Постанова
від 29.02.2012 по справі 2а/0470/16487/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2012 р. Справа № 2а/0470/16487/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Маковської О.В.

при секретарі судового засідання: Кравці Є.С.

за участю представника позивача: ОСОБА_1

за участю представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат" до Департаменту САТ ДПА України про скасування рішення про застосування фінансових санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

02 грудня 2011 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат" (далі -позивач, ТОВ "ЛГЗ "Карат") до Департаменту САТ ДПА України (далі -відповідач, Департамент), в якому позивач, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 23.01.2012 за вх.№4011 просить визнати нечинним та скасувати рішення Департаменту САТ ДПА України № 000504 від 26.07.2011 про застосування фінансових санкцій до ТОВ "ЛГЗ "Карат".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 29.04.2011 посадовими особами Департаменту САТ ДПА України у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "ЛГЗ "Карат" (код ЄДРПОУ 25524359) з питань дотримання встановленого порядку виробництва та відпуску горілки та лікеро-горілчаних виробів та маркування готової продукції марками акцизного податку встановленого зразка, за результатами якої складено акт №0025 від 29.04.2011 року про результати фактичної перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат".

У вказаному акті зроблено висновок щодо порушення позивачем ст. 15 Закону України від 19.12.1995 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Позивач вважає, що податковим органом зроблено неправомірний висновок щодо зберігання ТОВ "ЛГЗ "Карат" не облікованої горілки з підробленими акцизними марками та зазначає, що підроблені акцизні марки наклеювала без відома позивача працівниця заводу ОСОБА_3

Зазначена обставина, на думку позивача, підтверджується постановою Криничанського районного суду Дніпропетровської області від 24.10.2011 у справі № 1-п-268/11, відповідно до якої ОСОБА_3 визнала себе винною у скоєнні правопорушення щодо незаконного використання підроблених акцизних марок.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд задовольнити позов за викладених у ньому підстав, також зазначив, що думка відповідача відносно зберігання алкогольної продукції маркованої марками акцизного податку з ознаками підробки не у місцях, внесених до Єдиного державного реєстру є необґрунтованою та безпідставною.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, з підстав викладених в письмових заперечення на адміністративний позов №6020/32-0816 від 28.09.2011 (а.с.54).

Податковим органом було зазначено, що під час проведення перевірки встановлено факт зберігання горілки "Пшенична" виробництва ТОВ "ЛГЗ "Карат" у кількості 4140 пляшок по 0,5л, та 680 пляшок по 0,25 л.

З метою всебічного та об'єктивного розгляду матеріалів перевірки, встановлення вартості вилучених алкогольних напоїв та застосування фінансових санкцій до підприємства регіональним управлінням направлено запити до СДПІ ВПП у м.Дніпропетровську, листи від 16.05.11 №1193/8/32-226 та № 1207/7/32-226. Згідно висновку експертного дослідження Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз, пляшки горілки марковані акцизними марками, виготовленими не державним підприємством, що здійснює їх виготовлення.

Тобто, на думку відповідача ним встановлено факт зберігання алкогольної продукції з підробленими акцизними марками та правомірно застосовано фінансові санкції до ТОВ "ЛГЗ "Карат".

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.12.2011 провадження по справі було відкрито та справа призначена до судового розгляду.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат" є правонаступником ЗАТ "Карат", зареєстрованого Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 13.04.1998 за № 12241450000051585.

Для здійснення діяльності, ТОВ "ЛГЗ "Карат" отримано ліцензію на виробництво алкогольних напоїв № 502 від 23.02.2011 (строк дії до 23.02.2016) та ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями №005178 АГ 152876 від 23.02.2011 (строк дії до 23.02.2016).

29.04.2011 посадовими особами департаменту САТ ДПА України в Дніпропетровській області, на підставі наказів РУ Департаменту САТ ДПА України в Дніпропетровській області №109 від 28.04.2011 "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат" № 36 та від 29.04.2011 "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат" та направлень на перевірку №34 від 27.04.11 та №36 від 29.04.11 проведено фактичну перевірку ТОВ "ЛГЗ "Карат" щодо дотримання встановленого порядку виробництва та відпуску горілки та лікеро-горілчаних виробів та маркування готової продукції марками акцизного податку встановленого зразка.

На підставі перевірки податкового органу, складено акт №0025 від 29.04.2011 року про результати фактичної перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат" ( код ЄДРПОУ 25524359).

Як вбачається з розділу 3 акту №0025 від 29.04.2011р., в ході проведення перевірки встановлено порушення позивачем ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 р.

За результатами проведеної перевірки, на підставі акту від 29.04.2011р Департаментом САТ ДПА України прийнято рішення № 000504 від 26.07.2011 року про застосування фінансових санкцій.

Відповідно до вказаного рішення ТОВ "ЛГЗ "Карат" порушено вимоги ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а саме: зберігання напоїв з підробленими марками акцизного збору, внаслідок чого до відповідача було застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 61286,40 гривень.

Спірні правовідносини врегульовано Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995р. № 481/95, постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва" від 30.10.2008 р. N 957, Положенням про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1251, Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 року №854, Положенням про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України від 10.02.2007 р. N 71 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2007 р. за N 116/13383, (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин).

Відповідно ст. 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 р. зі змінами та доповненнями, алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

У разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання. При цьому алкогольні напої та тютюнові вироби, вироблені в Україні або імпортовані в Україну до набрання чинності внесеними відповідним законом змінами щодо маркування, знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

Відповідно до підпункту 14.1.107 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Згідно із пунктом 226.2 статті 226 Податкового Кодексу України наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

У відповідності до п. 226.11 статті 226 Податкового Кодексу України ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняються.

Згідно з приписом пункту 226.7 статті 226 Податкового Кодексу України кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, місяць і рік випуску марки.

Відповідно до пункту 19 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1251, наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати акцизного податку та легальності ввезення товарів.

Відповідно до п. 20 цього Положення, вважаються такими, що немарковані алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог цього Положення, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції.

Пунктом 228.2 статті 228 Податкового Кодексу України встановлено, що контроль за наявністю марок акцизного податку на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання та продажу здійснюють органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 228.9 статті 228 Податкового Кодексу України відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону.

Спеціальним законом, що визначає перелік правопорушень у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів є Закон України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Згідно із статтею 17 вказаного Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку в сумі 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Таким чином, сума застосованих до позивача фінансових санкцій відповідає розмірам, встановленим абз. 9, 13 ч. 2 ст. 17 № 481/95 ВР від 19.12.1995 року ( 4140 пляшок горілки "Пшенична" об'ємом 0,5 л. вартістю 13,68 гривень за пляшку = 56635,20 гривень; 680 пляшок горілки "Пшенична" об'ємом 0,25 л. вартістю 6,84 гривень за пляшку = 4651,20 гривень; 56635,20 + 4651,20 = 61286,40 гривень)

Посилання позивача на постанову Криничанського районного суду Дніпропетровської області від 24.10.2011 року у справі № 1-п-268/11, відповідно до якої працівниця заводу ОСОБА_3 визнала себе винною у скоєнні правопорушення щодо незаконного використання підроблених акцизних марок, не може бути прийнятий судом до уваги, оскільки така постанова суду не свідчить про відсутність вини позивача.

Підставою застосування фінансових санкцій є виключно правопорушення, якого припустився суб'єкт господарювання, в даному випадку -це зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного збору.

Отже, наявність вини такого суб'єкта не є умовою застосування подібних санкцій, оскільки позивач законодавчо зобов'язаний забезпечувати контроль за зберіганням, відпуском та обліком горілки (пп.а п. 230.12 ст. 230 Податкового кодексу України).

Крім того, суд звертає увагу на те, що не знайшло свого правового підтвердження посилання позивача на неправомірність дій Департаменту САТ ДПА України у зв'язку із тим, що перевірка, під час якої було виявлено горілку не марковану марками акцизного збору, була проведена на території сторонньої особи, а відтак ТОВ "ЛГЗ "Карат" не має відношення до виявленого товару з ознаками підробки.

Так, до матеріалів справи було додано договір оренди від 05.01.2011 року №ДО/05/01-11, відповідно до якого закритий майданчик площею 16 кв.м, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, с. Щорськ, вул. Виконкомівська 16а було передано товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа-М".

Суд зазначає, відповідно до п. п. 85.4, 85.8 Податкового кодексу України при проведенні перевірок посадові особи органу державної податкової служби мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов'язкових платежів), порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; посадова (службова) особа органу державної податкової служби, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

У відповідності з вимогами ст. 85.2 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Тобто, обов'язок щодо надання письмових доказів в підтвердження правомірності здійснення виробництва, зберігання, використання та вжиття заходів щодо контролю за відпуском алкогольної продукції покладається на особу, що здійснює господарську діяльність та відносно якої проводиться відповідна перевірка.

За таких обставин, суд дійшов висновку що позивачем не було в належному обсязі вжито заходів щодо запобігання порушення його майнових прав, шляхом надання договору оренди від 05.01.2011 року № ДО/05/01-11 під час перевірки, а також не доведено, що предметом вказаного договору був саме той майданчик на якому було виявлено немарковану алкогольну продукцію.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 КАС України, полягає в тому, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ "ЛГЗ "Карат" є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки суб'єктом владних повноважень доведена правомірність винесеного рішення про застосування фінансових санкцій №000504 від 26.07.2011 року.

Керуючись ст.ст.159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат" до Департаменту САТ ДПА України про скасування рішення № 000504 від 26.07.2011 року про застосування фінансових санкцій - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 06.02.12.

Суддя ОСОБА_4

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2012
Оприлюднено12.11.2015
Номер документу53281168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/16487/11

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні