Постанова
від 15.10.2015 по справі 804/9518/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

15 жовтня 2015 рокусправа № 804/9518/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Божко Л.А.

суддів: Прокопчук Т.С. Лукманової О.М.

за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 липня 2014 р. по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області, про визнання протиправними дій, скасування постанови-,

В С Т А Н О В И В:

У липні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області про визнання протиправними дій в частині порядку підготовки та прийнятті постанови №27/7/20-3255 від 20.06.2014р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та скасування постанови №27/7/20-3255 від 20.06.2014р.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 липня 2014 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та винести нове рішення яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Перевіривши, в межах доводів апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи із наступного.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" - суб'єкт господарювання, що здійснює свою діяльність на підставі нової редакції Статуту, зареєстровано у якості юридичної особи Новомосковської районної державної адміністрації Дніпропетровської області 17.09.2004 року, за № 12091020000000040, ідентифікаційний код юридичної особи 32998111, місцезнаходження юридичної особи: 51220, Дніпропетровська область, Новомосковський район, м.Перещепине, вул. Українська, будинок 60, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.18).

08.08.2012р.між Зачепилівською районною державною адміністрацією (Орендодавець) та ТОВ АПП "АгроЛенд" (Орендар) укладено Договір оренди землі. Згідно п. 1 Предмету договору Орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку іншого сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Малоорчицької сільської ради Зачепилівського району Харківської області. Договір оренди землі зареєстрований у Відділі Держкомзему у Зачепилівському районі, про що у книзі реєстрації 08.08.2012р. вчинено запис №632220004002612 (а.с.65-68).

22.05.2014р. Відповідно до робочого проекту, замовником якого є ТОВ АПП "АгроЛенд", до початку виконання будівельних робіт з будівництва складу негорючих матеріалів, Товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" звернулось до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області для реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт об'єкту будівництва "Будівництво складу негорючих матеріалів на території господарчого двору в с.Залінійне Зачепилівського району, Харківської області", яку було зареєстровано 27.05.2014р. за №ХК 08214160668.

У зв'язку з виявленими порушеннями в оформлені декларації та заяви про внесення змін до декларації, Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області декларація неодноразово поверталась позивачу на доопрацювання, із зазначенням порушень встановлених вимог з оформлення такої заяви та декларації.

За необхідністю виправлення виявлених інспекцією порушень у декларації та заяві про внесення змін до декларації позивачем, в свою чергу, неодноразово подавали декларацію про початок виконання будівельних робіт із урахуванням внесених виправлень.

11.06.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з питань достовірності даних, зазначених у декларації про початок виконання будівельних робіт по об'єкту будівництва складу негорючих матеріалів на території господарського двору, що знаходиться за адресою: с.Залінійне, Зачепилівський район, с.Залінійне., за результатами якої встановлено факт порушення ч.8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абз.4, п.9 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ №466 від 13.04.2011 р.

11.06.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області видано припис № 671/741-Пр про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Крім того, Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області за результатами перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд", якою встановлено порушення ч.8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абз.4, п.9 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ №466 від 13.04.2011 р. 11.06.2014 р., складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Постановою Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області № 27/7/20-3255 від 20.06.2014 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності згідно з абз.2 п.4 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" на Товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" накладено штраф у сумі 43848 грн. 00 коп.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що під час проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд у сфері містобудівної діяльності інспекцією дійсно виявлено ряд порушень у сфері містобудівної діяльності, і як наслідок при винесенні постанови відповідачем було враховано обставини, кількість та тяжкість виявлених правопорушень.

Колегія суддів такий висновок вважає помилковим, з огляду на наступне.

Преамбулою Закону України від 17.02.2011 року № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон № 3038-VI) визначено, що цей Закон встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, цим Законом, законами України Про Генеральну схему планування території України , ;Про основи містобудування , ;Про архітектурну діяльність , ;Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду , ;Про землеустрій , іншими нормативно-правовими актами (ст.3 Закону № 3038-VI).

Державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч.1 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до II категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

При цьому, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації (ч.8 ст.36 Закону №3038-VІ).

Зокрема, абз.2 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності передбачена відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 36 мінімальних заробітних плат за правопорушення, вчинені суб'єктами містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або тими, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, у разі виконання ними будівельних робіт на об'єктах II категорії складності без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також за наведення недостовірних даних у зазначеній декларації.

Відповідно до вимог ч.1 ст.39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , у разі якщо замовник самостійно виявив технічну помилку у надісланому повідомленні про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або про готовність об'єкта до експлуатації, а також у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до закону, до такого повідомлення або декларації вносяться зміни у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Замовник зобов'язаний протягом трьох робочих днів надати достовірні дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю відповідних відомостей до реєстру, а також до повідомлення або декларації.

Частиною 2 ст.39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до робочого проекту, замовником якого є Товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд", до початку виконання будівельних робіт з будівництва складу негорючих матеріалів, позивачем надано до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області декларацію про початок виконання будівельних робіт по об'єкту будівництва складу негорючих матеріалів на території господарського двору в с.Залінійне Зачепилівського району Харківської області, яка зареєстрована 27.05.2014р. за №ХК 08214160668.Позивачем в декларації в частині "поштова/будівельна адреса", зазначено: п.і.64432. Малоорчицька сільська рада, вул. Гагаріна Зачепилівський район, Харківська область

26.08.2014 року декларацію про початок виконання будівельних робіт зареєстровано у інспекції ДАБК у Харківській області . Крім того, на даний час не відмінена та не скасована.

08.10.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області зареєстровано декларацію про готовність об'єкта до експлуатації.

06.11.2014 року Товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" видано свідоцтво про право власності на житлову будівлю саме за адресою, Харківська область, Зачепилівський район, с.Залінійне, вул. Гагаріна будинок б/н, за загальною площею 1060 кв.м.

Таким чином, колегія суддів доходить до висновку про відсутность порушень з боку позивача норм ч.8 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , оскільки системний аналіз норм Законів України Про регулювання містобудівної діяльності та Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності свідчить, що необхідними і достатніми складовими підстав притягнення до відповідальності суб'єктів містобудування за наведення недостовірних даних в декларації про початок виконання будівельних робіт, є безпосередньо наведення завідомо недостовірних даних щодо об'єкту містобудування, та виконання підготовчих або будівельних робіт на об'єкті, опис якого наведено в декларації, як складова відповідного правопорушення, наслідком чого є порушення інтересів держави, що захищаються відповідними нормативно-правовими актами.

Тому, з урахуванням вищевикладеного, висновок відповідача про допущене позивачем порушення вимог п. 8 ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності є необґрунтованим.

Оскільки вищевказані обставини та положення законодавства судом першої інстанції прийняті до уваги не були, що призвело до ухвалення судового рішення з порушенням норм матеріального права, колегія суддів вважає за необхідне скасувати постанову суду та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.195, 197, п.3 ч.1 ст. 198, ст.202, ч.2 ст.205, ст.ст. 207, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" - задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 липня 2014 р. - скасувати.

Ухвалити у справі нову постанову, якою позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислове підприємство "АгроЛенд" - задовольнити.

Визнати протиправними дії Державного архітектурно-будівельного контролю у Харківській області та скасувати постанову №27/7/20-3255 від 20.06.2014р.

Постанова суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.

Головуючий: Л.А. Божко

Суддя: Т.С. Прокопчук

Суддя: О.М. Лукманова

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2015
Оприлюднено11.11.2015
Номер документу53242091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/9518/14

Постанова від 15.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 15.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 10.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Постанова від 28.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні