Постанова
від 03.11.2015 по справі 821/779/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/779/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" про стягнення штрафу,

встановив:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач, Комісія) звернулась до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Повного товариства "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" (далі - відповідач), у якому просить стягнути штраф у сумі 17000,00 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказує, що відповідачем в порушення норм законодавства України, що регулює ринки фінансових послуг, не сплачено у добровільному порядку штрафні санкції у розмірі 17000,00 гривень, застосовані до нього постановою про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, за №113/16/03/01-ЛБ від 24.09.2014 року, а тому вказана сума штрафних санкцій підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.

В судове засідання, призначене на 03 листопада 2015 року, позивач не прибув, при цьому, 30 жовтня 2015 року надав клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.

Представник відповідача в судове засідання прибув, при цьому, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Повне товариство "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" зареєстроване як юридична особа, внесено до Державного реєстру фінансових установ та є суб'єктом фінансового нагляду.

Як вбачається з матеріалів справи, начальником відділу пруденційного нагляду за фінансовими компаніями ОСОБА_1 було складено акт від 12.09.2014 року №113/16/03-ЛБ про правопорушення законодавства про фінансові послуги Повним товариством "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" щодо не виконання вимог розпорядження про застосування заходу впливу від 29.05.2014 року №1654, що є порушенням вимог пункту 2.2 розділу 2 та пункту 5.9 розділу 5 Положення про застосування Комісією заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року №2319, який було направлено відповідачу 16.09.2014 року, про що свідчить копія рекомендованого повідомлення.

24.09.2014 року постановою про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, за №113/16/03/01-ЛБ, на підставі акта про правопорушення законодавства про фінансові послуги Повним товариством "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" від 12.09.2014 року за №113/16/03-ЛБ, до відповідача застосовано штраф у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 гривень. Вказану постанову було направлено відповідачу 26.09.2014 року, про що свідчить наявна в матеріалах справи копія рекомендованого повідомлення.

Оскільки відповідачем не виконано вищевказану постанову та не сплачено штраф у сумі 17000,00 грн., тому позивач звернувся до суду про стягнення вказаної суми штрафу.

Оцінюючи правомірність вказаної вимоги позивача, суд зазначає наступне.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Частиною першою статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Частиною 1 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ч. 2 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Як вбачається з матеріалів справи, постанову від 24.09.2014 року №113/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, було оскаржено відповідачем в судовому порядку. Так, Постановою Херсонського окружного адміністративного суду по справі №821/1032/15-а за позовом Повного товариства "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про скасування постанови про накладення штрафу, яка набрала законної сили 09.09.2015 року, відмовлено Повному товариству "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" у задоволенні позовних вимог щодо скасування постанови від 24.09.2014 року №113/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у сумі 17000,00 грн.

Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

З огляду на вищевикладене та враховуючи, що відповідачем не надано доказів добровільної сплати штрафних санкцій у сумі 17000,00 грн., суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та стягнення з Повного товариства "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" штрафу у сумі 17000,00 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 122, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Повного товариства "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і "Компанія" (ідентифікаційний код 34073967) до Державного бюджету України штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Дубровна В.А.

кат. 9.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2015
Оприлюднено12.11.2015
Номер документу53282114
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/779/15-а

Постанова від 03.11.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні