходів і зборів;
- залишає скаргу без розгляду.
У разі скасування вимоги або рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу вони вважаються відкликаними з дня прийняття рішення органу доходів і зборів вищого рівня про повне або часткове задоволення скарги, про що зазначається в рішенні відповідного органу доходів і зборів.
Крім того, відповідно до п. 5.3 розділу V вищевказаного Порядку у разі повного або часткового задоволення скарги в рішенні даються розпорядження органу доходів і зборів, рішення якого скасовано повністю або в певній частині, про вчинення відповідних дій.
Таким чином, винесені 03.06.2015 року ДПІ у м. Херсоні спірні рішення №0004571702, №0004541702, №0004531702, №0004561702, №0004551702 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на час розгляду справи є відкликаними і не можуть бути предметом розгляду у судовому засіданні.
Таким чином, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні вимог про визнання незаконними та скасування рішень, винесених ДПІ у м. Херсоні 03.06.2015 року, та в частині рішення ГУ ДФС у Херсонській області № 1942/9/21- 22-10-04-06 від 02.07.2015 року про скасування рішень, винесених ДПІ у м. Херсоні 03.06.2015 року.
Стосовно спірних рішень ДПІ у м. Херсоні від 18.08.2015 року та рішення ГУ ДФС у Херсонській області № 1942/9/21- 22-10-04-06 від 02.07.2015 року в частині зобов'язання винести повторні рішення, суд виходить з такого.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) (далі -Закон № 2464).
Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування(п.2 ч.1 ст.1 Закону № 2464 ).
Єдиний внесок не входить до системи оподаткування. Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (ст.8 Закону № 2464 ).
Сплата єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується у іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі-договір про добровільну участь (абз. 1 ч. 5 ст. 9 Закону № 2464).
Єдиний внесок сплачується за календарний місяць, на пізніше 20 числа наступного місяця. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі) (ч. 8 ст. 9 Закону № 2464).
Платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок (ст. 6 Закону № 2464).
Згідно цього Закону, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом (ч. 8, 11 ст. 9 Закону № 2464).
Виходячи з системного аналізу зазначених норм права, визначальним для вирішення даної справи є факт зарахування сплачених коштів саме до рахунків органів доходів і зборів, оскільки в такому випадку відсутні ознаки складу правопорушення у вигляді несплати єдиного внеску, а зокрема, наслідки, що можуть проявлятися у недотриманні системою загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідних коштів.
Судом встановлено, що єдині внески помилково перераховувались на розрахунковий рахунок ДПІ у м. Херсоні №37195201002103 - ЄСВ вільнонайманих працівників, а не на №37194202002103 - ЄСВ з грошового забезпечення. Так, платіжними дорученнями: №59 від 28 січня 2015 року на суму 2255 грн. 50 коп., № 60 від 28 січня 2015 року на суму 169 грн. 00 коп., №143 від 12 лютого 2015 року на суму 7147 грн. 48 коп., №196 від 19 лютого 2015 року на суму 50922 грн. 68 коп., №248 від 25 лютого 2015 року на суму 972 грн. 26 коп., №338 від 05 березня 2015 року на суму 4232 грн. 83 коп., № 314 від 05 березня 2015 року на суму 2390 грн. 83 коп., №400 від 19 березня 2015 року на суму 54547 грн. 57 коп., №474 від 26 березня 2015 року на суму 2150 грн. 74 коп., №500 від 26 березня 2015 року на суму 1946 грн. 54 коп., №490 від 26 березня 2015 року на суму 952 грн. 97 коп., №475 від 26 березня 2015 року на суму 65 грн. 00 коп., №618 від 17 квітня 2015 року на суму 51824 грн. 82 коп. внески перераховано на розрахунковий рахунок ДПІ у м. Херсоні №37195201002103.
Надані позивачем платіжні доручення підтверджують вчасне виконання останнім обов'язку зі сплати єдиного внеску.
Таким чином, за відсутності складу правопорушення є безпідставним висновок про застосування штрафних (фінансових) санкцій до позивача, тому суд приходить до висновку про часткове задоволення позову.
Виходячи з викладеного, на підставі ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України,
постановив :
Позов задовольнити частково.
Визнати незаконним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Херсонській області про результати розгляду первинної скарги за № 1942/9/21- 22-10-04-06 від 02.07.2015 року в частині зобов'язання ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області винести нові рішення, згідно вимог чинного законодавства.
Визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_1 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 1249,32 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 1236,95 грн. та пені - 12,37 грн.
Визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_2 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 35901,29 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 35604,82 грн. та пені - 296,47 грн.
Визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_3 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3084,19 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 2670,29 грн. та пені - 413,90 грн.
Визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_4 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 46,62 грн., які складаються зі штрафу у розмірі - 36,42 грн. та пені -10,20 грн.
Визнати незаконним та скасувати рішення ДПІ у м. Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області № НОМЕР_5 від 18.08.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 3335,41 грн., які складаються з штрафу у розмірі - 3318,82 грн. та пені - 16,59 грн.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь управління Державної пенітенціарної служби України в Херсонській області, Автономній республиці Крим та м. Севастополі з бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області 36 (тридцять шість) грн. 54 коп. сплаченого судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 06.11.2015 р.
Суддя Варняк С.О.
кат. 10.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2015 |
Оприлюднено | 11.11.2015 |
Номер документу | 53241046 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні