ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2015 р. Справа № 816/1934/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Мельнікової Л.В.
суддів - Бартош Н.С. , Донець Л.О. ,
за участю секретаря судового засідання - Дорошенко Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Харкові справу за апеляційною скаргою голови правління громадської організації «Наддніпрянська флотилія Українського козацтва» ОСОБА_1 на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року по справі за адміністративним позовом Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області до громадської організації «Наддніпрянська флотилія Українського козацтва», третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Кременчуцького міського управління юстиції Полтавської області про припинення юридичної особи, -
В с т а н о в и л а:
02.06.2015 року позивач - Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області (нині - Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області, позивач, Кременчуцька ОДПІ) звернулась до суду з позовом, яким просить припинити підприємницьку діяльність юридичної особи «Наддніпрянська флотилія українського козацтва», посилаючись на те, що підприємство не звітується до контролюючого органу з лютого 2013 року.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року, прийнятою в порядку скороченого провадження, позовні вимоги Кременчуцької ОДПІ задоволені.
Не погоджуючись з судовим рішенням, в апеляційній скарзі голова правління громадської організації «Наддніпрянська флотилія Українського козацтва» ОСОБА_1, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, на невідповідність висновків суду обставинам справи, на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року.
Заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга відповідно до положень п. 4 ч. 1 ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може війти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Частиною 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Судом встановлено, що громадська організація «Наддніпрянська флотилія Українського козацтва» (код ЄДРПОУ 34987735) зареєстрована виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської області 13.04.2007 року (а.с. 9), з 17.04.2007 року перебуває на обліку в Кременчуцькій ОДПІ (а.с. 12).
Рішенням Кременчуцької ОДПІ № 28 від 21.05.2007 року громадська організація «Наддніпрянська флотилія Українського козацтва» внесена до Реєстру неприбуткових організацій (установ) (а.с. 71).
Як свідчать матеріали справи, підставами звернення позивача до суду з позовом про припинення підприємницької діяльності юридичної особи «Наддніпрянська флотилія українського козацтва» послугувала довідка про стан звітності до Кременчуцької ОДПІ від 05.05.2015 року № 11416/10 щодо неподання вказаною організацією податкової звітності про використання коштів неприбуткових установ і організацій до контролюючого органу (а.с. 12).
Не погоджуючись з висновком суду першої інстанції щодо обґрунтованості позовних вимог Кременчуцької ОДПІ, колегія суддів зазначає, що п. 16 Закону України від 05.07.2012 року № 5083-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв'язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» внесені зміни до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (далі - ПК України), відповідно до яких з 01.01.2013 року неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до органів державної податкової служби за звітний (податковий) рік.
Наказом ДПА України від 30.01.2011 року № 56, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.02.2011 року за № 192/18930, затверджено форму та Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі - Порядок).
Цей Порядок застосовувався установами та організаціями, визначеними п.п. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 ПК України та включеними органами державної податкової служби до Реєстру неприбуткових установ та організацій з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості. Ведення зазначеного реєстру передбачали положення п. 157.12 ст. 157 ПК України (в редакції Закону, що була чинною до 01.01.2015 року).
Податковий звіт подавався неприбутковою установою (організацією), її відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період (п. 1.3 Порядку). Враховуючи, що з 01.01.2013 року для неприбуткових установ (організацій) звітним періодом для подання до органів державної податкової служби декларації з податку на прибуток є звітний (податковий) рік, то цей же період встановлено для подання Податкового звіту.
Після внесення змін до ПК України Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», починаючи з 01.01.2015 року, змінено порядок оподаткування неприбуткових організацій.
Відповідно до вимог п.п. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 ПК України (в редакції, що була чинною на час звернення Кременчуцької ОДПІ до суду з позовом) неприбутковими підприємствами, установами та організаціями вважаються підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.
Статтею 133 ПК України встановлено, що не є платниками податку:
1) бюджетні установи;
2) громадські об'єднання, політичні партії, релігійні, благодійні організації, пенсійні фонди, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.
З метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх установ та організацій, які зазначені у підпунктах 1 та 2 цього підпункту.
Установи та організації, які зазначені у підпунктах 1 та 2 цього підпункту, не є платниками податку на прибуток лише після внесення таких установ та організацій до Реєстру неприбуткових організацій та установ контролюючими органами в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
До внесення змін до Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 № 37, починаючи з 01.01.2015 установи та організації, внесені станом на 31.12.2014 до Реєстру та включені до переліку установ і організацій, метою яких не є одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов'язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій, продовжують використовувати статус неприбутковості.
Всі установи та організації, які станом на 31.12.2014 року внесені до Реєстру, незалежно від того, підпадають під дію положень п.п. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України чи ні , обов'язково подають податковий звіт за 2014 рік за діючими формами в установлений для річного звітного періоду термін - протягом 60 календарних днів по закінченню звітного року, тобто не пізніше 02.03.2015 року.
Таке роз'яснення надано листом ДФС України від 02.03.2015 року № 7023/7/99-99-19-02-02-17 «Про використання статусу неприбутковості».
Як вбачається з довідки Кременчуцької ОДПІ від 05.05.2015 року № 11416/10 (а.с. 12), позивач вказує на то, що останній звіт - податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ і організацій за 2012 рік підприємством поданий 09.01.2013 року.
Таким чином, судом встановлено, що позивач визначає статус неприбутковості відповідача - громадської організації «Наддніпрянська флотилія українського козацтва».
Разом з тим, позивачем судам першої та апеляційної інстанцій не надано даних про внесення зазначеної громадської організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій на виконання вимог приписів ПК України, введеного в дію з 01.01.2011 року.
Таким чином, колегія суддів вважає, що висновок Кременчуцької ОДПІ про обов'язок громадської організації «Наддніпрянська флотилія українського козацтва» подавати до контролюючого органу Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій за 2013, 2014 роки не підтверджений відповідними доказами, зокрема, доказами наявності у відповідача статусу неприбуткової організації.
Ураховуючи наведене, колегія суддів вважає, що висновок Полтавського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року у справі, що розглядається, не ґрунтується на правильному застосуванні ним норм матеріального права, а тому його судове рішення підлягає скасуванню з прийняттям нового судового рішення про відмову в задоволені адміністративного позову Кременчуцької ОДПІ.
Інші доводи та заперечення сторін на висновки колегії суддів не впливають.
В порядку, визначеному ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 41 ч. 1, 55, 160, 167, 183-2, 184, 195, 196, 198, 202 ч. 1 п. 4, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу громадської організації «Наддніпрянська флотилія Українського козацтва» задовольнити.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 26 червня 2015 року скасувати з прийняттям нового судового рішення про відмову в задоволені позовних вимог Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області.
Постанова Харківського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя (підпис) Л.В. Мельнікова
Судді (підпис) Н.С. Бартош
(підпис) Л.О. Донець
Повний текст постанови виготовлений і підписаний 06 листопада 2015 року.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 11.11.2015 |
Номер документу | 53243339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Мельнікова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні